Koopargumenten GTI VII
Koopargumenten GTI VII
Mannen, ik heb jullie hulp nodig! Eind december moet mijn A4 er weer uit (lease) en nu staat de GTI bovenaan mijn shortlist.
Probleem bij mij op de zaak is echter het imago van de GTI. Petjesauto etc, je kent het wel.
Welke argumenten kunnen jullie bedenken om mijn baas te overtuigen dat een GTI prima geschikt is als representatieve auto voor een man van 54 die half Europa doorkruist.
Ik geef alvast de aftrap:
- allround
- leuk gespreksonderwerp met de meeste mannen (niet met boekhouders)
- handig formaat in de stad
- heerlijke stoelen voor de lange ritten
- als GTI VII ook lekker zuinig
We gaan overigens kopen en niet meer leasen, dus restwaarde speelt ook mee.
Kom maar op, ik hoor graag wat jullie nog kunnen toevoegen. Hoe overtuig je een niet-autoliefhebber?
Probleem bij mij op de zaak is echter het imago van de GTI. Petjesauto etc, je kent het wel.
Welke argumenten kunnen jullie bedenken om mijn baas te overtuigen dat een GTI prima geschikt is als representatieve auto voor een man van 54 die half Europa doorkruist.
Ik geef alvast de aftrap:
- allround
- leuk gespreksonderwerp met de meeste mannen (niet met boekhouders)
- handig formaat in de stad
- heerlijke stoelen voor de lange ritten
- als GTI VII ook lekker zuinig
We gaan overigens kopen en niet meer leasen, dus restwaarde speelt ook mee.
Kom maar op, ik hoor graag wat jullie nog kunnen toevoegen. Hoe overtuig je een niet-autoliefhebber?
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Koopargumenten GTI VII
- Goede restwaarde
- Ingetogen uiterlijk
- Redelijk zuinig
- Geen negatief merkimago bij mogelijke klanten (in NL is het niet altijd handig om in een Audi, BMW of Merc bij een klant aan te komen)
En voor de rest natuurlijk de rij-eigenschappen en allround karakter.
Min-argumenten kan ik ook verzinnen, maar die post ik hier maar even niet
Waarom trouwens geen GTD als je heel Europa door moet kruisen? Is dat niet heel veel voordeliger?
Mocht hij nee zeggen, dan is de Octavia RS ook een goede optie imo.
- Ingetogen uiterlijk
- Redelijk zuinig
- Geen negatief merkimago bij mogelijke klanten (in NL is het niet altijd handig om in een Audi, BMW of Merc bij een klant aan te komen)
En voor de rest natuurlijk de rij-eigenschappen en allround karakter.
Min-argumenten kan ik ook verzinnen, maar die post ik hier maar even niet

Waarom trouwens geen GTD als je heel Europa door moet kruisen? Is dat niet heel veel voordeliger?
Mocht hij nee zeggen, dan is de Octavia RS ook een goede optie imo.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Koopargumenten GTI VII
@sitechris: die van dat ingetogen uiterlijk vind ik ook wel een goeie. Ik ga trouwens voor BBS CH-R in de zomer en de standaard 17" in de winter.
GTD is voor mij vloeken in de kerk. Ik ben een petrolhead.
De Octavia RS is voor mij ook één van de troeven die ik achter de hand wil houden. Die zal waarschijnlijk niet op weerstand stuiten.
GTD is voor mij vloeken in de kerk. Ik ben een petrolhead.
De Octavia RS is voor mij ook één van de troeven die ik achter de hand wil houden. Die zal waarschijnlijk niet op weerstand stuiten.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Re: Koopargumenten GTI VII
Hoi Peter,
Je rijd met een glimlach naar je werk, belangrijk voor prestaties.
En haal de emblemen eraf, dan is het voor de meeste mensen een gewone Golf.
En hupsa kee nu na de dealer en bestellen.
Groetjes Bart
Je rijd met een glimlach naar je werk, belangrijk voor prestaties.
En haal de emblemen eraf, dan is het voor de meeste mensen een gewone Golf.
En hupsa kee nu na de dealer en bestellen.
Groetjes Bart
Re: Koopargumenten GTI VII
Ik ben weliswaar nog geen 54
maar rijd met mijn 7 GTI pp sinds juli dit jaar ook zakelijk veel km's door binnen- en buitenland. Ik merk dat er nog best veel liefhebbers zijn onder mijn zakelijke contacten. De meeste klanten vinden het nl juist helemaal leuk dat je met een GTI aan komt zetten ipv de doorsnee A4, 3 serie, passat, octavia etc. Zeker als je een decente kleur kiest, carbon steel in mijn geval. Enige minpuntjes zijn er echter wel degelijk als je GTI puur als zakenauto inzet en vergelijkt met de wat meer voor de hand liggende zakenautos.
- Kleine actieradius (ik haal echt niet veel meer dan 600 km)
- Niet de stilste
- voor een zakenauto misschien wat krap
- Het kost behoorlijk wat moeite om je niet te bezondigen aan illegale snelheden
- Ik merk dat ik mijn banden nogal snel opvreet
Echter, ik durf te stellen dat de 7 GTI de zakelijkste is in het rijtje snelle hatchbacks. En ja, de auto rijdt natuurlijk heerlijk. Stap telkens weer met een big smile in en uit. Dus:
Ik zou het gewoon doen, je leeft maar één keer.
ps Tip bij de configuratie: neem de Discover Pro navigatie. Dat heb ik niet gedaan en achteraf spijt, want de Media is wat traag. Ik heb ipv daarvan het panoramadak genomen, wat een leuke gimmick is, maar zeker niet essentieel. Ik zou daarnaast ook altijd voor 18" gaan en niet de 19" ivm comfort en uitstraling.
Groet!

- Kleine actieradius (ik haal echt niet veel meer dan 600 km)
- Niet de stilste
- voor een zakenauto misschien wat krap
- Het kost behoorlijk wat moeite om je niet te bezondigen aan illegale snelheden

- Ik merk dat ik mijn banden nogal snel opvreet

Echter, ik durf te stellen dat de 7 GTI de zakelijkste is in het rijtje snelle hatchbacks. En ja, de auto rijdt natuurlijk heerlijk. Stap telkens weer met een big smile in en uit. Dus:
Ik zou het gewoon doen, je leeft maar één keer.
ps Tip bij de configuratie: neem de Discover Pro navigatie. Dat heb ik niet gedaan en achteraf spijt, want de Media is wat traag. Ik heb ipv daarvan het panoramadak genomen, wat een leuke gimmick is, maar zeker niet essentieel. Ik zou daarnaast ook altijd voor 18" gaan en niet de 19" ivm comfort en uitstraling.
Groet!
Re: Koopargumenten GTI VII
Die actieradius is idd wel klein, zeker met de huidige 50 liter tank. Ik reed in mijn GTI V de tank regelmatig in 350 km leeg in Duitsland. Moest je echt rekening mee houden. Maar het waren wel 350 mega pret kilometers.
Emblemen eraf heb ik ok al overwogen. En dan koplampen en grille van de R, dan ben je de rode bies ook kwijt. BBS CH-R in gunmetal met idd carbon steel lijkt mij ook een geslaagde combi.
Die big smile ga ik volgende week weer beleven. Proefrit gepland bij Pon
Emblemen eraf heb ik ok al overwogen. En dan koplampen en grille van de R, dan ben je de rode bies ook kwijt. BBS CH-R in gunmetal met idd carbon steel lijkt mij ook een geslaagde combi.
Die big smile ga ik volgende week weer beleven. Proefrit gepland bij Pon
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Koopargumenten GTI VII
Heeft die 7 geen 55 liter tank? Kreeg toch echt altijd 55 liter in mijn ex golf V.
Re: Koopargumenten GTI VII
ik zie nooit petjes rijden in een 6 of 7 gti, dus de eerste 5 jaar zit t wel snor
Re: Koopargumenten GTI VII
73GTI schreef:Voor de ring![]()
mvg lex

Belofte staat dat als ik een GTI koop, ik de volgende Ringrit organiseer in 2014, en dit keer niet met een 911.
De tank is vlgs de gegevens gekrompen naar 50 liter. Echt te klein in mij ogen.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Koopargumenten GTI VII
Hoi Vroem (Peter),
Leuk dat je druk aan het stoeien bent met de (aanschaf van een) VII.
Argument voor een Golf is dat het een nette auto is zonder een `kijk mij nou gehalte`. En als de GTI emblemen eraf zijn en er zit een Bluemotion plaatje achterop kan het helemaal niet meer mis gaan. Je kan ook opteren om een GTI om te bouwen naar een `normale` Golf. Dan moet het helemaal geen probleem meer zijn.
Ga je auto bewonderen volgend jaar bij de ringrit!!
Leuk dat je druk aan het stoeien bent met de (aanschaf van een) VII.
Argument voor een Golf is dat het een nette auto is zonder een `kijk mij nou gehalte`. En als de GTI emblemen eraf zijn en er zit een Bluemotion plaatje achterop kan het helemaal niet meer mis gaan. Je kan ook opteren om een GTI om te bouwen naar een `normale` Golf. Dan moet het helemaal geen probleem meer zijn.

Ga je auto bewonderen volgend jaar bij de ringrit!!
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 sep 2013, 11:16
- Type auto: Golf Mk 7 GTI
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04
Re: Koopargumenten GTI VII
Ken geen rationele argumenten voor een GTI
Gewoon met een Performance gaan rijden, dan doen die 50 mille ook niet zo'n pijn meer.
Gewoon met een Performance gaan rijden, dan doen die 50 mille ook niet zo'n pijn meer.
Re: Koopargumenten GTI VII
@falconfixer: mooi ding!
@ron.vandijk: 50 mille of 54 jaar
En nee, het is geen midlife. Gewoon al jaren GTI-gek. Het is begonnen met David Hart. Hij ging racen in de GTI-cup (toen Golf I) en wij gingen met alle vrienden kijken hoe zijn eerste race zou gaan. Na twee ronden het hele veld te hebben afgezocht, bleek hij de hele tijd al op kop te liggen. Na de wedstrijd stukje met dat ding mogen rijden. Toen was ik om. GTI III gehad en natuurlijk de GTI V waar Superdave nu in rijdt.
De VI overgeslagen en nu misschien de VII
@ron.vandijk: 50 mille of 54 jaar

En nee, het is geen midlife. Gewoon al jaren GTI-gek. Het is begonnen met David Hart. Hij ging racen in de GTI-cup (toen Golf I) en wij gingen met alle vrienden kijken hoe zijn eerste race zou gaan. Na twee ronden het hele veld te hebben afgezocht, bleek hij de hele tijd al op kop te liggen. Na de wedstrijd stukje met dat ding mogen rijden. Toen was ik om. GTI III gehad en natuurlijk de GTI V waar Superdave nu in rijdt.
De VI overgeslagen en nu misschien de VII
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 08 sep 2013, 12:40
- Type auto: F150 HD 6.2
Re: Koopargumenten GTI VII
Vroem, gewoon weer aan de VII GTI, Kom op..
Ik ben na 2 jaar sturen in wat anders ook weer terug bij VW
En als ik heel eerlijk moet zijn, alles wat goed was aan de V GTI (en dat was best veel)
is alles er nog steeds, als je de VII PP neemt, dan zijn de twee grootste minpunten helemaal
verdwenen, het matige remmen en de overkill aan power in de bochten.
de VII is echt een verdomd lekkere auto met de performance package..
Opties zoiezo: Performance pack, Xenon en navi
Opties als het kan: Grote navi en dak
Bij mij was het kiezen of delen, ergens was het klaar, dus de grote navi laten schieten en gekozen
voor een dak en performance pakket (imho is een dak een grotere meerwaarde dan een 8'' scherm vs 6'' Media navi)
Het smoelt ontzettend goed met een contrastkleur en in de auto is het nu echt een panorama ipv voorheen een dakje.

Ik ben na 2 jaar sturen in wat anders ook weer terug bij VW
En als ik heel eerlijk moet zijn, alles wat goed was aan de V GTI (en dat was best veel)
is alles er nog steeds, als je de VII PP neemt, dan zijn de twee grootste minpunten helemaal
verdwenen, het matige remmen en de overkill aan power in de bochten.
de VII is echt een verdomd lekkere auto met de performance package..
Opties zoiezo: Performance pack, Xenon en navi
Opties als het kan: Grote navi en dak
Bij mij was het kiezen of delen, ergens was het klaar, dus de grote navi laten schieten en gekozen
voor een dak en performance pakket (imho is een dak een grotere meerwaarde dan een 8'' scherm vs 6'' Media navi)
Het smoelt ontzettend goed met een contrastkleur en in de auto is het nu echt een panorama ipv voorheen een dakje.

Re: Koopargumenten GTI VII
@Lorenzo: Zelfde geldt voor mij. Ook wat anders gereden met de Audi A4 maar niet de beleving gevonden die ik zoek in een auto. Beste voorbeeld is de Ringrit. Afgelopen keer mee geweest, maar ik zou het niet hebben gedaan als ik met de A4 mee had gemoeten. Een Porsche 911 van 20 jr oud is dan stukken leuker.
Ik heb een offerte liggen met de volgende specs:
GTI VII Performance 4-deurs
4KF 35% getint glas achter
4X4 Zij-airbags voor en achter
6XQ Spiegel pakket
8WB Mistlampen met LED
9VH Dynaudio
PED Achterlichten met LED techniek
PS1 Panorama schuifdak
PXB Xenon Plus verlichting
QV3 Digitale radio-ontvangst
UF8 Multimedia (Discover Pro)
W05 Executive plus Pakket
WDA Park Distance control
WW1 Winterpakket
Totaal € 44.172,81 (korting 9%)
Dezelfde configuratie in Dld kost trouwens € 36.060,00. En daar krijg je makkelijk kortingen van 12% en meer. Bij invoer moet je dan nog wel de slurptax afrekenen. Die is ca. € 5000. Dus shoppen bij de oosterburen loont wel!
Ik heb een offerte liggen met de volgende specs:
GTI VII Performance 4-deurs
4KF 35% getint glas achter
4X4 Zij-airbags voor en achter
6XQ Spiegel pakket
8WB Mistlampen met LED
9VH Dynaudio
PED Achterlichten met LED techniek
PS1 Panorama schuifdak
PXB Xenon Plus verlichting
QV3 Digitale radio-ontvangst
UF8 Multimedia (Discover Pro)
W05 Executive plus Pakket
WDA Park Distance control
WW1 Winterpakket
Totaal € 44.172,81 (korting 9%)
Dezelfde configuratie in Dld kost trouwens € 36.060,00. En daar krijg je makkelijk kortingen van 12% en meer. Bij invoer moet je dan nog wel de slurptax afrekenen. Die is ca. € 5000. Dus shoppen bij de oosterburen loont wel!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Re: Koopargumenten GTI VII
Hoi Peter, leuk dat je weer terug wilt naar de GTI. Magnifieke auto met voor mij één groot nadeel: de interesse bij het boevengilde.
Nu nog je werkgever weten te overtuigen
Nu nog je werkgever weten te overtuigen

- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Koopargumenten GTI VII
Op het winterpakket na precies mijn config. Ik zou er zeker een bearlock innemen om het boevengilde af te schrikken.
Ik heb de tomtom route voor de ringrit nog liggen. Ff dat stukje belgie eruit slopen we kunnen in onze 7's volgend jaar knallen
Ik heb de tomtom route voor de ringrit nog liggen. Ff dat stukje belgie eruit slopen we kunnen in onze 7's volgend jaar knallen

-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: Koopargumenten GTI VII
BMT Blue Motion Technology is de nieuwe motor , dus weer een +
Grt Yal
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Koopargumenten GTI VII
Inmiddels wezen proefrijden met de GTI Performance van Pon. Kijk even bij proefrijden GTI VII.
Ik kan niet meer slapen!
Ik kan niet meer slapen!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Re: Koopargumenten GTI VII
Snel bestellen



Re: Koopargumenten GTI VII
Je mag van ome Koos toch niet meer dan 200km (2 uur) rijden zonder te stoppen. 350km (ook 2 uurIk reed in mijn GTI V de tank regelmatig in 350 km leeg in Duitsland.

Ex GTI V rijder (2005-2009) 245pk DSG
- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: Koopargumenten GTI VII
Dat ie zuinig is is een grapje neem ik aan? Als je er gemiddeld 1 op 12 mee rijd mag ik ff hard lachen, dan gebruik je hem dus duidelijk niet waar hij voor bedoeld is 
Ik kan wel zeggen dat mijn Rocco zuinigER is.... ivm met mn vorige VR6 :p

Ik kan wel zeggen dat mijn Rocco zuinigER is.... ivm met mn vorige VR6 :p
Re: Koopargumenten GTI VII
Ik gebruik mijn auto's (meestal met +200pk) zeker niet waarvoor ze zijn bedoeld. Heb ik ook nooit gezegdmaRRRtinus schreef:Dat ie zuinig is is een grapje neem ik aan? Als je er gemiddeld 1 op 12 mee rijd mag ik ff hard lachen, dan gebruik je hem dus duidelijk niet waar hij voor bedoeld is
Ik kan wel zeggen dat mijn Rocco zuinigER is.... ivm met mn vorige VR6 :p

( te zuinig noemen ze dat)

- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: Koopargumenten GTI VII
Dan hoop ik dat als ik er 2e hands ooit een koop hij van jou geweest isLucaGTI schreef:Ik gebruik mijn auto's (meestal met +200pk) zeker niet waarvoor ze zijn bedoeld. Heb ik ook nooit gezegdmaRRRtinus schreef:Dat ie zuinig is is een grapje neem ik aan? Als je er gemiddeld 1 op 12 mee rijd mag ik ff hard lachen, dan gebruik je hem dus duidelijk niet waar hij voor bedoeld is
Ik kan wel zeggen dat mijn Rocco zuinigER is.... ivm met mn vorige VR6 :p![]()
( te zuinig noemen ze dat)

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten