4 Juli naar JDengineering voor een stage 2 (alleen downpipe + hertuning) hopelijk ook meer sound!!!

Ik ben een beetje aan het twijfelen omdat ik toch een automaat wil.KnuffelTurk schreef:Mooie wagen en succes met de verkoop.
Een vraagje uit nieuwschierigheid vanwaar zo snel weer verkopen? Stiekem toch niet echt wat je wou?
Ik vind DSG met flippers aan het stuur veel leuker, wanneer je op de snelweg even een paar x terug flippertRenekesgti schreef:Dat is wel stellig dat je geen handbak meer wilt. Onderbouw dat eens dan?
Ik moet zeggen dat ik hem wel eens mis de handbak. Het is namelijk zo dat DSG af en toe ook niet doet wat je wilt. Lees slipt, verkeerde versnelling kiest bij uitrollen en dan spontaan optrekken.
Qua snelheid van schakelen houd je het niet bij, al vind ik de nieuwe BMW automaten nog veel beter!
Dat is idd wel in de normale D stand. Naar mijn mening niet als die in de S stand staat. Want dan zit die al hoger in de toeren, en in de D stand moet die eerst zelf ff terug schakelen om vervolgens weg te trekken.wsnbm schreef:Met een automaat is het ook altijd zo, dat het lijkt alsof hij eerst gaat trappelen en dan pas versneld.
Terwijl bij een handbak je geeft gas en weg istie.
Klopt ik weet wat je bedoelt had ik ook bij de r32! Een kleine vertraging. Maar in de S-drive is het inderdaad minder.wsnbm schreef:Met een automaat is het ook altijd zo, dat het lijkt alsof hij eerst gaat trappelen en dan pas versneld.
Terwijl bij een handbak je geeft gas en weg istie.
Drazle schreef:Maar in de file ken je toch ook niet hard rijden dus ken je hem toch gewoon in de D zetten. . Tenminste die files waar ik in rijd hoef ik niet plots een sprint te trekken naar de 130. Als ik op een rustig moment ff ga sporten dan gaat die meteen in de S. . En dan heb je van die vertraging nauwelijks last van.
Vanuit "bijna niets" (ik lees dan een heel laag toerental) in zijn 3 wegtrekken klinkt als een afrader.wsnbm schreef:Maar we hadden het over even spontaan doortrekken in bv zijn 3 wanneer je hand schakelt, en dan moet je in ons geval toch eerst van D naar S overschakelen.
Maatje van mij rijdt in een 5 handgeschakeld, en hij kan ineens in zijn 3 bv doortrekken vanuit bijna niets tot aan heel ver![]()
Krijg je toch meer duw in de rug als bij ons, want de DSG trappelt eerst, schakelt dan terug, en gaat er dan (pas) als een raket vandoor.
Ik mis het direct weg accelereren bij de DSG een beetje.
Begrijp je me nog een beetje
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten