Golf GTI tests
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04
Golf GTI tests
Goedemorgen allemaal!
Klik op onderstaande link voor een eerste test door Sports Cars van AutoBild.
groet,
Ron.
http://www.flickr.com/photos/94520309@N07/
Klik op onderstaande link voor een eerste test door Sports Cars van AutoBild.
groet,
Ron.
http://www.flickr.com/photos/94520309@N07/
Laatst gewijzigd door ron.vandijk op 31 mar 2013, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Golf GTI tests
Bedankt.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04
Re: Golf GTI tests
Leuke review maar niet helemaal akkoord met alles.
Ik gebruik hem nu een week (als gezinswagen) en vind dit best te doen. Ok hij is wat luider als je gas geeft maar dat is juist leuk, je kan er evengoed onopvallend in de stad met rijden zonder dat iemand merkt dat het een GTI is (tenzij echte kenners natuurlijk). Heb de DSG en als je deze op normaal of eco stand zet dan kan je best gezapig rijden als je wil. Start stop is nog wel even wennen, heb dat nog niet gehad tot nu toe.
Verbruik is een 8-8,5l/100 km bij rustig rijden, als je wat vlot rijdt een litertje meer en als je echt gas geeft zal ie wel 10 liter verstoken. Wel niet echt een wagen om elke dag honderden kilometers met de doen, tenzij het bedrijf zou betalen.
Ik heb de standaard 17inch velgen en ben er eigenlijk zeer tevreden van, dit in combinatie met de vering geeft dat het toch niet te hard is als je over oneffenheden rijdt en aan de baan plakt. Kan me voorstellen dat de versie die ze getest hebben met de 19 inchers inderdaad beenhard afgeveerd is.
Ik heb een tijdje met een A5 S-line gereden met 18inch velgen en deze combinatie was veel harder en had soms het gevoel dat de wagen uit elkaar rammelde.
Power heb je altijd voldoende en qua afwerking en soliditeit vind ik de golf zelfs op het niveau van een Audi A3-A4 waar dit bij de 6 niet was vind ik persoonlijk. Heb nu nog wel niet gereden met een gewone golf dus het kan aan de GTI versie liggen.
De golf is sowieso prijs kwaliteit wel een topper, als je ziet dat je bij Audi voor een A3 makkelijk 5000-7000 euro extra betaalt voor dezelfde opties.
Heb de discover media pack (die zonder gps, kan zijn dat ik me van naam vergis) en al dit werkt ook zoals het moet. Enkel de titels van de liedjes die je van je gsm streamt durft wel eens misgaan maar boeit uiteindelijk niet echt.
Op de autostrade heb je wel vaak last van kerels die het nodig vinden om achter je te plakken en je wat te proberen opjagen als ze doorhebben dat je een GTI hebt...maar dat was te verwachten.
Ik zocht een compactere kwalitatieve wagen die leuk rijdt met een sportieve motor en de verwachtingen zijn tot nu toe meer dan ingelost.
De Performance versie heeft ook beesten van remmen waar je ongetwijfeld enkel het volle potentieel uit haalt als je op circuit rijdt maar op de openbare weg weet je dat je al eens een noodstop kan doen en hij wel heel snel stiltaat. Hopelijk knalt je achterligger wel niet in je achterkant dan.
Keyless access systeem is ook zeer handig, zeker als je het koffer moet inladen en nog een kleine op de arm hebt.
Al bij al na een week rijden, zeer tevreden! Ga ik hopelijk nog veel plezier aan hebben.
Re: Golf GTI tests
Leuke review maar niet helemaal akkoord met alles.
Ik gebruik hem nu een week (als gezinswagen) en vind dit best te doen. Ok hij is wat luider als je gas geeft maar dat is juist leuk, je kan er evengoed onopvallend in de stad met rijden zonder dat iemand merkt dat het een GTI is. Heb de DSG en als je deze op normaal of eco stand zet dan kan je best gezapig rijden als je wil. Start stop is nog wel even wennen, heb dat nog niet gehad tot nu toe.
Verbruik is een 8-8,5l/100 km bij rustig rijden, als je wat vlot rijdt een litertje meer en als je echt gas geeft zal ie wel 10 liter verstoken. Wel niet echt een wagen om elke dag honderden kilometers met de doen, tenzij het bedrijf zou betalen.
Ik heb de standaard 17inch velgen en ben er eigenlijk zeer tevreden van, dit in combinatie met de vering geeft dat de wagen toch niet te hard afgeveerd is als je over oneffenheden rijdt maar wel aan de baan plakt. Kan me voorstellen dat de versie die ze getest hebben met de 19 inchers inderdaad beenhard afgeveerd is.
Ik heb een tijdje met een A5 S-line gereden met 18inch velgen en deze combinatie was veel harder en had soms het gevoel dat de wagen uit elkaar rammelde.
Power heb je altijd voldoende en qua afwerking en soliditeit vind ik de golf zelfs op het niveau van een Audi A3-A4 waar dit bij de 6 niet was vind ik persoonlijk. Heb nu nog wel niet gereden met een gewone golf dus het kan aan de GTI versie liggen.
De golf is sowieso prijs kwaliteit wel een topper, als je ziet dat je bij Audi voor een A3 makkelijk 5000-7000 euro extra betaalt voor dezelfde opties.
Heb de discover media pack (die zonder gps, kan zijn dat ik me van naam vergis) en al dit werkt ook zoals het moet. Enkel de titels van de liedjes die je van je gsm streamt durft wel eens misgaan maar boeit uiteindelijk niet echt.
Ik zocht een compactere kwalitatieve wagen die leuk rijdt met een sportieve motor en de verwachtingen zijn tot nu toe meer dan ingelost.
De Performance versie heeft ook beesten van remmen waar je ongetwijfeld enkel het volle potentieel uit haalt als je op circuit rijdt maar op de openbare weg weet je dat je al eens een noodstop kan doen en hij wel heel snel stiltaat. Hopelijk knalt je achterligger wel niet in je achterkant dan.
Keyless access systeem is ook zeer handig, zeker als je het koffer moet inladen en nog een kleine op de arm hebt.
Al bij al na een week rijden, zeer tevreden! Ga ik hopelijk nog veel plezier aan hebben.
Re: Golf GTI tests
Goede uitleg Nick87, ik ben tot nu toe ook zeer tevreden.
Plankhard afgeveerd, is natuurlijk ook wat je gewend bent en prettig vind. De mijne heeft ook 19" en is ook nog verlaagd en ik vind hem niet echt plankhard.
Waar ze wel gelijk in hebben is dat de verkeersbordherkenning veel fouten maakt.
Plankhard afgeveerd, is natuurlijk ook wat je gewend bent en prettig vind. De mijne heeft ook 19" en is ook nog verlaagd en ik vind hem niet echt plankhard.

Waar ze wel gelijk in hebben is dat de verkeersbordherkenning veel fouten maakt.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Golf GTI tests
Topgear staat bij mij goed aangeschreven, maar vind dit toch wel vaag; de VI 9/10 en de VII 7/10
http://www.topgear.com/uk/volkswagen/golf-gti

http://www.topgear.com/uk/volkswagen/golf-gti
Re: Golf GTI tests
Was na proefrit ook mijn conclusie..... Mijn gechipte 6 met 260 pk en 360 nm voelt beter als de 7 en heeft beter koppelverloop dan de 7.Quiksilver schreef:Topgear staat bij mij goed aangeschreven, maar vind dit toch wel vaag; de VI 9/10 en de VII 7/10![]()
http://www.topgear.com/uk/volkswagen/golf-gti
6 heeft ook mooiere achterkant.
Maar ja, ga niet langer dan 2 tot 2 1/2 jaar met mijn 6 rijden dus "moet " wel aan de 7.
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Re: Golf GTI tests
Met een gechipte 6 kan ik me daar nog iets van voorstellen. Een standaard 6 t.o.v. een 7; dan zou de 7 toch een verbetering moeten zijn en met meer punten of minimaal dezelfde punten aan de haal zijn gegaan. Zeker met het performance pakket (remmen, differentieel, stuur inrichting, etc.)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten