Vermogen motor net voor kick-down stand

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Basai
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Vermogen motor net voor kick-down stand

Bericht door Basai »

Hallo allemaal,

Ben een tijdje geleden bij Vagtechniek geweest om te rollen.
Heel leuk en een mooie 248 PK. Dit te weten dat ik een 240 Edition heb en deze gechipt is door ABT ;).
Ze wisten mij iets te vertellen wat ik nog niet wist namelijk dat als je in D rijdt en je gaspedaal intrapt tot net voor het punt van de kickdown (meestal gaat hij 2 versnellingen terug) dat de motor ook 100% vermogen levert. Ik dacht dit alleen was bij volgas, dus bij kickdown.
Begrijp ik hier dan uit dat de kickdown eigenlijk in tegenstelling tot dat punt ervoor alleen maar een extra versnelling terug is tbv de acceleratie?
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Vermogen motor net voor kick-down stand

Bericht door Renekesgti »

Basai schreef:Hallo allemaal,

Ben een tijdje geleden bij Vagtechniek geweest om te rollen.
Heel leuk en een mooie 248 PK. Dit te weten dat ik een 240 Edition heb en deze gechipt is door ABT ;).
Ze wisten mij iets te vertellen wat ik nog niet wist namelijk dat als je in D rijdt en je gaspedaal intrapt tot net voor het punt van de kickdown (meestal gaat hij 2 versnellingen terug) dat de motor ook 100% vermogen levert. Ik dacht dit alleen was bij volgas, dus bij kickdown.
Begrijp ik hier dan uit dat de kickdown eigenlijk in tegenstelling tot dat punt ervoor alleen maar een extra versnelling terug is tbv de acceleratie?
Je snap m ! :)
Basai
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Re: Vermogen motor net voor kick-down stand

Bericht door Basai »

Helder :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”