3x ED-DP-JD .. nu verslag en resultaten!
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
3x ED-DP-JD .. nu verslag en resultaten!
Aanstaande zaterdag gaan we met 3 ED35 naar JD voor een chip op maat met downpipe (2x Milltek en 1x Fox).
Vandaag met 2 ED's al wat voorpret bij Hans Sloot gehad tijdens het chemisch reinigen van de blokken. Bij mij tevens een K&N filter en verse NGK platinum bougies erin. Bij Renekes de carbonio geplaatst.
Ik ben erg benieuwd wat de ED35 van Michel (Back@gti), Rene en de mijne gaan doen.
Vandaag met 2 ED's al wat voorpret bij Hans Sloot gehad tijdens het chemisch reinigen van de blokken. Bij mij tevens een K&N filter en verse NGK platinum bougies erin. Bij Renekes de carbonio geplaatst.
Ik ben erg benieuwd wat de ED35 van Michel (Back@gti), Rene en de mijne gaan doen.
Groet RobvR
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Hoeveel kilometer stond er op de teller en zat er veel aanslag op de kleppen en inlaat?RobvR schreef:Aanstaande zaterdag gaan we met 3 ED35 naar JD voor een chip op maat met downpipe (2x Milltek en 1x Fox).
Vandaag met 2 ED's al wat voorpret bij Hans Sloot gehad tijdens het chemisch reinigen van de blokken. Bij mij tevens een K&N filter en verse NGK platinum bougies erin. Bij Renekes de carbonio geplaatst.
Ik ben erg benieuwd wat de ED35 van Michel (Back@gti), Rene en de mijne gaan doen.
Ik had een catch tank in de ED35 en niet normaal hoeveel bagger ik daarmee opving.
Gaan jullie de vervuiling voorkomen of vaker reinigen?
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Een catch can voorkomt vervuiling helaas niet.yal schreef: Gaan jullie de vervuiling voorkomen of vaker reinigen?
Deze vertraagt het proces.

Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
tis toch vrij logisch dat vrijwel alles wat je uit een catch can haalt normaal gezien zoizo wel verdamt en verbrant als je eens een keertje doorrijd, anders moet er ergens 40 liter reuzel verstopt zitten in me motor.
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Zo denk ik er zelf ook over. Heb er een tijdje geleden ook over gehad met Roy van Hans Sloot en die gaf mij ook aan dat hij het nut niet inziet van een catchcan.bzb schreef:tis toch vrij logisch dat vrijwel alles wat je uit een catch can haalt normaal gezien zoizo wel verdamt en verbrant als je eens een keertje doorrijd, anders moet er ergens 40 liter reuzel verstopt zitten in me motor.
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Precies. Daarom voor mij geen catch can, maar om de 50k of twee jaar een chemische reiniging.

Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Hetgeen er opgevangen wordt in de catchtank komt niet in de verbrandingsruimte v/d motor terecht.bzb schreef:tis toch vrij logisch dat vrijwel alles wat je uit een catch can haalt normaal gezien zoizo wel verdamt en verbrant als je eens een keertje doorrijd, anders moet er ergens 40 liter reuzel verstopt zitten in me motor.
De carterdampen worden normaal gesproken via het inlaat spruitstuk de motor ingevoerd.
De catchtank vangt de rommel op en de inlaat op het inlaatspruitstuk wordt afgesloten met een dop.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
De werking van de can is bekend, maar vaak overgewaardeerd.yal schreef:Hetgeen er opgevangen wordt in de catchtank komt niet in de verbrandingsruimte v/d motor terecht.bzb schreef:tis toch vrij logisch dat vrijwel alles wat je uit een catch can haalt normaal gezien zoizo wel verdamt en verbrant als je eens een keertje doorrijd, anders moet er ergens 40 liter reuzel verstopt zitten in me motor.
De carterdampen worden normaal gesproken via het inlaat spruitstuk de motor ingevoerd.
De catchtank vangt de rommel op en de inlaat op het inlaatspruitstuk wordt afgesloten met een dop.
Grt Yal
Wat bzb (zoals ik het lees) schrijft, is dat de reuzel die in de catch can opgevangen wordt, voor een groot gedeelte verdampt of wordt verbrand indien er geen can is ingebouwd.
Logisch, anders zou er ergens "40 liter" drap fysiek vindbaar moeten zijn ergens in de motor.

- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
De reuzel is simpelweg gewoon olie en andere vettige smurrie. Ik heb eens de winst uit het potje in een fles gedaan. Na een aantal uren gaat het water zicht scheiden van de olie. Olie onder, water boven. Van totaal 0,5 liter is ongeveer 1/5 olie. Ik was altijd wel blij dat dit niet in mijn inlaat terecht kwam.Crokko schreef:De werking van de can is bekend, maar vaak overgewaardeerd.yal schreef:Hetgeen er opgevangen wordt in de catchtank komt niet in de verbrandingsruimte v/d motor terecht.bzb schreef:tis toch vrij logisch dat vrijwel alles wat je uit een catch can haalt normaal gezien zoizo wel verdamt en verbrant als je eens een keertje doorrijd, anders moet er ergens 40 liter reuzel verstopt zitten in me motor.
De carterdampen worden normaal gesproken via het inlaat spruitstuk de motor ingevoerd.
De catchtank vangt de rommel op en de inlaat op het inlaatspruitstuk wordt afgesloten met een dop.
Grt Yal
Wat bzb (zoals ik het lees) schrijft, is dat de reuzel die in de catch can opgevangen wordt, voor een groot gedeelte verdampt of wordt verbrand indien er geen can is ingebouwd.
Logisch, anders zou er ergens "40 liter" drap fysiek vindbaar moeten zijn ergens in de motor.

- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Nee Roy ziet wel het nut van grasmaaier races haha. Hij vertelde dat ie een 50pk sterke grasmaaier heeft (top 150km/h). Gekke jongens die achterhoekers.Golf88 schreef:Zo denk ik er zelf ook over. Heb er een tijdje geleden ook over gehad met Roy van Hans Sloot en die gaf mij ook aan dat hij het nut niet inziet van een catchcan.bzb schreef:tis toch vrij logisch dat vrijwel alles wat je uit een catch can haalt normaal gezien zoizo wel verdamt en verbrant als je eens een keertje doorrijd, anders moet er ergens 40 liter reuzel verstopt zitten in me motor.

Aardige kerel dat zeker!

Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Haha klopt ja, was hij mij toen ook aan het vertellen. Moet je maar zin in hebbenRenekesgti schreef:Nee Roy ziet wel het nut van grasmaaier races haha. Hij vertelde dat ie een 50pk sterke grasmaaier heeft (top 150km/h). Gekke jongens die achterhoekers.Golf88 schreef:Zo denk ik er zelf ook over. Heb er een tijdje geleden ook over gehad met Roy van Hans Sloot en die gaf mij ook aan dat hij het nut niet inziet van een catchcan.bzb schreef:tis toch vrij logisch dat vrijwel alles wat je uit een catch can haalt normaal gezien zoizo wel verdamt en verbrant als je eens een keertje doorrijd, anders moet er ergens 40 liter reuzel verstopt zitten in me motor.
Aardige kerel dat zeker!

Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Klopt. Het principe "catch tank" lijkt mij ook zeker niet slecht.Renekesgti schreef: De reuzel is simpelweg gewoon olie en andere vettige smurrie. Ik heb eens de winst uit het potje in een fles gedaan. Na een aantal uren gaat het water zicht scheiden van de olie. Olie onder, water boven. Van totaal 0,5 liter is ongeveer 1/5 olie. Ik was altijd wel blij dat dit niet in mijn inlaat terecht kwam.
Maar zoals Yal schreef, dat het vervuiling "voorkomt", zo mooi is het helaas niet.


-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Hans vertelde het, over een ed35 waar de reinigen ook wel nodig was gisteren!RobvR schreef:Aanstaande zaterdag gaan we met 3 ED35 naar JD voor een chip op maat met downpipe (2x Milltek en 1x Fox).
Vandaag met 2 ED's al wat voorpret bij Hans Sloot gehad tijdens het chemisch reinigen van de blokken. Bij mij tevens een K&N filter en verse NGK platinum bougies erin. Bij Renekes de carbonio geplaatst.
Ik ben erg benieuwd wat de ED35 van Michel (Back@gti), Rene en de mijne gaan doen.
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Hans denkt daar zelf net zo overGolf88 schreef:Zo denk ik er zelf ook over. Heb er een tijdje geleden ook over gehad met Roy van Hans Sloot en die gaf mij ook aan dat hij het nut niet inziet van een catchcan.bzb schreef:tis toch vrij logisch dat vrijwel alles wat je uit een catch can haalt normaal gezien zoizo wel verdamt en verbrant als je eens een keertje doorrijd, anders moet er ergens 40 liter reuzel verstopt zitten in me motor.

Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Helaas heb ik een Forge catch tank gekocht op aanraden van JD bij XT-motorsport , behalve dat het product erg duur was zou het vervuiling v/d inlaat voorkomen!Crokko schreef:Klopt. Het principe "catch tank" lijkt mij ook zeker niet slecht.Renekesgti schreef: De reuzel is simpelweg gewoon olie en andere vettige smurrie. Ik heb eens de winst uit het potje in een fles gedaan. Na een aantal uren gaat het water zicht scheiden van de olie. Olie onder, water boven. Van totaal 0,5 liter is ongeveer 1/5 olie. Ik was altijd wel blij dat dit niet in mijn inlaat terecht kwam.
Maar zoals Yal schreef, dat het vervuiling "voorkomt", zo mooi is het helaas niet.
@Crokko , ik heb ruim 5 liter smurrie opgevangen in een transparante kan , en hetzelfde ondervonden als hierboven is beschreven.
Tevens stonk de smurrie enorm!
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Toen ik dit onderwerp opende had ik verwacht dat de posts over andere dingen zou gaan dan smurrie.. 

Groet RobvR
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
ouwe smurrie snifferyal schreef:Helaas heb ik een Forge catch tank gekocht op aanraden van JD bij XT-motorsport , behalve dat het product erg duur was zou het vervuiling v/d inlaat voorkomen!Crokko schreef:Klopt. Het principe "catch tank" lijkt mij ook zeker niet slecht.Renekesgti schreef: De reuzel is simpelweg gewoon olie en andere vettige smurrie. Ik heb eens de winst uit het potje in een fles gedaan. Na een aantal uren gaat het water zicht scheiden van de olie. Olie onder, water boven. Van totaal 0,5 liter is ongeveer 1/5 olie. Ik was altijd wel blij dat dit niet in mijn inlaat terecht kwam.
Maar zoals Yal schreef, dat het vervuiling "voorkomt", zo mooi is het helaas niet.
@Crokko , ik heb ruim 5 liter smurrie opgevangen in een transparante kan , en hetzelfde ondervonden als hierboven is beschreven.
Tevens stonk de smurrie enorm!
Grt Yal

Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Dat komt wel Rob…. als je de resultaten post. 

Groeten Michel.
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
5 liter olie en water doet hetzelfde, als 0,5 liter olie en water, dat lijkt logisch.yal schreef: @Crokko , ik heb ruim 5 liter smurrie opgevangen in een transparante kan , en hetzelfde ondervonden als hierboven is beschreven.
Tevens stonk de smurrie enorm!
Grt Yal


Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
@bzb [/quote]
ouwe smurrie sniffer
[/quote]
, niet meer , nieuwe motoren hebben ook indirecte injectie , spoelt de (sorry Rob
) Smurrie weg zoals vroagah.....
ouwe smurrie sniffer



mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Zo nog 2 daagjes mannen en dan is het zover. Ben benieuwd wat dat ouwe blok doet 

-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:44
- Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
- Locatie: In Randstad
- Contacteer:
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Mannen, ik heb een keer met mijn GTI compleet aangekoekte kleppen gehad waardoor er nauwelijks nog power was. Ben blij voor jullie dat er tegenwoordig chemisch kan worden gereinigd en dat dat blijkbaar erger voorkomt.
Mijn reparatie met een gereviseerde kop en kleppenstelsel en catch can heeft incl wissel distributieketting ruim €4.000 gekost.
Dat is niet alleen een aanslag op je financien maar ook op je GTI-ego. Als je zoiets hebt meegemaakt, ben je het blinde vertrouwen in een GTI (misschien wel VAG of alle producenten met directe inspuitmotoren) vrij snel kwijt.



en de reparatie, verschrikkelijk om dat mee te maken.

Mijn reparatie met een gereviseerde kop en kleppenstelsel en catch can heeft incl wissel distributieketting ruim €4.000 gekost.
Dat is niet alleen een aanslag op je financien maar ook op je GTI-ego. Als je zoiets hebt meegemaakt, ben je het blinde vertrouwen in een GTI (misschien wel VAG of alle producenten met directe inspuitmotoren) vrij snel kwijt.



en de reparatie, verschrikkelijk om dat mee te maken.

Groet, Ralf
Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1
Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1
Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
@ralf
Dat is verschrikkelijk om mee te maken idd.
Wat deed je voor die tijd om dergelijke vervuiling te voorkomen?
Bij hoeveel km was dit probleem?
En reed je veel korte stukken ofzo?
Gr
Dat is verschrikkelijk om mee te maken idd.
Wat deed je voor die tijd om dergelijke vervuiling te voorkomen?
Bij hoeveel km was dit probleem?
En reed je veel korte stukken ofzo?
Gr

-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:44
- Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
- Locatie: In Randstad
- Contacteer:
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Ik had deze Ed30 van 3,5 jaar jong net 1 maand in bezit, prive gekocht en niks gemerkt met proefrit. Niet voluit gereden.
De vorige eigenaar had m ook maar 1 jaar na import. Alle gegevens klopten maar ik denk achteraf dat die GTI niet voor niets is verkocht in Duitsland.
Tot dat moment had ik al 5 jaar in een V GTI gereden, 150.000k, niets aan de hand. Alles top maar vervanging kwam er aan en ik wilde toen wel weer een GTI. Zeker toen het een ed30 kon worden. Maar niet probleemloos dus.
Ik kocht m prive gunstig maar dus ook zonder garantie.
Vlgs VW was het een kwestie van verkeerde olie en/of benzine. Maar ik weet dat ze gewoon niet willen toegeven dat het inherent is aan direct ingespoten motoren. Het is door de dealer nog wel bij de importeur gelegd maar die hield uiteraard alles af.
Ik ben 'door de hel' gegaan met die situatie en dure reparatie. Daarna was de auto gelukkig top en bleek 236pk te hebben en heb m nog 1,5 jaar tevreden gereden. Maar mijn vertrouwen was weg. Toen kwam ook de VAG-ellende met distributiekettingen, de vele diefstallen van GTI's en was ik er na 7 jaar in 2 GTI's te hebben gereden klaar mee en heb m verkocht aan een liefhebber die m flink heeft aangekleed (zelfs 19") en gechipt heeft (330pk). Maar die heeft m ook al weer verkocht binnen 1 jaar.
Ik rij nu behoorlijk tevreden in een vlotte Polo GT (140pk, 1.100kg, 0-100 in 7,9, cilinderuitschakeling en gemiddeld verbruik 1:15) in een sportieve (GTI)rijstijl want die Polo wil echt wel.
Ik vind een GTI nog steeds heel fraai maar ik denk niet dat ik er nog een ga rijden.
De vorige eigenaar had m ook maar 1 jaar na import. Alle gegevens klopten maar ik denk achteraf dat die GTI niet voor niets is verkocht in Duitsland.
Tot dat moment had ik al 5 jaar in een V GTI gereden, 150.000k, niets aan de hand. Alles top maar vervanging kwam er aan en ik wilde toen wel weer een GTI. Zeker toen het een ed30 kon worden. Maar niet probleemloos dus.
Ik kocht m prive gunstig maar dus ook zonder garantie.
Vlgs VW was het een kwestie van verkeerde olie en/of benzine. Maar ik weet dat ze gewoon niet willen toegeven dat het inherent is aan direct ingespoten motoren. Het is door de dealer nog wel bij de importeur gelegd maar die hield uiteraard alles af.
Ik ben 'door de hel' gegaan met die situatie en dure reparatie. Daarna was de auto gelukkig top en bleek 236pk te hebben en heb m nog 1,5 jaar tevreden gereden. Maar mijn vertrouwen was weg. Toen kwam ook de VAG-ellende met distributiekettingen, de vele diefstallen van GTI's en was ik er na 7 jaar in 2 GTI's te hebben gereden klaar mee en heb m verkocht aan een liefhebber die m flink heeft aangekleed (zelfs 19") en gechipt heeft (330pk). Maar die heeft m ook al weer verkocht binnen 1 jaar.
Ik rij nu behoorlijk tevreden in een vlotte Polo GT (140pk, 1.100kg, 0-100 in 7,9, cilinderuitschakeling en gemiddeld verbruik 1:15) in een sportieve (GTI)rijstijl want die Polo wil echt wel.
Ik vind een GTI nog steeds heel fraai maar ik denk niet dat ik er nog een ga rijden.
Groet, Ralf
Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1
Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1
Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Heel vervelend allemaal, maar als ik het goed lees:
Heb je 5 jaar lang in een mk5 gti met 150km op de teller probleemloos gereden.
Alleen met de ED30 kreeg je na 1 maand het probleem van de reiniging?
En uiteindelijk heb je de ED30 verkocht. Maar vanwege de commotie ketting- en diefstalproblemen heb je ervoor gekozen geen GTI meer te kopen?
(De ED30 heeft een distributieriem btw)
Dan mis ik alleen nog hoeveel km er op de ED30 stond op het moment van de problemen?
Heb je 5 jaar lang in een mk5 gti met 150km op de teller probleemloos gereden.
Alleen met de ED30 kreeg je na 1 maand het probleem van de reiniging?
En uiteindelijk heb je de ED30 verkocht. Maar vanwege de commotie ketting- en diefstalproblemen heb je ervoor gekozen geen GTI meer te kopen?
(De ED30 heeft een distributieriem btw)
Dan mis ik alleen nog hoeveel km er op de ED30 stond op het moment van de problemen?

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google Adsense [Bot] en 38 gasten