Stond gisteren avond in de tuin de planten water te geven. Ik zag twee jonge jongens wat rondhangen boven op een trap die naar een geluidswand loopt voor mijn huis. Later stonden de jongens aan de andere kant van mijn heg. Ik ben gestopt met water geven en ben gaan luisteren wat ze nou aan t zeggen waren. Ik hoor: Ja die gti, ja boven op die gti, net boven die gti. Ik hoor die jongens wegrennen en hoor me toch twee harde knallen. Ik was woest. Het tuin hek was op slot en ik had mn slippers aan. Door de voordeur naar binnen gehold, mijn gympen gepakt en toen ik door de garage buiten kwam zag ik niemand meer en de schade leek beperkt..... Ik hoorde stemmen twee huizen verderop waar ik een paar arme meisjes de schrik van hun leven heb gegeven door binnen te stormen. Ik had het bijna opgegeven en dacht loop even tot het einde van de straat. Je kan naar links of naar rechts. Ik zag in de verte (+- 500 meter) de twee jongens lopen die ik herkende aan hun shirts (groen en oranje). Ik wist niet wat ik deed maar de sprint zat er goed in! Na wat geaarzel gaven ze toe dat ze "iets" hadden gedaan. Ik heb ze mee terug gekomen naar mijn huis. Ik dacht laat ik bij de buurman aanbellen en vragen wat hij zou doen als twee jongens schade aan 1 van zijn auto's hadden aangebracht.
Afijn. De jongens zeiden dat ze uit Nieuwkoop kwamen (kleine 15km verderop). Beide geen telefoon, legitimatie of wat dan ook bij zich. Ze konden mij niet eens vertellen waar ze woonde en wisten het nummer van hun moeder of huis niet. Ik heb 112 gebeld. 1 deed het in zn broek en de ander stond er cool bij en zij dat hij er mee weg zou komen. Ik krijg een waarschuwing van de wijkagent en dat is het. Toen mijn buurman vroeg wat twee jongens van 12 jaar buiten doen om 21:30 ging er een lampje branden bij 1 van de jongens. Half 10 meneer? mijn moeder wordt ongerust en hij wist haar nummer spontaan weer. Ook woonde 1 van deze jongens niet in nieuwkoop maar op een paar minuten lopen van mij vandaan! De buurman vond het schappelijk om zijn moeder te bellen dus dat heb ik gedaan.
Daders bekend, schade vandaag laten taxeren (960 euro) en de verzekering net gebeld om het te melden. De politie is vanavond iets voor 2100 nog langsgereden om de schade op te nemen. Hij kon het gisteren in het donker niet zien. Ook de moeder van de jongen deed het af met het is wat tientjes werk we komen eruit. En als je het laat taxeren en ik ben het er niet mee eens dan moest ik maar naar een bedrijf dat zij kent! Ik heb mij netjes gehouden richting zijn moeder maar ben er na vandaag ook klaar mee. Heb haar 4 keer gebeld en een sms gestuurd nadat zij haar telefoon had uitgezet. Geen reactie niets tot opeens ik wordt geattendeerd dat er iemand foto's van mijn auto maakt. Zijn moeder heeft zijn oudere broer gestuurd om foto's te maken.
Dus. twee jongens van 12 die het in hun hoofd hadden gehaald om over mijn motor kap te glijden. Twee deuken en wat krassen zijn het gevolg. Ik zie morgen wel wat de verzekering zegt. Wacht de reactie van hun moeder af. Denk dat ik alsnog aangifte ga doen. De agent zij al het komt op een stapel en we doen er niets mee. Prima maar dan hebben die jongens iig een aantekening lijkt mij. Verder weet ik waar ze wonen dus rechts of links om komt het goed!
Ben ik dan even twee avonden zoet mee! wou dat ik kon

hierom!