3x ED-DP-JD .. nu verslag en resultaten!
-
- Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
- Contacteer:
Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP
Crokko, goed samengevat. De km-stand was vlgs de klok pas 58.000 maar ik denk dat dat niet de echte stand was na 3,5 jaar en de import. Het boekje gaf ook wel enig hiaat aan maar leek redelijk te kloppen qua beurten in Duitsland.
Groet, Ralf
Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1
Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1
Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
heerlijk zo'n polo...
Officiele bzb prognose is trouwens bekend voor de gemiddelde uitslag van de 3 dp boys:
353 pk 443 nm
prognose kan 2% afwijken (zit ik wel safe)
Officiele bzb prognose is trouwens bekend voor de gemiddelde uitslag van de 3 dp boys:
353 pk 443 nm
prognose kan 2% afwijken (zit ik wel safe)
Nou bzb... Dan hoop ik dat je gelijk hebt!
Daar zou ik in ieder geval erg blij mee zijn maar ik denk dat je erg "hoog" zit.

Daar zou ik in ieder geval erg blij mee zijn maar ik denk dat je erg "hoog" zit.
Groeten Michel.
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
- RobvR
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Dat is erg positief bzb (maar wel leuk) .. vooral de 353 pk.
In mijn geval zit er geen carbonio op. Wel een fox downpipe en heb ik de ed standaard op aral 102 lopen.
Ik ben benieuwd wat die peut oplevert. Misschien krijgen we zaterdag daarvan een indicatie.
In mijn geval zit er geen carbonio op. Wel een fox downpipe en heb ik de ed standaard op aral 102 lopen.
Ik ben benieuwd wat die peut oplevert. Misschien krijgen we zaterdag daarvan een indicatie.
Groet RobvR
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Aral 102 werkt alleen in duitsland hoor Rob. In nl heeft aral102 minder effect vanwege het ontbreken van berglucht.
Zaterdag eerst een run op 98 en daarna 5 liter ethanol peut erbij. Ben benieuwd naar het verschil. Daarnaast zal de variant ook een kuurtje krijgen. Dit is met een box, dus ben ook wel nieuwsgierig wat voor effect het op die kleine tol heeft. 180pk misschien?

Zaterdag eerst een run op 98 en daarna 5 liter ethanol peut erbij. Ben benieuwd naar het verschil. Daarnaast zal de variant ook een kuurtje krijgen. Dit is met een box, dus ben ook wel nieuwsgierig wat voor effect het op die kleine tol heeft. 180pk misschien?
Wel luxe Rene 3x een golf in je bezit!!
Alle drie in ieder geval veel plezier en succes zaterdag, maar dat zal vast goedkomen daar in Lochem.
Alle drie in ieder geval veel plezier en succes zaterdag, maar dat zal vast goedkomen daar in Lochem.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Ben benieuwd altijd leuk!!!
Heel veel plezier morgen heren. Ben erg benieuwd naar het verslag (de verslagen). 

Hè, begrijp ik nou dat je ook een ED35 erbij hebt, Renekes?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
- RobvR
Als ik alvast voor Rene mag antwoorden.. ja.FGT schreef:Hè, begrijp ik nou dat je ook een ED35 erbij hebt, Renekes?
Morgen zijn we daar met 3 ED35's. (3xdsg)
Groet RobvR
Ow mannen kunnen jullie vanavond nog wel slapen....?
Have fun tomorrow!!
Have fun tomorrow!!
Ik dacht dat de ED van zijn pa was?RobvR schreef:Als ik alvast voor Rene mag antwoorden.. ja.FGT schreef:Hè, begrijp ik nou dat je ook een ED35 erbij hebt, Renekes?
Morgen zijn we daar met 3 ED35's. (3xdsg)
Super resultaten!!
Idd. Rond de 355 pk zijn mooie resultaten.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
ja las het op jd facebook!! De edition 350 club hehe
Nou mannen... na lang wachten was het afgelopen zaterdag dan eindelijk zo ver.
Om 9 uur werden we verwacht bij JD Engineering in Lochem. Toen ik klokslag negen uur aankwam hing
er al een ED35 met zijn "voetjes" hoog boven de vloer en stond er al een blauwe Variant op de "bank" te trappelen van ongeduld.

Je hebt natuurlijk altijd mensen die niet kunnen slapen en daarom al heel vroeg aanwezig zijn.
De originele downpijp werd eerst vakkundig en snel door de mannen van JD verwijderd om plaats te maken voor
zo'n heerlijke Milltek downpijp.

Aan de andere kant van het welbekende raam werd er ook hard gewerkt aan de Variant van Rene.
Na het plaatsen van de externe box was het tijd om te ''rollen''. Het 1.4 TSi blokje liet zich gewillig "foppen"
en kwam dan ook uit op 178pk en 343Nm!

Aan de kant.... tijd voor het echte werk!
De eerste ED35 was er klaar voor. Milltek downpijp gemonteerd, software ingeladen en een paar liter bio-ethanol in de tank.

Na een aantal runs was Mark helemaal tevreden en kwam de ED aan de zeer mooie waardes van 355pk en 461NM!
Boven verwachting! De toon is gezet...

Terwijl wij allemaal met open mond naar "de bank" stonden te kijken werd bij de ED35 van Rob de originele
downpijp vervangen door een heel mooi exemplaar van het merk Fox.

Gelijktijdig werd ook de software ingeladen en je weet wel wat er daarna ging gebeuren...

Ongelofelijk, bijna exact dezelfde waardes als de eerste ED35... 355pk en 458Nm!

Toch wel een tikkeltje nieuwsgierig en ongeduldig was eindelijk mijn ED35 aan de beurt. Ook bij mij werd er een "dikke" Milltek downpijp
gemonteerd en de software ingeladen.

