motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
Hoi allemaal
Ik ben zoals jullie weten aan het sparen voor een golf 6 gti edition 35
Nu zeiden jullie dat lpg bij een gti geen optie was
Ik twijfelde toch nog en ben dus nog wat gaan googlen
Nu blijkt dat vialle een lpg installatie heeft ontwikkeld voor de 2.0 tsi motor die in de golf editon 35 ligt
Ik ga hier dus vandaag mee naar de garage voor wat info
Nu had ik hierover al een keer gebelt met hun
Deze zeiden dat ze de motorcode nodig hebben om het uit te sluiten
Zou er iemand voor mij de motorcode na willen kijken op zijn motorblok
Het gaat dus om een motorblok van een golf gti edition 35 of van een golf r20
De 2.0 tsi dus
En niet de tfsi uiteraard
Ik weet dat de meesten hier fel tegen lpg zijn maar ik lees er erg veel goede verhalen over
En prestatie verschil is er tegen woordig niet meer
Particulieren merken zelfs geen enkel verschil met rijden op benzine dan op lpg
Ook de storingen komen vrijwel niet meer voor door lpg
Dat was namelijk alleen met de oude systemen
Ik hoop dat jullie het ff willen checken voor me
Gr ruud
Ik ben zoals jullie weten aan het sparen voor een golf 6 gti edition 35
Nu zeiden jullie dat lpg bij een gti geen optie was
Ik twijfelde toch nog en ben dus nog wat gaan googlen
Nu blijkt dat vialle een lpg installatie heeft ontwikkeld voor de 2.0 tsi motor die in de golf editon 35 ligt
Ik ga hier dus vandaag mee naar de garage voor wat info
Nu had ik hierover al een keer gebelt met hun
Deze zeiden dat ze de motorcode nodig hebben om het uit te sluiten
Zou er iemand voor mij de motorcode na willen kijken op zijn motorblok
Het gaat dus om een motorblok van een golf gti edition 35 of van een golf r20
De 2.0 tsi dus
En niet de tfsi uiteraard
Ik weet dat de meesten hier fel tegen lpg zijn maar ik lees er erg veel goede verhalen over
En prestatie verschil is er tegen woordig niet meer
Particulieren merken zelfs geen enkel verschil met rijden op benzine dan op lpg
Ook de storingen komen vrijwel niet meer voor door lpg
Dat was namelijk alleen met de oude systemen
Ik hoop dat jullie het ff willen checken voor me
Gr ruud
Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
Motorcode ED35/S3/R: CDL
Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
Een EA113 motor, 173Kw, 235Pk. Een R-motor.
In de R, code: CDLF,
In de 35, code: CDLG.
In de R, code: CDLF,
In de 35, code: CDLG.
Gr. Wehoo.


Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
Volkswagen gebruikt sinds modeljaar 2008 het begrip TFSI niet meer. Maar gebruikt de term TSI voor zowel de Twincharged Stratified Injection motoren als bij de Turbocharged Stratified Injection motoren.ruudjuh92 schreef:Zou er iemand voor mij de motorcode na willen kijken op zijn motorblok
Het gaat dus om een motorblok van een golf gti edition 35 of van een golf r20
De 2.0 tsi dus
En niet de tfsi uiteraard
Gr ruud
Audi daarentegen is de term TFSI blijven gebruiken. Hierbij maken ze onderscheid tussen FSI motoren (zonder turbo) en TFSI motoren (met turbo). Alhoewel zo ook voor de kompressor aangedreven motoren de term TFSI gebruiken.
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... fsi#p30568
In de Ed35 zit een TFSI-motor.
Gr. Wehoo.


Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
De ED35 hier heeft een CDLG motor onder kap , super blok maar lpg erin
Lpg is een schone brandstof maar de hogere verbrandingstemperaturen lijken mij niet bevorderlijk wat betreft levensduur.
Deze auto's zijn helemaal niet zo onzuinig als je normaal rijd en ik denk dat je heel veel kilometers moet rijden om de lpg installatie rendabel te maken.
Groeten Yal

Lpg is een schone brandstof maar de hogere verbrandingstemperaturen lijken mij niet bevorderlijk wat betreft levensduur.
Deze auto's zijn helemaal niet zo onzuinig als je normaal rijd en ik denk dat je heel veel kilometers moet rijden om de lpg installatie rendabel te maken.
Groeten Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
Zelf zou ik niet de keuze maken om een GTI op gas te zetten. Goedkope kilometer vreter en een GTI gaat in mijn optiek niet samen (maar dat zit tussen mijn oren hoor). Op zich ben ik wel benieuwd naar jou ervaringen straks, want hier op het forum hoor ik er erg weinig over. Maar mocht je nog een keer willen gaan chippen, dan zou die gasinstallatie dit mogelijk in de weg kunnen staan. Je zou nog eens kunnen informeren bij JD of dit kan. En zeg nou niet dat je nooit je auto wil laten chippen, want straks rijd je op gas met je GTI en dan gaat het chip-virus misschien toch kriebelen. Dan heb je wel een probleem
Maar hou ons op de hoogte, ben benieuwd naar je ervaringen met je Ed35 op gas.

Maar hou ons op de hoogte, ben benieuwd naar je ervaringen met je Ed35 op gas.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
Vialle zegt dat ze gasinstallaties leveren voor turbo-motoren.ruudjuh92 schreef:Nu blijkt dat vialle een lpg installatie heeft ontwikkeld voor de 2.0 tsi motor die in de golf editon 35 ligt
Gr ruud
Maar in hun september 2013 - overzicht staat geen VW turbo motor. Ook niet die van de Ed35.

Gr. Wehoo.


Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
hoi
dit is de mail van vialle die ik heb gekregen
Geachte heer van der Brink,
Dank voor uw interesse in onze Vialle LPdi producten.
Vialle heeft op dit moment een LPdi systeem beschikbaar voor de VW Golf 2.0 TSI.
Gezien de technische verschillen achter de motorcodes is het erg belangrijk dat de motorcode van uw wagen overeenkomt met diegene die wij ontwikkeld hebben.
Voor meer informatie met betrekking tot mogelijkheden, prijzen etc. wil ik u graag adviseren contact op te nemen met een van onze inbouw centra.
Een overzicht hiervan kunt u vinden door op de volgende link te klikken:
http://www.vialle.nl/lpg-producten/verk ... unten.html
Ik hoop dat ik u bij deze voldoende geïnformeerd heb,
Met vriendelijke groeten,
Sales Support Export Vialle
het lijkt mij dus dat het moet kunnen
of dit bij de edition 35 kan weet ik helaas niet
maar in de gewone golf 6 gti met 211pk ligt toch een 2.0 tsi in ipv tfsi
dit zou dus ook nog een goede optie zijn
betreft chippen, ik zou het heel graag willen maar wegens slechte ervaringen bij een goede vriend van mij krijg ik dit er nooit door thuis
die vriend van mij kon na een half jaar gewoon heel zijn motorblok de container in flikkeren
ws een verkeerde chiptuner gekozen maar toch
gr ruud
dit is de mail van vialle die ik heb gekregen
Geachte heer van der Brink,
Dank voor uw interesse in onze Vialle LPdi producten.
Vialle heeft op dit moment een LPdi systeem beschikbaar voor de VW Golf 2.0 TSI.
Gezien de technische verschillen achter de motorcodes is het erg belangrijk dat de motorcode van uw wagen overeenkomt met diegene die wij ontwikkeld hebben.
Voor meer informatie met betrekking tot mogelijkheden, prijzen etc. wil ik u graag adviseren contact op te nemen met een van onze inbouw centra.
Een overzicht hiervan kunt u vinden door op de volgende link te klikken:
http://www.vialle.nl/lpg-producten/verk ... unten.html
Ik hoop dat ik u bij deze voldoende geïnformeerd heb,
Met vriendelijke groeten,
Sales Support Export Vialle
het lijkt mij dus dat het moet kunnen
of dit bij de edition 35 kan weet ik helaas niet
maar in de gewone golf 6 gti met 211pk ligt toch een 2.0 tsi in ipv tfsi
dit zou dus ook nog een goede optie zijn
betreft chippen, ik zou het heel graag willen maar wegens slechte ervaringen bij een goede vriend van mij krijg ik dit er nooit door thuis
die vriend van mij kon na een half jaar gewoon heel zijn motorblok de container in flikkeren
ws een verkeerde chiptuner gekozen maar toch
gr ruud
Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
Zie post hierboven.ruudjuh92 schreef:het lijkt mij dus dat het moet kunnen
of dit bij de edition 35 kan weet ik helaas niet
maar in de gewone golf 6 gti met 211pk ligt toch een 2.0 tsi in ipv tfsi
gr ruud
Gr. Wehoo.


Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
hoi
ik heb idd jouw post gezien
maar aangezien dat vialle dit al mailt
en buiten dat tegenwoordig zijn er al erg veel turbo modellen
neem nou de 1.4 tsi, deze wordt behoorlijk vaak verkocht
het lijkt me dus sterk dat een bedrijf als vialle hier niet op in gespeeld heeft
en als je gaat zoeken op andere forums kom ik ook al een aantal keer tegen dat er bv bij een audi a4 met een 2.0 t(f)si een lpg installatie in ligt
het is dus echt mogelijk
ik heb hier nog een test gevonden uit juni 2011 omtrent lpg in de golf gti
http://www.autogetest.nl/autotests/item ... 22-pk-lpdi
je moet dan het stukje tekst onder aantrekkelijke combinatie maar is ff lezen
hierin staat dat in 2011 vialle bezig was met het ontwikkelen van een lpg kit voor de 2.0 tsi motor van de golf gti
en voor de 1.4 tsi was het toen al beschikbaar
de 1.4 tsi staat er in de tabel ook niet bij
daarom twijfel ik sterk of deze tabel nog actueel is
laat maar horen wat je bevindingen zijn
gr ruud
ik heb idd jouw post gezien
maar aangezien dat vialle dit al mailt
en buiten dat tegenwoordig zijn er al erg veel turbo modellen
neem nou de 1.4 tsi, deze wordt behoorlijk vaak verkocht
het lijkt me dus sterk dat een bedrijf als vialle hier niet op in gespeeld heeft
en als je gaat zoeken op andere forums kom ik ook al een aantal keer tegen dat er bv bij een audi a4 met een 2.0 t(f)si een lpg installatie in ligt
het is dus echt mogelijk
ik heb hier nog een test gevonden uit juni 2011 omtrent lpg in de golf gti
http://www.autogetest.nl/autotests/item ... 22-pk-lpdi
je moet dan het stukje tekst onder aantrekkelijke combinatie maar is ff lezen
hierin staat dat in 2011 vialle bezig was met het ontwikkelen van een lpg kit voor de 2.0 tsi motor van de golf gti
en voor de 1.4 tsi was het toen al beschikbaar
de 1.4 tsi staat er in de tabel ook niet bij
daarom twijfel ik sterk of deze tabel nog actueel is
laat maar horen wat je bevindingen zijn
gr ruud
Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
@wehoo: Je zou denken dat technisch de directe injectie en gas wel kunnen samengaan zolang je het maar in vloeibare vorm houdt. Hier een artikel van Vialle zelf over hun techniek.
http://www.autogasinfo.nl/lpg-systemen/ ... ectie.html
Maar ik ben ook benieuwd naar de effecten van de hogere verbrandingstemperaturen. Eén groot voordeel verwacht ik wel al: het mogelijk uitblijven van sludge-vorming bij LPG.
http://www.autogasinfo.nl/lpg-systemen/ ... ectie.html
Maar ik ben ook benieuwd naar de effecten van de hogere verbrandingstemperaturen. Eén groot voordeel verwacht ik wel al: het mogelijk uitblijven van sludge-vorming bij LPG.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Re: motorcode golf gti edition 35 2.0 tsi
@ruudjuh92 en VroemTFSI. Ik ken de artikelen van Vialle. Een inbouwstation zit in ons dorp. Vialle noemt met name de GTI 6 als voorbeeld voor de mogelijkheid van een gas-inbouwinstallatie. E.e.a. is in ontwikkeling zoals ze aangeven. Echter op hun september 2013-lijst worden de TFSI motoren niet genoemd. In hun beschrijving spreken ze over een TSI-motor van een Golf GTI 6. VW gebruikt deze benamingen de laatste jaren door elkaar.
T.a.v. de gas-inspuiting zal het voornamelijk gaan om de wijze en aansturing van inspuiting (Bosch MED), geleverd door de hogedrukpomp.
Zie o.a. onderstaand artikel t.a.v. de FSI-motoren (en TFSI met turbo).
Men spuit rechtstreeks in en creëert een rijk mengsel rond de bougie. In de cilinderkop is er nu een rijke laag rond de bougie die gemakkelijk ontbrandt. Daaromheen is er een arme brandstoflaag met veel lucht en weinig brandstof. Het rijke mengsel steekt het arme mengsel aan. De twee verschillende lagen brandstof/luchtmengsel zorgen voor een isolatie en zorgen ervoor dat de motor minder verbruikt (+-30% minder) en dat de emissiewaarden van CO2 veel lager liggen.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Fuel_Stratified_Injection
Meer techniek met als voorbeeld een Audi:
T.a.v. de gas-inspuiting zal het voornamelijk gaan om de wijze en aansturing van inspuiting (Bosch MED), geleverd door de hogedrukpomp.
Zie o.a. onderstaand artikel t.a.v. de FSI-motoren (en TFSI met turbo).
Men spuit rechtstreeks in en creëert een rijk mengsel rond de bougie. In de cilinderkop is er nu een rijke laag rond de bougie die gemakkelijk ontbrandt. Daaromheen is er een arme brandstoflaag met veel lucht en weinig brandstof. Het rijke mengsel steekt het arme mengsel aan. De twee verschillende lagen brandstof/luchtmengsel zorgen voor een isolatie en zorgen ervoor dat de motor minder verbruikt (+-30% minder) en dat de emissiewaarden van CO2 veel lager liggen.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Fuel_Stratified_Injection
Meer techniek met als voorbeeld een Audi:
Gr. Wehoo.


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten