Banden
Re: Banden
Zelf rijd ik op dit moment op conti sportcontact 5, maar heb ook hele goede berichten gelezen over de laatste Michelin pilot (super?) sport banden.
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Uniroyal rainsport 3 zeer goede band mooi profiel en uitstekende kwaliteit/prijsverhouding. Doet niks onder kwa conti/pirelli.
NL_MK5 GTI schreef:Uniroyal rainsport 3 zeer goede band mooi profiel en uitstekende kwaliteit/prijsverhouding. Doet niks onder kwa conti/pirelli.
Die prijs valt ook enorm mee zeg
http://www.bandenleader.nl/auto-band/un ... tAodd24A7w
Ik heb op het moment een offerte van de dealer.
800 euro all in.
Gaat dan om CSC5
800 euro all in.
Gaat dan om CSC5
-
Dat is een mooie prijs. Zoveel heb ik er in het voorjaar ook voor betaald
zelfde band
csc 5 Totaal te betalen: 468 €
komt nog 40-60 montage bij
reken uit je voordeel
csc 5 Totaal te betalen: 468 €
komt nog 40-60 montage bij
reken uit je voordeel

- NL_MK5 GTI
Ik zal voor de Uniroyal gaan heb deze banden ook gehad daarvoor continental en ze waren net zo goed.
NL_MK5 GTI schreef:Ik zal voor de Uniroyal gaan heb deze banden ook gehad daarvoor continental en ze waren net zo goed.
Ik zie inderdaad goede recensies erop staan en voor de prijs moet je het niet laten
- NL_MK5 GTI
Idd, was voor 460€ klaar met montage/balanceren. Weet niet waar je woont?
ik heb alleen ervaring met uniroyall rainsport 2
maar echt een geweldige band is dat
veel grip
en met regen ook bergen grip
www.oponeo.nl
www.autobandenmarkt.nl
daar zou ik je banden halen
en gewoon naar een garage rijden (via autobandenmarkt heb je montage partners)
ik heb mijn banden bij oponeo gehaald en laten monteren door een montage partner van autobandenmarkt
maar echt een geweldige band is dat

en met regen ook bergen grip

www.oponeo.nl
www.autobandenmarkt.nl
daar zou ik je banden halen
en gewoon naar een garage rijden (via autobandenmarkt heb je montage partners)
ik heb mijn banden bij oponeo gehaald en laten monteren door een montage partner van autobandenmarkt

Heb goede ervaring met Vredesteins. Rij sinds kort op Vredestein Ultrac Vorti. Kan daarover nog geen goed oordeel vellen, maar ik verwacht dat ze wel gewoon goed zijn.
Golf MK1 GTI '83 - 1.8 DX 112pk (sundaily)
Golf MK5 GTI '07 - 2.0 TFSI ABT 241pk (daily)
Golf MK5 GTI '07 - 2.0 TFSI ABT 241pk (daily)
- g-loudertje
- Type auto: Porsche Boxster S
Rij zelf op Michelin pilot power sport. Echt een hele fijne stille band met bergen grip! Zowel nat als droog. Zijn wel aardig aan de prijs.
Uniroyal rain sport heb ik 'vroeger' onder mijn passat gehad en ben daar ook erg over te spreken.
Uniroyal rain sport heb ik 'vroeger' onder mijn passat gehad en ben daar ook erg over te spreken.
- HansR32
- Type auto: Golf mk5 R32
Ik rijd op Dunlop SP Sportmaxx GT 235-35-19
Bevallen super, geen trillingen bij koude bandjes en snaar strak.
Hier had ik met de Conti's altijd wel last van.
Bevallen super, geen trillingen bij koude bandjes en snaar strak.
Hier had ik met de Conti's altijd wel last van.
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Ik heb laatst 2 banden laten vervangen voor Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Kwamen met name bij de Duiters goed uit de test op droog en nat wegdek, plus dat het vrij stille en comfortabele banden zijn wat ik zelf erg belangrijk vindt.
Rij er nu al een paar maanden op en ze bevallen tot nu toe erg goed. Qua rijgeluid en een totale oordeel kan ik nog niet veel zeggen, omdat deze 2 banden nu achter zitten. Voor heb ik nog steeds 2 banden van PACE, een 1 of ander goedkoop Chinees bandenmerk wat ik sterk kan afraden (had een mooie set 17" RS6 velgen kunnen scoren waar deze banden omheen zaten met nog zat profiel...). Ze cuppen, maken herrie (vooral rond de 30-40 km/u klinkt het alsof je met een lekke band rijdt) en bij sommige natte asfaltstukken zijn ze levensgevaarlijk! Vooral bij scherpe bochten en op rotondes merk ik veel onderstuur. De ASR/Tractie control heeft het er druk mee... Maar goed, ik rij ze toch nog ff op deze zomer anders is het zonde.
Kort gezegd: Goodyears kan ik wel aanraden, vermijdt aub goedkope rommel (Chinees) en om de kosten te drukken idd bestellen via autobandenmarkt.nl en laten bezorgen bij een garage in de buurt. Ik kan ze gelukkig bij een vriend van me bezorgen die ook als montagepartner bij hun staat geregistreerd
.
Rij er nu al een paar maanden op en ze bevallen tot nu toe erg goed. Qua rijgeluid en een totale oordeel kan ik nog niet veel zeggen, omdat deze 2 banden nu achter zitten. Voor heb ik nog steeds 2 banden van PACE, een 1 of ander goedkoop Chinees bandenmerk wat ik sterk kan afraden (had een mooie set 17" RS6 velgen kunnen scoren waar deze banden omheen zaten met nog zat profiel...). Ze cuppen, maken herrie (vooral rond de 30-40 km/u klinkt het alsof je met een lekke band rijdt) en bij sommige natte asfaltstukken zijn ze levensgevaarlijk! Vooral bij scherpe bochten en op rotondes merk ik veel onderstuur. De ASR/Tractie control heeft het er druk mee... Maar goed, ik rij ze toch nog ff op deze zomer anders is het zonde.
Kort gezegd: Goodyears kan ik wel aanraden, vermijdt aub goedkope rommel (Chinees) en om de kosten te drukken idd bestellen via autobandenmarkt.nl en laten bezorgen bij een garage in de buurt. Ik kan ze gelukkig bij een vriend van me bezorgen die ook als montagepartner bij hun staat geregistreerd

Ik ben ook even aan het kijken naar nieuwe banden. heb nu rond de 66.000 gereden maar de achterbanden willen nog niet echt kaal worden, zit nog rond de 4mm op
. Ik heb conti's sc2 er onder liggen. Nu wil ik graag naar Dunlop of Goodyear maar is het dan verstandig om ze alle 4 te vervangen? Leek mij niet handig om voor 2 Dunlops te hebben en achter de Conti's of maakt dit niet veel uit in de praktijk?