rns 510 kaart update

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
sanderbosman
Type auto: vw passat 1.4 tsi

rns 510 kaart update

Bericht door sanderbosman »

beste forum leden,

ik heb een vw passat 1.4 tsi bw 2009 met een rns 510. er zit hw 03 en sw 4020 op nu (zelf gedaan)
dus mijn kaarten waren weg. nu heb ik de v10 kaarten op een verbatim dl dvr+r gebrand op de laagste snelheid. Ga naar de auto zet de radio aan (niet op contact) doe de dvd in de dvd speler en hij begint automatisch te kopieeren. Nu komt het probleem. Als hij ongeveer halverwege is gaat het beeldscherm uit hoor nog wel activiteit druk ik op de eject knop zie ik dat hij weer opnieuw begint. weet iemand waar dit aan kan liggen?
Laatst gewijzigd door sanderbosman op 24 mei 2014, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
sanderbosman

Re: rns 510 kaart update

is er dan niemand die weet waar het aan ligt?
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

wat ik mij zo snel even kan bedenken is dat de 4020 jou schijven niet goed heeft gepetitioneerd. is jou 4020 originele firmware? of is het een aangepaste versie? heb je wel andere tussen stappen gemaakt zodat je systeem goed gepetitioneerd word?

Daarnaast kan het natuurlijk ook gewoon aan de kopie van de kaarten liggen. Is je RNS510 nog wel goed gecodeerd?
sanderbosman

KlouxOne schreef:wat ik mij zo snel even kan bedenken is dat de 4020 jou schijven niet goed heeft gepetitioneerd. is jou 4020 originele firmware? of is het een aangepaste versie? heb je wel andere tussen stappen gemaakt zodat je systeem goed gepetitioneerd word?

Daarnaast kan het natuurlijk ook gewoon aan de kopie van de kaarten liggen. Is je RNS510 nog wel goed gecodeerd?

ik weet niet wat erop zat voor firmware maar heb eerst 1200 erop gezet daarna 2680 daarna 3810 en daarna pas de 4020 erop gezet. in het begin kon ik niet in het secret menu komen. codering wat is dat precies? hoe kom ik er nu achter wat de juiste codering is dan?
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

sanderbosman schreef:
KlouxOne schreef:wat ik mij zo snel even kan bedenken is dat de 4020 jou schijven niet goed heeft gepetitioneerd. is jou 4020 originele firmware? of is het een aangepaste versie? heb je wel andere tussen stappen gemaakt zodat je systeem goed gepetitioneerd word?

ik weet niet wat erop zat voor firmware maar heb eerst 1200 erop gezet daarna 2680 daarna 3810 en daarna pas de 4020 erop gezet. in het begin kon ik niet in het secret menu komen. codering wat is dat precies? hoe kom ik er nu achter wat de juiste codering is dan?

Dat zijn aardig wat stappen. Eigenlijk onnodig. Het kan zijn dat de RNS510 naar fabriekswaardes word gerest door een firmware update. Codering kan je bekijken met VCDS. Maar goed eigenlijk is het zo dat als hij fabriekswaardes heeft nu dat hij de DVD gewoon volledig moet laden. Het kan dus zijn dat de Firmware die je geladen hebt niet lekker is. Maar het zou ook aan je Kopie kunnen liggen van de kaarten. Maar dat kan ik vanaf hier natuurlijk niet zien.
SteveO
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Bericht door SteveO »

Ik heb het probleem even goed gelezen van de topicstarter.

Mijn ervaring is ook dat bij het updaten van de kaartmateriaal, het systeem na ongeveer een half uurtje zichzelf uitzet in standby mode. Bij mij was dit de eerste keer ook even schrikken, alleen zodra ik gewoon op de aan/uit knop (dus niet op de eject-knop) van de RNS510 drukte, kwam de voortgang gewoon weer in beeld te staan en bleef hij verder gaan met het updaten.

Dat het systeem zich na een half uur vanzelf uitschakelt, zal komen omdat de auto niet op contact staat. De meeste fabrieksradio's schakelen zich dan na een half uur of een uur uit om te voorkomen dat de accu leeg raakt. De RNS510 schakelt zich in dit geval ook uit na een half uur, echter gaat het updaten verder op het achtergrond omdat de CAN-gateway de radio nog in standby laat staan. Door de aan/uit knop weer in te drukken, schakelt het systeem zich gewoon weer in.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Steve o. Dat klopt helemaal. Maar het rns systeem moet dan niet opnieuw beginnen met het laden van kaarten. Zodra het systeem aanschakelt moet hij verder gaan waar hij is gebleven.
SteveO

Bericht door SteveO »

Klopt KlouxOne, maar de topicstarter geeft aan dat hij na het uitvallen van de RNS510 de eject-knop indrukt. Het lijkt mij dat je dan de aan/uit knop moet indrukken van de RNS510. Misschien dat het indrukken van de eject-knop resulteert in een volledig herstart van het updaten.

Toen ik naar V10 ging updaten, deed ik het schijfje erin en begon het updaten. Echter om de voortgang te zien, dien je 1x op de eject-knop te drukken. Dit deed ik toen te snel, en stopte het updaten er ook abrupt mee.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Als een update halverwege is komt de DVD er nooit zo maar uit zetten. Hij kan überhaupt niet eens zijn dat hij halverwege is zonder op eject te drukken. dus dat zal het niet zijn.

Wat wel klopt inderdaad is dat als je de DVD erin stopt en binnen een x aantal minuten op eject drukt hij er dan weer uit komt. maar ook als de DVD eruit komt halverwege. en je stopt hem er opnieuw in. gaat hij gewoon verder waar je gebleven bent.
sanderbosman

wat kan ik nu het beste doen dan?
sanderbosman

denk dat ik dan maar eens een dvd moet zien te krijgen wat zowieso werkt want ik denk zelf dat het daar aan ligt. hij begint halverwege gewoon weer opnieuw.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

sanderbosman schreef:denk dat ik dan maar eens een dvd moet zien te krijgen wat zowieso werkt want ik denk zelf dat het daar aan ligt. hij begint halverwege gewoon weer opnieuw.
het kan ook zo zijn dat je lens vuil is van de RNS510. Die zijn namelijk nogal gevoelig. je zou een schoonmaak setje kunnen kopen en zo de lens reinigen.

waar kom je precies vandaan?
sanderbosman

KlouxOne schreef:
sanderbosman schreef:denk dat ik dan maar eens een dvd moet zien te krijgen wat zowieso werkt want ik denk zelf dat het daar aan ligt. hij begint halverwege gewoon weer opnieuw.
het kan ook zo zijn dat je lens vuil is van de RNS510. Die zijn namelijk nogal gevoelig. je zou een schoonmaak setje kunnen kopen en zo de lens reinigen.

waar kom je precies vandaan?
dat kan ik ook nog wel een keer proberen idd. ik kom uit enschede
sanderbosman

als ik een firmware update doe blijft de radio ook wel aan dat duurt ook een klein uurtje. dan gaat het scherm ook niet uit.
SteveO

Bericht door SteveO »

sanderbosman schreef:als ik een firmware update doe blijft de radio ook wel aan dat duurt ook een klein uurtje. dan gaat het scherm ook niet uit.
Dan staat de RNS510 ook in een speciale update-mode en is het systeem verder niet bruikbaar. Dan krijg je ook een wat meer technisch scherm voorgeschoteld met voortgangen en onderdelen van het systeem (Radio, HDD, etc.). In deze modus ziet de RNS510 dan dus ook dat hij aan moet blijven omdat het een ingrijpende systeemverandering betreft, ongeacht of het contact/motor aanstaat of niet.

Bij het updaten van je navigatiekaarten blijft de RNS510 gewoon werken. Dit merk je doordat de radio gewoon aan blijft staan. In dit geval staat het systeem dus in gebruik-mode en dus kijkt de RNS510 of hij al een half uur aanstaat zonder dat het contact/motor aanstaat.
sanderbosman

alles weer geprobeerd maar krijg de kaarten er niet op. heeft iemand misschien een goede dvd met v10 kaarten die ik misschien kan lenen? ik zal er voorzichtig mee zijn. ook wel tegen betaling natuurlijk.
Golf88

Bericht door Golf88 »

Waar kom je vandaan?
sanderbosman

hij update de kaart nu helemaal niet meer leest alleen nog van de dvd hoe kan dit? hoe kom ik weer aan de juiste codering dan? moet ik dan eerst de origine 0900 sw erop zetten en dan codering noteren en dan weer updaten naar 1200 en hoe dan verder?
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

sanderbosman schreef:hij update de kaart nu helemaal niet meer leest alleen nog van de dvd hoe kan dit? hoe kom ik weer aan de juiste codering dan? moet ik dan eerst de origine 0900 sw erop zetten en dan codering noteren en dan weer updaten naar 1200 en hoe dan verder?
Nee coderen moet je opnieuw (laten) doen met een programma zoals vagcom bijvoorbeeld. Oudere firmware er op zetten heeft geen nut, want je systeem staat nu op de fabriekscodering en dat zal nu zo blijven ongeacht wat voor firmware je gaat laden.
De codering is afhankelijk van de uitrusting van je auto en zal dus op je auto aangepast moeten worden.

Als hij de kaarten er nu niet op wil zetten kan er aan liggen dat hij bij de eerste pogingen een gedeelte van de kaarten er op heeft gezet. Dan herkent hij de kaartversie die je dan weer in wil laden en dan zal hij niet gaan kopiëren omdat hij "denkt" dat die er al op staat.

Oplossing daarvoor is om je hdd te formatteren met een speciale cd of programma of je moet eerst een andere kaartversie installeren zodat hij de kaarten weer als nieuwe versie herkent.
MVG EMServices

Afbeelding
sanderbosman

staffpride schreef:
sanderbosman schreef:hij update de kaart nu helemaal niet meer leest alleen nog van de dvd hoe kan dit? hoe kom ik weer aan de juiste codering dan? moet ik dan eerst de origine 0900 sw erop zetten en dan codering noteren en dan weer updaten naar 1200 en hoe dan verder?
Nee coderen moet je opnieuw (laten) doen met een programma zoals vagcom bijvoorbeeld. Oudere firmware er op zetten heeft geen nut, want je systeem staat nu op de fabriekscodering en dat zal nu zo blijven ongeacht wat voor firmware je gaat laden.
De codering is afhankelijk van de uitrusting van je auto en zal dus op je auto aangepast moeten worden.

Als hij de kaarten er nu niet op wil zetten kan er aan liggen dat hij bij de eerste pogingen een gedeelte van de kaarten er op heeft gezet. Dan herkent hij de kaartversie die je dan weer in wil laden en dan zal hij niet gaan kopiëren omdat hij "denkt" dat die er al op staat.

Oplossing daarvoor is om je hdd te formatteren met een speciale cd of programma of je moet eerst een andere kaartversie installeren zodat hij de kaarten weer als nieuwe versie herkent.
dus ik moet nu eerst de juiste codering er weer op zetten of is de schijf formateren nu ook voldoende om de kaarten te installeren.
staffpride
Contacteer:

sanderbosman schreef:
staffpride schreef:

dus ik moet nu eerst de juiste codering er weer op zetten of is de schijf formateren nu ook voldoende om de kaarten te installeren.
Codering hoeft niet juist te zijn om de kaarten er op te zetten. Dus of je dat er voor of er na doet maakt niet echt uit.
Maar voor de juiste werking van je rns, moet het wel gebeuren
MVG EMServices

Afbeelding
sanderbosman

ik ken iemand met vagcom. dus daarheen gaan codering goed zetten dan hdd formateren? kan het formateren ook met vagcom?
sanderbosman

is er misschien iemand in de buurt van enschede die mij kan helpen mijn rns weer goed te krijgen?
staffpride
Contacteer:

Nee formatteren kan niet met vagcom, coderen wel.

Wij doen regelmatig dit soort werkzaamheden, maar zitten niet in de buurt van je helaas.
MVG EMServices

Afbeelding
SteveO

Bericht door SteveO »

sanderbosman schreef:is er misschien iemand in de buurt van enschede die mij kan helpen mijn rns weer goed te krijgen?
Anders even vragen in een nieuwe topic in onze Vagcom deel.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”