Lichtsensor "overgevoelig"?? mk5 Gti

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Alain001
Type auto: VW Golf Mk5 GTI

Lichtsensor "overgevoelig"?? mk5 Gti

Bericht door Alain001 »

Hallo,
ik wou is even weten of de lichten bij jullie ook zo snel aanspringen.
Als ik nog maar in een schaduw rijd van een huis/boom springen ze al aan.
En dit al de zon vol schijnt.
Zover ik weet was dit niet bij mijn Audi A4.
Kan je dit aanpassen, of is het normaal?

Alain
TheDGM
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Lichtsensor "overgevoelig"?? mk5 Gti

Bericht door TheDGM »

Ik heb hetzelfde. Ook met 'leaving home' springen ze soms ook aan terwijl de zon er vol op staat, maar zet ik het contact aan gaan ze weer uit. :roll:

Heb er nog niet echt last van maar het is me wel opgevallen.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

De gevoeligheid van de sensor is zeker aan te passen als ke je hier aan irriteert. Tja wat is normaal? Ik denk dat je er vanuit lan gaan dat jou sensor nog nooit is aangepast. Dan is het normaal
Alain001
Type auto: VW Golf Mk5 GTI

Bericht door Alain001 »

Moet dit dan via VAG-com gebeuren?
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Kan ook liggen aan je sensor. Als je voorruit bijv een keer vervangen is, dan plakken sommige firma's de sensor niet op juiste wijze/met nieuw plakmateriaal terug.
Dan kan je bijv wat lucht er tussen hebben en is de 'brekingsindex' niet juist meer. Je ruitenwissers en/of lichtsensor kunnen dan anders/te snel/slecht reageren.
Had ik ook. Is bij vw voor mij gefixed met een hele nieuwe sensor.
Laatst gewijzigd door Timvgti op 09 sep 2013, 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
wehoo

Bericht door wehoo »

Daar loopt al een topic over. Zoek maar op regensensor.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Timvgti schreef:Kan ook liggen aan je sensor. Als je voorruit bijv een keer vervangen is, dan plakken sommige firma's de sensor niet op juiste wijze/met nieuw plakmateriaal terug.
Dan kan je bijv wat lucht er tussen hebben en is de 'brekingsindex' niet juist meer. Je ruitenwissers en/of lichtsensor kunnen dan anders/te snel/slecht reageren.
Had ik ook. Is bij vw voor mij gefixed met een hele nieuwe sensor.
Ik weet niet hoe je daar bij komt? maar er word helemaal niks geplakt aan de sensor hoor. als er lucht tussen de ruit en de sensor zit, is het silicone matje tussen de sensor en de ruit beschadigd. de spiegel drukt namelijk de sensor met enige kracht tegen de ruit.

9 van de 10 x als de ruit word vervangen beschadigen ruitreparatie bedrijven deze aangezien ze na een x aantal jaar muur vast zitten.

gevoeligheid moet inderdaad met VCDS geregeld worden.
eddiea
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door eddiea »

De hotwax in een wasstraat of wasbox kan ook een oorzaak zijn. Dit laat een soort filmlaag achter op je ruit. Je ruiten een keer goed reinigen kan schelen.
wehoo

Bericht door wehoo »

Nou...... kijk maar eens hier: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... nsor#p5297
Dit was het bedoelde topic.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
MacFever
Type auto: Golf 7R MK2

Bericht door MacFever »

Ik heb de gevoeligheid met vcds op 10% gezet en nu is het perfect (A0)
almardon
Type auto: Golf 7 gti

Bericht door almardon »

Mij is verteld dat je de auto functie niet moet gebruiken... Schijnt dat de levensduur van de xenon lampen sterk achteruit gaat omdat als je door een tunneltje of iets rijd de lampen aan uit gaan en geen tijd hebben om op te warmen.
bzb

Bericht door bzb »

elke keer die knop bedienen is ook weer zo'n gedoe, ben er na 1 dag al gewend dat de golf alles zelf doet (lampen, ruitenwissers) vind wel best :mrgreen:
SteveO
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Bericht door SteveO »

almardon schreef:Mij is verteld dat je de auto functie niet moet gebruiken... Schijnt dat de levensduur van de xenon lampen sterk achteruit gaat omdat als je door een tunneltje of iets rijd de lampen aan uit gaan en geen tijd hebben om op te warmen.
Om die reden heeft de lichtsensor in mijn MK5 een 'Tunnel-stand'. Dan springen alleen de stadslichten en achterlichten aan en de dimlicht (Xenon) blijft uit. Ik heb het hier dan wel over een aftermarket sensor, die verbonden kan worden met de originele AUTO-lichtschakelaar. Alleen de sensor zelf moet je netjes ergens onder de voorruit verstoppen. Werkt verder hetzelfde als een originele sensor (muv regensensor functionaliteit).

Ik heb alleen wel de leaving-home functie uitgezet, want anders springen de lampen bij ontgrendelen aan, gaan de lampen bij het starten weer uit en dan pas kijkt de sensor of het donker is en zo ja, springen ze weer aan. Niet echt bevorderlijk en leaving home op mistlampen kan niet bij de MK5.. :(
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”