stotteren bij volle belasting
stotteren bij volle belasting
pffff de dealer....
Had vorig jaar bij JD mn auto laten tunen, echter vooraf bleek dat er iets niet goed was. Uiteraard diverter valve maar daarna stotterde die ook nog. Mark zei dat he de bobine's zouden zijn, echter waren die net voor recall vervangen, dan moesten het de bougie's zijn, volgens Mark, dit klopt. Alles opgelost en getuned.
Nu na jaar beurtje laten geven bij universele garage, binnen 500 km erna weer hetzelfde. Zij konden geen foutcodes uitlezen en hebben geen apparatuur dat rijdende te doen. Bij volle belasting vanaf 3.000 omw/minuut dat bokken, duidelijk misfire, mark zei al dat ik even naar Hans van der Sloot Autotechniek moest gaan, maar zo lastig zo ver weg.
Dacht ga toch maar even nar de dealer, en gezegd dat het niet voorkomt in foutcodes maar dat je even met testkast moet rijden om te zien om welke cilinder het gaat, dan is het die bobine of bougie.
Zit je daar te wachten gaan ze niet rijden, komen ze terug met dat ze een (sporadische) storing tegen komen van tankontluchting en dat dat het probleem is. Nou dat geloof ik ff niet, vorige week met 240 km/h een uur over de auto baan en geen last, dan zou tankontluchting ook wel problemen geven. Het alleen bij volgas rijden boven de 3.000 omw/m, dus volle belasting, exact zo als voor het tunen. Maar goed zij willen er niet mee rijden met de testkast, lekkere service van de dealer.
Iemand een idee over er ergens omg Hilversum een goede volkswagen specialist zit die dat wel kan en wil ? Anders moet ik wel afreizen naar Lochem maar das zon eind weg voor iets relatiefs eenvoudig.
Iemand idee wat bobine's trouwens per stuk kosten ?
En het is echt alleen bij vollast, dus volgas vanaf 3.000-3.500 omw/m, deellast komt het niet voor, niet volgas naar hoge snelheden ook niet
Had vorig jaar bij JD mn auto laten tunen, echter vooraf bleek dat er iets niet goed was. Uiteraard diverter valve maar daarna stotterde die ook nog. Mark zei dat he de bobine's zouden zijn, echter waren die net voor recall vervangen, dan moesten het de bougie's zijn, volgens Mark, dit klopt. Alles opgelost en getuned.
Nu na jaar beurtje laten geven bij universele garage, binnen 500 km erna weer hetzelfde. Zij konden geen foutcodes uitlezen en hebben geen apparatuur dat rijdende te doen. Bij volle belasting vanaf 3.000 omw/minuut dat bokken, duidelijk misfire, mark zei al dat ik even naar Hans van der Sloot Autotechniek moest gaan, maar zo lastig zo ver weg.
Dacht ga toch maar even nar de dealer, en gezegd dat het niet voorkomt in foutcodes maar dat je even met testkast moet rijden om te zien om welke cilinder het gaat, dan is het die bobine of bougie.
Zit je daar te wachten gaan ze niet rijden, komen ze terug met dat ze een (sporadische) storing tegen komen van tankontluchting en dat dat het probleem is. Nou dat geloof ik ff niet, vorige week met 240 km/h een uur over de auto baan en geen last, dan zou tankontluchting ook wel problemen geven. Het alleen bij volgas rijden boven de 3.000 omw/m, dus volle belasting, exact zo als voor het tunen. Maar goed zij willen er niet mee rijden met de testkast, lekkere service van de dealer.
Iemand een idee over er ergens omg Hilversum een goede volkswagen specialist zit die dat wel kan en wil ? Anders moet ik wel afreizen naar Lochem maar das zon eind weg voor iets relatiefs eenvoudig.
Iemand idee wat bobine's trouwens per stuk kosten ?
En het is echt alleen bij vollast, dus volgas vanaf 3.000-3.500 omw/m, deellast komt het niet voor, niet volgas naar hoge snelheden ook niet
Laatst gewijzigd door GTI-mkVII op 19 mei 2012, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Re: stotteren bij volle belasting
Misschien hetzelfde, wat bij mij pakweg een jaar geleden gebeurde:
(topic) http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... slag#p5225
Cilinderoverslag wordt in het foutengeheugen weergegeven.
(topic) http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... slag#p5225
Cilinderoverslag wordt in het foutengeheugen weergegeven.
Gr. Wehoo.


Re: stotteren bij volle belasting
yep lijkt erop. Alleen vreemde is dus dat jaar geleden bougies zijn gedaan en 2 mnd geleden beurt heeft gehad met nwe bougies. Opmerkelijke was wel dat het na de beurt na 500 tevoorschijn kwam. Staat uds niets over in foutgeheugen maar dacht dat Mark dat toen ook niet vond, alleen bij rijden...
Maar zou jij ze dan gewoon weer vervangen, is dus net 2.500 km geleden gedaan.... Hoe kwamen ze erachter bij jou dat het de bougies waren dan als ze er eerst niet aan wilden, hoezo dan toch vervangen ?
Zou zo lekker zijn als ik een meewerkend bedrijf in de buurt kon vinden
Maar zou jij ze dan gewoon weer vervangen, is dus net 2.500 km geleden gedaan.... Hoe kwamen ze erachter bij jou dat het de bougies waren dan als ze er eerst niet aan wilden, hoezo dan toch vervangen ?
Zou zo lekker zijn als ik een meewerkend bedrijf in de buurt kon vinden
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Re: stotteren bij volle belasting
maar als ze alleen fout code (sporadisch stond erbij) van tankontluchting vinden, dat kan het toch niet zijn lijkt mij? Komt namelijk elke keer bij volgas geven, ook direct na tanken, en dan speelt tankontluchting niet meteen een rol lijkt mij na de dop eraf gehad te hebben.....
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: stotteren bij volle belasting
Heb zelf mijn auto ook in onderhoud bij Hans Sloot. Is voor mij ook even rijden, maar dat heb ik er graag voor over.
Bij Hans Sloot weet je dat er iemand naar kijkt die er verstand van heeft en die goed met je auto omgaat. En dat vind ik het rijden best wel waard. En zeg nou zelf, rijden in een GTI doe je toch voor je plezier!
Bij Hans Sloot weet je dat er iemand naar kijkt die er verstand van heeft en die goed met je auto omgaat. En dat vind ik het rijden best wel waard. En zeg nou zelf, rijden in een GTI doe je toch voor je plezier!
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: stotteren bij volle belasting
Hebben ze tijdens die beurt, je bougies vervangen?GTI-mkv schreef:pffff de dealer....
Had vorig jaar bij JD mn auto laten tunen, echter vooraf bleek dat er iets niet goed was. Uiteraard diverter valve maar daarna stotterde die ook nog. Mark zei dat he de bobine's zouden zijn, echter waren die net voor recall vervangen, dan moesten het de bougie's zijn, volgens Mark, dit klopt. Alles opgelost en getuned.
Nu na jaar beurtje laten geven bij universele garage (vanwege nog lopend garantie), binnen 500 km erna weer hetzelfde. Zij konden geen foutcodes uitlezen en hebben geen apparatuur dat rijdende te doen. Bij volle belasting vanaf 3.000 omw/minuut dat bokken, duidelijk misfire, mark zei al dat ik even naar Hans van der Sloot Autotechniek moest gaan, maar zo lastig zo ver weg.
Dacht ga toch maar even nar de dealer, en gezegd dat het niet voorkomt in foutcodes maar dat je even met testkast moet rijden om te zien om welke cilinder het gaat, dan is het die bobine of bougie.
Zit je daar te wachten gaan ze niet rijden, komen ze terug met dat ze een (sporadische) storing tegen komen van tankontluchting en dat dat het probleem is. Nou dat geloof ik ff niet, vorige week met 240 km/h een uur over de auto baan en geen last, dan zou tankontluchting ook wel problemen geven. Het alleen bij volgas rijden boven de 3.000 omw/m, dus volle belasting, exact zo als voor het tunen. Maar goed zij willen er niet mee rijden met de testkast, lekkere service van de dealer.
Iemand een idee over er ergens omg Hilversum een goede volkswagen specialist zit die dat wel kan en wil ? Anders moet ik wel afreizen naar Lochem maar das zon eind weg voor iets relatiefs eenvoudig.
Iemand idee wat bobine's trouwens per stuk kosten ?
En het is echt alleen bij vollast, dus volgas vanaf 3.000-3.500 omw/m, deellast komt het niet voor, niet volgas naar hoge snelheden ook niet

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: stotteren bij volle belasting
Ik heb exact het zelfde een keer gehad,
10.000km bougies kapot ook inhouden stotteren op cruisecontrol deed die ook iets hikken 50 in de 4e versnelling.
meteen laten vervangen probleem was weg, (onder garantie)
10.000km bougies kapot ook inhouden stotteren op cruisecontrol deed die ook iets hikken 50 in de 4e versnelling.
meteen laten vervangen probleem was weg, (onder garantie)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: stotteren bij volle belasting
Het was niet zo dat mijn dealer niet meewerkte. Ze gaan alleen niet alles (meteen) vervangen als de oorzaak niet duidelijk is. Het was of de bougie(s) of de bobine(s). In het foutengeheugen stond exact bij welke cilinder er cilinderoverslag plaats had gevonden. Daarvoor hoefde de auto niet rijdend uitgelezen te worden. Het motormanagement/storingslampje ging ook aan. In 1e instantie werden de bobines verwisseld (2) om eventueel uit te kunnen sluiten dat het daaraan lag. Storingsgeheugen werd gewist. Mijn testritje daarna met volgas gaf meteen weer een motorstoringslampje en meteen weer een fout in het foutengeheugen. (cilinderoverslag). Op dezelfde cilinder, hetgeen de bobines uitsloot. Het euvel lag dus aan de bougie van die cilinder. De dealer heeft tenslotte de bougies (alle vier) verwisseld. Dit viel onder garantie (ofschoon mijn VW garantie verlopen is) omdat de bougies binnen de beurten die voorgeschreven staan, niet stuk mogen gaan. (mijn GTI is bij die dealer in onderhoud).GTI-mkv schreef:yep lijkt erop. Alleen vreemde is dus dat jaar geleden bougies zijn gedaan en 2 mnd geleden beurt heeft gehad met nwe bougies. Opmerkelijke was wel dat het na de beurt na 500 tevoorschijn kwam. Staat uds niets over in foutgeheugen maar dacht dat Mark dat toen ook niet vond, alleen bij rijden...
Maar zou jij ze dan gewoon weer vervangen, is dus net 2.500 km geleden gedaan.... Hoe kwamen ze erachter bij jou dat het de bougies waren dan als ze er eerst niet aan wilden, hoezo dan toch vervangen ?
Zou zo lekker zijn als ik een meewerkend bedrijf in de buurt kon vinden
Gr. Wehoo.


Re: stotteren bij volle belasting
Ja klopt, en na ong 400-500 km begon het weerCrokko schreef:Hebben ze tijdens die beurt, je bougies vervangen?GTI-mkv schreef:pffff de dealer....
Had vorig jaar bij JD mn auto laten tunen, echter vooraf bleek dat er iets niet goed was. Uiteraard diverter valve maar daarna stotterde die ook nog. Mark zei dat he de bobine's zouden zijn, echter waren die net voor recall vervangen, dan moesten het de bougie's zijn, volgens Mark, dit klopt. Alles opgelost en getuned.
Nu na jaar beurtje laten geven bij universele garage (vanwege nog lopend garantie), binnen 500 km erna weer hetzelfde. Zij konden geen foutcodes uitlezen en hebben geen apparatuur dat rijdende te doen. Bij volle belasting vanaf 3.000 omw/minuut dat bokken, duidelijk misfire, mark zei al dat ik even naar Hans van der Sloot Autotechniek moest gaan, maar zo lastig zo ver weg.
Dacht ga toch maar even nar de dealer, en gezegd dat het niet voorkomt in foutcodes maar dat je even met testkast moet rijden om te zien om welke cilinder het gaat, dan is het die bobine of bougie.
Zit je daar te wachten gaan ze niet rijden, komen ze terug met dat ze een (sporadische) storing tegen komen van tankontluchting en dat dat het probleem is. Nou dat geloof ik ff niet, vorige week met 240 km/h een uur over de auto baan en geen last, dan zou tankontluchting ook wel problemen geven. Het alleen bij volgas rijden boven de 3.000 omw/m, dus volle belasting, exact zo als voor het tunen. Maar goed zij willen er niet mee rijden met de testkast, lekkere service van de dealer.
Iemand een idee over er ergens omg Hilversum een goede volkswagen specialist zit die dat wel kan en wil ? Anders moet ik wel afreizen naar Lochem maar das zon eind weg voor iets relatiefs eenvoudig.
Iemand idee wat bobine's trouwens per stuk kosten ?
En het is echt alleen bij vollast, dus volgas vanaf 3.000-3.500 omw/m, deellast komt het niet voor, niet volgas naar hoge snelheden ook niet
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Re: stotteren bij volle belasting
Bij mijn eigen GTI (Incl. JD tuning) herken ik dit probleem. In het eind van de winter zijn de bobines onder garantie vervangen na zwaar inhouden en stotteren in het noodloopprogramma. Gelukkig was de garage dichtbij. Een paar duizend km later begon de motor weer sporadisch te stotteren. Vooral bij volgas geven in derde en vierde versnelling rond de 3.000 - 3.500 toeren. Het vreemde is dus dat dit af en toe gebeurt. Het lijkt bij een warmere motor minder te gebeuren. Ligt dit nu aan cilinderoverslag of zou dit het vliegwiel kunnen zijn? Ik dacht eerst het vliegwiel, omdat ik even het toerental zie bevriezen bij volgas geven. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Na het lezen van deze berichten ga ik twijfelen. In ieder geval lijkt mij het een goed idee de bougies te gaan vervangen. Ik las ook over de diverter valve. Wat is hiervan het effect/de functie? Overigens merk ik bij warm weer op dat de motor licht schudt. Toch vliegwiel?
Gr.
Robert
Gr.
Robert
Re: stotteren bij volle belasting
@GTI-mkv
Weet je misschien ook welke bougies erin gegaan zijn? Misschien goedkope woepiewapie bougies?
Het advies van JD is NGK7 serie bougies.
Weet je misschien ook welke bougies erin gegaan zijn? Misschien goedkope woepiewapie bougies?
Het advies van JD is NGK7 serie bougies.
Groeten Michel.
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Re: stotteren bij volle belasting
Ik hoorde laatst dat de elektrodenafstand 0,7 moest zijn.
Zomaar bougies (nieuw uit de doos) erinraggen geeft nog weleens problemen bij getunde auto's.
Zomaar bougies (nieuw uit de doos) erinraggen geeft nog weleens problemen bij getunde auto's.

Re: stotteren bij volle belasting
Ja bij de garage op advies van Mark gevraagd om NGK-BCPR7ES-11 te monteren, dus geen woepiewappie bougiesBack@GTI schreef:@GTI-mkv
Weet je misschien ook welke bougies erin gegaan zijn? Misschien goedkope woepiewapie bougies?
Het advies van JD is NGK7 serie bougies.

VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: stotteren bij volle belasting
Die NGK's moeten wel op 0.7 gezet worden en moeten ook elke 15-20k km vervangen worden.
Rijdend met de laptop en vag-com op meetwaardenblok 15 en 16 kun je cilinderoverslag zien.
Rijdend met de laptop en vag-com op meetwaardenblok 15 en 16 kun je cilinderoverslag zien.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: stotteren bij volle belasting
Thanks Mark, ik heb e alleen die bougies opgegeven, wat is de standaard afstand dan? Want ze hebben er gewoon 4 van die ingedraaid en ik heb natuurlijk niks gezegd over 0,7Race Eend schreef:Die NGK's moeten wel op 0.7 gezet worden en moeten ook elke 15-20k km vervangen worden.
Rijdend met de laptop en vag-com op meetwaardenblok 15 en 16 kun je cilinderoverslag zien.
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Re: stotteren bij volle belasting
En daar hadden ze nou ff bij de dealer geen zin in helaas...Race Eend schreef:
Rijdend met de laptop en vag-com op meetwaardenblok 15 en 16 kun je cilinderoverslag zien.
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Re: stotteren bij volle belasting
Woonde ik maar in Lochem *zucht*, daar waar het leven een stuk makkelijker is als GTI rijder 

VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: stotteren bij volle belasting
standaard staan ze op 1.1 mm en ze moeten naar 0.7mm terug gezet worden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: stotteren bij volle belasting
Grote kans dus dat dat het probleem dan is toch? Dan rij ik er nog maar even mee naar de garageRace Eend schreef:standaard staan ze op 1.1 mm en ze moeten naar 0.7mm terug gezet worden.
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: stotteren bij volle belasting
Yes, lijkt me ook!
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: stotteren bij volle belasting
Je praat dan toch over de elektrode afstand neem ik aan he? Kan het ook nog met die er nu al 2.500 km inzitten of meteen weer nieuwe?
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Re: stotteren bij volle belasting
Dit vind ik wel interessant. Hoe moet je dat doen? Gewoon even een tikje met de hamer en een voelermaat ertussen?Race Eend schreef:standaard staan ze op 1.1 mm en ze moeten naar 0.7mm terug gezet worden.
Laatst gewijzigd door Back@GTI op 20 mei 2012, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Michel.
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: stotteren bij volle belasting
meestal tik je de bougie op een ander stevig deel (bij ons de rand vd werkbank meestal). en den met de voelermaat checken inderdaad.
Laatst gewijzigd door Race Eend op 26 mei 2012, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: stotteren bij volle belasting
Geldt dit dan voor alle bougies (ook de standaard) of alleen voor de NGK-7series?
Groeten Michel.
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: stotteren bij volle belasting
vaak alleen voor deze bougie, het is eigenlijk een bougie voor een andere motor, maar werkt erg goed op de vag-groep.
Kwaad kan het niet om de electrode afstand te controleren voor je ze gaat vervangen.
Kwaad kan het niet om de electrode afstand te controleren voor je ze gaat vervangen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten