Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door MkVI Nmgn »

Timvgti schreef:
KlouxOne schreef:je gateway is inderdaad de laatste optie. ik heb er nog eentje liggen. mocht dit niet baten is je moederboard naar de knoppen geholpen. kan sowieso nooit goed zijn om zo vaak firmware erop en eraf te halen. Erwin had je al aangeboden om is langs te komen. dat kan overigens nog steeds
Dankjewel voor reactie.
In december wilde ik idd graag bij jullie langs komen. Lukte alleen ff niet met werk/tijd.
Dus toen als laatste eigen mogelijke handeling de fw4120 van rnsfirmware.com geprobeerd (met vuci 1200 er over voor powerdrain).
Daarmee doet hij het vaak goed, maar toch niet altijd. Soms heeft hij dus weer 1 of 2 reboots nodig om door te starten en dan duurt het dus al vlot een minuutje voordat je de radio hoort. Vervelend...

Dus nu denk ik dat een andere gateway echt de laatste optie is voordat ik helaas vast moet stellen dat mijn rns moederboard stuk is gegaan...
Ik heb eventueel nog wel een moederbord liggen voor een zacht prijsje mocht je onderdelen nodig hebben.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Timvgti

Bericht door Timvgti »

MkVI Nmgn schreef:
Ik heb eventueel nog wel een moederbord liggen voor een zacht prijsje mocht je onderdelen nodig hebben.
Je hebt PB
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ondertussen vond ik op internet de oude fw0900. Dit was de firmware die origineel op mijn B unit hoorde (staat ook op sticker).
Dus die geïnstalleerd, maar ook daarmee helaas vanochtend één reboot voordat hij doorstartte.
Blijft raar... Moet dus iets zijn wat 'dieper in de software zit'.
Kan je een rns 510 niet hélemaal formatteren? Dus dat hij echt leeg is, want ook al doe je bijv een hdd reset met die ene cd, dan nog onthoud hij bijv zendervoorkeuzes.
Dus echt geformatteerd lijkt hij (ook bij diverse fw up en downgrades) nooit te worden.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Oh en ps:
Ik wil mijn RNS 510 wel eens een firmware update geven 'op de werkbank' in huis. Dus gewoon op een continue 12Volt voeding aan sluiten, om te kijken of dat verschil maakt.
Welke pinnen achterop de RNS510 moet ik gebruiken om hem op te starten/aan te sluiten op 12V? En hoe veel ampère zou hij gebruiken?
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

12v op pin 15 & 16
aarde op pin 12
MVG EMServices

Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

staffpride schreef:12v op pin 15 & 16
aarde op pin 12
Top. Dank je! En hoe veel ampère moet mijn 12v bron minimaal kunnen leveren. Want heb er hier eentje die maar tot 2.4A kan. Kan evt bij schoonpa wel wat zwaarders regelen.
staffpride
Contacteer:

Durf ik eigenlijk niet te zeggen wat die trekt tijdens updaten.
De zekering achter in de rns zelf is redelijk zwaar (20 Amp), dus vermoed dat ie wel wat trekt.
Je kan hem toch op je accu aansluiten :idea:
Laatst gewijzigd door staffpride op 14 jan 2014, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Maar niet om te zeuren hoor.

Volgens mij kan je beter stoppen met al dat updaten en downgraden, gaat hij echt niet beter van worden.
Waarom geef je niet een paar centen uit aan een gateway, wat miss de oplossing bied. Straks is heel je rns naar de klote en ben je duurder uit.
Ik had je al aangeboden om de gateway te proberen en als dat het niet oploste hoefde je hem niet te nemen.
MVG EMServices

Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

staffpride schreef:Maar niet om te zeuren hoor.

Volgens mij kan je beter stoppen met al dat updaten en downgraden, gaat hij echt niet beter van worden.
Waarom geef je niet een paar centen uit aan een gateway, wat miss de oplossing bied. Straks is heel je rns naar de klote en ben je duurder uit.
Ik had je al aangeboden om de gateway te proberen en als dat het niet oploste hoefde je hem niet te nemen.

Verrek daar heb je gelijk in! Ik was het 'no cure no pay' helemaal vergeten en laatste dagen weer zo in de veronderstelling dat het echt niet de gateway kan zijn (omdat daar tijdens mijn fw updates nooit wat in veranderd is) dat ik je aanbod helemaal niet meer overwogen heb.
Ik stop met zelf proberen.
Ik zal je/jullie zsm pb'en voor een (her)afspraak!
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”