Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Vannacht woensdag 4 op donderdag 5 sept, omgeving Amsterdam opnieuw zilveren 4-deurs GTI VI, xenon, open dak en 18" Detroit gestolen.
Het is de tweede keer dat deze VI verdwijnt; vorige keer terug gevonden in Amsterdam Slotervaart.
Hiervoor een rode GTI V gestolen, met ski-bak en al, die zal wel in onderdelen zijn afgebroken of richting 't Oostblok of Afrika zijn gegaan. Skieen in de Sahara
Aanschaf VI helaas over de drie jaar heen, dus geen nieuwwaarde vergoeding indien de auto definitief weg blijft.
Gezien de drie diefstallen en het verdwijnen van twee GTI's; zou ik nu als goede klant korting krijgen bij de VW dealer?
Ben heel benieuwd hoe de GTI VII stand gaat houden...
Het is de tweede keer dat deze VI verdwijnt; vorige keer terug gevonden in Amsterdam Slotervaart.
Hiervoor een rode GTI V gestolen, met ski-bak en al, die zal wel in onderdelen zijn afgebroken of richting 't Oostblok of Afrika zijn gegaan. Skieen in de Sahara
Aanschaf VI helaas over de drie jaar heen, dus geen nieuwwaarde vergoeding indien de auto definitief weg blijft.
Gezien de drie diefstallen en het verdwijnen van twee GTI's; zou ik nu als goede klant korting krijgen bij de VW dealer?
Ben heel benieuwd hoe de GTI VII stand gaat houden...
Laatst gewijzigd door J3R op 05 sep 2013, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
- Type auto: MK5 GTI Oranje
- Locatie: Alblasserdam
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Pfff sterkte man! Wordt misschien toch wel tijd voor een BearLock?
Gr Sander
Gr Sander
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Het is klote dat dit weer gebeurd. En dat nog wel drie keer Die dealer/ pon gaat echt geen korting geven. Zeker nog, ze laten jouw gewoon de volle pond betalen
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Erg vervelend had je geen extra beveiliging ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Nog even dan is je Gti niet meer te verzekeren door al dat gezeik .
Of alleen tegen torenhoge premie of een BearLock systeem
Uiteindelijk betalen we allemaal voor deze shit .
Sterkte met je Golf 7
En bedoel het niet persoonlijk he
Of alleen tegen torenhoge premie of een BearLock systeem
Uiteindelijk betalen we allemaal voor deze shit .
Sterkte met je Golf 7
En bedoel het niet persoonlijk he
Mvg Frits
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Het blijft bizar hoe makkelijk die Golf zesjes open te kraken zijn. Hopen dat de VII beter beveiligd is.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Bedankt voor de reactie's.
Eerst maar eens zien of de wagen wordt terug gevonden en zo niet, wat de verzekering uitkeert.
Kan me zo voorstellen dat zij langzamerhand een negatief advies gaan geven m.b.t. opnieuw de aanschaf van een "gewilde" VAG auto en mogelijk een volgende keer niet meer uitkeren, of een behoorlijke premie verhoging in het vooruitzicht stellen.
Het risico met de VII vind ik gezien alle diefstal ervaringen met de V en VI erg lastig in te schatten. Ik weet niet of Volkswagen en Audi verbeteringen hebben aangebracht in de beveiliging, na de grote getale verdwenen VAG auto's in de afgelopen jaren.
Eerst maar eens zien of de wagen wordt terug gevonden en zo niet, wat de verzekering uitkeert.
Kan me zo voorstellen dat zij langzamerhand een negatief advies gaan geven m.b.t. opnieuw de aanschaf van een "gewilde" VAG auto en mogelijk een volgende keer niet meer uitkeren, of een behoorlijke premie verhoging in het vooruitzicht stellen.
Het risico met de VII vind ik gezien alle diefstal ervaringen met de V en VI erg lastig in te schatten. Ik weet niet of Volkswagen en Audi verbeteringen hebben aangebracht in de beveiliging, na de grote getale verdwenen VAG auto's in de afgelopen jaren.
- Nikkor27
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
- Locatie: Zuid-Limburg (BE)
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Reken maar van niet dat ze significante verbeteringen zullen aanbrengen, uiteindelijk zijn zij de winnaar, al die navigatiesystemen en andere onderdelen die nieuw aangekocht worden bij VAG. Althans zo zou ik als "Martin Winterkorn" denken.
Hoe zit met jouw Golf 7 GTI EdFrits@Vrolijk schreef: Sterkte met je Golf 7
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Ik heb dit soort uitspraken wel vaker gelezen, meestal op autoweek (Of VAGweek of autoVWeek zoals het daar genoemd wordt door de anti-VAG brigade).Nikkor27 schreef:Reken maar van niet dat ze significante verbeteringen zullen aanbrengen, uiteindelijk zijn zij de winnaar, al die navigatiesystemen en andere onderdelen die nieuw aangekocht worden bij VAG. Althans zo zou ik als "Martin Winterkorn" denken.
Beetje Amierikaanse gedachte om iemand de zwarte piet toe te schuiven, omdat er voor de rest niets tastbaars is.
Niet dat ik expliciet pro VAG ben, welnee, ik voel me aan geen enkel merk verbonden, maar ik kan het niet helpen om toch enigzins moeite te hebben met het feit, dat de fabrikant beticht wordt hun produkten bewust te produceren in het voordeel van de criminaliteit.
Alsof hun blij zijn met de stempel "makkelijk te stelen".
Volkomen voorbijgaand aan het feit, dat je misschien zelf ook wel verantwoordelijkheid mag nemen voor de veiligheid (en het beveiligingen) van je eigendommen.
Zo zijn er wel gevallen bekend van leasers die meerdere keren van hun RNS werden bestolen en elke keer weer een nieuwe RNS erin zonder navilock.
Feeding the beast zullen we maar zeggen.
Op nummer 1 van de de verantwoordelijken staat toch wel de dievengilde die zich contstant weer specialiseerd op iets, waar veel vraag naar is en wat relatief nog wat opbrengt ook.
Tenzij jij in een lelijk hok gaat rijden, die je elke keer aan een lantaarnpaal vastlast, maak je kans, dat er mensen zijn die je auto stelen.
We leven met de illusie van veiligheid.
En de vraag naar diefstal, creëer jezelf door materialistisch te zijn.
Beetje boedhistisch, maar wat je niet hebt, kan je niet ongelukkig maken ook.
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Volgens mij is het voor alle auto merken toch heel simpel en niet echt kostbaar om een gps transmitter in te bouwen ..
Zelfs dit systeem in de optie lijst mee nemen zou nog fijn zijn .
En het blijft een feit dat een Golfje toch wel erg makkelijk te stelen is
En een Navigatie systeem wat naar diefstal onbruikbaar is maken lijkt mij ook geen wereldwonder om te maken
Zelfs dit systeem in de optie lijst mee nemen zou nog fijn zijn .
En het blijft een feit dat een Golfje toch wel erg makkelijk te stelen is
En een Navigatie systeem wat naar diefstal onbruikbaar is maken lijkt mij ook geen wereldwonder om te maken
Mvg Frits
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
+1Crokko schreef:Ik heb dit soort uitspraken wel vaker gelezen, meestal op autoweek (Of VAGweek of autoVWeek zoals het daar genoemd wordt door de anti-VAG brigade).Nikkor27 schreef:Reken maar van niet dat ze significante verbeteringen zullen aanbrengen, uiteindelijk zijn zij de winnaar, al die navigatiesystemen en andere onderdelen die nieuw aangekocht worden bij VAG. Althans zo zou ik als "Martin Winterkorn" denken.
Beetje Amierikaanse gedachte om iemand de zwarte piet toe te schuiven, omdat er voor de rest niets tastbaars is.
Niet dat ik expliciet pro VAG ben, welnee, ik voel me aan geen enkel merk verbonden, maar ik kan het niet helpen om toch enigzins moeite te hebben met het feit, dat de fabrikant beticht wordt hun produkten bewust te produceren in het voordeel van de criminaliteit.
