RNS510 houdt zoompositie niet vast

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
SteveO
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

RNS510 houdt zoompositie niet vast

Bericht door SteveO »

Ik zit al een tijdje met het feit dat mijn RNS510 zijn zoompositie niet onthoudt op de MAPS-weergave. Ik heb hem graag op 200m en dan zonder de automatische zoomfunctie (die ik ook altijd uit heb staan).

De ene keer staat de MAPS-weergave op 400m, dan weer op 1km, dan nog weleens op 50km. Zet ik hem via de rechterdraaiknop of de schuifbalk onder de zoom-functie op 200m, dan houdt hij dit meestal maar één dag aan, en dan staat hij weer op een ander willekeurige zoompositie.

Erg irritant. Iemand die dit bekend voorkomt en/of een oplossing hiervoor heeft? Ik moet er wel bijvertellen dat ik een aangepaste SW gebruik om powerdrain problemen via de CAN-gateway te vermijden (VUCI 1200 fix). Misschien slaat de RNS510 de zoomgegevens wel op in de CAN-gateway?
Lean

Re: RNS510 houdt zoompositie niet vast

Bericht door Lean »

Ik heb hier met mijn RNS510 (4120) ook last van, heeft dus niks met de VUCI fix te maken.
rubberenrobbie
Type auto: R20

Bericht door rubberenrobbie »

waar ik last van heb, is dat hij het navigatievolume niet vasthoudt. Staat altijd te zacht, tenzij ik hem weer eens via de tone-knop goed zet.
Volgende keer is ie weer weg. Iemand ??
SteveO

Bericht door SteveO »

Lean schreef:Ik heb hier met mijn RNS510 (4120) ook last van, heeft dus niks met de VUCI fix te maken.
Ik draai hier ook op SW4120. Zou daar het probleem dan inzitten? Vraag me af of meer leden met SW4120 ook met dit probleempje zitten..?
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

SteveO schreef:
Lean schreef:Ik heb hier met mijn RNS510 (4120) ook last van, heeft dus niks met de VUCI fix te maken.
Ik draai hier ook op SW4120. Zou daar het probleem dan inzitten? Vraag me af of meer leden met SW4120 ook met dit probleempje zitten..?
Nog nooit op gelet eigenlijk, staat bij mij altijd op autozoom.

Zal het eens testen vd week als ik er erg in heb ;)
MVG EMServices

Afbeelding
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

rubberenrobbie schreef:waar ik last van heb, is dat hij het navigatievolume niet vasthoudt. Staat altijd te zacht, tenzij ik hem weer eens via de tone-knop goed zet.

de verschillende volume geheugen standen kan je instellen via het menu op de rns. Of bedoel je dat met de tone knop?
Hij zal altijd opstarten met dat ingestelde volume. Hij onthoud dus niet je laatst ingestelde volume normaal.
Miss dat dat ook nog in te stellen is?
MVG EMServices

Afbeelding
Mehmett
Type auto: Mk6

Bericht door Mehmett »

Hoi

Heb ook het zelfde probleem ook met maps v9 en v10 sw 5218
rubberenrobbie
Type auto: R20

Bericht door rubberenrobbie »

staffpride schreef:
rubberenrobbie schreef:waar ik last van heb, is dat hij het navigatievolume niet vasthoudt. Staat altijd te zacht, tenzij ik hem weer eens via de tone-knop goed zet.

de verschillende volume geheugen standen kan je instellen via het menu op de rns. Of bedoel je dat met de tone knop?
Hij zal altijd opstarten met dat ingestelde volume. Hij onthoud dus niet je laatst ingestelde volume normaal.
Miss dat dat ook nog in te stellen is?
ik zal nog eens kijken staffpride.
SteveO

Bericht door SteveO »

Als ik het allemaal zo lees (en ook op andere buitenlandse fora's), zit dit probleem hem dus in de nieuwere SW's en daar zal (misschien voorlopig) geen fix voor zijn.

Ben inmiddels overgestapt op de Auto-zoom functie in de RNS510, ik moet zeggen dat dit tot nu toe ook prima bevalt (alleen nog binnen de bebouwde kom getest).
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”