Iemand bekend met VW Golf V GTI - ktk. 90-RT-JT??
Iemand bekend met VW Golf V GTI - ktk. 90-RT-JT??
Beste forumlieden,
Is de VW Golf V GTI met het kenteken 90-RT-JT bij iemand bekend hier op het forum?
Deze staat nu namelijk te koop en deze trok mijn aandacht wel!
Zover ik kon zien een aardig rijkelijk uitgevoerde GTI (catalogusprijs volgens app €48.330).
Als er iemand wat info over deze GTI heeft hoor ik dat graag!! (mag ook in PM).
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sphinxz
Is de VW Golf V GTI met het kenteken 90-RT-JT bij iemand bekend hier op het forum?
Deze staat nu namelijk te koop en deze trok mijn aandacht wel!
Zover ik kon zien een aardig rijkelijk uitgevoerde GTI (catalogusprijs volgens app €48.330).
Als er iemand wat info over deze GTI heeft hoor ik dat graag!! (mag ook in PM).
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sphinxz
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Re: Iemand bekend met VW Golf V GTI - ktk. 90-RT-JT??
Ik ken de auto niet maar ziet er op de foto,s erg dik uit.
Zeker de moeite waard om te gaan kijken. prijs is ook redelijk. let wel ff goed op de km stand.
kleine 10.000km per jaar is wel erg weinig.
Zeker de moeite waard om te gaan kijken. prijs is ook redelijk. let wel ff goed op de km stand.
kleine 10.000km per jaar is wel erg weinig.
-
Dat klopt niet helemaal. Ik rij zelf ook krap 10.000 op jaar basis. Maar dat betekent niet altijd dat die alleen voor korte afstanden is gebruikt
Bedankt voor je reactie. Zo op de foto vind ik de GTI er inderdaad ook leuk uitzien!
10.000 km per jaar is niet erg veel hoor. Ik red dat zelfs niet eens in een jaar tijd.
Ik zit eraan te denken om deze GTI te gaan bezichtigen. Hebben jullie tips voor mij wat van levensbelang is tijdens een bezichtiging, om er zeker van te zijn geen kat in de zak te kopen?
Alle reacties en tips zijn van harte welkom!
10.000 km per jaar is niet erg veel hoor. Ik red dat zelfs niet eens in een jaar tijd.
Ik zit eraan te denken om deze GTI te gaan bezichtigen. Hebben jullie tips voor mij wat van levensbelang is tijdens een bezichtiging, om er zeker van te zijn geen kat in de zak te kopen?
Alle reacties en tips zijn van harte welkom!
-
Ik heb de auto niet gezien. Misschien dat je wat meer kan vertellen over bouwjaar, kmstand.
Verder staat er hier volgens mij veel geschreven over de golf v. Even rustig rond zoeken
Aankoop tips http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =12&t=4965
Verder staat er hier volgens mij veel geschreven over de golf v. Even rustig rond zoeken
Aankoop tips http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =12&t=4965
- theo
- Global Moderator
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Kleur: Zwart
Bouwjaar: Augustus 2005
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 8
Datum eerste toelating NL: 26 augustus 2005
APK verloopdatum: 05 dec 2014
Import auto: Nee
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 04 maart 2013
Dagen Eigenaar: 373
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 7
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 19 januari 2009
Dagen Eigenaar: 1505
Eigenaar tot: 04 maart 2013
Eigenaar 6
Eigenaar van: 03 december 2008
Dagen Eigenaar: 47
Eigenaar tot: 19 januari 2009
Eigenaar 5
Eigenaar van: 01 november 2006
Dagen Eigenaar: 763
Eigenaar tot: 03 december 2008
Eigenaar 4
Eigenaar van: 31 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 1
Eigenaar tot: 01 november 2006
Eigenaar 3
Eigenaar van: 14 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 17
Eigenaar tot: 31 oktober 2006
Eigenaar 2
Eigenaar van: 11 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 3
Eigenaar tot: 14 oktober 2006
Eigenaar 1
Eigenaar van: 26 augustus 2005
Dagen Eigenaar: 411
Eigenaar tot: 11 oktober 2006
Bouwjaar: Augustus 2005
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 8
Datum eerste toelating NL: 26 augustus 2005
APK verloopdatum: 05 dec 2014
Import auto: Nee
Huidige Eigenaar
Eigenaar van: 04 maart 2013
Dagen Eigenaar: 373
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 7
Eigenaar van: 19 januari 2009
Dagen Eigenaar: 1505
Eigenaar tot: 04 maart 2013
Eigenaar 6
Eigenaar van: 03 december 2008
Dagen Eigenaar: 47
Eigenaar tot: 19 januari 2009
Eigenaar 5
Eigenaar van: 01 november 2006
Dagen Eigenaar: 763
Eigenaar tot: 03 december 2008
Eigenaar 4
Eigenaar van: 31 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 1
Eigenaar tot: 01 november 2006
Eigenaar 3
Eigenaar van: 14 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 17
Eigenaar tot: 31 oktober 2006
Eigenaar 2
Eigenaar van: 11 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 3
Eigenaar tot: 14 oktober 2006
Eigenaar 1
Eigenaar van: 26 augustus 2005
Dagen Eigenaar: 411
Eigenaar tot: 11 oktober 2006
- NL_MK5 GTI
Idd de distributie riem, nokkenas ketting + spanner controleren (klinkt dan als een diesel) altijd proberen 6 maand garantie eruit te slepen blijft een hoop geld voor een wagen uit 2005 ondanks de volle uitvoering, lees ook even over de dsg wat deze aan problemen kan hebben en of de olie netjes op interval vervangen is.
Kijken of hij gechipt is en of de originele schokdempers erbij zitten.
Kijken of hij gechipt is en of de originele schokdempers erbij zitten.
8 eigenaren Serieus.....? dat vind ik nogal wat. Mijn GTI V komt ook uit 2005 en ik ben vandaag de 160.000 km gepasseerd maar ben de 3e eigenaar en heb de GTI aangeschaft bij 107.000 km.
Als ik dit zo zie, twijfel ik of het wel een goede koop is.
Als ik dit zo zie, twijfel ik of het wel een goede koop is.
8 eigenaren?!?! Waarvan 4 "echt" en de rest handelaren.
Er hoeft niets mis mee te zijn, maar ik zou bij 4 echte eigenaren ook al afhaken. Het valt of staat met de prijs en de conditie.
Er hoeft niets mis mee te zijn, maar ik zou bij 4 echte eigenaren ook al afhaken. Het valt of staat met de prijs en de conditie.
Bedankt voor jullie reacties! Dit waardeer ik enorm.
Jellejelle: Bj. 2005, km-stand 89k, 5 deurs, 18". Als je het ktk invoert in google komt hij wel naar boven via MP:)
Theo: Bedankt voor je toevoeging. Is een aardige lijst zeg....
NL_MK5 GTI: Ik neem alle puntjes mee om te controleren, dank!
PH-GTI: Ja daar schrok ik ook een beetje van! Hoeft natuurlijk niks te zeggen, maar eenieder heeft een andere 'rijstijl'.
Feddomw: Prijs waarvoor hij tekoop staat = 13.950. Staat weet ik echter nog niet. Zo vanaf de foto te zien lijkt het een leuke GTI..
==================
Volgens mij heeft deze GTI al eerder op MP gestaan, maar toen bij een particulier. Iemand die dit toevallig kan bevestigen?
Jellejelle: Bj. 2005, km-stand 89k, 5 deurs, 18". Als je het ktk invoert in google komt hij wel naar boven via MP:)
Theo: Bedankt voor je toevoeging. Is een aardige lijst zeg....
NL_MK5 GTI: Ik neem alle puntjes mee om te controleren, dank!
PH-GTI: Ja daar schrok ik ook een beetje van! Hoeft natuurlijk niks te zeggen, maar eenieder heeft een andere 'rijstijl'.
Feddomw: Prijs waarvoor hij tekoop staat = 13.950. Staat weet ik echter nog niet. Zo vanaf de foto te zien lijkt het een leuke GTI..
==================
Volgens mij heeft deze GTI al eerder op MP gestaan, maar toen bij een particulier. Iemand die dit toevallig kan bevestigen?
-
Vriend van mij heeft vorig jaar gelijk met mij ook een 5 gti dsg gekocht. Dit voor 13500. Had 90.000 gelopen. Maar deze was uit 2008 en van eerste eigenaar.
Moet zeggen dat ik deze vrij prijzig vind. Ook al heeft die leer.
Moet zeggen dat ik deze vrij prijzig vind. Ook al heeft die leer.
Ik heb mijn 2005 gti met 100dkm voor 9000 gekocht, bij een dealer, op basis van "zo meenemen". Dat is dan wel een 3drs handbak zonder navi (wel leer en stoelverwarming, schuif/kantel), maar ik vind die prijs oprecht idioot voor een 2005.
Garantie is leuk, maar die dekt slijtage delen niet.
Garantie is leuk, maar die dekt slijtage delen niet.
- NL_MK5 GTI
Ja idd de prijzen zijn belachelijk voor een mk5 gti maar blijkbaar zijn ze vrij waardevast.
-
Voor een nieuwer exemplaar zou het nog enigszins kunnen, maar niet uit 2005 met een x aantal eigenaren.
Zal vooral heelgoed naar de onderhoud historie kijken.
Als al de eigenaren de gedachte hebben gehad van.. Snel weg doen voor dat tie weer aan de beurt toe komt
Zal vooral heelgoed naar de onderhoud historie kijken.
Als al de eigenaren de gedachte hebben gehad van.. Snel weg doen voor dat tie weer aan de beurt toe komt
- NL_MK5 GTI
Wil je nog wel als advies meegeven dat er 1tje uit 2008 vaak nog goedkoper of de zelfde prijs hebben. Dacht dat de prijs wel redelijk was maar naar wat te hebben vergelijken is dit een belachelijke vraagprijs.
Mooie, nette auto.
Ik zou geen cent meer dan €10.500 geven en dan moet de historie dik in orde zijn. Voor nauwelijks meer geld heb je een 2008. Die meer waard is als jij weer een keer wil verkopen...
Ik zou geen cent meer dan €10.500 geven en dan moet de historie dik in orde zijn. Voor nauwelijks meer geld heb je een 2008. Die meer waard is als jij weer een keer wil verkopen...
bij die handelaar kan er zoizo als 1000 vanaf
en een aankoop keuring is ook nooit een probleem dus dat zou ik zoizo doen (DEKRA!!!)
kost wel wat maar dan weet je ook gelijk of die ooit schade gehad heeft (ze kijken daar echt heel nauw naar je auto)
en garantie krijg je bij die man niet (heb daar ook eens een auto willen kopen maar garantie doet die niet ivbm dat hij geen werkplaats heeft)

en een aankoop keuring is ook nooit een probleem dus dat zou ik zoizo doen (DEKRA!!!)
kost wel wat maar dan weet je ook gelijk of die ooit schade gehad heeft (ze kijken daar echt heel nauw naar je auto)
en garantie krijg je bij die man niet (heb daar ook eens een auto willen kopen maar garantie doet die niet ivbm dat hij geen werkplaats heeft)
is deze niks voor je ?
1ste eigenaar
xenon
dsg
parkeersensoren
http://link.marktplaats.nl/m785596976
1ste eigenaar
xenon
dsg
parkeersensoren
http://link.marktplaats.nl/m785596976
- R32Amsterdam
- Type auto: Golf 6 R
Hamilton Automobielen, mijn ex r32 kwam daar vandaan, en toen ik hem te koop had staan op autoscout wilde zij hem ook weer terug kopen.
Dus heb de r32 ook weer aan hen terug verkocht. Hamilton Automobielen is soms prijzig vaak importjes maar wel nette mooie wagens!

Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Feddomw: zo op het eerste gezicht op de foto's ziet hij er inderdaad leuk uit, maar dat kan in realiteit heel anders zijn.
Wjb: aankoopkeuring zeg je. Aan wat voor bedrag moet ik denken bij zo'n onafhankelijke keuring? Van dat laatste wat je zegt was ik niet op de hoogte, das wel balen!
Die je stuurde spreekt me helaas niet zo aan.
R32: oké dan, wat zijn jou ervaringen met deze verkoper? In dit geval gaat het niet om een import. Lachen dat ze hem weer terug hebben gekocht!
Niemand verder die deze GTI toevallig kent van een eerdere MP advertentie?
Wjb: aankoopkeuring zeg je. Aan wat voor bedrag moet ik denken bij zo'n onafhankelijke keuring? Van dat laatste wat je zegt was ik niet op de hoogte, das wel balen!
Die je stuurde spreekt me helaas niet zo aan.
R32: oké dan, wat zijn jou ervaringen met deze verkoper? In dit geval gaat het niet om een import. Lachen dat ze hem weer terug hebben gekocht!
Niemand verder die deze GTI toevallig kent van een eerdere MP advertentie?
- NL_MK5 GTI
Kosten voor een Dekra keuring zijn 260,- Euro Maar als hij al geen garantie geeft dan begon ik er al helmaal niet aan helemaal niet voor die hoge prijs. Vaak is het een moment opname en na de eerste 3k die jij er mee rijdt zijn pas de eerste problemen zichtbaar. Tenslotte kan ook de beste man van de Dekra ook niet in de motor kijken. 10.000 Euro maximale prijs.
Mijn advies kijk lekker verder, en koop er 1 bij een bovag bedrijf waar je 6 maand garantie op krijgt. Heb ik destijds ook gedaan en daar heb ik zeker gebruikt van gemaakt. Thermostaat, aandrijfashoes, koelvloeistof lek. allemaal onder garantie vervangen. toch al gauw een 500,-
Mijn advies kijk lekker verder, en koop er 1 bij een bovag bedrijf waar je 6 maand garantie op krijgt. Heb ik destijds ook gedaan en daar heb ik zeker gebruikt van gemaakt. Thermostaat, aandrijfashoes, koelvloeistof lek. allemaal onder garantie vervangen. toch al gauw een 500,-
Ik kijk er altijd anders tegen aan. Handelaar bouwt een bedrag in de prijs om de garantie af te dekken, bovenop zijn normale marge.NL_MK5 GTI schreef:Kosten voor een Dekra keuring zijn 260,- Euro Maar als hij al geen garantie geeft dan begon ik er al helmaal niet aan helemaal niet voor die hoge prijs. Vaak is het een moment opname en na de eerste 3k die jij er mee rijdt zijn pas de eerste problemen zichtbaar. Tenslotte kan ook de beste man van de Dekra ook niet in de motor kijken. 10.000 Euro maximale prijs.
En bij garantiegevallen zal hij dit altijd zo goedkoop mogelijk willen uitvoeren, wat niet altijd in jouw voordeel of langetermijn interesse is....
Ik haal liever meer van de prijs af, om vervolgens zelf bij een goed bedrijf noodzakelijk werk te laten uitvoeren en eventuele garantie-zaken voor te zijn. En, zoals ik hierboven al zei, dekt garantie nooit slijtagedelen.
Hoe dan ook, vraagprijs van de betreffende auto is veel en veel te hoog. Dik afdingen en als ze niet omlaag willen, gewoon verder kijken. Er is veel moois te koop. Als je een beetje geduld hebt zijn er mooie deals mogelijk.
- theo
- Global Moderator
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Na deze zin zou ik al klaar zijn met die Golf....Deze origineel Nederlandse en afkomstig van 1e eigenaar Volkswagen Golf GTI 2.0 DSG
(theoretisch komt elke gebruikte auto oorspronkelijk van de 1e eigenaar maar dit is niet zo bedoeld)
- NL_MK5 GTI
feddomw schreef:Ik kijk er altijd anders tegen aan. Handelaar bouwt een bedrag in de prijs om de garantie af te dekken, bovenop zijn normale marge.NL_MK5 GTI schreef:Kosten voor een Dekra keuring zijn 260,- Euro Maar als hij al geen garantie geeft dan begon ik er al helmaal niet aan helemaal niet voor die hoge prijs. Vaak is het een moment opname en na de eerste 3k die jij er mee rijdt zijn pas de eerste problemen zichtbaar. Tenslotte kan ook de beste man van de Dekra ook niet in de motor kijken. 10.000 Euro maximale prijs.
En bij garantiegevallen zal hij dit altijd zo goedkoop mogelijk willen uitvoeren, wat niet altijd in jouw voordeel of langetermijn interesse is....
Ik haal liever meer van de prijs af, om vervolgens zelf bij een goed bedrijf noodzakelijk werk te laten uitvoeren en eventuele garantie-zaken voor te zijn. En, zoals ik hierboven al zei, dekt garantie nooit slijtagedelen.
Hoe dan ook, vraagprijs van de betreffende auto is veel en veel te hoog. Dik afdingen en als ze niet omlaag willen, gewoon verder kijken. Er is veel moois te koop. Als je een beetje geduld hebt zijn er mooie deals mogelijk.
Ben ik zeker met je eens. Maar een klein voorbeeld de megatronic van de dsg is kapot dit is geen slijtage deel. Kost 1200,- inclusief vervangen, dan mag je toch wel blij zijn dat je garantie hebt. Ik snap uiteraard je punt het is vaak een wassen neus. Maar ik heb toch altijd wel graag garantie voor dat soort zaken het is vaak een behoorlijke uitgave.