Na 25 dagen de gti retour. Ben nog niet tevreden.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door VroemTFSI »

Er zijn hier al wat "stomme" vragen gepasseerd, dus daar kan die van mij ook wel bij.
Waarom wordt er niet simpelweg een nieuwe Discover Pro geïnstalleerd ipv al dat gezeur en bizar lang wachten op de software? Ik weet inmiddels zeker dat je gewoon aan het lijntje wordt gehouden door Pon. De dealer is waarschijnlijk ook een Pon-bedrijf.

Het mag inmiddels algemeen bekend zijn dat Pon de garantie afkoopt bij VW/Audi. Hierdoor kunnen zij goedkoper inkopen. De verantwoordelijkheid voor de garantie is daarmee bij Pon komen te liggen. En zij proberen de individuele gevallen zo goedkoop mogelijk voor henzelf op te lossen. De dealer mag dan de hete kolen uit het vuur halen met de klant.
Een brief naar VW in Duitsland zou best wel eens kunnen helpen. Maar juridisch is de dealer jouw aanspreekpunt.

Ik kom wel tot de conclusie dat er nog aardig wat kinderziektes in de Golf VII zitten. O.a. gratis zwembad bij de ruitenwissers, warm en koud stromend water vanuit de condensslang van de airco, multi media die niet thuis geeft en ik vergeet er vast nog een paar.
Duidelijk gevalletje van wachten tot de eerste verbeterronde voordat je gaat bestellen.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door M USA »

Yep, nooit de eerste lichtingen bestellen...
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door wehoo »

VroemTFSI schreef:Waarom wordt er niet simpelweg een nieuwe Discover Pro geïnstalleerd ipv al dat gezeur en bizar lang wachten op de software?
Omdat de regeleenheid van de Discover Pro niet in het apparaat geïntegreerd is en op een andere plaats in de auto zit. De Discover Pro wordt aangestuurd door verschillende regelapparaten in de auto als een geïntegreerd systeem. Dit (waarschijnlijk) geen hardware- maar een softwarefout is en daardoor dezelfde procedure moet worden gevolgd betreffende het inleren van het systeem als bij een nieuwe Discover Pro. Bij het inleren wordt het systeem "aangemeld" via een "lijntje" naar de fabriek; het is namelijk gekoppeld aan je eigen specifieke voertuig (VIN).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door VroemTFSI »

Maar als VW beweert dat er problemen zijn met de computer die de software moet inlezen, dan zouden ze dus momenteel geen enkele auto met Discover pro kunnen uitleveren. In dit geval hadden ze de auto allang op transport moeten zetten naar Wolfsburg. Dit lijkt mij juist een gevalletje waar de ingenieurs wat van kunnen leren en die info weer gebruiken voor een productverbetering. Nu is het "pappen en nathouden"

De Discover Pro loopt imagoschade op, iets wat je ook niet wil als fabrikant.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door wehoo »

VroemTFSI schreef:Maar als VW beweert dat er problemen zijn met de computer die de software moet inlezen, dan zouden ze dus momenteel geen enkele auto met Discover pro kunnen uitleveren.
Dat was een bewering van de verkoper bij de dealer. ;)
Het waarheidsgehalte mag je in twijfel trekken. 8-)
De discover pro wordt gewoon geleverd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door Nikkor27 »

Het betreft hier om een Discover Media dat van LucaGTI, niet Discover Pro...kwestie dat er nog niets scheelt aan de Discover Pro versie.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door golfruud »

M USA schreef:Yep, nooit de eerste lichtingen bestellen...
Moet toch iemand de eerste zijn. ;) Wat LucaGTI overkomt is echt kl...te, dit is echt behoorlijk pech.
Het probleem ligt in principe niet in de auto maar de manier hoe het wordt opgelost.
Hadden ze dit probleem nauw de zelfde dag opgelost dan had verder niemand erover gekraait.
Ik heb ook een 7 GTI met alles erop en eraan en gelukkig nog geen problemen gehad. ( even afkloppen )
Pon staat nauw niet echt bekend met snel oplossen van problemen en dit is nauw het frustrende geheel van het hele verhaal.

Ps. VroemTFsi O.a. gratis zwembad bij de ruitenwissers, warm en koud stromend water vanuit de condensslang van de airco, ............... Dit is overdreven.
- water bij ruitenwissers: loop gewoon naar links weg
- condensslang airco: bij elke airco loopt water uit de condensslang, daar is hij voor.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door yal »

M USA schreef:Yep, nooit de eerste lichtingen bestellen...
Helaas weet ik uit ervaring dat ook de allerlaatste lichting vol problemen kan zitten , dat ligt meer aan de kwaliteit van toeleveranciers en kostenbesparingen van VW zelf dan wanneer de auto gebouwd is.

Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door bartvw »

Golfruud wat VroemTFsi bedoelt, is dat er mensen zijn die achter de passagiersstoel water vinden wat afkomstig is van de airco afvoerslang.
Dit is na te lezen op het autoweek forum.

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door golfruud »

yal schreef:
M USA schreef:Yep, nooit de eerste lichtingen bestellen...
Helaas weet ik uit ervaring dat ook de allerlaatste lichting vol problemen kan zitten , dat ligt meer aan de kwaliteit van toeleveranciers en kostenbesparingen van VW zelf dan wanneer de auto gebouwd is.

Groet Yal
Bij de eerste lichtingen zullen er heus wel wat fouten zitten, maar VOL problemen vind ik erg overdreven.
Natuurlijk zijn er gevallen dat je dikke pech hebt en een ""maandag" auto krijgt geleverd.
Als we allemaal zo denken zou er nooit meer iets verkocht worden en natuurlijk blijft het altijd kl...te als je dit overkomt.
Als het maar goed opgelost wordt en daar ligt meestal het probleem.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door golfruud »

bartvw schreef:Golfruud wat VroemTFsi bedoelt, is dat er mensen zijn die achter de passagiersstoel water vinden wat afkomstig is van de airco afvoerslang.
Dit is na te lezen op het autoweek forum.

Groetjes Bart
Oke bedankt Bart, ook gevallen bij de GTI ??
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door bartvw »

Golfruud die heb ik er nog niet bij zien staan, zo uit mijn hoofd heet het topic de roestende golf VII.

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door golfruud »

bartvw schreef:Golfruud die heb ik er nog niet bij zien staan, zo uit mijn hoofd heet het topic de roestende golf VII.

Groetjes Bart
Ik heb het even snel gelezen, maar daar zitten alleen maar lui om alle VAG modellen af te kraken.
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door bartvw »

Dat ben ik helemaal met je eens maar er zijn wel wat mensen met water in hun auto.

Groetjes Bart
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door LucaGTI »

Vandaag contact gehad met een advocaat. Daarnaast morgen in arnhem een gesprek met de sales en after-sales managers. Ik ben benieuwd. Afhankelijk vh gesprek van morgen wordt de procedure gestart om de koopovereenkomst te gaan ontbinden.
Laatst gewijzigd door LucaGTI op 05 sep 2013, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door VroemTFSI »

Heel veel succes! We zijn natuurlijk heel benieuwd hoe het afloopt.
Wel balen dat een niet werkend multi media systeem tot deze situatie moet leiden. Dit had echt niet zo lang hoeven duren. Dikke onvoldoende voor Pon!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door Schippersss »

LucaGTI schreef:Vandaag contact gehad met een advocaat. Daarnaast morgen in arnhem een gesprek met de sales en after-sales managers van Zijm. Ik ben benieuwd. Afhankelijk vh gesprek van morgen wordt de procedure gestart om de koopovereenkomst te gaan ontbinden.
En dan? Iets anders uitzoeken van een andere merk?
Laatst gewijzigd door Schippersss op 05 sep 2013, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door Gengar »

Schippersss schreef:
bartvw schreef:Dat ben ik helemaal met je eens maar er zijn wel wat mensen met water in hun auto.

Groetjes Bart
En dan? Iets anders uitzoeken van een andere merk?
Wat dacht je van een nieuwe Golf 7 GTI met dezelfde opties. Mijn vader had in 1990 een VW Jetta gekocht. Alleen mijn vader en de dealer ( Joop van Geest uit Stellendam bestaat helaas niet meer) kwamen er achter dat de kleur van de carrosserie van de voertuig niet in orde was, en tevens zaten er roest plekken op het koets werk van het voertuig. Met dank aan zijn advocaat en de vroegere VW dealer Joop van Geest, kreeg mijn vader toen een nieuwe VW Jetta. Die PON deed moeilijk, maar uiteindelijk hebben de dealer en mijn vader hun zin gekregen.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door Schippersss »

Gengar schreef:
Schippersss schreef:
bartvw schreef:Dat ben ik helemaal met je eens maar er zijn wel wat mensen met water in hun auto.

Groetjes Bart
En dan? Iets anders uitzoeken van een andere merk?
Wat dacht je van een nieuwe Golf 7 GTI met dezelfde opties. Mijn vader had in 1990 een VW Jetta gekocht. Alleen mijn vader en de dealer ( Joop van Geest uit Stellendam bestaat helaas niet meer) kwamen er achter dat de kleur van de carrosserie van de voertuig niet in orde was, en tevens zaten er roest plekken op het koets werk van het voertuig. Met dank aan zijn advocaat en de vroegere VW dealer Joop van Geest, kreeg mijn vader toen een nieuwe VW Jetta. Die PON deed moeilijk, maar uiteindelijk hebben de dealer en mijn vader hun zin gekregen.
Ik zie dat ik de verkeerde quote heb genomen, moest die van de TS hebben. Sorry.
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door Konjo »

Ben je bij Zijm in Arnhem Zuid geweest? Ik heb daar mijn GTI VI gekocht.
Goede Dealer die zeker wel wilt meewerken maar in dit geval afhankelijk zijn van PON en dat is altijd lastig. Al zou dit absoluut niet zo moeten zijn PON!
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door LucaGTI »

Update:

Vandaag bijna 2 uur lang een gesprek gehad met de sales en after-sales manager.

Oplossing!!!! Helaas wederom niet.......... Ik had echt gehoopt maar eerlijk niet verwacht.

Concreet zijn er drie mogelijkheden besproken en "afgesproken"

- ontbinden van de koopovereenkomst. Dus de juridische weg. (met bijna dan het hetzelfde resultaat als een geforceerde verkoop alleen via een langere juridische weg volgens de dealer)

- geforceerde inruil. GTI wordt teruggenomen door de dealer em iedereen betaalt een gedeelte van de "schade" Dus de dealer, Pon en de klant.

- auto komt retour (gemaakt) plus een tegemoetkoming.

We hebben elkaar in de ogen kunnen zien en redelijk alles open en eerlijk besproken.

Maar helaas dus wederom geen oplossing. Er werd verwacht dat de gti wel volgende week klaar zou zijn. Maar zeker wist men dit dus niet. Men vroeg om nog extra tijd. Ik heb aangegeven dit niet te willen en vandaag na contact met mijn advocaat de dealer in gebreke zou gaan stellen mbv mijn advocaat. Daar hadden ze hun begrip voor. Wel wilde ze mededelen dat ze volgens hun eigen juridische afdeling erg sterk stonden?!

Maar daar naast zouden ook beide andere opties gaan bewandelen. Dus de "geforceerde" inruil en de mogelijkheid dat de gti snel retour komt.

Verder wilde ze nog wel meegeven dat er door miscommunicatie het eerder aangegeven aanbod anders was mbt de velgen. De set met banden (winterset) zou normaal ong 1800 euro kosten (wel met gebruikte banden / 300 km) en dat deze in eerste instantie aangeboden zou worden met een korting voor ongeveer 1200,- euro. Uiteindelijk werd de set dus aangeboden voor 1000,- euro. Dus niet een korting van ong 200 maar 800 euro. Dit wilde ze nog wel even aangeven.

Nogmaals een "goed" gesprek maar zonder resultaat..........

Dinsdag hoor ik wat mij een geforceerde inruil kan gaan kosten als ik daar gebruik van zou gaan maken.

Wordt dus vervolgd.

Morgen eerst richting de ring zonder GTI maar dan wel op de motor........ Ook leuk met de motor maar was niet de planning.

Daarnaast alle mooie dagen gemist icm mijn gti. Je zult zien dat als de gti retour is het slechte weer begint.......
Laatst gewijzigd door LucaGTI op 05 sep 2013, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door Nick87 »

Wat een ellende...hoop dat iedereen hiervan bespaard blijft.

Mij lijkt optie 3 degene met het minste gedoe en je houdt tenminste je GTI. Advocaten,terugnemen en de kosten delen lijken mij een duur verhaal. Advocatenkosten alleen loopt al snel op als je niet oplet.

Enkel geduld zal je dan nogmaals moeten hebben.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door sitechris »

Echt zo kansloos die reactie van Zijm. Mag je zelf nog voor de kosten opdraaien van die Ibiza. Ze vinden dat ze sterk staan, aldus hun juridische team.

Op geen enkele wijze doen ze een poging de klant tegemoet te komen. En maar verschuilen achter Pon. Wat een slappe hap. Kansloos dit.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door Frits@Vrolijk »

Misschien een briefje naar Tros Radar of Vara Kassa


Tja als tegenpartij je zo respectloos behandeld zou ik geen genade hebben .


En zeker niet met een auto van deze prijs .


Snap nu ook dat de Importeur Meneer Pon op een na de Rijkste van het land is .


Zou me dood schamen
Mvg Frits
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door Konjo »

@LucaGTI

Ik lees veel in je verhaal hoe Zijm denkt dat ze staan maar weinig hoe jouw advocaat denkt hoe jij staat? Het is natuurlijk onzin dat ze sterk staan zoals jij het verhaal beschrijft. Ik zou even vragen waarom zij denken dat ze zo sterk staan?
Jouw advocaat zal ook wel een mening hebben en misschien wil je die niet hier neerzetten maar ben wel benieuwd

Al zeg ik wel gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen helaas...
Laatst gewijzigd door Konjo op 06 sep 2013, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast