Oil pressure Engine off!!
-
- Type auto: Golf v gti stage1 jd
Oil pressure Engine off!!
Goeiemorgen,
Het was pasen en ik dacht het is nog eens tijd om naar de nurburgring te gaan.
Na de voorlaatste bocht van het lange rechte stuk krijg ik plots de melding "engine off, oil pressure"! Dit heeft een 2-tal seconden op mijn dashboard gestaan en daarna niks meer van gemerkt. Natuurlijk kan ik mijn motor daar niet afzetten dus ben ik tegen 70km/h en 4 pinkers op naar buiten gereden en vervolgens nog enkele km's gedaan voor koeling. Hierna heb ik na 20min het olie pijl gecheckt. Niks aan de hand, alles blijkt normaal. Iemand enig idee hoe dit kan gebeuren en wat ik moet doen? Olie-zeef van carter vervangen + olie? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Het was pasen en ik dacht het is nog eens tijd om naar de nurburgring te gaan.
Na de voorlaatste bocht van het lange rechte stuk krijg ik plots de melding "engine off, oil pressure"! Dit heeft een 2-tal seconden op mijn dashboard gestaan en daarna niks meer van gemerkt. Natuurlijk kan ik mijn motor daar niet afzetten dus ben ik tegen 70km/h en 4 pinkers op naar buiten gereden en vervolgens nog enkele km's gedaan voor koeling. Hierna heb ik na 20min het olie pijl gecheckt. Niks aan de hand, alles blijkt normaal. Iemand enig idee hoe dit kan gebeuren en wat ik moet doen? Olie-zeef van carter vervangen + olie? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Re: Oil pressure Engine off!!
Het is oliedruk niet olie hoeveelheid.
Ik denk dat je het moet zoeken in de hpfp. Waarschijnlijk als je de olie eruit laat lopen is die wat dunner dan normaal.
Ik denk dat je het moet zoeken in de hpfp. Waarschijnlijk als je de olie eruit laat lopen is die wat dunner dan normaal.
Golf MK1 GTI
-
Wat bedoel je met Hpfp?
Ja het heeft maar 2sec gebrand, moet k hier aandacht aan besteden of wachten tot hij het nog eens doet? Heb nu 500km gereden en niks meer gemerkt.
Ja het heeft maar 2sec gebrand, moet k hier aandacht aan besteden of wachten tot hij het nog eens doet? Heb nu 500km gereden en niks meer gemerkt.
- bluetiger
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Heb het op zandvoort wel eens gehad in mijn vi gti. Bleek wat laag oliepeil te zijn icm hard remmen en veel bochten
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Ik denk dat spuugemmer bedoelde dat de hpfp benzine gelekt heeft in de motorolie.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Patrick B
- Type auto: Golf MK5 GTI
HPFP :High pressure fuel pump.Hans GTI V schreef:Wat bedoel je met Hpfp?
Groetjes Patrick
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
-
Aah ok, en wat zou je doen? Het zo laten of olie vervangen?
-
- Type auto: Passat CC TSI
Misschien kijken ofdat er brandstof bij de olie zit, dan weet je tenminste iets.
-
Kan ik dit zien aan de peilstok? Of moet ik best de olie aflaten?
-
- Type auto: Passat CC TSI
Zien op je pijlstok ofdat deze gestegen is, anders olie laten testen op benzine.
-
Ok, thfx! Zal ik sewwes eens nakijken...
Vlammetje bij de peilstok houden.... dan weet je zo of er benzine in zit.....Schippersss schreef:Zien op je pijlstok ofdat deze gestegen is, anders olie laten testen op benzine.
Dusch....
Groet,
P.