Vanmorgen met mijn GTI Edition 240 weer eens Euro 95 getankt (tank was compleet leeg). Daarvoor een paar drietal tankbeurten op 98 gereden maar dat is hier bijna niet te krijgen. Rij dus bijna altijd op 95 tijdens de afgelopen 4 jaar.
Toen ik vlakbij mijn werk voor het stoplicht stond begon mijn auto ineens op te lopen naar 3000 toeren, een klein duwtje op het gaspedaal zorgde ervoor dat hij weer naar 800-1000 terug viel, dit gebeurde een paar keer achter elkaar. Daarna reed ik ineens 50-60 zin z'n 2 zonder het gaspedaal aan te raken, toen ik de koppeling in trapte schoten de toeren omhoog (fietsers op de Amsterdamse grachten schrokken zich dood

Vlak daarna geparkeerd want ik voelde dat m'n auto nogal trilde door mijn motor en in z'n vrij liepen de toeren van 800 naar 1500-2000 en weer terug. De motorklep open gedaan en je ziet dat de motor flink staat te shaken, sowieso had ik af en toe al het gevoel dat een een flinke trilling vanaf de motor door de auto liep als hij stationair draaide. Dat was al langer zo.
Ik begrijp er niets meer van... Enig idee? Ik kan wel gelijk langs A-Point rijden maar dan ben ik weer een godsvermogen kwijt.
Dank!,
Bento