Proef rijden GTI 7
Proef rijden GTI 7
Aankomende woensdag ga ik proef rijden bij Pon met de GTI performance DSG. 

- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Re: Proef rijden GTI 7
Omdat je deze misschien wilt kopen?
Of omdat je rondje wilt trappen?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Heb hem al besteld 

- Roderik
- Type auto: MK5 GTI ed30
Niet gelijk zo negatiefMkVI Nmgn schreef:Omdat je deze misschien wilt kopen?

Ik zal mijn best doen.NICO! schreef:Schrijf je een verslag? Met foto's?
en reeds proefgereden??
ben benieuwt hoe het bevalt met dsg.
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Ik denk dat Ruud al rondrijdt in zijn VII GTI, proefrit was eind mei!
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Sorry dat ik geen info heb geschreven.pvugt schreef:en reeds proefgereden??
Klopt dat ik de auto al rij met DSG. Is echt super echt een aanrader.
In combinatie met ACC helemaal super.
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Afgelopen vrijdag ook een dag gereden met de 7 GTI. Ik moet zeggen ondanks dat ik mijn twijfels had over de opvolger van de 6 ben ik om.
Een ding dat ik zeker weet is ALTIJD het performance pack nemen! Wat is dat lekker zeg bochten nemen met een sper! Hij trekt je er echt doorheen.
Ik had ook minder het gevoel dat ik hem meteen zou laten chippen. Die 350nm en 230pk zijn eerst ruimschoots voldoende. Lekker punchie.
De demo was uitgerust met panorama dak en executive plus. Helaas geen driving profiles dus die heb ik niet kunnen proberen. Dynaudio klonk goed, stukken beter dan in de 6.
Hetgeen me opviel onder de motorkop is dat de turbo direct achterop de bovenkant van het blok zit. M.a.w. je kunt makkelijk overal bij als je wat wilt aanpassen. een aftermarket luchtfilter is daardoor super makkelijk aan te sluiten, zo ook een andere uitlaat/downpipe.
Een ding dat ik zeker weet is ALTIJD het performance pack nemen! Wat is dat lekker zeg bochten nemen met een sper! Hij trekt je er echt doorheen.
Ik had ook minder het gevoel dat ik hem meteen zou laten chippen. Die 350nm en 230pk zijn eerst ruimschoots voldoende. Lekker punchie.
De demo was uitgerust met panorama dak en executive plus. Helaas geen driving profiles dus die heb ik niet kunnen proberen. Dynaudio klonk goed, stukken beter dan in de 6.
Hetgeen me opviel onder de motorkop is dat de turbo direct achterop de bovenkant van het blok zit. M.a.w. je kunt makkelijk overal bij als je wat wilt aanpassen. een aftermarket luchtfilter is daardoor super makkelijk aan te sluiten, zo ook een andere uitlaat/downpipe.
- Edition30
Ruud, je hebt (de remmen van) de performance uitvoering. Zijn dit dezelfde voorremmen die ook op de R(32), S3 en de Leon Cupra zitten? En is de clip op de remklauwen dan gewoon uitwisselbaar met de hiervoor genoemde remklauwen?golfruud schreef:Sorry dat ik geen info heb geschreven.pvugt schreef:en reeds proefgereden??
Gr. Renco
Edition30, ik zou echt niet weten als dit de zelfde zijn als S3 ed. De clip kan je er wel afhalen, maar of die uitwisselbaar is ...?? Sorry.Edition30 schreef:Ruud, je hebt (de remmen van) de performance uitvoering. Zijn dit dezelfde voorremmen die ook op de R(32), S3 en de Leon Cupra zitten? En is de clip op de remklauwen dan gewoon uitwisselbaar met de hiervoor genoemde remklauwen?golfruud schreef:Sorry dat ik geen info heb geschreven.pvugt schreef:en reeds proefgereden??
oke veel plezier met je gti.
ik moet nog even een aantal maanden wachten.
ik moet nog even een aantal maanden wachten.
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Nee dit zijn niet dezelfde remmen. De vorm is anders van de klauw!Edition30 schreef:Ruud, je hebt (de remmen van) de performance uitvoering. Zijn dit dezelfde voorremmen die ook op de R(32), S3 en de Leon Cupra zitten? En is de clip op de remklauwen dan gewoon uitwisselbaar met de hiervoor genoemde remklauwen?golfruud schreef:Sorry dat ik geen info heb geschreven.pvugt schreef:en reeds proefgereden??
- Edition30
Oké, bedankt René. De clips zijn dus niet uitwisselbaar. Vond ze wel mooi staan. Had al gedacht dat ze anders waren (leek ook al zo), maar ik had nog een beetje hoop. 

Gr. Renco
En morgen ben ik aan de beurt voor een proefrit met de Performance. Helaas wel met DSG. Ik ga sowieso voor handbak. En daarna zoeken naar de beste deal.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Veel plezier.
Ik rij trouwens met de 50 liter tank 1:14. Het kan dus wel

So das netjes , kom je dan niet boven de 3000rpm?LucaGTI schreef:Veel plezier.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Woon-werk. 35 heen en 35 terug. Groot gedeelte snelweg. Driving profiles individuel ingesteld
Af en toe lekker acceleren en verder rustig en netjes rijden. Idd op tijd schakelen.
Rij als een ouwe lul
Af en toe lekker acceleren en verder rustig en netjes rijden. Idd op tijd schakelen.
Rij als een ouwe lul

- black gti
- Type auto: mk7 gti 230 + T5 GP
so dat haal ik bij lange niet haal de 400 km nog niet eens op een volle tankyal schreef:So das netjes , kom je dan niet boven de 3000rpm?LucaGTI schreef:Veel plezier.
Grt Yal

1:13-14 haal ik ook wel op de snelweg zeker als je van de lame traject controles hebt van 100km. Met een GTI VI dan eh
Meestal zit ik op de 1:11-12. Maar ben toch een keer benieuwd als ik hem helemaal voltank en het zelf even bereken. Volgens mij is het minder
Meestal zit ik op de 1:11-12. Maar ben toch een keer benieuwd als ik hem helemaal voltank en het zelf even bereken. Volgens mij is het minder
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ik red max 1 op 9 met m'n golf 6
Met de 5 kwam ik op 1 op 12 zelfs 1 op 13
Met de 5 kwam ik op 1 op 12 zelfs 1 op 13
Groetjes Tonnie
Dan trap je flink door hoor Tonnie
650 - 700 km met een volle tank is voor mij goed te doen. Dan icm met het altijd tanken in DLd (1,54 euro 95 per liter) blijft het rijden in de gti extra leuk
Is puur een bekomstigheid want anders had ik een andere auto (lees prius) moeten kopen

Is puur een bekomstigheid want anders had ik een andere auto (lees prius) moeten kopen