Adapters Gauges TDI ?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch Delight
Berichten: 205
Lid geworden op: 16 jul 2012, 09:55
Type auto: Scirocco MK3

Adapters Gauges TDI ?

Bericht door Dutch Delight »

Hi,

Al in een vorige topic aangegeven Defi-meters te gaan plaatsen, in een Scirocco 3 / 2.0 TDI. Dit wordt een Boost-meter, 2x Temp Meter (olie/water) en een Voltmeter.

We gaan eerst netjes de stroomvoorziening aanleggen, en de sensorkabels naar de motorruimte brengen. Nu ben ik in de tussentijd al druk op zoek geweest naar info aangaande de juiste adapters voor de sensors specifiek voor een TDI motor, maar kan gewoonweg nog niks vinden.

Hier misschien iemand die me op weg kan helpen naar juiste adres hiervoor?

Thanks!
Eric
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Adapters Gauges TDI ?

Bericht door KlouxOne »

Dutch Delight schreef:Hi,

Al in een vorige topic aangegeven Defi-meters te gaan plaatsen, in een Scirocco 3 / 2.0 TDI. Dit wordt een Boost-meter, 2x Temp Meter (olie/water) en een Voltmeter.

We gaan eerst netjes de stroomvoorziening aanleggen, en de sensorkabels naar de motorruimte brengen. Nu ben ik in de tussentijd al druk op zoek geweest naar info aangaande de juiste adapters voor de sensors specifiek voor een TDI motor, maar kan gewoonweg nog niks vinden.

Hier misschien iemand die me op weg kan helpen naar juiste adres hiervoor?

Thanks!
Eric
Voor boost heb je een boost tap nodig van forge. ik heb er nog wel eentje voor je liggen.
voor water heb je een pijpje waar je de sensor in kan draaien. deze zet je tussen een koelslang met 2 klemmen
voor volt hbe je niks bijzonders nodig.
olie temp kan je bij het carter vandaan halen. maar je hebt ook van die plaatsjes die op je warmtewisselaar kunnen. dat is eigenlijk het mooiste.

je moet alleen weter wat voor tapdraad er op je sensoren zit. dan kom je al een heel eind.
Gebruikersavatar
Dutch Delight
Berichten: 205
Lid geworden op: 16 jul 2012, 09:55
Type auto: Scirocco MK3

Re: Adapters Gauges TDI ?

Bericht door Dutch Delight »

KlouxOne schreef:
Dutch Delight schreef:Hi,

Al in een vorige topic aangegeven Defi-meters te gaan plaatsen, in een Scirocco 3 / 2.0 TDI. Dit wordt een Boost-meter, 2x Temp Meter (olie/water) en een Voltmeter.

We gaan eerst netjes de stroomvoorziening aanleggen, en de sensorkabels naar de motorruimte brengen. Nu ben ik in de tussentijd al druk op zoek geweest naar info aangaande de juiste adapters voor de sensors specifiek voor een TDI motor, maar kan gewoonweg nog niks vinden.

Hier misschien iemand die me op weg kan helpen naar juiste adres hiervoor?

Thanks!
Eric
Voor boost heb je een boost tap nodig van forge. ik heb er nog wel eentje voor je liggen.
voor water heb je een pijpje waar je de sensor in kan draaien. deze zet je tussen een koelslang met 2 klemmen
voor volt hbe je niks bijzonders nodig.
olie temp kan je bij het carter vandaan halen. maar je hebt ook van die plaatsjes die op je warmtewisselaar kunnen. dat is eigenlijk het mooiste.

je moet alleen weter wat voor tapdraad er op je sensoren zit. dan kom je al een heel eind.
Yo KlouxOne bedankt voor je input !

Stuur je nog wel even pb over de boost tap van Forge, wellicht wel intresse :)

Via ander topic hier aangaande meters kwam ik op de site van NewSouthPeformance terecht, eens gebeld (ene Steve, prima hulp) en verwees me door naar 42draftdesigns. Via die site kwam ik weer terecht bij een nederlands bedrijf genaamd Celtemp Car Equipment. Deze ook eens gebeld (gesproken met David, ook hier prima hulp) en deze kunnen zoals ze aangeven verder helpen met de benodigde onderdelen (ze importeren dit blijkbaar weer van genoemde bedrijven die aangaande TDI wel een en ander leveren).

Ik ga daar eens een afspraak maken om eea te laten bekijken en bepalen wat nodig is. Iemand ervaringen met dit bedrijf?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten