Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Mijn originelen luchtfilter is volledig gescheurd aan de onderkant deze is afgebroken op de schroefpunten Dus ongeveer een kleine kier van een 0.5cm
Kan dat tot klachten leiden van inhouden van de motor? Ik hoor nu wel duidelijker het aanzuigen van de lucht van mijn turbo
Bijvoorbeeld met accelereren in de 3 naar de 4 Voel ik hem soms een beetje inhouden/stotteren kan dat probleem komen door mijn luchtfilter of moet ik toch even verder gaan zoeken ?
Er branden geen storing lampjes of dergelijken Heb wel een keer een storing gehad van overdruk/onderdruk turbo Weet niet meer welke van de 2 het was maar die krijg je toch als bijvoorbeeld de dumpvalve kapot is ?
Mvg Tonnie
Kan dat tot klachten leiden van inhouden van de motor? Ik hoor nu wel duidelijker het aanzuigen van de lucht van mijn turbo
Bijvoorbeeld met accelereren in de 3 naar de 4 Voel ik hem soms een beetje inhouden/stotteren kan dat probleem komen door mijn luchtfilter of moet ik toch even verder gaan zoeken ?
Er branden geen storing lampjes of dergelijken Heb wel een keer een storing gehad van overdruk/onderdruk turbo Weet niet meer welke van de 2 het was maar die krijg je toch als bijvoorbeeld de dumpvalve kapot is ?
Mvg Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
word je lucht nog wel gefiltert? als het gat na je filter zit dan zou ik er maar niet meer mee rijden. zand etc in je motor vind je GTI niet fijn
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Ja dat nog wel, want hij zit aan de voorkant van de luchtfilter en ik zie mijn luchtfilter zittenKlouxOne schreef:word je lucht nog wel gefiltert? als het gat na je filter zit dan zou ik er maar niet meer mee rijden. zand etc in je motor vind je GTI niet fijn

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Of het kwaad kan weet ik niet maar door meer of minder lucht dat door t filter gaat zou de motor kunnen stotteren of inhouden. Dit heeft denk ik te maken met de verbranding, zuurstof etc verhouding die dan anders dan "normaal" zijn waardoor het motor management inhoudt. Alleen al omdat je auto inhoudt zou t raadzaam kunnen zijn een deze te vervangen
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Het kan je LMM (luchtmassameter, Engels: Mass Airflow Sensor, Duits: Luftmassenmesser) beïnvloeden.
Info (Duits):
Waarbij het er op neer komt, dat je luchtstroming niet op de juiste wijze door de LMM gaat. Hierdoor een andere waarde aan je ECM wordt gegeven en dit direct invloed heeft op het motormanagement (lees: vermogen) van je auto.
Luftmassenmesser HFM5 (LMM)
Um mal etwas Licht in das Dunkel zu bringen habe ich mir mal den LMM hergenommen und zerlegt.
Zur Einhaltung der gesetzlichen Auflagen ist es erforderlich, dass bei jedem Betriebszustand des Motors die entsprechende Luftmenge präzise gemessen wird. Deshalb misst ein LMM, der nach dem Prinzip des Heißfilm-Luftmassenmesser arbeitet, sehr genau einen Teilstrom des tatsächlich durch das Messrohr oder den Luftfilterkasten strömenden Luftmassenstrom. Rückströmungen oder Pulsationen, die durch das öffnen und schließen der Ein und Auslassventile entstehen werden hierbei auch berücksichtigt. Die Messgenauigkeit wird von Temperaturänderungen der vorbeiströmenden Luft nicht beeinflusst. Der LMM ragt mit seinem Gehäuse und der darin befindlichen Messelektronik und der Sensormesszelle in ein Messrohr. Dieses ist nach dem Luftbedarf des Motors ausgelegt und wird den Größen von 370 – 970 kg/h. Die vom LMM gelieferten analogen Spannungen von 0 – 5V und dem bekannten Messrohrdurchmesser werden im STG mit Hilfe eines Kennfeldes für den LMM in eine Steuergrößenordnung, die der tatsächlich durch das Messrohr strömenden Luft entspricht, umgerechnet.
Das Rohr selbst ist meistens mit wabenähnlichen Gittern versehen um eine homogene Luftströmung zu erzielen und Luftverwirbelungen zu vermeiden. Als Veranschaulichung nehme man eine Gieskanne. Ohne Gieskopf tritt ein wild wirbelnder Wasserstrahl aus, der auch Stellen unterschiedliche Strömungsgeschwindigkeiten aufweist. Mit aufgesetzten Gieskopf treten mehrere feine Strahlen mit gleicher Geschwindigkeit aus und unmittelbar an der Austrittsöffnung ist auch ein homogenes Feld erkennbar. Diese Aufgaben erfüllen die eingebrachten Gitter im LMM-Rohrgehäuse. Sie verteilen die eintretende Luftströmung gleichmäßig in mehrere kleinere Strömungen mit gleicher Strömungsgeschwindigkeit über den gesamten Querschnitt des Rohres. Damit ist gewährleistet das die Gesamtluftmasse des Querschnittes des Rohres genau einem Vielfachen eines definierten Teilausschnittes beträgt und somit repräsentativ ist. Der Anschlussbereich des eigentlichen LMM liegt außerhalb des Rohres, der Sensor mit der gesamten Messelektronik liegt innerhalb des Rohres. Somit nimmt die gesamte Elektronik innerhalb von Bruchteilen einer Sekunde die Temperatur der sie umströmenden Luft an. Damit ist das Problem der Eigenerwärmung der Elektronik und zusätzliche Kühlung gelöst. Bei einer mittleren Luftströmungsgeschwindigkeit von ca. 60m/s ist damit eine ausreichende Luftmenge gegeben. Der verwendete Kunststoff PBT-GF 30 hat eine Wärmeleitfähigkeit von 0,27 W/K m. Dazu ein paar Vergleichszahlen Aluminium 204 W/K m; Kupfer 384 W/K m; Holz 0,10 W/K m; Glas 0,81 W/K m; Porzellan 1,6 W/K m.
Es ist also Unsinn den LMM von Außen mit Alufolie gegen Wärmestrahlung schützen zu wollen. Es fließt mehr Wärmeenergie über die Kupferkabel der Steckkontakte an die Elektronik als über das Gehäuse des LMM und auch die Eigenerwärmung durch die Verlustleistung der Elektronik ist größer.
Die eigentliche Sensormessfläche ist beheizt und hat eine mikromechanische Sensormembran, welche dadurch auf konstanter Temperatur gehalten wird. Vereinfacht ausgedrückt ist die Temperaturdifferenz zweier Messpunkte, dir durch die vorbeiströmende Luft erzeugt wird, das Maß für die Masse des Luftsroms. Der Sensor reagier im <15ms Bereich. Im HFM5 kann ein Temperatursensor für zusätzliche Auswertungen vorhanden sein
Meer info:
Klik: Luftmassenmeter in wikipedia
Klik: Mass Airflow Sensor
Info (Duits):
Waarbij het er op neer komt, dat je luchtstroming niet op de juiste wijze door de LMM gaat. Hierdoor een andere waarde aan je ECM wordt gegeven en dit direct invloed heeft op het motormanagement (lees: vermogen) van je auto.
Luftmassenmesser HFM5 (LMM)
Um mal etwas Licht in das Dunkel zu bringen habe ich mir mal den LMM hergenommen und zerlegt.
Zur Einhaltung der gesetzlichen Auflagen ist es erforderlich, dass bei jedem Betriebszustand des Motors die entsprechende Luftmenge präzise gemessen wird. Deshalb misst ein LMM, der nach dem Prinzip des Heißfilm-Luftmassenmesser arbeitet, sehr genau einen Teilstrom des tatsächlich durch das Messrohr oder den Luftfilterkasten strömenden Luftmassenstrom. Rückströmungen oder Pulsationen, die durch das öffnen und schließen der Ein und Auslassventile entstehen werden hierbei auch berücksichtigt. Die Messgenauigkeit wird von Temperaturänderungen der vorbeiströmenden Luft nicht beeinflusst. Der LMM ragt mit seinem Gehäuse und der darin befindlichen Messelektronik und der Sensormesszelle in ein Messrohr. Dieses ist nach dem Luftbedarf des Motors ausgelegt und wird den Größen von 370 – 970 kg/h. Die vom LMM gelieferten analogen Spannungen von 0 – 5V und dem bekannten Messrohrdurchmesser werden im STG mit Hilfe eines Kennfeldes für den LMM in eine Steuergrößenordnung, die der tatsächlich durch das Messrohr strömenden Luft entspricht, umgerechnet.
Das Rohr selbst ist meistens mit wabenähnlichen Gittern versehen um eine homogene Luftströmung zu erzielen und Luftverwirbelungen zu vermeiden. Als Veranschaulichung nehme man eine Gieskanne. Ohne Gieskopf tritt ein wild wirbelnder Wasserstrahl aus, der auch Stellen unterschiedliche Strömungsgeschwindigkeiten aufweist. Mit aufgesetzten Gieskopf treten mehrere feine Strahlen mit gleicher Geschwindigkeit aus und unmittelbar an der Austrittsöffnung ist auch ein homogenes Feld erkennbar. Diese Aufgaben erfüllen die eingebrachten Gitter im LMM-Rohrgehäuse. Sie verteilen die eintretende Luftströmung gleichmäßig in mehrere kleinere Strömungen mit gleicher Strömungsgeschwindigkeit über den gesamten Querschnitt des Rohres. Damit ist gewährleistet das die Gesamtluftmasse des Querschnittes des Rohres genau einem Vielfachen eines definierten Teilausschnittes beträgt und somit repräsentativ ist. Der Anschlussbereich des eigentlichen LMM liegt außerhalb des Rohres, der Sensor mit der gesamten Messelektronik liegt innerhalb des Rohres. Somit nimmt die gesamte Elektronik innerhalb von Bruchteilen einer Sekunde die Temperatur der sie umströmenden Luft an. Damit ist das Problem der Eigenerwärmung der Elektronik und zusätzliche Kühlung gelöst. Bei einer mittleren Luftströmungsgeschwindigkeit von ca. 60m/s ist damit eine ausreichende Luftmenge gegeben. Der verwendete Kunststoff PBT-GF 30 hat eine Wärmeleitfähigkeit von 0,27 W/K m. Dazu ein paar Vergleichszahlen Aluminium 204 W/K m; Kupfer 384 W/K m; Holz 0,10 W/K m; Glas 0,81 W/K m; Porzellan 1,6 W/K m.
Es ist also Unsinn den LMM von Außen mit Alufolie gegen Wärmestrahlung schützen zu wollen. Es fließt mehr Wärmeenergie über die Kupferkabel der Steckkontakte an die Elektronik als über das Gehäuse des LMM und auch die Eigenerwärmung durch die Verlustleistung der Elektronik ist größer.
Die eigentliche Sensormessfläche ist beheizt und hat eine mikromechanische Sensormembran, welche dadurch auf konstanter Temperatur gehalten wird. Vereinfacht ausgedrückt ist die Temperaturdifferenz zweier Messpunkte, dir durch die vorbeiströmende Luft erzeugt wird, das Maß für die Masse des Luftsroms. Der Sensor reagier im <15ms Bereich. Im HFM5 kann ein Temperatursensor für zusätzliche Auswertungen vorhanden sein
Meer info:
Klik: Luftmassenmeter in wikipedia
Klik: Mass Airflow Sensor
Gr. Wehoo.


- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Dan denk ik toch dat het me luchtfilter is
kost 250euri een nieuwe,
Dus heb net maar even een mailtje de deur uit gedaan voor een twintake kijken of extreme een beetje korting wilt geven erop
Dan maak ik morgen het geld nog over ^^

kost 250euri een nieuwe,
Dus heb net maar even een mailtje de deur uit gedaan voor een twintake kijken of extreme een beetje korting wilt geven erop

Dan maak ik morgen het geld nog over ^^
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Hoi Tonnie
Als je interesse heb, ik heb nog een K&N luchtfilter liggen dat op de originele plaats van het luchtfilter past, heb er maar enkele duizenden kilometers mee gereden en is tgoen vervangeb voor een carbonio. Je kan er zowel open als met een gesloten luchtfilter rijden. Is voor euro 125 over te nemen. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
kees
Als je interesse heb, ik heb nog een K&N luchtfilter liggen dat op de originele plaats van het luchtfilter past, heb er maar enkele duizenden kilometers mee gereden en is tgoen vervangeb voor een carbonio. Je kan er zowel open als met een gesloten luchtfilter rijden. Is voor euro 125 over te nemen. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
kees
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
kees schreef:Hoi Tonnie
Als je interesse heb, ik heb nog een K&N luchtfilter liggen dat op de originele plaats van het luchtfilter past, heb er maar enkele duizenden kilometers mee gereden en is tgoen vervangeb voor een carbonio. Je kan er zowel open als met een gesloten luchtfilter rijden. Is voor euro 125 over te nemen. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
kees
Hoi kees
Ik ga zelf toch liever voor een twintake kost wel een stuk duurder maar hoor er wel goede dingen over een een k&n krijg voor mijn gevoel niet genoeg rijwind
gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Hierbij de storing die ik heb,
De bovenste is omdat ik auto starten zonder luchtfilter

De bovenste is omdat ik auto starten zonder luchtfilter

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
@tonnie024.
Andere fora, zelfde foutmelding ---> oplossing: nieuwe MAF (Mass AirFlow Sensor). LMM: Luchtmassameter.

Andere fora, zelfde foutmelding ---> oplossing: nieuwe MAF (Mass AirFlow Sensor). LMM: Luchtmassameter.


Gr. Wehoo.


- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Net even naar een expert geweest bij ons op het werk die zei dat dit ding waarschijnlijk kapot was,

carterventilatiesysteem Want er werd teveel druk opgebouwd in mijn blok Gaan vaker kapot deze dingen werd mij vertelt

carterventilatiesysteem Want er werd teveel druk opgebouwd in mijn blok Gaan vaker kapot deze dingen werd mij vertelt
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
is de divertervalve al vervangen?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Kijk ook maar eens hier:
En dan bij "onderdruk inlaatspruitstuk te laag"
KLIK storingsdiagnose
PCV valve failure (carterventilatie):

KLIK: PCV valve failure (GTI MKV)
En nog meer info:
KLIK: passat forum
En dan bij "onderdruk inlaatspruitstuk te laag"
KLIK storingsdiagnose
PCV valve failure (carterventilatie):
KLIK: PCV valve failure (GTI MKV)
En nog meer info:
KLIK: passat forum
Gr. Wehoo.


- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Deze is nog niet vervangenRace Eend schreef:is de divertervalve al vervangen?
Ik begin eerst bij het goedkopere
Hierna doe ik de luchtmassameter vervangen en daarna begin in aan de divertervalve
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
wehoo schreef:Kijk ook maar eens hier:
En dan bij "onderdruk inlaatspruitstuk te laag"
KLIK storingsdiagnose
PCV valve failure (carterventilatie):
KLIK: PCV valve failure (GTI MKV)
En nog meer info:
KLIK: passat forum
Thnx voor de info!
Toch denk ik dat hier ook een probleem kan liggen maar sowieso zal het ook wel de luchtmassa meter worden die vervangen moet worden maar wil eerst die Twintake maar tot heden nog geen reactie gehad van extreme

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Luchtmassameter gaat eigenlijk nooit kapot op een TFSI motor, ik denk dat je het in de verkeerde hoek zoekt.
Luchtmassameter is ook zo uit te sluiten, trek hem maar eens los en kijk dan of hij nog sist.
Luchtmassameter is ook zo uit te sluiten, trek hem maar eens los en kijk dan of hij nog sist.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Ik zocht ook niet naar de luchtmassameter daarom vervang ik nu eerst de carterventilatie
En dan ga ik weer verder zoeken maar vandaag merkte ik wel duidelijk in de 3 rond de 3000toeren tot de 4000 toeren inhouden en de andere versnellingen had ik daar allemaal geen last van, Denk dat het maar 4 nieuwe bougies worden maar lijkt me sterk heb deze vorige maand vervangen en 2 maanden geleden 4 nieuwe bobines maar blijf gewoon verder zoeken
En dan ga ik weer verder zoeken maar vandaag merkte ik wel duidelijk in de 3 rond de 3000toeren tot de 4000 toeren inhouden en de andere versnellingen had ik daar allemaal geen last van, Denk dat het maar 4 nieuwe bougies worden maar lijkt me sterk heb deze vorige maand vervangen en 2 maanden geleden 4 nieuwe bobines maar blijf gewoon verder zoeken
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Maar waarom allemaal onderdelen lukraak vervangen zonder gericht te zoeken.
Datalogje met een laptop en je weet binnen de kortste keren of het cilinder overslag of bv lekkage is....
Datalogje met een laptop en je weet binnen de kortste keren of het cilinder overslag of bv lekkage is....
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Als je kleinstukje naar boven leest kun je zien dat er vandaag al naar gekeken is
En dat er maar 2 meldingen in stonden maar de eerst is gekomen omdat ik de luchtmassa eraf had getrokken om een benzine lekkage had en die ik verholpen heb, en de 2e storing komt waarschijnlijk door de carterventilatie
Maar ik denk niet dat het inhouden in de 3e versnelling ook komt door dat, dus daarom dacht ik aan een luchtmassa meter of bougie's of zelfs een bobine ik ga ze natuurlijk niet allemaal vervangen maar als het nodig is is het toch garantie
En je moet maar zo zien iets wat vervangen is is altijd beter dan dat er nu in zit
En dat er maar 2 meldingen in stonden maar de eerst is gekomen omdat ik de luchtmassa eraf had getrokken om een benzine lekkage had en die ik verholpen heb, en de 2e storing komt waarschijnlijk door de carterventilatie
Maar ik denk niet dat het inhouden in de 3e versnelling ook komt door dat, dus daarom dacht ik aan een luchtmassa meter of bougie's of zelfs een bobine ik ga ze natuurlijk niet allemaal vervangen maar als het nodig is is het toch garantie
En je moet maar zo zien iets wat vervangen is is altijd beter dan dat er nu in zit

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Alleen storingsgeheugen bekijken en vanuit daar het lijstje gaan vervangen wat de 'testkast' opgeeft is een dure hobby voor de dealer/PON.
Een datalogje is wat anders dan het storingsgeheugen bekijken. Bij een datalogje ga je rijden met je laptop aan de wagen en lees je live data uit om te bekijken wát er gebeurd. Haalt de auto zijn turbodruk ja/nee... heeft hij overslag op cilinders (hij kan soms misfires geven zonder storingen, als het sporadisch voorkomt, dat kan je wel in de datalog terug zien, niet in het storingsgeheugen).
Als je een sissend geluid hoort, dan heb je lekkage, dan kun je de bougies wel vervangen, maar dat lost je probleem niet op. Ik begrijp dat je het prettig vind dat alles onder garantie vervangen wordt. Echter ik denk niet dat je blij bent dat je elke keer naar de garage moet (auto kwijt/vrij nemen van je werk etc).
De melding van de te lage turbodruk zal niet door de carterklep veroorzaakt worden. De turbodruk is met een kappote carterklep vaak wel iets lager, maar niet dusdanig laag dat de auto dit in zijn storingsgeheugen zal aangeven. (de turbo heeft zoveel 'over' dat hij zelfs met een kleine lekkage, nog makkelijk de originele 1700mbar / 0.7 bar gaat halen).
Conclusie; begin even met zoeken naar lekkages in de slangen en haal de divertervalve los om deze te controleren (het zijn maar 3 imbusjes op de turbo, 5 minuten werk).
Een datalogje is wat anders dan het storingsgeheugen bekijken. Bij een datalogje ga je rijden met je laptop aan de wagen en lees je live data uit om te bekijken wát er gebeurd. Haalt de auto zijn turbodruk ja/nee... heeft hij overslag op cilinders (hij kan soms misfires geven zonder storingen, als het sporadisch voorkomt, dat kan je wel in de datalog terug zien, niet in het storingsgeheugen).
Als je een sissend geluid hoort, dan heb je lekkage, dan kun je de bougies wel vervangen, maar dat lost je probleem niet op. Ik begrijp dat je het prettig vind dat alles onder garantie vervangen wordt. Echter ik denk niet dat je blij bent dat je elke keer naar de garage moet (auto kwijt/vrij nemen van je werk etc).
De melding van de te lage turbodruk zal niet door de carterklep veroorzaakt worden. De turbodruk is met een kappote carterklep vaak wel iets lager, maar niet dusdanig laag dat de auto dit in zijn storingsgeheugen zal aangeven. (de turbo heeft zoveel 'over' dat hij zelfs met een kleine lekkage, nog makkelijk de originele 1700mbar / 0.7 bar gaat halen).
Conclusie; begin even met zoeken naar lekkages in de slangen en haal de divertervalve los om deze te controleren (het zijn maar 3 imbusjes op de turbo, 5 minuten werk).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Ik begrijp ook wat je bedoelt en natuurlijk zal iemand balen als zijn auto elke keer naar een dealer moet en auto kwijt
alleen ik ben weer een gevalletje apart ik heb niet het probleem dat ik moet vrij nemen en auto kwijt ben want ik werk zelf bij een dealer
en vervangende auto is geen probleem voor mij maar ik weet dat sowieso mijn carterklep kapot is ik weet eigenlijk wel zeker dat er minimaal 10mensen op dit forum met dat probleem rondrijden zonder dat ze het merken
en de divertervalve haal ik sowieso morgen even los maar ik begin altijd met vervangen wat ik op dat moment zeker weet en ik weet zeker dat mijn carterklep kapot is en morgen zou meteen blijken of mijn divertervalve kapot is
Ik houd je op de hoogte
alleen ik ben weer een gevalletje apart ik heb niet het probleem dat ik moet vrij nemen en auto kwijt ben want ik werk zelf bij een dealer
en vervangende auto is geen probleem voor mij maar ik weet dat sowieso mijn carterklep kapot is ik weet eigenlijk wel zeker dat er minimaal 10mensen op dit forum met dat probleem rondrijden zonder dat ze het merken
en de divertervalve haal ik sowieso morgen even los maar ik begin altijd met vervangen wat ik op dat moment zeker weet en ik weet zeker dat mijn carterklep kapot is en morgen zou meteen blijken of mijn divertervalve kapot is
Ik houd je op de hoogte

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Even een kleine update!
Na dat ik de carterklep vervangen heb loopt de auto veeeeeeel beter!
Trekt weer super alleen het afblazen is nog een beetje overdreven vind ik
Dus heb ik vandaag maar een nieuwe divertervalve gekocht
Na dat ik de carterklep vervangen heb loopt de auto veeeeeeel beter!
Trekt weer super alleen het afblazen is nog een beetje overdreven vind ik
Dus heb ik vandaag maar een nieuwe divertervalve gekocht
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Die pcv kan je trouwens heel makkelijk testen.
Slang aan het inlaatspruitstuk loskoppelen.
Nu kan je erop blazen,mag absoluut geen lucht doorlaten,maar je moet er wel lucht door kunnen aanzuigen.
Greetz
Slang aan het inlaatspruitstuk loskoppelen.
Nu kan je erop blazen,mag absoluut geen lucht doorlaten,maar je moet er wel lucht door kunnen aanzuigen.
Greetz
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Thnx voor de tip
Maar die olie dop eraf halen is een stukje makkelijker
haha
je merkt meteen dat er veel aan gezogen word naar de carter

Maar die olie dop eraf halen is een stukje makkelijker

je merkt meteen dat er veel aan gezogen word naar de carter
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Luchfilter Kapot ((Problemen???)) *HELP*
Dat ben ik niet met je eens,de tfsi hoort onder een vacuum te draaien.
De schadelijke blowby gassen moeten immers afgevoerd worden.
Als je pcv kapot is krijg je drukopbouw onder de oliedop,bij een goedwerkende een vacuum.
De schadelijke blowby gassen moeten immers afgevoerd worden.
Als je pcv kapot is krijg je drukopbouw onder de oliedop,bij een goedwerkende een vacuum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten