Het grote GTI Cafe!
- Jeffreyvdt
Re: Het grote GTI Cafe!
Bedankt alleen dat gaat niet bij op.

Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
OEM = Original Equipment Manufacturerjeffreyvdt schreef:Kan iemand mij ook alweer vertellen waar oem voor staat zie ook vaak stickers ervan.
Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Original_e ... nufacturer
(sorry: dubbel -- tegelijk gepost)
Gr. Wehoo.

Lol. Bedenk net: overal echte materialen
Ik ga strak op v-maxx
------------------------------------------------------------------------------
Daily/project Golf MK3 2.0 8V GTI EDITION :http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ?f=7&t=215
*** http://www.jeffreykuijpers.nl **
------------------------------------------------------------------------------
Daily/project Golf MK3 2.0 8V GTI EDITION :http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ?f=7&t=215
*** http://www.jeffreykuijpers.nl **
- Jeffreyvdt
Val jij zeker door de mand.Jef88 schreef:Lol. Bedenk net: overal echte materialen
De vraag bij OEM is altijd weer: hoe OEM zijn ze?Jef88 schreef:Lol. Bedenk net: overal echte materialen
M.a.w. hoe origineel VW zijn de onderdelen die als OEM gevoerd worden?
Voorbeeldje van 2 sites die VW OEM leveren:
Niet direct in de buurt, maar wel handig om bij de parts de tekeningen te kunnen zien:
http://www.vwpartsdepartment.com/
Nederlandse site:
http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... Path=72_79
Gr. Wehoo.

- Dirk
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Contacteer:
Hoe ik het altijd begrepen heb is OEM standaard. Zoals ze bij de dealer staan zeg maar. Op het moment dat jij er iets aan gaat veranderen met wel orginele VW onderdelen en eventueel andere wielen ofzo noemen ze dat OEM+ (zie je ook veel stikkers van). Als je nog meer veranderd(andere koplampen of bumpers of spoilers ofzo) ben je volgens mij wel een tsjoenert 
Mijn auto is dus OEM+ (standaard met ed30 voor- en achterlip, kw schroefset en andere wielen)

Mijn auto is dus OEM+ (standaard met ed30 voor- en achterlip, kw schroefset en andere wielen)

Audi A4 1.8 TFSI
"Tjoenert" geldt dus ook voor andere uitlaat, chiptuning, andere kleur/maat velgen als door VW fabriekswege geleverd, andere luchtfitler (K&N), aftermarket radio/CD, (extra) versterker/subwoofer, extra knopjes in je middenconsole, andere (betere) ophangrubbers enz. enz.
Vind zelf de discussie wel of geen OEM(+ of -) niet zo heel relevant. Je moet doen wat je mooi vindt aan JOUW auto als dat hem voor jouw leuker, beter, mooier of wat dan ook maakt.
Over smaak valt niet te twisten en puristen laat ik ook in zijn waarde maar ik ken weinig mensen die niets hebben aangepast aan zijn GTI, al is het maar chiptuning of andere velgen.
hooguit krijg je minder zeikerds bij de dealer die aangeven: "ja ,maar nu is het een liefhebbersauto" of dat soort grootst mogelijk onzin bij zelfs maar 19" velgen...
Vind zelf de discussie wel of geen OEM(+ of -) niet zo heel relevant. Je moet doen wat je mooi vindt aan JOUW auto als dat hem voor jouw leuker, beter, mooier of wat dan ook maakt.
Over smaak valt niet te twisten en puristen laat ik ook in zijn waarde maar ik ken weinig mensen die niets hebben aangepast aan zijn GTI, al is het maar chiptuning of andere velgen.
hooguit krijg je minder zeikerds bij de dealer die aangeven: "ja ,maar nu is het een liefhebbersauto" of dat soort grootst mogelijk onzin bij zelfs maar 19" velgen...
Grtz. Floppie
VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Een rekbaar begrip want ook mijn VW dealer levert opties voor mijn GTI (achteraf inbouw/aanbouw etc..) vanuit het originele volkswagen gamma. En dat zijn dan OEM producten. Nogal verwarrend.Dirk schreef:Hoe ik het altijd begrepen heb is OEM standaard. Zoals ze bij de dealer staan zeg maar. Op het moment dat jij er iets aan gaat veranderen met wel orginele VW onderdelen en eventueel andere wielen ofzo noemen ze dat OEM+ (zie je ook veel stikkers van). Als je nog meer veranderd(andere koplampen of bumpers of spoilers ofzo) ben je volgens mij wel een tsjoenert
Maar OEM plus is ooit geïntroduceerd in Noord-Amerika (VS + CA).
What is "OEM plus"?The term "OEM plus" comes from the style of modifying Volkswagen and Audi vehicles with factory parts that are not offered in the North American market. This is where the "OEM" part comes from; Original Equipment Manufacturer. The "plus" is added because the end result is a factory-correct vehicle with improvements over the stock configuration. This trend originated in the mid-90's and has gained momentum ever since.
The OEM plus theme normally includes things like alternative bumpers, improved EU lighting, wheels, interior and exterior trim. As cars become increasingly complex, it is starting to include electronic packages that are retrofitted like navigation systems, rear-view cameras, parking sensors and Bluetooth phone systems.
This style of modification has often been difficult to pull off, as the parts required are not normally available in North America and sourcing them can be difficult at best. Our company was founded in 2005 as a conduit to facilitate this theme, growing with our customer needs to offer over 10,000 European-market parts and retrofit packages.
En wie zegt dit allemaal? Juist ja de leverancier van deze aftermarket sets, n.l. oemplus: http://oemplus.com/
Gr. Wehoo.

- Dirk
- Contacteer:
Ja daarom, wilde er geen discussie over beginnen wat mooi is en wat niet. Dit is alleen zoals ik het altijd begrepen heb/had. 

Audi A4 1.8 TFSI
- Jeffreyvdt
Heb dit logo algemeen met volkswagen te maken of is dat alleen voor R32 rijders.

Lijkt mij alleen de R versies, zoals de R32 en R20
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
- Dirk
- Contacteer:
Normaal zou ik zeggen R of R32 only, alleen nu heeft volgkswagen ook de golf met het R pakket, dus daar zou die ook bij kunnen lijkt me. Ag als je dat ding mooi vind plak je hem op natuurlijk 

Audi A4 1.8 TFSI
Het R-logo (dubbel R schuin onder elkaar) voor de Golf R-versie:

Het R32-logo (de R gecombineerd met het getal):

Daarnaast hanteert Volkswagen ook het R-teken bij Volkswaren Racing en bij de R-line (afkomstig van de Racing Line):

Het R32-logo (de R gecombineerd met het getal):

Daarnaast hanteert Volkswagen ook het R-teken bij Volkswaren Racing en bij de R-line (afkomstig van de Racing Line):

Gr. Wehoo.

- Jeffreyvdt
- Jeffreyvdt
De edition 35 heeft toch alleen aan de zijkant het 35 logo en voor en achter niet.
jeffreyvdt schreef:De edition 35 heeft toch alleen aan de zijkant het 35 logo en voor en achter niet.

35 merchandise:

Gr. Wehoo.

- Jeffreyvdt
Wat kost nou zo'n bearlock dan.
Is die prijs landelijk bepaald of heb je verschil per inbouw bedrijf.
- Verlengsnoer
BRON VWFORUM:In mijn Golf heb ik ook een versnellingsbakslot gezet. Deze zet bij de handgeschakelde uitvoering de versnelling muurvast in de "R". De stalen plaat is ongeveer een halve centimeter dik, dus je zal echt moeten gaan slijpen wil je die eruit krijgen.jeffreyvdt schreef:Wat kost nou zo'n bearlock dan.
De uitvoering die ik heb is alleen niet van Bearlock, maar van een goedkoper (maar net zo goed) merk. Dit is van Construct.
Wat ik begrepen heb mag je Bearlock niet zelf inbouwen, en is daardoor duurder. Maar de Construct versie mag je wel zelf inbouwen, en dat is echt niet moeilijk. Er zit gewoon ene goeie beschrijving bij.
Onder andere BW Safety kan deze sloten leveren.
Kijk op http://www.bwsafety.nl/
PRIJZEN
€ 245 als je het zelf kan doen,, merk = construct (beter dan dipol)
€ 425 incl inbouw.
---------------------
- Edition30
- Type auto: Edition 30
jeffreyvdt schreef:De edition 35 heeft toch alleen aan de zijkant het 35 logo en voor en achter niet.
Zag trouwens afgelopen zaterdag een Ed35 rijden en deze had aan de achterzijde 35 staan. Er stond aan de linker zijde achter "GTI35" !

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Jeffreyvdt
Dat is gekEdition30 schreef:jeffreyvdt schreef:De edition 35 heeft toch alleen aan de zijkant het 35 logo en voor en achter niet.
Zag trouwens afgelopen zaterdag een Ed35 rijden en deze had aan de achterzijde 35 staan. Er stond aan de linker zijde achter "GTI35" !

Ik zag hem ook

Onder welke categorie valt deze versie nujeffreyvdt schreef:De edition 35 heeft toch alleen aan de zijkant het 35 logo en voor en achter niet.

Gr. Wehoo.

- Jeffreyvdt
De categorie 35 jaar witte GTI's in Nederland.wehoo schreef:Ik zag hem ook![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Onder welke categorie valt deze versie nu

- Jeffreyvdt
- Edition30
- Type auto: Edition 30
jeffreyvdt schreef:Kwam ik tegen op autojunk.
Wel grappig dat ze gewoon de letters GTI laten staan. In NL zou zo`n wagen juist een standaard uiterlijk krijgen.
Gr. Renco
- Jeffreyvdt
Woensdag middag zet ik mijn auto alvast bij de dealer neer.
Dan gaat hij donderdag voor een grote beurt en ze kijken dan gelijk naar dit probleem http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=20&t=269
En kijken ze ook gelijk naar het getik rechts voor als ik naar links of naar rechts stuur.
Vraag ik gelijk of zij naar mijn versnelling pook willen kijken want die had ik bijna met van zijn 2 naar zijn 3 in mijn hand.
En wat het gaat kosten om een blinde slot erin te laten zetten of wat die los kost dat ik het zelf doe.
Dus ben benieuwd wat het allemaal gaat kosten en wat het precies allemaal is.
Dan gaat hij donderdag voor een grote beurt en ze kijken dan gelijk naar dit probleem http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=20&t=269
En kijken ze ook gelijk naar het getik rechts voor als ik naar links of naar rechts stuur.
Vraag ik gelijk of zij naar mijn versnelling pook willen kijken want die had ik bijna met van zijn 2 naar zijn 3 in mijn hand.
En wat het gaat kosten om een blinde slot erin te laten zetten of wat die los kost dat ik het zelf doe.
Dus ben benieuwd wat het allemaal gaat kosten en wat het precies allemaal is.