stotteren bij volle belasting

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

stotteren bij volle belasting

Bericht door GTI-mkVII »

pffff de dealer....

Had vorig jaar bij JD mn auto laten tunen, echter vooraf bleek dat er iets niet goed was. Uiteraard diverter valve maar daarna stotterde die ook nog. Mark zei dat he de bobine's zouden zijn, echter waren die net voor recall vervangen, dan moesten het de bougie's zijn, volgens Mark, dit klopt. Alles opgelost en getuned.

Nu na jaar beurtje laten geven bij universele garage, binnen 500 km erna weer hetzelfde. Zij konden geen foutcodes uitlezen en hebben geen apparatuur dat rijdende te doen. Bij volle belasting vanaf 3.000 omw/minuut dat bokken, duidelijk misfire, mark zei al dat ik even naar Hans van der Sloot Autotechniek moest gaan, maar zo lastig zo ver weg.
Dacht ga toch maar even nar de dealer, en gezegd dat het niet voorkomt in foutcodes maar dat je even met testkast moet rijden om te zien om welke cilinder het gaat, dan is het die bobine of bougie.
Zit je daar te wachten gaan ze niet rijden, komen ze terug met dat ze een (sporadische) storing tegen komen van tankontluchting en dat dat het probleem is. Nou dat geloof ik ff niet, vorige week met 240 km/h een uur over de auto baan en geen last, dan zou tankontluchting ook wel problemen geven. Het alleen bij volgas rijden boven de 3.000 omw/m, dus volle belasting, exact zo als voor het tunen. Maar goed zij willen er niet mee rijden met de testkast, lekkere service van de dealer.

Iemand een idee over er ergens omg Hilversum een goede volkswagen specialist zit die dat wel kan en wil ? Anders moet ik wel afreizen naar Lochem maar das zon eind weg voor iets relatiefs eenvoudig.
Iemand idee wat bobine's trouwens per stuk kosten ?


En het is echt alleen bij vollast, dus volgas vanaf 3.000-3.500 omw/m, deellast komt het niet voor, niet volgas naar hoge snelheden ook niet
Laatst gewijzigd door GTI-mkVII op 19 mei 2012, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door wehoo »

Misschien hetzelfde, wat bij mij pakweg een jaar geleden gebeurde:
(topic) http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... slag#p5225
Cilinderoverslag wordt in het foutengeheugen weergegeven.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door GTI-mkVII »

yep lijkt erop. Alleen vreemde is dus dat jaar geleden bougies zijn gedaan en 2 mnd geleden beurt heeft gehad met nwe bougies. Opmerkelijke was wel dat het na de beurt na 500 tevoorschijn kwam. Staat uds niets over in foutgeheugen maar dacht dat Mark dat toen ook niet vond, alleen bij rijden...

Maar zou jij ze dan gewoon weer vervangen, is dus net 2.500 km geleden gedaan.... Hoe kwamen ze erachter bij jou dat het de bougies waren dan als ze er eerst niet aan wilden, hoezo dan toch vervangen ?

Zou zo lekker zijn als ik een meewerkend bedrijf in de buurt kon vinden
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door GTI-mkVII »

maar als ze alleen fout code (sporadisch stond erbij) van tankontluchting vinden, dat kan het toch niet zijn lijkt mij? Komt namelijk elke keer bij volgas geven, ook direct na tanken, en dan speelt tankontluchting niet meteen een rol lijkt mij na de dop eraf gehad te hebben.....
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Edition30 »

Heb zelf mijn auto ook in onderhoud bij Hans Sloot. Is voor mij ook even rijden, maar dat heb ik er graag voor over.

Bij Hans Sloot weet je dat er iemand naar kijkt die er verstand van heeft en die goed met je auto omgaat. En dat vind ik het rijden best wel waard. En zeg nou zelf, rijden in een GTI doe je toch voor je plezier!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Crokko »

GTI-mkv schreef:pffff de dealer....

Had vorig jaar bij JD mn auto laten tunen, echter vooraf bleek dat er iets niet goed was. Uiteraard diverter valve maar daarna stotterde die ook nog. Mark zei dat he de bobine's zouden zijn, echter waren die net voor recall vervangen, dan moesten het de bougie's zijn, volgens Mark, dit klopt. Alles opgelost en getuned.

Nu na jaar beurtje laten geven bij universele garage (vanwege nog lopend garantie), binnen 500 km erna weer hetzelfde. Zij konden geen foutcodes uitlezen en hebben geen apparatuur dat rijdende te doen. Bij volle belasting vanaf 3.000 omw/minuut dat bokken, duidelijk misfire, mark zei al dat ik even naar Hans van der Sloot Autotechniek moest gaan, maar zo lastig zo ver weg.
Dacht ga toch maar even nar de dealer, en gezegd dat het niet voorkomt in foutcodes maar dat je even met testkast moet rijden om te zien om welke cilinder het gaat, dan is het die bobine of bougie.
Zit je daar te wachten gaan ze niet rijden, komen ze terug met dat ze een (sporadische) storing tegen komen van tankontluchting en dat dat het probleem is. Nou dat geloof ik ff niet, vorige week met 240 km/h een uur over de auto baan en geen last, dan zou tankontluchting ook wel problemen geven. Het alleen bij volgas rijden boven de 3.000 omw/m, dus volle belasting, exact zo als voor het tunen. Maar goed zij willen er niet mee rijden met de testkast, lekkere service van de dealer.

Iemand een idee over er ergens omg Hilversum een goede volkswagen specialist zit die dat wel kan en wil ? Anders moet ik wel afreizen naar Lochem maar das zon eind weg voor iets relatiefs eenvoudig.
Iemand idee wat bobine's trouwens per stuk kosten ?


En het is echt alleen bij vollast, dus volgas vanaf 3.000-3.500 omw/m, deellast komt het niet voor, niet volgas naar hoge snelheden ook niet
Hebben ze tijdens die beurt, je bougies vervangen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb exact het zelfde een keer gehad,
10.000km bougies kapot ook inhouden stotteren op cruisecontrol deed die ook iets hikken 50 in de 4e versnelling.
meteen laten vervangen probleem was weg, (onder garantie)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door wehoo »

GTI-mkv schreef:yep lijkt erop. Alleen vreemde is dus dat jaar geleden bougies zijn gedaan en 2 mnd geleden beurt heeft gehad met nwe bougies. Opmerkelijke was wel dat het na de beurt na 500 tevoorschijn kwam. Staat uds niets over in foutgeheugen maar dacht dat Mark dat toen ook niet vond, alleen bij rijden...

Maar zou jij ze dan gewoon weer vervangen, is dus net 2.500 km geleden gedaan.... Hoe kwamen ze erachter bij jou dat het de bougies waren dan als ze er eerst niet aan wilden, hoezo dan toch vervangen ?

Zou zo lekker zijn als ik een meewerkend bedrijf in de buurt kon vinden
Het was niet zo dat mijn dealer niet meewerkte. Ze gaan alleen niet alles (meteen) vervangen als de oorzaak niet duidelijk is. Het was of de bougie(s) of de bobine(s). In het foutengeheugen stond exact bij welke cilinder er cilinderoverslag plaats had gevonden. Daarvoor hoefde de auto niet rijdend uitgelezen te worden. Het motormanagement/storingslampje ging ook aan. In 1e instantie werden de bobines verwisseld (2) om eventueel uit te kunnen sluiten dat het daaraan lag. Storingsgeheugen werd gewist. Mijn testritje daarna met volgas gaf meteen weer een motorstoringslampje en meteen weer een fout in het foutengeheugen. (cilinderoverslag). Op dezelfde cilinder, hetgeen de bobines uitsloot. Het euvel lag dus aan de bougie van die cilinder. De dealer heeft tenslotte de bougies (alle vier) verwisseld. Dit viel onder garantie (ofschoon mijn VW garantie verlopen is) omdat de bougies binnen de beurten die voorgeschreven staan, niet stuk mogen gaan. (mijn GTI is bij die dealer in onderhoud).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door GTI-mkVII »

Crokko schreef:
GTI-mkv schreef:pffff de dealer....

Had vorig jaar bij JD mn auto laten tunen, echter vooraf bleek dat er iets niet goed was. Uiteraard diverter valve maar daarna stotterde die ook nog. Mark zei dat he de bobine's zouden zijn, echter waren die net voor recall vervangen, dan moesten het de bougie's zijn, volgens Mark, dit klopt. Alles opgelost en getuned.

Nu na jaar beurtje laten geven bij universele garage (vanwege nog lopend garantie), binnen 500 km erna weer hetzelfde. Zij konden geen foutcodes uitlezen en hebben geen apparatuur dat rijdende te doen. Bij volle belasting vanaf 3.000 omw/minuut dat bokken, duidelijk misfire, mark zei al dat ik even naar Hans van der Sloot Autotechniek moest gaan, maar zo lastig zo ver weg.
Dacht ga toch maar even nar de dealer, en gezegd dat het niet voorkomt in foutcodes maar dat je even met testkast moet rijden om te zien om welke cilinder het gaat, dan is het die bobine of bougie.
Zit je daar te wachten gaan ze niet rijden, komen ze terug met dat ze een (sporadische) storing tegen komen van tankontluchting en dat dat het probleem is. Nou dat geloof ik ff niet, vorige week met 240 km/h een uur over de auto baan en geen last, dan zou tankontluchting ook wel problemen geven. Het alleen bij volgas rijden boven de 3.000 omw/m, dus volle belasting, exact zo als voor het tunen. Maar goed zij willen er niet mee rijden met de testkast, lekkere service van de dealer.

Iemand een idee over er ergens omg Hilversum een goede volkswagen specialist zit die dat wel kan en wil ? Anders moet ik wel afreizen naar Lochem maar das zon eind weg voor iets relatiefs eenvoudig.
Iemand idee wat bobine's trouwens per stuk kosten ?


En het is echt alleen bij vollast, dus volgas vanaf 3.000-3.500 omw/m, deellast komt het niet voor, niet volgas naar hoge snelheden ook niet
Hebben ze tijdens die beurt, je bougies vervangen?
Ja klopt, en na ong 400-500 km begon het weer
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
RvR

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door RvR »

Bij mijn eigen GTI (Incl. JD tuning) herken ik dit probleem. In het eind van de winter zijn de bobines onder garantie vervangen na zwaar inhouden en stotteren in het noodloopprogramma. Gelukkig was de garage dichtbij. Een paar duizend km later begon de motor weer sporadisch te stotteren. Vooral bij volgas geven in derde en vierde versnelling rond de 3.000 - 3.500 toeren. Het vreemde is dus dat dit af en toe gebeurt. Het lijkt bij een warmere motor minder te gebeuren. Ligt dit nu aan cilinderoverslag of zou dit het vliegwiel kunnen zijn? Ik dacht eerst het vliegwiel, omdat ik even het toerental zie bevriezen bij volgas geven. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Na het lezen van deze berichten ga ik twijfelen. In ieder geval lijkt mij het een goed idee de bougies te gaan vervangen. Ik las ook over de diverter valve. Wat is hiervan het effect/de functie? Overigens merk ik bij warm weer op dat de motor licht schudt. Toch vliegwiel?

Gr.

Robert
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Back@GTI »

@GTI-mkv

Weet je misschien ook welke bougies erin gegaan zijn? Misschien goedkope woepiewapie bougies?
Het advies van JD is NGK7 serie bougies.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Crokko »

Ik hoorde laatst dat de elektrodenafstand 0,7 moest zijn.
Zomaar bougies (nieuw uit de doos) erinraggen geeft nog weleens problemen bij getunde auto's.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door GTI-mkVII »

Back@GTI schreef:@GTI-mkv

Weet je misschien ook welke bougies erin gegaan zijn? Misschien goedkope woepiewapie bougies?
Het advies van JD is NGK7 serie bougies.
Ja bij de garage op advies van Mark gevraagd om NGK-BCPR7ES-11 te monteren, dus geen woepiewappie bougies :D
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Race Eend »

Die NGK's moeten wel op 0.7 gezet worden en moeten ook elke 15-20k km vervangen worden.

Rijdend met de laptop en vag-com op meetwaardenblok 15 en 16 kun je cilinderoverslag zien.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door GTI-mkVII »

Race Eend schreef:Die NGK's moeten wel op 0.7 gezet worden en moeten ook elke 15-20k km vervangen worden.

Rijdend met de laptop en vag-com op meetwaardenblok 15 en 16 kun je cilinderoverslag zien.
Thanks Mark, ik heb e alleen die bougies opgegeven, wat is de standaard afstand dan? Want ze hebben er gewoon 4 van die ingedraaid en ik heb natuurlijk niks gezegd over 0,7
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door GTI-mkVII »

Race Eend schreef:
Rijdend met de laptop en vag-com op meetwaardenblok 15 en 16 kun je cilinderoverslag zien.
En daar hadden ze nou ff bij de dealer geen zin in helaas...
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door GTI-mkVII »

Woonde ik maar in Lochem *zucht*, daar waar het leven een stuk makkelijker is als GTI rijder :D
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Race Eend »

standaard staan ze op 1.1 mm en ze moeten naar 0.7mm terug gezet worden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door GTI-mkVII »

Race Eend schreef:standaard staan ze op 1.1 mm en ze moeten naar 0.7mm terug gezet worden.
Grote kans dus dat dat het probleem dan is toch? Dan rij ik er nog maar even mee naar de garage
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Race Eend »

Yes, lijkt me ook!
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door GTI-mkVII »

Je praat dan toch over de elektrode afstand neem ik aan he? Kan het ook nog met die er nu al 2.500 km inzitten of meteen weer nieuwe?
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Back@GTI »

Race Eend schreef:standaard staan ze op 1.1 mm en ze moeten naar 0.7mm terug gezet worden.
Dit vind ik wel interessant. Hoe moet je dat doen? Gewoon even een tikje met de hamer en een voelermaat ertussen?
Laatst gewijzigd door Back@GTI op 20 mei 2012, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Race Eend »

meestal tik je de bougie op een ander stevig deel (bij ons de rand vd werkbank meestal). en den met de voelermaat checken inderdaad.
Laatst gewijzigd door Race Eend op 26 mei 2012, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Back@GTI »

Geldt dit dan voor alle bougies (ook de standaard) of alleen voor de NGK-7series?
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: stotteren bij volle belasting

Bericht door Race Eend »

vaak alleen voor deze bougie, het is eigenlijk een bougie voor een andere motor, maar werkt erg goed op de vag-groep.

Kwaad kan het niet om de electrode afstand te controleren voor je ze gaat vervangen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten