Halogeen koplampen vervangen voor originele xenon koplampen?
Halogeen koplampen vervangen voor originele xenon koplampen?
Eindelijk lid geworden van het Nederlandse golfgtiforum, hopende dat er nog vele leden (ook vanaf het onoverzichtelijke Autoweek GTI forum) hier zullen komen.
(ik zal mij spoedig nog even in een daarvoor bestemd topic voorstellen, maar bij deze alvast mijn eerste vraag):
Ik heb een prachtige 5 deurs United Grey Golf V GTI (dsg, abt chip, 2005, vol leder, bijna alle opties).
Ik mis echter de xenon koplampen en heb dus helaas de halogeen modellen.
Deze vindt ik qua zicht sowieso een stuk minder, maar vooral qua looks.
Ik wil deze dus spoedig vervangen voor (originele) xenon koplampen.
Mijn GTI is uit 2005, dus ik hoef qua wetgeving geen automatische hoogteregeling en koplampsproeierinstallatie te hebben, wat ik dan ook niet van plan ben.
Ik richt mij dus enkel op een goede (nieuw of tweedehands) set xenon koplampen.
Ik heb begrepen dat ik hiervoor een (kufatec) 10 naar 12 polig verloopstuk nodig heb, daar halogeen koplampen een 10 polige aansluiting én xenon koplampen een 12 polige aansluiting hebben, klopt dit?
Ik hoef niet persé de bi-xenon functie, dus groot licht mag gewoon enkel halogeen zijn. Ik hoef/wil dan ook niet extra bekabeling trekken om de xenon shutters te activeren.
Als ik een goede set (originele) xenon koplampen op de kop kan tikken en deze zijn inclusief starters en lampen, kan ik deze dan zo (met verloopstuk) plaatsen?
Ik ben in het bezit van vagcom voor eventuele hercodering (in mijn geval dus xenon without shutters aanvinken denk ik).
Iemand tips?
Iemand die prijstechnisch een goede set weet te vinden?
Bedankt,
Tim
(ik zal mij spoedig nog even in een daarvoor bestemd topic voorstellen, maar bij deze alvast mijn eerste vraag):
Ik heb een prachtige 5 deurs United Grey Golf V GTI (dsg, abt chip, 2005, vol leder, bijna alle opties).
Ik mis echter de xenon koplampen en heb dus helaas de halogeen modellen.
Deze vindt ik qua zicht sowieso een stuk minder, maar vooral qua looks.
Ik wil deze dus spoedig vervangen voor (originele) xenon koplampen.
Mijn GTI is uit 2005, dus ik hoef qua wetgeving geen automatische hoogteregeling en koplampsproeierinstallatie te hebben, wat ik dan ook niet van plan ben.
Ik richt mij dus enkel op een goede (nieuw of tweedehands) set xenon koplampen.
Ik heb begrepen dat ik hiervoor een (kufatec) 10 naar 12 polig verloopstuk nodig heb, daar halogeen koplampen een 10 polige aansluiting én xenon koplampen een 12 polige aansluiting hebben, klopt dit?
Ik hoef niet persé de bi-xenon functie, dus groot licht mag gewoon enkel halogeen zijn. Ik hoef/wil dan ook niet extra bekabeling trekken om de xenon shutters te activeren.
Als ik een goede set (originele) xenon koplampen op de kop kan tikken en deze zijn inclusief starters en lampen, kan ik deze dan zo (met verloopstuk) plaatsen?
Ik ben in het bezit van vagcom voor eventuele hercodering (in mijn geval dus xenon without shutters aanvinken denk ik).
Iemand tips?
Iemand die prijstechnisch een goede set weet te vinden?
Bedankt,
Tim
Re: Halogeen koplampen vervangen voor originele xenon koplam
Je eens contact kunnen opnemen met de jongens van vag-techniek (lukas) die kan je echt alles vertellen en eventueel ook helpen met de installatie.
Wat ik alleen niet uit je vraag begrijp; wil je nu after market xenon, of complete golf units inbouwen met xenon inbouwen?
Wat ik alleen niet uit je vraag begrijp; wil je nu after market xenon, of complete golf units inbouwen met xenon inbouwen?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Ik wil geen aftermarket set.
Ik zoek dus originele complete units, dus de xenonkoplampen, de starters, de lampen(d2s toch?) zelf en eventuele verloopkabels.
Hoe bereik ik eventueel 'lukas'?
Ik zoek dus originele complete units, dus de xenonkoplampen, de starters, de lampen(d2s toch?) zelf en eventuele verloopkabels.
Hoe bereik ik eventueel 'lukas'?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
'Wilcoos', dankejwel voor je antwoord.
Ik ben nu druk op zoek naar een goed stel (qua kosten gezien het liefst 2e hands) originele vw golf v xenon koplampen met starters en lampen en 12-10polige verloopkabel.
Helaas tot op heden nog geen goede set gevonden op bijv marktplaats.
Als mensen suggesties hebben, dan hoor ik het graag.
Ik ben nu druk op zoek naar een goed stel (qua kosten gezien het liefst 2e hands) originele vw golf v xenon koplampen met starters en lampen en 12-10polige verloopkabel.
Volgens mij staat er een starter te koop op MP. Kwam ook een Golf VI set tegen maar dat past niet 
Misschien Ebay eens kijken, of schadebedrijven proberen. Er zijn genoeg golfjes 5 in elkaar gereden. (gebr. Opdam, Valkenburg)

Misschien Ebay eens kijken, of schadebedrijven proberen. Er zijn genoeg golfjes 5 in elkaar gereden. (gebr. Opdam, Valkenburg)
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Setje verloop kabels 12-10 polig kan ik leveren voor €49,-Timvgti schreef:'Wilcoos', dankejwel voor je antwoord.
Complete setjes xenon zijn op het net wel te vinden. nieuw €875,- en 2de hands €675,-. Is wel serieus geld. Je zou ook gewoon op de onderdelenlijn oid kunnen zoeken en dan hopen dat een handelaar een linker en de andere een rechter aanbied voor weinig.....
Golf MK1 GTI
@Chris: bedankt, voor de verloopkabel kom ik sowieso zeker bij jou!
Verder dus nog steeds zoekende naar een comlete set (xenon koplampen, starters en lampen) op het net.
Was in onderhandeling met iemand, maar die heeft ze helaas ineens aan een hogere bieder verkocht terwijl wij nog in onderhandeling waren. Jammer...
Hoor graag als er mensen zijn die nog tips hebben.
De prijzen van 675,- en 875,- zijn via BM onderdelenshop en die weet zijn prijzen wel
Ondertussen ook op advies Chris de onderdelenlijn geraadpleegd.
Verder dus nog steeds zoekende naar een comlete set (xenon koplampen, starters en lampen) op het net.
Was in onderhandeling met iemand, maar die heeft ze helaas ineens aan een hogere bieder verkocht terwijl wij nog in onderhandeling waren. Jammer...
Hoor graag als er mensen zijn die nog tips hebben.
De prijzen van 675,- en 875,- zijn via BM onderdelenshop en die weet zijn prijzen wel

Ondertussen ook op advies Chris de onderdelenlijn geraadpleegd.