RNS510DAB in MKV ?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MacFever
Type auto: Golf 7R MK2

RNS510DAB in MKV ?

Bericht door MacFever »

Hallo,
Weten jullie of een laatste model RNS510DAB werkt in een Golf 5 GTI ?
Ik heb VCDS om te programmeren
Zullen de knoppen op mijn stuur ook werken ?
Heeft die ingebouwde bluetooth en moet ik dan met een externe mikrofoon werken ?
Origineel was een RCD300
Bedankt
Eric
SteveO
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: RNS510DAB in MKV ?

Bericht door SteveO »

Ik denk dat je alleen moet kijken of je CAN-gateway geschikt is om met deze RNS510 overweg te kunnen. Golf V van ongeveer 2007 en later hebben de juiste CAN-gateway aan boord. Bij oudere bouwjaren zul je je CAN-gateway moeten vervangen voor een nieuwere exemplaar, of je kunt de VUCI 1200 fix proberen te installeren (maar dit is riskanter dan het vervangen van je CAN-gateway).

Voor de rest zou je full MFA en stuurwielbediening gewoon moeten werken, en anders moet dit even gecodeerd worden in VCDS. Bluetooth heeft de RNS510 niet ingebouwd zitten, maar verloopt via een extra module (origineel VW of een Fiscon module). Als je op de PHONE knop drukt, en de RNS510 gaat muten ipv het telefoonscherm tevoorschijn halen, dan heb je geen module aan boord (of als je wel een originele VW module in je auto hebt zitten, zal die waarschijnlijk niet gecodeerd zijn in VCDS).

Eventueel hebben ze bij Vagtechniek in Nuenen correcte CAN-gateways te koop voor 59,-.
MacFever
Type auto: Golf 7R MK2

Re: RNS510DAB in MKV ?

Bericht door MacFever »

Ik denk dat ik toch liever een Kenwood DNX521DAB ga plaatsen
Simpeler te installeren en wat minder diefstal gevoelig
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”