Daarna mocht hij op de bank plaatsnemen en kon Mark nog een keer zijn kunsten vertonen.

Mark stelde mij natuurlijk niet teleur en kwam aan de fantastische waardes van 356pk en 461Nm!

3 ED35's op een dag met bijna identieke waardes!

Jongens jongens wat een dag... De mannen van JD hebben weer fantastisch werk geleverd en stuurde ons
aan het einde van de dag weg met een niet misselijke 1244pk en 1723Nm verdeeld over 4 auto's!

Martijn, Mark en de rest van de mannen bedankt voor de mooie resultaten en de hele gezellige dag. Top!
Om 9 uur werden we verwacht bij JD Engineering in Lochem. Toen ik klokslag negen uur aankwam hing
er al een ED35 met zijn "voetjes" hoog boven de vloer en stond er al een blauwe Variant op de "bank" te trappelen van ongeduld.

Je hebt natuurlijk altijd mensen die niet kunnen slapen en daarom al heel vroeg aanwezig zijn.

De originele downpijp werd eerst vakkundig en snel door de mannen van JD verwijderd om plaats te maken voor
zo'n heerlijke Milltek downpijp.

Aan de andere kant van het welbekende raam werd er ook hard gewerkt aan de Variant van Rene.
Na het plaatsen van de externe box was het tijd om te ''rollen''. Het 1.4 TSi blokje liet zich gewillig "foppen"
en kwam dan ook uit op 178pk en 343Nm!

Aan de kant.... tijd voor het echte werk!

De eerste ED35 was er klaar voor. Milltek downpijp gemonteerd, software ingeladen en een paar liter bio-ethanol in de tank.

Na een aantal runs was Mark helemaal tevreden en kwam de ED aan de zeer mooie waardes van 355pk en 461NM!
Boven verwachting! De toon is gezet...

Terwijl wij allemaal met open mond naar "de bank" stonden te kijken werd bij de ED35 van Rob de originele
downpijp vervangen door een heel mooi exemplaar van het merk Fox.

Gelijktijdig werd ook de software ingeladen en je weet wel wat er daarna ging gebeuren...

Ongelofelijk, bijna exact dezelfde waardes als de eerste ED35... 355pk en 458Nm!

Toch wel een tikkeltje nieuwsgierig en ongeduldig was eindelijk mijn ED35 aan de beurt. Ook bij mij werd er een "dikke" Milltek downpijp
gemonteerd en de software ingeladen.

Daarna mocht hij op de bank plaatsnemen en kon Mark nog een keer zijn kunsten vertonen.

Mark stelde mij natuurlijk niet teleur en kwam aan de fantastische waardes van 356pk en 461Nm!

3 ED35's op een dag met bijna identieke waardes!

Jongens jongens wat een dag... De mannen van JD hebben weer fantastisch werk geleverd en stuurde ons
aan het einde van de dag weg met een niet misselijke 1244pk en 1723Nm verdeeld over 4 auto's!

Martijn, Mark en de rest van de mannen bedankt voor de mooie resultaten en de hele gezellige dag. Top!
Groeten Michel.
Golf VI GTi Edition 35
Golf VI GTi Edition 35
- bluetiger
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Mooi !!!
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Het was een fantastische dag! Ik had het niet beter kunnen verwoorden Michel. De variant komt nu goed mee met de snellere stations en de Ed is rete snel. Na afloop nog even in Lochem drankje gedaan en toen naar huis. De terugweg was natuurlijk fantastisch. Bedankt mannen voor de leuke dag. Uiteraard ook voor het JD personeel. Enne Rob voor de Limburgse vlaai! 

Op dit verslag zat ik te wachten. En watvoor 1, waanzinnig!
We kunnen toch wel praten over een zeer vruchtbare dag. Sodejuu.
Prachtige waardes. Heel veel plezier ermee heren.

We kunnen toch wel praten over een zeer vruchtbare dag. Sodejuu.
Prachtige waardes. Heel veel plezier ermee heren.

Mooi verslag van mooie auto's met mooie resultaten.. Dat moet toch wel een mooie dag geweest zijn? Zeker als er ook nog Limburgse vlaai bij was 

- Meik
- Type auto: Golf MK6 GTI DSG
mooi verhaal en super waardes! 

Groet,
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
- Tino
- Type auto: Scirocco MK3
Leuk verslag met foto`s
wat een power
volgens mij heeft Mark wat met 461 MN 

Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
- RobvR
Lekker om dit te lezen Michel en geeft een mooi sfeerbeeld van die superdag. Het moment dat mijn witte donder op de bank stond en de grafiek kwam, geeft toch wel een kick.
Het verschil tussen 2x Milltek dp met de carbonio's en de fox dp zonder (wel K&N inlegfilter), maakt maar minimaal verschil.
Al is dit natuurlijk geen uitgebreid onderzoek en streep ik gemakshalve 2 x de bio ethanol toevoeging en de aral 102 tegen elkaar weg.
Ook ongelofelijk wat de station van Rene deed aan koppel (343nm voor een 1.4 benzine)!
Het verschil tussen 2x Milltek dp met de carbonio's en de fox dp zonder (wel K&N inlegfilter), maakt maar minimaal verschil.
Al is dit natuurlijk geen uitgebreid onderzoek en streep ik gemakshalve 2 x de bio ethanol toevoeging en de aral 102 tegen elkaar weg.
Ook ongelofelijk wat de station van Rene deed aan koppel (343nm voor een 1.4 benzine)!
Groet RobvR
Re: 3x ED-DP-JD .. nu verslag en resultaten!
Mooi verslag en de resultaten zijn nog veel mooier 

mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR