prijs van een MK5 Gti dsg

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
NL_MK5 GTI
Type auto: MK5 GTI DSG

prijs van een MK5 Gti dsg

Bericht door NL_MK5 GTI »

Beste forum leden,

Ik zou graag van jullie wat info willen over de prijzen van een MK5 Gti dsg bj 2005-2007 met redelijke opties zoals:
Xenon, Dsg, cruize control, mfa+ eventueel pdc, en navi navi niet perse nodig maar is mooi als het erin zit.
km stand niet hoger als 135000 uiteraard is een goede onderhouds historie een pre.

Nu zie ik dat de prijzen voor een auto van 8-9 jaar oud nog steeds behoorlijk zijn, wil van de zomer gaan kijken voor een GTI maar vind de prijzen wat bepaalde mensen ervoor vragen nogal aan de hooge kant naar eigen mening.
nou zal ik jullie willen vragen wat jullie denken wat een gti met de reeds vermelde opties ongeveer waard is.
Nou is het altijd een vraagprijs maar toch zou ik graag jullie mening willen weten. Gr Nick.
Timvgti

Re: prijs van een MK5 Gti dsg

Bericht door Timvgti »

Particulier? Bovag? Of bij een vw dealer?
Ik denk ergens tussen de 9000 en 15.000 euro voor een originele nederlandse.
NL_MK5 GTI

liefst Bovag natuurlijk, maar mag ook particulier. Dan zal ik een afspraak maken bij Hans sloot voor een eventuele keuring of check up. Denk dan toch dat een gti dsg met de juiste opties redelijk waarde vast zijn daarintegen zijn handbakken een stuk goedkoper geworden.
MacFever
Type auto: Golf 7R MK2

Bericht door MacFever »

Heb net mijn GTI gekocht van een partikulier :
- 145000 km full onderhoud VW met fakturen en boekje, laatste groot onderhoud op 137000 km
- 5 deus zilver
- DSG
- 2005
- autom airco
Zeer mooie auto, enkel achterbumper te herspuiten wegens parkeer krassen
Heb €6250 betaald :-)
MacFever

Bericht door MacFever »

Cruise control zit er ook op
KnuffelTurk

Bericht door KnuffelTurk »

MacFever schreef:Cruise control zit er ook op
Jij woont zeker in belgenland? Hier krijg je ze nooit voor zo goedkoop.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk

''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
MacFever

Bericht door MacFever »

Ja Belgie
Normaal zijn ze hier ook niet zo goedkoop, je moet gewoon uitkijken en onderhandelen ;-)
GTI's zijn nm. veel moeilijker te verkopen dan een TDI
Het goedkoopste zijn ze in Italie, daar vind je ze voor €5000 zonder veel moeite
Op de vrachtwagen naar Nederland voor €500 ...
g-loudertje
Type auto: Porsche Boxster S

Bericht door g-loudertje »

In juni dit jaar mijn mk5 gti uit 2006 gekocht.
Stond toen 123k op. Onderhoudshistorie bekend.
Xenon
Leer
Navi
Dsg
Pdc
2 sets wielen(19 en 17 inch)
Schroefset
Stoelverwarming
Etc...

Heb er toen 14250 voor betaald bij een handelaar. Is niet weinig maar was wel helemaal naar mijn zin. Ben er tevreden mee.
NL_MK5 GTI

kijk 6250 daar wordt ik blij van haha :D :D .
Maar zonder gekheid, ik vind de vraagprijzen hier in Nederland veel te hoog voor een auto die toch richting de 8 a 10 jaar gaat. als ik bij verschillende handelaren kijk staan de auto's daar soms meerdere maanden te koop. Omdat ik denk dat de prijzen te hoog zijn. 13500 voor een nette gti vaak zonder Xenon mfa+ + nette km stand en geen navigatie is naar mijn mening te hoog.
Onderhandelen kan ik goed maar 3000 van de prijs af lullen bij een handelaar is mij nog nooit gelukt. Particulier wie weet.
Maar ik ga me maar eens oriënteren over de grens.
MacFever

Bericht door MacFever »

De wagen stond wel aangekondigd voor €9000
Er zat een slecht contact in de sluiting van de voorste gordel (bestuurderszijde), dat heb ik er zelf met VAG com uitgehaald
De achterbumper en de linker spiegel heb ik laten herspuiten (€220)
Velgen staan vol met krassen en banden waren versleten, er staan nu winterbanden op en in maart koop ik een 2de hands set met zomerbanden en velgen
Rechter voorlamp werkte niet : heb ik enkel het lampje voor vervangen
Cruise control werkt niet : moet ik nog nakijken
Onderhoudsboekje was niet ingevuld maar de verkoper vertelde mij dat ze het vergeten waren in te vullen bij de VW dealer, ik ben er achteraf naartoe geweest en ze hebben het boekje inderdaad aangevuld :-)
Interieur was niet al te proper, er had een hond ingezeten : professioneel laten kuisen voor €190
Ik heb de wagen ook zelf naar de keuring gedaan
Ik heb er een RNS500 Chinese kloon in geplaatst
Dus uiteindelijk heb ik er ong €7000 voor betaald maar nu staat hij wel perfect

Nu enkel nog naar JD voor de chiptuning (2de handse volledige Milltek lijn heb ik op ebay gekocht)
g-loudertje
Type auto: Porsche Boxster S

Bericht door g-loudertje »

Persoonlijk kijk ik me niet blind wat handelaren of dealers vragen. Ga kijken bij verschillende en maak daarna uit wat je iets waard vind of niet. Er zitten genoeg mooie exemplaren tussen voor een nette prijs.

Om de zilvere mk5 die hier te koop stond te noemen bijvoorbeeld :)
golf5gti2007
Type auto: Golf V Gti 2007mj08

Bericht door golf5gti2007 »

Ik heb mijn gti ook van zomer gekocht. Voor rond de 15000 euro. Maar de auto had dan ook maar 45053 km toen ik hem kocht.
Maar verder is ie helemaal standaard. Dus geen navi, armsteum, en geen xenon en stuur bediening. Maar deze optie mis ik ook niet. Somige dingen kun je later wel inbouwen als dat nodig is.
Heeft in een Golf 4 1.6 sr comfortline gereden. En nu in een hele mooie golf gti.
https://www.facebook.com/sjoerd.ybema
juurne
Type auto: Golf MK IV GTI

Bericht door juurne »

MacFever schreef:Heb net mijn GTI gekocht van een partikulier :
- 145000 km full onderhoud VW met fakturen en boekje, laatste groot onderhoud op 137000 km
- 5 deus zilver
- DSG
- 2005
- autom airco
Zeer mooie auto, enkel achterbumper te herspuiten wegens parkeer krassen
Heb €6250 betaald :-)

Sterk onderhandeld! :o Bijna 3 000 € van de oorspronkelijke vraagprijs krijgen is niet iedereen gegeven. En dan nog een Belgische wagen ook? Ik heb de indruk dat al de Belgen die een GTI verkopen denken dat die van puur goud gemaakt is? :? Zeker als je vergelijkt met bv Duitsland of de laatste maanden Italië.
MacFever

Bericht door MacFever »

Voordeel van een origineel Belgische auto is dat je zeker bent van de km stand dankzij de Carpass

Goedkoopste is inderdaad in Italie ...
Nick87
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Bericht door Nick87 »

MacFever schreef:Voordeel van een origineel Belgische auto is dat je zeker bent van de km stand dankzij de Carpass

Goedkoopste is inderdaad in Italie ...
En dat voor hij verkocht mag worden deze nog langs de autokeuring moet. Ben je toch zeker dat de basics in orde zouden moeten zijn.
MacFever

Bericht door MacFever »

Technische keuring voor verkoop is geen obligatie, ik ben zelf naar de keuring gemoeten vandaar ook de prijs
Nick87
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Bericht door Nick87 »

MacFever schreef:Technische keuring voor verkoop is geen obligatie, ik ben zelf naar de keuring gemoeten vandaar ook de prijs
Maar het is toch een soort van checkup op bepaalde key punten voor je je car pass krijgt?

Mss niet een volledig technische keuring die je jaarlijks moet doen. Weet het fijne er nu ook niet van.
MacFever

Bericht door MacFever »

Je kunt een auto kopen in Belgie die reeds gekeurd is voor verkoop en dan krijg je inderdaad een checkup rapport
Maar je kunt ook een auto kopen zonder technische keuring en dan heb je natuurlijk minder zekerheid
Sommige mensen verkopen liever zonder keuring omdat ze dan geen tijd verliezen op de keuring (moet je soms 2 uur wachten) maar dan is de prijs er ook naar
feddomw
Type auto: 2005 mk5 GTI

Bericht door feddomw »

Ik lees al een tijdje mee, ik ben zoekende naar een mk5. Ik heb in 2008 een mk5 DSG gehad, nieuw gekocht en zelf in de fabriek gehaald. Top ervaring overigens.

Ik heb de auto weg moeten doen ivm groeiende familie, tot op de dag van vandaag spijt van.

De kids zijn groter, mijn vrouw heeft een lease-auto, dus er mag weer een GTI komen.

En dus een kickte voor dit onderwerp, want ik ben het met de TS eens.
Ik vind dat de prijzen betrekkelijk hoog zijn voor de mk5. En dat er veel "kale" auto's te koop zijn. We zijn ook inmiddels 2 modellen verder. Uiteraard als je er een wil kopen is 'ie "tijdloos". Als je 'm wil verkopen is 'ie "gedateerd".... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”