Alsof hun blij zijn met de stempel "makkelijk te stelen".
Volkomen voorbijgaand aan het feit, dat je misschien zelf ook wel verantwoordelijkheid mag nemen voor de veiligheid (en het beveiligingen) van je eigendommen.
Zo zijn er wel gevallen bekend van leasers die meerdere keren van hun RNS werden bestolen en elke keer weer een nieuwe RNS erin zonder navilock.
Feeding the beast zullen we maar zeggen.
Op nummer 1 van de de verantwoordelijken staat toch wel de dievengilde die zich contstant weer specialiseerd op iets, waar veel vraag naar is en wat relatief nog wat opbrengt ook.
Tenzij jij in een lelijk hok gaat rijden, die je elke keer aan een lantaarnpaal vastlast, maak je kans, dat er mensen zijn die je auto stelen.
We leven met de illusie van veiligheid.
En de vraag naar diefstal, creëer jezelf door materialistisch te zijn.
Beetje boedhistisch, maar wat je niet hebt, kan je niet ongelukkig maken ook.
We weten dat de GTI een geliefd object is bij die kl...te dieven, dus wel zullen hem ook beter moeten beveiligen.
Vw gaat zelf niet met een oplossing komen. Al is dit wel de omgekeerde wereld, maar het is niet anders in deze tijd.
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Ga zelf Gps kopen kost 100 euro en kan ik gelijk zien of me vriendin vreemd gaat haha
En me droom van een Rn 510 laat ik varen geen zin om elke keer als mijn auto niet inde garage staat bang te moeten zijn dat de boel gesloopt is .
Zelf op Marktplaats worden min of meer gestolen Navigatie systemen te koop gevraagd .
Zieke praktijken allemaal maar zolang er kopers zijn van gestolen spullen gaat dit drama gewoon door
En me droom van een Rn 510 laat ik varen geen zin om elke keer als mijn auto niet inde garage staat bang te moeten zijn dat de boel gesloopt is .
Zelf op Marktplaats worden min of meer gestolen Navigatie systemen te koop gevraagd .
Zieke praktijken allemaal maar zolang er kopers zijn van gestolen spullen gaat dit drama gewoon door
Mvg Frits
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
GPS transmitter hoe bedoel je naief?Frits@Vrolijk schreef:En het blijft een feit dat een Golfje toch wel erg makkelijk te stelen is
Dat mag jij dan een feit vinden, maar ik kan geen Golf(je) stelen.
En dan bedoel ik, dat ik geen vaardigheid heb om dit daadwerkelijk uit te voeren.
Puur en alleen, omdat ik me niet bezig houd met het stelen van andermans spullen.
Op slot is voor mij dus op slot, om maar nieteens over het alarm te praten.
Maar aangezien beweert wordt, dat VAG het prettig vind dat er gestolen wordt, zal ik eens bellen of ze me een "loper" kunnen opsturen.
Of leveren ze de golf 7 tegenwoordig met een touwtje door de brievenbus?
- KnuffelTurk
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
- Locatie: Uit de Buurt
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Gps transmittter vs gps jammer, denkt dat de jammer toch wint
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Los van de stellingen: "de vraag naar diefstal, creëer jezelf door materialistisch te zijn" (?) Of dat VAG uiteindelijk winnaar is door de verkoop van extra onderdelen/navigatie systemen, was mijn oorspronkelijke punt als volgt:
Daarnaast zou VAG, gezien de grote getale diefstal van specifiek hun concern, de klant de service kunnen bieden door:
- de Bearlock op de optielijst te zetten;
- standaard raam gravure (kenteken) aan te bieden;
- de sleutel transponder codering te verbeteren;
- het chassisnr. niet meer pontificaal zichtbaar achter het voorraam te plaatsen;
- de standaard vertraging van het alarm (30/15 sec) omlaag te brengen;
- betere misbruik preventie, v.w.b. de aanvraag van een (derde) sleutel via chassisnr.
Tevens is het al jaren bekend dat de dieven veelal de teller-unit en de kabelboom aansluiting misbruiken en toch is hier slecht op geanticipeerd. Een verbeterde "mechanische" beveiliging zou hier al kunnen schelen.
Het blijft altijd een kat- en muisspel, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Volkswagen en Audi wel erg passief zijn geweest in diefstalpreventie gezien de ervaringen van afgelopen jaren en het langdurig voorbij gaan aan voornoemde simpele oplossingen.
Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe de GTI VII stand gaat houden en of VAG iets heeft gedaan aan verbetering van diefstal preventie met de ervaringen van de afgelopen jaren (naast het vervangen van de RNS510/RNS315).
Ik kan me zo voorstellen dat VAG anticipeert en gelukkig zien we eindelijk enige verbetering vwb de diefstal preventie van de navigatie systemen (hoewel er al een 7 is opengebroken waarbij dit nieuwe systeem vakkundig is verwijderd).Het risico met de VII vind ik gezien alle diefstal ervaringen met de V en VI erg lastig in te schatten. Ik weet niet of Volkswagen en Audi verbeteringen hebben aangebracht in de beveiliging, na de grote getale verdwenen VAG auto's in de afgelopen jaren.
Daarnaast zou VAG, gezien de grote getale diefstal van specifiek hun concern, de klant de service kunnen bieden door:
- de Bearlock op de optielijst te zetten;
- standaard raam gravure (kenteken) aan te bieden;
- de sleutel transponder codering te verbeteren;
- het chassisnr. niet meer pontificaal zichtbaar achter het voorraam te plaatsen;
- de standaard vertraging van het alarm (30/15 sec) omlaag te brengen;
- betere misbruik preventie, v.w.b. de aanvraag van een (derde) sleutel via chassisnr.
Tevens is het al jaren bekend dat de dieven veelal de teller-unit en de kabelboom aansluiting misbruiken en toch is hier slecht op geanticipeerd. Een verbeterde "mechanische" beveiliging zou hier al kunnen schelen.
Het blijft altijd een kat- en muisspel, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Volkswagen en Audi wel erg passief zijn geweest in diefstalpreventie gezien de ervaringen van afgelopen jaren en het langdurig voorbij gaan aan voornoemde simpele oplossingen.
Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe de GTI VII stand gaat houden en of VAG iets heeft gedaan aan verbetering van diefstal preventie met de ervaringen van de afgelopen jaren (naast het vervangen van de RNS510/RNS315).
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Tegen professionele dieven is niks opgewassen
Maar er is ook nog een slag dieven die gewoon voor de fun een auto mee neemt vervolgens een tijd mee rijden aftrappen en lozen .
Of de auto ergens neerzet voor een inbraak ramkraak dan is er nog iets van een kans met Gps .
En dan zijn ze bij Mercedes ook naief daar zit ook gps in volgens mij bij een aantal modellen .
Maar er is ook nog een slag dieven die gewoon voor de fun een auto mee neemt vervolgens een tijd mee rijden aftrappen en lozen .
Of de auto ergens neerzet voor een inbraak ramkraak dan is er nog iets van een kans met Gps .
En dan zijn ze bij Mercedes ook naief daar zit ook gps in volgens mij bij een aantal modellen .
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 07 sep 2013, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
+1Burak schreef:Gps transmittter vs gps jammer, denkt dat de jammer toch wint
Precies die ja.
Volgens mij geldt rijtje dan niet voor alléén VAG.Quiksilver schreef: - de Bearlock op de optielijst te zetten;
- standaard raam gravure (kenteken) aan te bieden;
- de sleutel transponder codering te verbeteren;
- het chassisnr. niet meer pontificaal zichtbaar achter het voorraam te plaatsen;
- de standaard vertraging van het alarm (30/15 sec) omlaag te brengen;
- betere misbruik preventie, v.w.b. de aanvraag van een (derde) sleutel via chassisnr.
Welke merken bieden dit overigens wel? (Ik weet het oprecht niet)
En uiteraard alles wat je onderneemt om het zo moeilijk mogelijk te maken, is een stapje in de gevoelsmatige goede richting.
Op het moment, dat VAG in het extreme gaat zitten mbt beveiligen (als dit al zin heeft) zal er stukje klantontevredenheid aan verbonden zitten.
Als je een navilock aanbiedt voor €200,00 met de gaten in je splinternieuwe dashboard, een bearlock voor €700 met NOG een extra sleutel aan je sleutelbos, een alarm van €800 euro (en alsnog de kans dat je auto weg is) dan wijzen de meeste mensen (aan de altijd spannende onderhandelingstafel bij de VW dealer) naar het voorhoofd, met de opmerking; "voor die 2 rooie kan ik ook lekker op vakantie".
En als jij een derde sleutel wil bestellen voor je zoon of dochter, en je moet daarvoor een bewijs van goed gedrag gaan halen bij je gemeente, dan vraag je je ook af waar we naartoe gaan.
Overigens is bijna alles tegenwoordig digitaal. En als je het mij vraagt is "digitaal" een synoniem van "voor iedereen toegankelijk".
Je begint al te leren. Nu vasthouden die lijn Frits.Frits@Vrolijk schreef: En dan zijn ze bij Mercedes ook naief daar zit ook gps in
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Ik vind het nu niet bepaald extreme maatregelen en VAG heeft volgens mij een groter diefstal probleem (vraag/aanbod) als andere merken.
- de Bearlock op de optielijst te zetten;
- standaard raam gravure (kenteken) aan te bieden;
- de sleutel transponder codering te verbeteren;
- het chassisnr. niet meer pontificaal zichtbaar achter het voorraam te plaatsen;
- de standaard vertraging van het alarm (30/15 sec) omlaag te brengen;
- betere misbruik preventie, v.w.b. de aanvraag van een (derde) sleutel via chassisnr.
- (+ mechanische preventie teller-unit/kabelboom)
Sterker nog, zodra de verzekeringsmaatschappijen premies effectief gaan koppelen aan het diefstal risico per automerk/type, dan heb ik een donkerbruin vermoeden dat het opeens allemaal wél mogelijk blijkt te zijn en is het gauw gedaan met een te passieve anticipatie. Anders wordt een bepaald merk/type gewoon veel minder verkocht en dat zal een fabrikant gaan merken.
Je kan het charcheren met een "bewijs van goed gedrag via de gemeente" (ik zou gewoon het originele kenteken + rijbewijs eigenaar willen zien bij bestellen en afhalen), maar de relatief simpele voornoemde maatregelen zouden in mijn optiek standaard moeten zijn.
Met de nieuwe verspreide en gekoppelde navigatie systemen is het al een stuk lastiger voor het dievengilde. Met de optie Bearlock (700? of 400/500?) heeft de klant tenminste de service van de dealer van directe diefstalpreventie.
- de Bearlock op de optielijst te zetten;
- standaard raam gravure (kenteken) aan te bieden;
- de sleutel transponder codering te verbeteren;
- het chassisnr. niet meer pontificaal zichtbaar achter het voorraam te plaatsen;
- de standaard vertraging van het alarm (30/15 sec) omlaag te brengen;
- betere misbruik preventie, v.w.b. de aanvraag van een (derde) sleutel via chassisnr.
- (+ mechanische preventie teller-unit/kabelboom)
Sterker nog, zodra de verzekeringsmaatschappijen premies effectief gaan koppelen aan het diefstal risico per automerk/type, dan heb ik een donkerbruin vermoeden dat het opeens allemaal wél mogelijk blijkt te zijn en is het gauw gedaan met een te passieve anticipatie. Anders wordt een bepaald merk/type gewoon veel minder verkocht en dat zal een fabrikant gaan merken.
Je kan het charcheren met een "bewijs van goed gedrag via de gemeente" (ik zou gewoon het originele kenteken + rijbewijs eigenaar willen zien bij bestellen en afhalen), maar de relatief simpele voornoemde maatregelen zouden in mijn optiek standaard moeten zijn.
Met de nieuwe verspreide en gekoppelde navigatie systemen is het al een stuk lastiger voor het dievengilde. Met de optie Bearlock (700? of 400/500?) heeft de klant tenminste de service van de dealer van directe diefstalpreventie.
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Crokko schreef:+1Burak schreef:Gps transmittter vs gps jammer, denkt dat de jammer toch wint
Precies die ja.Volgens mij geldt rijtje dan niet voor alléén VAG.Quiksilver schreef: - de Bearlock op de optielijst te zetten;
- standaard raam gravure (kenteken) aan te bieden;
- de sleutel transponder codering te verbeteren;
- het chassisnr. niet meer pontificaal zichtbaar achter het voorraam te plaatsen;
- de standaard vertraging van het alarm (30/15 sec) omlaag te brengen;
- betere misbruik preventie, v.w.b. de aanvraag van een (derde) sleutel via chassisnr.
Welke merken bieden dit overigens wel? (Ik weet het oprecht niet)
En uiteraard alles wat je onderneemt om het zo moeilijk mogelijk te maken, is een stapje in de gevoelsmatige goede richting.
Op het moment, dat VAG in het extreme gaat zitten mbt beveiligen (als dit al zin heeft) zal er stukje klantontevredenheid aan verbonden zitten.
Als je een navilock aanbiedt voor €200,00 met de gaten in je splinternieuwe dashboard, een bearlock voor €700 met NOG een extra sleutel aan je sleutelbos, een alarm van €800 euro (en alsnog de kans dat je auto weg is) dan wijzen de meeste mensen (aan de altijd spannende onderhandelingstafel bij de VW dealer) naar het voorhoofd, met de opmerking; "voor die 2 rooie kan ik ook lekker op vakantie".
En als jij een derde sleutel wil bestellen voor je zoon of dochter, en je moet daarvoor een bewijs van goed gedrag gaan halen bij je gemeente, dan vraag je je ook af waar we naartoe gaan.
Overigens is bijna alles tegenwoordig digitaal. En als je het mij vraagt is "digitaal" een synoniem van "voor iedereen toegankelijk".
Je begint al te leren. Nu vasthouden die lijn Frits.Frits@Vrolijk schreef: En dan zijn ze bij Mercedes ook naief daar zit ook gps in
En een gps jammer heeft iedereen die ook een golfje kan pikken ook bij zich
Nou mooie boel dan een hele bedrijfstak die gps tracers bouwt om zeep geholpen met die jammer die elke dief heeft
En goed te weten dat er nooit een auto is terug gevonden die voorzien was van een gps systeem
Mvg Frits
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Met extreme, doelde ik meer op de hoeveelheid kosten die je als klant "meer" wordt aangeboden voor alleen de nodige beveiliging al.Quiksilver schreef:Ik vind het nu niet bepaald extreme maatregelen en VAG heeft volgens mij een groter diefstal probleem (vraag/aanbod) als andere merken.
- de Bearlock op de optielijst te zetten;
- standaard raam gravure (kenteken) aan te bieden;
- de sleutel transponder codering te verbeteren;
- het chassisnr. niet meer pontificaal zichtbaar achter het voorraam te plaatsen;
- de standaard vertraging van het alarm (30/15 sec) omlaag te brengen;
- betere misbruik preventie, v.w.b. de aanvraag van een (derde) sleutel via chassisnr.
- (+ mechanische preventie teller-unit/kabelboom)
Sterker nog, zodra de verzekeringsmaatschappijen premies effectief gaan koppelen aan het diefstal risico per automerk/type, dan heb ik een donkerbruin vermoeden dat het opeens allemaal wél mogelijk blijkt te zijn en is het gauw gedaan met een te passieve anticipatie. Anders wordt een bepaald merk/type gewoon veel minder verkocht en dat zal een fabrikant gaan merken.
Je kan het charcheren met een "bewijs van goed gedrag via de gemeente" (ik zou gewoon het originele kenteken + rijbewijs eigenaar willen zien bij bestellen en afhalen), maar de relatief simpele voornoemde maatregelen zouden in mijn optiek standaard moeten zijn.
Met de nieuwe verspreide en gekoppelde navigatie systemen is het al een stuk lastiger voor het dievengilde. Met de optie Bearlock (700? of 400/500?) heeft de klant tenminste de service van de dealer van directe diefstalpreventie.
Dat was niet handig verwoord van mij.
De beveiligingsmaatregelen zelf zijn niet extreem uiteraard.
Ik denk overigens niet, dat een dealer een bearlock in gaat bouwen voor 400 á 500 euro.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat VAG er alles aan moet doen om elke vorm van beveiliging te verbeteren en aan te bieden tegen een zo scherp mogelijke prijs.
Het valt me alleen tegen als mensen beweren, dat VAG minimale beveiliging met ruwe opzet doet, om er zelf beter van te worden.
Juist om redenen als inderdaad de verzekeringsmaatschappijen de premies effectief zou kunnen gaan koppelen, en minder verkopen van autos en het negatieve imago. Dit zijn scenario waar VAG niet op zit te wachten en al zeker niet bewust in de hand speelt.
Of ben ik nu naïef?
- Nikkor27
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
- Locatie: Zuid-Limburg (BE)
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Bearlock staat is niet in de opties terug te vinden, ze zullen het wel voor je inbouwen, maar je moet er specifiek naar vragen volgens mij.Crokko schreef:Quiksilver schreef:Ik vind het nu niet bepaald extreme maatregelen en VAG heeft volgens mij een groter diefstal probleem (vraag/aanbod) als andere merken.
- de Bearlock op de optielijst te zetten;
- standaard raam gravure (kenteken) aan te bieden;
- de sleutel transponder codering te verbeteren;
- het chassisnr. niet meer pontificaal zichtbaar achter het voorraam te plaatsen;
- de standaard vertraging van het alarm (30/15 sec) omlaag te brengen;
- betere misbruik preventie, v.w.b. de aanvraag van een (derde) sleutel via chassisnr.
- (+ mechanische preventie teller-unit/kabelboom)
Kenteken is enkel goed voor NL, in BE en niet zeker DE, zijn de kentekens niet gebonden aan de auto.
Maar als ze het al tenminste in optielijst zetten, vind ik op zich al een hele stap vooruit. Zo hebben zij hun deel van de beveiliging al gedaan t.o.v de klant door het hen aan te bieden. Zo moet de klant maar zelf beslissen of ie het nodig heeft of niet.
En daarmee trek ik mijn conclusie dat VAG wel hun stille wens is, dat er vele diefstallen gebeuren...maar uiteraard er niet mee te koop lopen, immers willen ze hun eigen graf niet graven...
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Ooit weleens over nagedacht, dat misschien Bearlock zelf niet op de optielijst van de VWdealer wil staan?
- Nikkor27
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
- Locatie: Zuid-Limburg (BE)
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
ik kan allesinds geen reden bedenken waarom niet, volgens mij een pure win-win situatie!
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Misschien eens de vraag in overweging nemen, waarom er in relatieve zin, zoveel VW's (met name Golf) worden gestolen t.o.v. de andere gerenommeerde fabrikanten zoals Audi, BMW, Mercedes, Ford etc.?
Terwijl de beveiliging van al deze fabrikanten in principe op hetzelfde neer komt.
Terwijl de beveiliging van al deze fabrikanten in principe op hetzelfde neer komt.
Gr. Wehoo.
Re: Derde diefstal: 2x VW Golf GTI kwijt
Distributie uit handen geven is zeker niet altijd een win-win situatie.Nikkor27 schreef:ik kan allesinds geen reden bedenken waarom niet, volgens mij een pure win-win situatie!
Goede vraag.wehoo schreef:Misschien eens de vraag in overweging nemen, waarom er in relatieve zin, zoveel VW's (met name Golf) worden gestolen t.o.v. de andere gerenommeerde fabrikanten zoals Audi, BMW, Mercedes, Ford etc.?
Terwijl de beveiliging van al deze fabrikanten in principe op hetzelfde neer komt.
Ik vermoed, dat door het succes van VW (met name de Golf) er een enorme markt is onstaan, zowel legaal als illegaal.
De grote van het succes beïnvloed op beide fronten "de vraag", het aanbod volgt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast