Custom uitlaat jmtuning(jelmer)

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Verlengsnoer

Re: Custom uitlaat jmtuning(jelmer)

Bericht door Verlengsnoer »

Herman schreef: Wat betreft op maat chippen heb je helemaal gelijk, ik zou hier zelf ook altijd voor kiezen. Echter blijf ik het interessant vinden wat je nu gewonnen hebt met de downpipe (en dennis met het complete uitlaatsysteem). De vraagt blijft wat JD uit de edition 30 haalt wanneer ze deze 'enkel' op maat chippen met behoud van het originele uitlaatsysteem.

Kun je je uitdraai hier ook posten, ben erg benieuwd. Het klinkt in ieder geval als een rappe gti :)
Ik heb de afbeeldingen van de uitdraai gepost in het hiervoor bestemde topic (post hier je rollerbank uitdraai!)

Wat ik begrepen heb bij JD vandaag is dat je zonder downpipe (en k&n inlegfilter) met een ed30 op pak hem beet 310pk zit. Het zal iets meer of minder zijn maar dit is per auto afhankelijk (ook qua brandstof, de ene BP98 schijnt de andere BP98 niet te zijn).

Bij mij was mijn bottelneck de inlegfilter. Ik denk dat met de standaard OEM inlegfilter, zonder downpipe op 310 was gekomen. Zeg 4pk voor het inlegfilter en dan 10pk voor de downpipe. Zonder JD chip had ik al wel het gevoel dat de auto wat beter oppakt en beter op beter op het gas reageert. De pk's zeggen in dat geval ook niet alles.

Ik had een "tamme" ABT chip van op papier 265pk in zitten. Wat meteen opviel is dat ik mijn eerste en tweede versnelling veel soepeler reed. Voorheen werd ik toch wel wat in mijn stoel gedrukt in de 1 en 2 en de auto leek heel erg agressief . Dat is totaal weg, de auto loopt veel gestroomlijnder. Dus qua gevoel was de auto er niet sneller op geworden (in de 1 en 2). Op de snelweg merkte dit gevoel niet terecht is, ik heb wel degelijk een raket.... :)
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Herman schreef: Erg veel verschil voor een luchtfilter inderdaad, maar fijn dat je er zo achterkomt.

Wat betreft op maat chippen heb je helemaal gelijk, ik zou hier zelf ook altijd voor kiezen. Echter blijf ik het interessant vinden wat je nu gewonnen hebt met de downpipe (en dennis met het complete uitlaatsysteem). De vraagt blijft wat JD uit de edition 30 haalt wanneer ze deze 'enkel' op maat chippen met behoud van het originele uitlaatsysteem.

Kun je je uitdraai hier ook posten, ben erg benieuwd. Het klinkt in ieder geval als een rappe gti :)
Je kunt echter niet 2 motoren zo 1:1 met elkaar vergelijken.

Je zult dan een auto eerst met stage 1 moeten tunen en daarna met een stage 2 set moeten voorzien. Dan kun je goed het verschil zien wat een uitlaat doet (en dat is behoorlijk kan ik je vertellen, ook in het oppakken etc). Absolute getallen is waar het meest naar gekeken wordt. Echter als je de uitdraaien ziet, dan zijn er punten in de grafiek waar je bv wel 50Nm en 30pk meer doet, hij loopt veel harder door boven de 6000rpm en doet onder de 2500rpm al veel meer.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

@race eend

Weet niet of martijn van jd hier ook op het forum zit?
Maar echt top werk afgelevert hoor!

Denk wel dat er bewezen is dat een jm uitlaat totaal niet onder doet van een miltek.
Dus "goedkoop is duurkoop" niet echt op gaat.
Kwa geluid zou ik niet kunnen oordelen nu ik nog steeds geen miktek heb gehoord.

Maar mijn geluid is (nu) echt top, en goed te doen op lange afstanden.
En wat ik inderdaad al verwachten.
Is het geluid na het chippen weer iets anders geworden.
Wat rauwer:)

Kwa lasnaden is jelmer ook een HEEL stuk netter dan de miltek.
Dat heb ik vandaag wel kunnen vergelijken.
Heb je alleen het puntje gerantie.
Maar ook hier heb ik al gemerkt dat jelmer heel schappelijk is.

Wil niemand zijn brood afpakken.. Maar puur voor de looks/kwaliteit de PRIJS en het vermogen(geluid verschil kan ik nog niet over oordelen)
Zou ik iedereen met een gerust hard jmtuning aanraden.

Ik ben blij met mijn combi jm/jd 
En de resultaten liegen er niet om!
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Prima toch? Je pakt ons brood niet af hoor... op uitlaten zit eigenlijk maar zeer weinig marge.

Laswerk van jelmer ziet er perfect uit (echter wel een hoop extra lassen tov bv een fox downpipe, elke las is uiteindelijk een 'zwak' punt). En de prestaties zijn goed.

Garantie is misschien een puntje, maar ach, als er wat is kun je het toch altijd bij jelmer laten repareren, desnoods betaal je daar maar iets voor na een paar jaar. Zo'n ramp is dat ook weer niet.

Martijn zit niet op forums overigens, maar ik praat het wel door hoor ;)
jarno1979

Bericht door jarno1979 »

Even een vraagje tussendoor,hoeveel pk is mogelijk met een gewone gti 200 pk axx met alleen andere downpipe en chip op maat?

Vind het echt bizar veel vermogen Mackdennis en velengsnoer,rijd vast SUPER!
En bijna net zoveel pk,s als een e46 m3.denk dat jullie die het leven aardig zuur kunnen maken op een 100 tot 200kmh.

Mvg Jarno
Verlengsnoer

jarno1979 schreef:Even een vraagje tussendoor,hoeveel pk is mogelijk met een gewone gti 200 pk axx met alleen andere downpipe en chip op maat?
Hi Jarno. Zie info van de JD site:
Stage 1
260pk en 380Nm
Stage 2 (volledig nieuwe uitlaat)
280pk 400Nm

Zeg dat je met een downpipe en software op maat op +- 270pk en 390NM komt (schatting)....Maar misschien dat de kenners van JD je een betere indicatie kunnen geven!
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Ik heb ook contact gehad met nel er voor een complete uitlaat, maar vond het prijs verschil wel mee vallen. (dacht 200,-) en dan had ik geen hjs cat.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Mackdennis

@wikcoos

Ben het met je eens dat een kompleet systeem mindee verschilt dan alleen de downpipe.
Maar puur alleen de dowpipe.. Scheelde met montage mee dik 400e
En heb je gewoon een 130mm 200cells metaalkat.

Dus zelfs al had je de jm downpipe op een miltek of dergelijke aangepast.
Had je nog dik 400e in je zak.. Gestopt ;)
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Mackdennis schreef:Resultaten zijn binnen...
Mackdennis(jm komplete uitlaat en k&n inlegfilter)
329pk en 421nm op bp98 en met e-85 mix 349pk en 447nm

Verlengsnoer( jm downpipe en k&n inlegfilter)
324pk en 422nm op bp98 en met e-85 mix 335pk en 429nm
:lol: :lol: Moet genieten zijn met een grote G!

Is er nog verschil tussen de auto`s wat betreft de gas respons?
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Mackdennis

@edition30

Als je het verschil bedoelt tussen verlengsnoer en mij. Dan is dat moeilijk te zeggen.
De 1 is handbak de ander dsg

Als ik voor mezelf spreek (dsg) is de gasresponse wel iets beter.
Hij doet wel een fractie langer over om van versnellingen te wisselen.
Martijn(jd) zij dat dit bij de tuning hoort. ( is niet heel storend )

Klapt wel wat harder in de versnellingen was me opgevallen..
Weet niet, zal ook wel komen door het vermogen.

Verder is ie bij miin over het geheel sneller!
Maar echt enorm veel sneller boven de 100 dan eerst.
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Mackdennis schreef:@wikcoos

Ben het met je eens dat een kompleet systeem mindee verschilt dan alleen de downpipe.
Maar puur alleen de dowpipe.. Scheelde met montage mee dik 400e
En heb je gewoon een 130mm 200cells metaalkat.

Dus zelfs al had je de jm downpipe op een miltek of dergelijke aangepast.
Had je nog dik 400e in je zak.. Gestopt ;)
Volgens mij vraagt Jelmer 600,- toch? En een milltek heb je volgens mij al vanaf 800,-. De einddempers waren nagenoeg gelijk geprijst.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Mackdennis

Ja die 600 was om dat we tegelijk met 2 man gingen anders was het 650e.
En we hadden zelf al de pakking gehaald a 7,50e.
Dus als je het exact berekent waren we 607,50e kwijt all in.

Heb dit toen vergeleken met xt prijs
Op hun site vragen ze 1020e voor de downpipe.
Zodoende dat ik zeg de eerste 400e al verdient.

De eind dempers heb ik wederom voor een stuk minder, hou er rekening mee ik heb RESONATED!
scheelt met montage vergeleken met xt ook weer een leuk bedrag.

Maar omdat jelmer dit bedrag nergens online heb gezecht.
Ga ik het hier nu ook niet vermelden.
Maar kan je vertellen dat het wel iets scheelt!

En Als je de overal look naast een miltek ziet.
En je kijkt niet naar het merkje.. Weet ik zeker!!! Dat iedereen voor die jm zou gaan.

Op de foto ziet het er al netjes uit!! In het echt is het nog veel mooier.
+ je kan je eind stuk zelf bepalen.. Ik heb nog ff 1 maat groter dan miltek leverde :)

Ik ben helemaal happy.. En ik kom vast nog wel eens naar een meeting. Kunnen jullie hem zelf beoordelen.. Kwa looks en geluid!
BASK04

Bericht door BASK04 »

Herman schreef:Mooie getallen hoor, mag je zeker blij mee zijn.

Ik vraag me af hoe groot het verschil nu is met 'enkel' chippen van een edition 30. JD geeft al 310pk en 410nm op en de praktijk leert dat deze waardes aan de voorzichtige kant zijn. Als je vergelijkt met een edition 30 met alleen een chip weet je wat het rendement van de downpipe/uitlaat is. Uiteraard zijn alleen max. pk's en nm's ook niet alleszeggend, ik ben dan ook erg benieuwd naar de uitdraai(en).

Het is niet zozeer het rendement,
Jeroen en mark weten exact wat ze doen en dus geven ze ( zouden alle tuners moeten doen)
eerlijke en veile waardes op.
Die halen ze ook altijd minimaal.
Echter met orgineel uitlaatsysteem gaan ze niet verder als een bepaalde waarde
omdat het geheel na de turbo dan TE warm word.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Heren,

Ik zou graag even door willen borduren op dit topic, daar ik vragen heb, die hier perfect aansluiten.
Het volgende:

Het liefste zou ik een complete turbo-back Milltek uitlaatlijn met GT80 sierstukken op de einddemper willen voor mijn huidige V gti.
Helaas heb ik hier de centjes niet voor (over).
een tijdje geleden kon ik voor een zeer aantrekkelijk bedrag van een goede vriend van mij, zijn Milltek catback systeem overkopen.
Helaas heeft dit toch niet door kunnen gaan en rij ik dus nog steeds 'standaard'.
Nu ben ik zoekende en denk aan het volgende:

De tips van mijn originele einddemper zijn lelijk geworden en ze zijn sowieso een beetje ielig/te klein.
Het liefste zou ik iets willen met de looks van de Milltek twin 80mm eindpijpen (GT80).
Qua performance lees ik dat het qua prijs/prestaties (oa bij forumlid 'verlengsnoer') het aantrekkelijkst is om enkel voor een andere downpipe te gaan.
De standaard downpipe is de grootste restrictie en daar haal je het meeste vermogen.

Zou het voor mij een optie zijn om een (Milltek?) downpipe te laten monteren, deze op de originele catback aan te sluiten en op de originele einddemper twee mooie andere eindtips (gt80 look of zo iets als bij forumlid Mackdennis, wat ik ook fraai vind) te laten lassen?
In mijn ogen heb ik dan de 'looks' (fraaie eindtips) en extra vermogen (en geluid?) door de andere downpipe?

En laatste vraag:
Iemand enig idee hoe ik qua vermogen uit kom met bovenstaande combinatie? (MkV GTI AXX DSG uit 2005). Op dit moment is hij voorzien van een ABT chip naar 240pk.
Zou icm mijn (tamme) ABT chip de andere downpipe nut hebben of moet ik hiervoor toch echt eerst naar een XtremeTuning/JD chip op maat gaan kijken?

Bedankt,

Tim
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Tim, Je kunt prima naar bv JMtuning gaan, daar een downpipe laten maken en dan je eindstukjes aanpassen, gewoon even een prijs laten maken door Jelmer.

Om echt winst te halen uit de downpipe, zul je hem hierna stage 2 opmaat moeten tunen bij bv JD in Lochem.
BASK04

Bericht door BASK04 »

En met gang die middendemper is de ijzerbak gooien P:

Das gewicht
Mackdennis

Ik zou ten alle tijden voor de downpipe van jelmer gaan!!!
Puur kwaliteit en prijs!

Of je de midden demper er tussen uit kan halen boor een beter geluid?
Ja het kan! Maar is het geluid ook mooi??

Maar gied voor de prijs van een miktek downpipe doet jelmer.
De downpipe + buis voor tussen demper + sierstuk naar keus!
En echt top gelast!!!!
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Race Eend schreef:Tim, Je kunt prima naar bv JMtuning gaan, daar een downpipe laten maken en dan je eindstukjes aanpassen, gewoon even een prijs laten maken door Jelmer.

Om echt winst te halen uit de downpipe, zul je hem hierna stage 2 opmaat moeten tunen bij bv JD in Lochem.
Over die 'winst' gesproken: wat zou het qua koppel/pk's verschillen? Zoals ik al zei heb ik op dit moment nml wel al een abt chipje. Zou het verschil na plaatsen downpipe al direct merkbaar zijn of moet ik toch echt een JDmaatchip nemen.
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Het zal wel merkbaar zijn, zonder tuning ook al. Echter kun je veilig wat meer druk (gewenst) en wat meer voorontsteking etc draaien. Wat je kunt krijgen is dat hij wat te aggressief wordt en dan snel weer wordt terug geregeld. Beetje hobbelige koppelkromme.
Koreaan

Bericht door Koreaan »

beste experts,

Ik kwam dit (oude) topic tegen, zoals ik lees kan ik veilig naar JM tuning gaan voor een grotere downpipe.
Vraagje als je een grotere downpipe downpipe monteert en een stage 2 tuning uitvoert moet je dan ook een race katalysator nemen of volstaat alleen downpipe voor stage 2 tuning.

de resultaten van Dennis en verlengsnoer mogen er zeker zijn!

PS de prijzen zijn inderdaad zeer concurrerend te noemen.

Ik hoor graag van jullie
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

De downpipe moet eigenlijk wel voorzien worden van sportkat om een goede winst te pakken.
Koreaan

Bericht door Koreaan »

dank je hoort snel van mij.
Verlengsnoer

Daar kun je kiezen of aangeven of je een 100 of 200 Cells cat wilt! Ik rij met een 200 en Dennis met een 100! Jelmer had op dat moment geen 2, 200 Cells liggen
Koreaan

Bericht door Koreaan »

Verlengsnoer schreef:Daar kun je kiezen of aangeven of je een 100 of 200 Cells cat wilt! Ik rij met een 200 en Dennis met een 100! Jelmer had op dat moment geen 2, 200 Cells liggen
Beste Verlengsnoer,

Ik begrijp dat jullie geen problemen hebben met de geleverde materialen?
Verlengsnoer

Ik heb geen problemen! Wel is 1 keer het rubber gescheurd waar de beugel van de downpipe in zit! Beugel is aangepast! Ben een keer terug geweest voor een powerflex rubber... Downpipe is losgescheurd van de flens! Bovenstaande heeft MackDennis ook ondervonden/gehad! Allemaal keurig opgelost! Volgens mij waren wij de 1 van de eerste met een 5 gti bij jm! Hij last in iedergeval de naden anders bij de flens en vervangt meteen het motor steun rubber voor 1 van powerflex. Jelmer zelf is een prima gozer geen slecht woord over en hij levert goed werk! Ik denk dat die jongen ook alsmaar beter is geworden in wat hij doet! Ik ben er twee jaar geleden geweest!
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”