Pagina 2 van 2
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 21 mei 2012, 22:26
door Back@GTI
Bedankt Mark!
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 21 mei 2012, 22:30
door GTI-mkVII
Ga ze vrijdag even naar 0,7 laten bijstellen, laat jullie weten of dat het was!
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 25 mei 2012, 23:02
door GTI-mkVII
Nou terug laten zetten van 1,1mm naar 0,7mm, en even getest, had niet veel gelegenheid. Maar hij gaat weer als een speer, ga het morgenochtend nog even goed testen naar mn werk.
Dikke pluim voor Mark

die het toch maar weer even bij het rechte eind had op afstand!!!
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 26 mei 2012, 07:44
door Bascollin
hoi
ik had een vraag geld deze afstand ook voor de org vw ag bosch bougie's die 0,7 mm afstand of moet je deze zo laten staan
heb gister net een set gehaald en wil ze er van het weekend in zetten
gr bas
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 26 mei 2012, 07:50
door MkVI Nmgn
Heb nog een nieuwe set Ngk liggen zal ze straks eens wat klappen geven,
En even kijken of ik wat verschil merk

Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 26 mei 2012, 08:24
door GTI-mkVII
MKV Nmgn schreef:Heb nog een nieuwe set Ngk liggen zal ze straks eens wat klappen geven,
En even kijken of ik wat verschil merk

Maar met 1,1mm rijd je nu en geen last?
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 26 mei 2012, 08:40
door MkVI Nmgn
Zal niet eens weten op hoeveel ze staan,
Maar heb zelde dat ik welleens een hik voel, dus misschien los ik het hier mee op
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 23 jun 2012, 10:28
door Shadow_Blue
Heb hetzelfde fenomeen ... Gti staat lange tijd stil, stottert dan bij het rijden, zelfs lampje motorstoring gaat branden en weer uit ... Uitlezen gaf geen foutmelding maar wel cilinderoverslag op alle 4 de cilinders ... Foutcodes reset en hij draaide rustiger ... Blijkbaar hebben TFSI problemen met roetvorming op of rond de bougies. Als je de bougies uitdraait en die zien roodachtig dan mag je zeker zijn dat de bougies vervangen moeten worden. Mijn bougies zitten er al veel te lang in merkte ik ... Voor de rest rijdt mijn GTI perfect ... Een kwaaltje van de geweldige TFSI motor ?
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 23 jun 2012, 10:33
door wehoo
Shadow_Blue schreef:Heb hetzelfde fenomeen ... Gti staat lange tijd stil, stottert dan bij het rijden, zelfs lampje motorstoring gaat branden en weer uit ... Uitlezen gaf geen foutmelding maar wel cilinderoverslag op alle 4 de cilinders ... Foutcodes reset en hij draaide rustiger ... Blijkbaar hebben TFSI problemen met roetvorming op of rond de bougies. Als je de bougies uitdraait en die zien roodachtig dan mag je zeker zijn dat de bougies vervangen moeten worden. Mijn bougies zitten er al veel te lang in merkte ik ... Voor de rest rijdt mijn GTI perfect ... Een kwaaltje van de geweldige TFSI motor ?
Dan toch wel exemplarisch. Cilinderoverslag geeft een foutmelding in het storingsgeheugen.
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 24 jul 2012, 23:15
door AbtGti2010
Time to jump in abit in this thread.
I have what seams like abit the same problem with my engine. At full power i can feel the engine hmm pumping instead of delivering smooth acceleration.
Had the car to my local garage and got 2 foutcodes.
1. 00665 P0299 000
Laaddrukregeling
Regelgrens onderschreden
Sporadisch
2. 01089 P0441 000
Tankontluchtingssysteem
Doorlaat foutief
Sporadisch
Any ideas? I guess that the problem with the turbopreassure comes from the problem with the tankontluchting.
Does anyone know where to find a pictures from how the system looks on my car? Golf gti 2010.
found this one from the saabforum
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=104527
I have a appointment for my car at the garage on friday. Praying that it wont cost me a fortune
Mvg Magnus
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 24 jul 2012, 23:27
door Chris5gti
AbtGti2010 schreef:Time to jump in abit in this thread.
I have what seams like abit the same problem with my engine. At full power i can feel the engine hmm pumping instead of delivering smooth acceleration.
Had the car to my local garage and got 2 foutcodes.
1. 00665 P0299 000
Laaddrukregeling
Regelgrens onderschreden
Sporadisch
2. 01089 P0441 000
Tankontluchtingssysteem
Doorlaat foutief
Sporadisch
Any ideas? I guess that the problem with the turbopreassure comes from the problem with the tankontluchting.
Does anyone know where to find a pictures from how the system looks on my car? Golf gti 2010.
found this one from the saabforum
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=104527
I have a appointment for my car at the garage on friday. Praying that it wont cost me a fortune
Mvg Magnus
probably minor errors , the first one could be an broken Diverter valve . And the second one could be your fuel filler cap . But the first problem has probably nothing to do with the second one .
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 25 jul 2012, 21:14
door GTI-mkVII
en met de melding tankontluchting heeft het ook niks van doen, alhoewel de VW garage beweerde van wel. Maar gewoon geluisterd naar JD, electrode afstand. Dat was um, nooit meer een hikje gehad

Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 25 jul 2012, 22:02
door AbtGti2010
I will check my sparkplugs tomorrow, i just dont have a fitting bougiesleutel so i need to buy one tomorrow. Rijsbergen?
The diverter valve inst something i can check myself so thats for my dealer. Crappy thing is that i dont trust them further then i can throw a building but i dont have much choise :s .
Dont want them to start doing their famous search that takes forever and ever and ever without results. I can see the euros get wings.
As far as i understand in here, you dont think that the foutcode tankontluchting has anything at all to do with the problems with my turbopressure, what does the gentleman from JDEngineering say about this?
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 26 jul 2012, 20:04
door AbtGti2010
AbtGti2010 schreef:I will check my sparkplugs tomorrow, i just dont have a fitting bougiesleutel so i need to buy one tomorrow. Rijsbergen?
The diverter valve inst something i can check myself so thats for my dealer. Crappy thing is that i dont trust them further then i can throw a building but i dont have much choise :s .
Dont want them to start doing their famous search that takes forever and ever and ever without results. I can see the euros get wings.
As far as i understand in here, you dont think that the foutcode tankontluchting has anything at all to do with the problems with my turbopressure, what does the gentleman from JDEngineering say about this?
And without any surprise i got a call from the dealer today. The numbnut there told me it wasnt a good idea for me to be there tomorrow friday because it would take so much time to take out the box and send it to leusden to make it original again, and then get it back from leusden so they could start searching for the problem. And then send the box back to leusden again to get the tuning back in it.
JEZUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I asked him why the H/&%%¤ they need to take of the tuning!!!???? Why not start with something more obvious instead, like checking the diverter valve and so on.
So now i cancelled my appointment at that place and made a new appointment for monday at the same dealer but anóther location, i have good previous experience with them. They will work from a-b instead of starting at z and work back to a

Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 26 jul 2012, 20:09
door Chris5gti
I think you made a good choice .. some mechanics allways blame the tuning for every issue on the car !
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 26 jul 2012, 20:17
door AbtGti2010
Chris5gti schreef:I think you made a good choice .. some mechanics allways blame the tuning for every issue on the car !
I have had problems with this numbnut before, he is not even a mechanic but just a baliemedewerker. I am pretty sure he has not experience at all with mechanics.
Stupid of me to go there again after having problems with him before. Just because it is the closest location. But the other one is just 17 km away so no problem.
Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 31 jul 2012, 22:45
door AbtGti2010
Problem solved! As suspected it was the diverter valve. New one placed and the car runs like BLEEEP again

Re: stotteren bij volle belasting
Geplaatst: 01 aug 2012, 23:29
door Shadow_Blue
4x 06H 905 604 A (= NGK bougies) EN 4x 07K 905 715 F (= laatste versie bobijen) EN een luchtfilter 06F 133 843 A erin en voila opgelost tot ... de olie verkoolde ; zeef voor oliepomp verstopt met als gevolg "rood lampje oliedruk" sprong aan en ...

( SLEPEN dus naar de dealer !
Welke olie gebruiken jullie ? bij mij was er ELF EXCELLIUM DID 5W-30 in door de dealer ...