Ik ook niet, was wel op zoek naar een 6 GTI maar het is een mkV R32 gewordenNL_MK5 GTI schreef:Het is toch te schandalig voor woorden! Een auto van rond de 40k! Ik snap dat mensen geen mk6 gti durven kopen. Ik in ieder geval niet.

Ik ook niet, was wel op zoek naar een 6 GTI maar het is een mkV R32 gewordenNL_MK5 GTI schreef:Het is toch te schandalig voor woorden! Een auto van rond de 40k! Ik snap dat mensen geen mk6 gti durven kopen. Ik in ieder geval niet.
Wat een geld zeg! ik blijf het alleen wel vreemd vinden dat er een "ruilmotor" inkomt... Waar komt deze dan vandaan ?wsnbm schreef:Die vraag heb ik de monteur ook gevraagd.
De motor kost excl. btw ongeveer 7000, 2 dagen sleitelen had hij het over.
Zou je op 12.000 euro komen inclusief alles.
Ongeveer.
Inderdaad zo is het en niet anders...correct antwoord yalyal schreef:Ruilmotor is gewoon een nieuwe motor/stripblok.
Alle aanbouwen delen worden v/d oude motor overgezet.
Het draaiende gedeelte is dus nieuw.
In 1997 heb ik iets soortgelijk gehad met een tdi motor , stripblok erin daarna perfect!
Of een Edition 35Golf VI GTI Adidas schreef:Ik zou gelijk een RS3/TTRS blok erin zetten
wsnbm schreef:Eigenlijk wel schandalig voor het merk VW, dat het zo vaak gebeurt, met toch best een stukje moderne techniek?
wsnbm schreef:.....
Gaat om een "ruilmotor", dus niet splinternieuw, maar wel als nieuw vertelde de monteur.
...!
Ik was het gewoon volmondig met je eens.....wsnbm schreef:Dan vertellen ze dat er een nieuwe motor is besteld.
Dan in de werkplaats hoor je dat het gaat om een gereviseerde motor.
...
Maar wel een nieuwe motor , dus die afschrijving is peanutswsnbm schreef:Top!
Bedankt, stelt weer een beetje gerust.
Tijd zal het leren, de mechatronic, is een gevolgschade, werd me verteld, dus wie weet wat er nog achteraan komt.
De vastloper was zo hard, dat de mechatronic schijnbaar ook kapot is gegaan.
In de auto hebben we er in ieder geval niets van gemerkt.
Wanneer ik op de DSG dokter site kijkt is dit toch ook wel weer een factuurje voor de importeur.
Pfff.. . .![]()
, maarja ik heb ook kosten, 2 weken afschrijving zonder over de auto te kunnen beschikken,
ik reken op 75 euro per week aan afschrijving zowiezo.
Mocht dit je nog een keer overkomen, 2e hands blok kun je bv bij Coen Donkers vinden voor 1500 euro, erin zetten daar zal ook iets van 500 kosten ofzo, dan ben je voor een veel kleiner bedrag weer klaar...wsnbm schreef: Heb tot oktober garantie, daarna ben ik aan de goden overgeleverd, stel dat dit gebeurt na mijn garantie, kan ik de auto naar de sloop brengen.
Is de auto dan niet bij een VW dealer gerepareerd?wsnbm schreef:....Garantie geven ze niet op de motor, vanwege het feit dat dit een 2e hands auto is en garantie op motoren alleen af fabriek gegeven wordt.
Stel dat er weer iets gebeurt zijn ze natuurlijk wel coulant.
......
http://www.volkswagen.nl/service-en-acc ... ksgarantieOok na een betaalde reparatie door uw dealer krijgt u een garantie van twee jaar zonder enige kilometerbeperking. Alle benodigde originele Volkswagen-onderdelen zijn hierbij inbegrepen.
theo schreef:Er staat toch "betaalde reparatie door uw dealer".
De dealer betaalt in dit geval toch voor de reparatie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten