Motor hikt bij gas geven

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ed_idtion240
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:25

Motor hikt bij gas geven

Bericht door Ed_idtion240 »

Hallo,
Even een ervaring delen.
Mijn GTI had 2 maanden geleden een probleem dat de motor telkens in z'n veilige mode sprong.
De dealer heeft toen de gasregel unit vervangen (kostbare grap trouwens) en alles leek oke.
Nu verleden week begon de GTI te hikken/stoten wanneer ik in z'n 6 het gas intrapte.
Zolang ik hem in de toeren jaag merk je het niet zo, evenals ik rustig rij dan ook niet.
Gisteren heeft de dealer gekeken en uitgelezen en er waren storingen te zien, in het motor management, gasregelunit en één cilinder sloeg over.
Nu kon ik vandaag de GTI weer ophalen met het verhaal dat ze een draadbreuk hadden gevonden en vernieuwd.
Vette rekening in verband met alles opnieuw inleren stukje bedrading was maar iets van 20 eu.
Ik even rondje gereden en ja hoor daar was de storing weer, monteur erbij weer een rondje en ja hij merkte het ook.
Auto weer achter gelaten met het bericht we moeten hier intern even met de techneuten over gaan buigen.

Hebben jullie ervaring met dit type storing?

Ed
GTI V LE240,DSG,Full options, JD StageII-285PK_410Nm, 3"downpijp-200Cells racecat, 3"Simons RVS Resonated, Carbonio+K&N inleg, Koni Schroefset, powerflex, R20 Remmen rondom.
jellejelle
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03

Re: Motor hikt bij gas geven

Bericht door jellejelle »

Wellicht de bobine of bougies
jellejelle
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03

Re: Motor hikt bij gas geven

Bericht door jellejelle »

Had ik ook een tijdje last van dat tie dat deed en toen foutmelding misfire.

Auto moest toen bijna voor een beurt, toen nieuwe bougies erin en nooit meer wat van gemerkt.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Motor hikt bij gas geven

Bericht door kevin78 »

Precies dacht ook meteen bobine!! Maar neem aan dat ze dat meteen vinden als ze hem uitlezen..
Gebruikersavatar
Ed_idtion240
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:25

Re: Motor hikt bij gas geven

Bericht door Ed_idtion240 »

jellejelle schreef:Wellicht de bobine of bougies
Ja dat is ook mogelijk, mag toch hopen dat ze daar naar kijken. :?
GTI V LE240,DSG,Full options, JD StageII-285PK_410Nm, 3"downpijp-200Cells racecat, 3"Simons RVS Resonated, Carbonio+K&N inleg, Koni Schroefset, powerflex, R20 Remmen rondom.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Motor hikt bij gas geven

Bericht door kevin78 »

Ed_idtion240 schreef:
jellejelle schreef:Wellicht de bobine of bougies
Ja dat is ook mogelijk, mag toch hopen dat ze daar naar kijken. :?
Hehehe ja dat hoop ik ook..
Gebruikersavatar
JR-Mk5gti
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jun 2012, 13:35
Type auto: mk5 gti

Re: Motor hikt bij gas geven

Bericht door JR-Mk5gti »

Misschien kan je nog de bobines gratis laten vervangen ivm met de terugroepactie.
In de zoekfuctie valt er vast wel wat te vinden over de terugroepactie van de bobines.
Als ze tenminste nog niet vervangen zijn.
Ik heb zelf ook last van stotteren gehad maar op den duur was het gewoon weer weg, heel apart ook op de snelweg wat je zegt boven de 120/130 begon die te stotteren.
Succes met de auto zal vast wel weer goed komen.
Groetjes Jordi.
Gebruikersavatar
Ed_idtion240
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:25

Re: Motor hikt bij gas geven

Bericht door Ed_idtion240 »

JR-Mk5gti schreef:Misschien kan je nog de bobines gratis laten vervangen ivm met de terugroepactie.
In de zoekfuctie valt er vast wel wat te vinden over de terugroepactie van de bobines.
Als ze tenminste nog niet vervangen zijn.
Ik heb zelf ook last van stotteren gehad maar op den duur was het gewoon weer weg, heel apart ook op de snelweg wat je zegt boven de 120/130 begon die te stotteren.
Succes met de auto zal vast wel weer goed komen.
De GTI gisteren weer opgegehaald. (tweede keer)(eerste keer zat de storing er nog in, na het herstellen van een draadbreuk???? en opnieuw inleren van de modules)
In overleg met JD heeft de monteur alle bougies vervangen voor de R20 serie plus de bobine voor cilinder twee meen ik.
Ik ben uitgenodigd om een proefrit te maken samen met de monteur en het probleem was 98% onder controle.
Toen toch ook de andere 3 bobines vervangen en ik heb een paar honderd km gereden en nog geen (hik) problemen ondervanden.
Op hoop van zegen dan maar weer ;) anders krijg ik er de hik van :)
GTI V LE240,DSG,Full options, JD StageII-285PK_410Nm, 3"downpijp-200Cells racecat, 3"Simons RVS Resonated, Carbonio+K&N inleg, Koni Schroefset, powerflex, R20 Remmen rondom.
jellejelle
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03

Re: Motor hikt bij gas geven

Bericht door jellejelle »

Hopen dat het nu is opgelost!
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten