CPV schema MK5
- ronald81
- Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
CPV schema MK5
Hallo allen,
Ik heb een after market alarm geinstalleerd en wil graag voor de compleetheid ook de CPV hiermee aansturen. Echter kom ik er niet helemaal uit. Van wat ik op internet kan vinden zal het hoogstwaarschijnlijk om een massa gestuurde verbinding moeten gaan maar ik kom maar niet uit bij de juiste kabels.
Wie o wie kan mij toevallig helpen aan het CPV schema van de MK5?
Heb het hele internet lopen afspeuren en ben van andere modellen wel e.e.a. tegen gekomen maar deze komen allemaal niet overeen met de MK5.
Alvast bedankt!
Ik heb een after market alarm geinstalleerd en wil graag voor de compleetheid ook de CPV hiermee aansturen. Echter kom ik er niet helemaal uit. Van wat ik op internet kan vinden zal het hoogstwaarschijnlijk om een massa gestuurde verbinding moeten gaan maar ik kom maar niet uit bij de juiste kabels.
Wie o wie kan mij toevallig helpen aan het CPV schema van de MK5?
Heb het hele internet lopen afspeuren en ben van andere modellen wel e.e.a. tegen gekomen maar deze komen allemaal niet overeen met de MK5.
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door ronald81 op 19 mar 2014, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Ronald
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
- ronald81
Re: CPV schema MK5
Ehm... ik plaats die info eigenlijk liever niet op inet (wil de de boefjes niet wijzer maken dan ze zijn)...
Ik ben ook op zoek naar het schema van de auto, niet van het alarm.
Of werkt dat niet zo? Dacht dat dit gewoon mogelijk moet zijn toch?
Zie ook de links van wat ik wel kan vinden, hier is het alarmtype toch niet relevant voor?;
http://www.vwforum.nl/how-to-info-f39/h ... t2075.html
http://www.seat-online.nl/showthread.ph ... voor-alarm
http://www.vwforum.nl/how-to-info-f39/h ... 43842.html

Ik ben ook op zoek naar het schema van de auto, niet van het alarm.
Of werkt dat niet zo? Dacht dat dit gewoon mogelijk moet zijn toch?
Zie ook de links van wat ik wel kan vinden, hier is het alarmtype toch niet relevant voor?;
http://www.vwforum.nl/how-to-info-f39/h ... t2075.html
http://www.seat-online.nl/showthread.ph ... voor-alarm
http://www.vwforum.nl/how-to-info-f39/h ... 43842.html
Groeten Ronald
- Verlengsnoer
Ronald je bedoelt het vast niet zo maar je komt bijdehand over! Er wordt je een vraag gesteld ok basis van je vraag! Je kan ook een Pb sturen naar de persoon die reageert!
Boefjes zullen altijd voorlopen! Virussen komen ook uit voor je anti virus software deze herkent!
Volgens mij kun je Beter je geld ik een mechanisch slot stoppen! Ik heb mij mij na aankoop direct een klasse drie alarm laten ombouwen in 2011! Met de kennis van nu had ik een mechanisch slot op de versnellingsbak gekozen!
Succes met je zoektocht
Boefjes zullen altijd voorlopen! Virussen komen ook uit voor je anti virus software deze herkent!
Volgens mij kun je Beter je geld ik een mechanisch slot stoppen! Ik heb mij mij na aankoop direct een klasse drie alarm laten ombouwen in 2011! Met de kennis van nu had ik een mechanisch slot op de versnellingsbak gekozen!
Succes met je zoektocht
- staffpride
- Contacteer:
is in zoverre relevant dat je cv via canbussignalen werkt via de boordnetmodule. En dan heb je nog canbus alarmen of niet
Je kan niet zomaar in de bedrading gaan zitten rommelen, omdat je anders storing kan krijgen.
Kleuren en schema's verschillen per bouwjaar. Dus handigste is om te gaan meten.
Als je een canbus alarm hebt (bv defa), dan kan alles via de originele ab werken. Dan werkt het via je boordnet en hoef je niks aan je cv bedrading aan te passen.
Je kan niet zomaar in de bedrading gaan zitten rommelen, omdat je anders storing kan krijgen.
Kleuren en schema's verschillen per bouwjaar. Dus handigste is om te gaan meten.
Als je een canbus alarm hebt (bv defa), dan kan alles via de originele ab werken. Dan werkt het via je boordnet en hoef je niks aan je cv bedrading aan te passen.
- ronald81
Ik bedoel het inderdaad zeker niet zo.Verlengsnoer schreef:Ronald je bedoelt het vast niet zo maar je komt bijdehand over! Er wordt je een vraag gesteld ok basis van je vraag! Je kan ook een Pb sturen naar de persoon die reageert!
Succes met je zoektocht
Vandaar dat ik ook netjes uitleg waarom ik er liever geen antwoord op geef.
Tevens stel ik 3 x een vraag (zie de vraagtekens) of het anders niet mogelijk is om er antwoord op te geven (want ik snap het namelijk gewoon niet).
Ik begrijp uit jouw reactie dat mijn antwoorden en vragen dus blijkbaar totaal anders gelezen kunnen worden dan dat ik ze bedoel.
Nogmaals; absoluut niet mijn bedoeling om bijdehand te doen, ik wil het gewoon graag begrijpen waarom die informatie nodig is voordat ik dit zomaar plaats en ik hierbij de "angst" heb dat de slimme boef hier z'n voordeel mee kan doen.
Groeten Ronald
- ronald81
Ah dan snap ik nu de vraag qua type alarm; het is geen canbus alarm.staffpride schreef:is in zoverre relevant dat je cv via canbussignalen werkt via de boordnetmodule. En dan heb je nog canbus alarmen of niet
Begrijp dat er dan dus echt gemeten moet gaan worden.
Ik zal de zoektocht beginnen met de kabels bij het contactslot.
Groeten Ronald
- staffpride
- Contacteer:
ronald81 schreef:Ah dan snap ik nu de vraag qua type alarm; het is geen canbus alarm.staffpride schreef:is in zoverre relevant dat je cv via canbussignalen werkt via de boordnetmodule. En dan heb je nog canbus alarmen of niet
Begrijp dat er dan dus echt gemeten moet gaan worden.
Ik zal de zoektocht beginnen met de kabels bij het contactslot.
Neem aan dat er een inbouwschema bij je alarm zit. Die zou de kleuren aan moeten geven voor de cv besturing vanuit je alarmmodule
Je zou dan bij het alarm aan en uitzetten de weerstanden van het signaal vanuit je alarmmodule moet meten.
Contactslot hoef je niet te zijn, in principe hoef je het alleen aan te sluiten bij de bestuurdersdeurs. even kijken welke kleur er vanaf het slot komt in de deur en de signalen meten.
Je zou dan bij de fabrikant van je alarm even na moeten gaan of het uitgaande cv signaal van je alarm geschikt is.
Daar ik geen merk weet kan ik je daar weinig over vertellen. Je hebt namelijk heel veel (ik noem het altijd hobby) alarmen op de markt die daar niet geschikt voor zijn.
- ronald81
Ha ik type contactslot maar bedoelde deurslot
Lekker handig weer...
Bedankt voor de tips, als ik eruit ben gekomen zal ik het hier nog posten!

Bedankt voor de tips, als ik eruit ben gekomen zal ik het hier nog posten!
Groeten Ronald