Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Met een volle tank, niet te gek gedaan, top was 180 tegen een BMW 118, die absoluut wou racen...
en hier en daar wat sprintjes. 580 km. DCC op Eco wel Doet iemand beter?
Net Euro 98+ getankt tegen 1,471/l top prijs me dunkt
Nikkor27 schreef:Met een volle tank, niet te gek gedaan, top was 180 tegen een BMW 118, die absoluut wou racen...
en hier en daar wat sprintjes. 580 km. DCC op Eco wel Doet iemand beter?
Net Euro 98+ getankt tegen 1,471/l top prijs me dunkt
Nikkor27 schreef:Met een volle tank, niet te gek gedaan, top was 180 tegen een BMW 118, die absoluut wou racen...
en hier en daar wat sprintjes. 580 km. DCC op Eco wel Doet iemand beter?
Net Euro 98+ getankt tegen 1,471/l top prijs me dunkt
Hoeveel liter ging er in de tank na 580km?
Grt Yal
Hier net 52 liter... 55 liter lijkt mij wel veel?
Ik zat echt tot aan de laatste rode streep en de BC zei actieradius nog 10 km...dus uitgerekend iets meer als liter dat er in de tank nog zat denk ik (weet dat het niet goed is) maar anders was ik ook aan 1,58/l aan het tanken
Ben benieuwd naar die unlock via VCDS, hoeveel er werkelijk nog in zit.
Mijn ervaring na 20.000 km is dat ik mijn 7GTI PP DSG bij "normaal" rijden op NL snelwegen gemiddeld op 7L/100km verbruikt. Naar beneden krijgen is bijna niet mogelijk, naar boven is een makkie!
Nikkor27 schreef:Jullie halen die cijfers omdat die bij jullie ingereden zijn. Hier staat er nog maar 750 km op
Die van mij (ca 850 km) haalt ook nog lang geen 7ltr/100km, nu 9ltr/100km en mijn ervaring is dat het een kleine 10.000 km duurt voordat de motoren echt goed ingesleten zijn en soepeler draaien en dus zuinig worden.
Was ook zo met de vorige Polo GTi en andere auto's.
Mag ik hier dus uit gaan begrijpen dat de 7 gti zeg op zijn best 1 op 12 gaat rijden?
Zo ja, dan valt mij dat erg tegen.
Met mijn 5 gti (abt/dsg) haal ik met relatief rustig rijden (dus weinig stadsverkeer, 80,100 en 120 km/u wegen) ook vlot 1op12 of 1op13 op een tank.
Mijn ervaring is dat de VII GTI (DSG) ongeveer 10% zuiniger is dan mijn vorige VI GTI (handgeschakeld).
Op lange ritten onder vergelijkbare omstandigheden (van en naar Zwitserland) scoorde ik met mijn VI GTI 1:12-1:12.5, en met de nieuwe GTI nu twee keer achter elkaar 1:13.5.
Overigens scoorde een Golf VII 140 pk die ik een tijdje heb gereden op die route 1:17. En om het af te maken: de BMW 330i automaat die ik daarvoor had reed dan 1:11-1:11.5.
Dat is dan op een door de weekse dag. Als ik op een rustige zondagochtend dezelfde rit maakte en in Duitsland echt kon knallen, schoot het verbruik bij de Golf VI omhoog. Bij de Golf VII heb ik die situatie nog niet gehad.
wsnbm schreef:Ik heb verleden week 54,75 liter getankt.
Heb nu 1x 1 op 11,82 gereden en 1x 1 op 10,90.
Mijn Swift reed met gemak 1 op 18, maarja geen plezier tijdens het rijden.
Je hebt 54,75 liter getankt met de golf 6 GTI? Of toch de 7?
Na ik heb begrepen gaat er (helaas) maar 50 liter in de Golf 7 GTI.
Er gaat 50 liter in als je de naald niet door het rood laat gaan...
Althans toch niet helemaal, want vandaag 50,24 liter getankt, en was helft in het rood
wsnbm schreef:Ik heb verleden week 54,75 liter getankt.
Heb nu 1x 1 op 11,82 gereden en 1x 1 op 10,90.
Mijn Swift reed met gemak 1 op 18, maarja geen plezier tijdens het rijden.
Je hebt 54,75 liter getankt met de golf 6 GTI? Of toch de 7?
Golf 6.
Maar toen had ik nog 2 km te gaan, volgens de voorspeller.
Wat ik vreemd vind, je hebt bij wijze van spreken nog 60 km te gaan, op het moment
dat het lampje aanspringt, gaat hij als een raket naar beneden met de voorspellingen.
Beetje tricky vind ik.
Ik rijd 1:11,5 gemiddeld. De boordcomputer is iets te optimistisch.
Heb een handbak en schakel niet naar de 6 bij 55km/h zoals de schakel indicator zou willen......
Ik haal dat allemaal bij lange na niet...... zit op 11L per 100KM maar rijdt wel relatief veel binnen de bebouwde kom en daar is ie gewoon verre van zuinig.