Dagelijks verkeer ervaringen / Uitgedaagd...
Re: Dagelijks verkeer ervaringen / Uitgedaagd...
Vandaag echt een mindere ervaring meegemaakt. Ik rijd rustig in de stad op weg terug naar huis, komt er ineens een hele oude en foute VW Polo achter mij rijden. De Polo zag er echt uit rijp voor de sloop met een kachelbuis als uitlaat. Meneer was mij druk aan het uitdagen, steeds afstand nemen en dan heel hard op mij afkomen en dan naderen echt tot net op mijn achterbumper......
Echt zo irritant, ik zat echt te kijken om de auto even aan de kant te zetten en `m voorbij te laten. Helaas kon dat niet en moest ik nog even verder met dat figuur achter mij aan. Ik was echt blij toen ik kon afslaan en dat ie weg was. Was echt bang dat ie achterop zou klappen en ik heb geen zin in schade en al helemaal niet met zo`n idioot.
Echt zo irritant, ik zat echt te kijken om de auto even aan de kant te zetten en `m voorbij te laten. Helaas kon dat niet en moest ik nog even verder met dat figuur achter mij aan. Ik was echt blij toen ik kon afslaan en dat ie weg was. Was echt bang dat ie achterop zou klappen en ik heb geen zin in schade en al helemaal niet met zo`n idioot.
@ Vince: Ik heb het idee dat het de kant van de randstad op wat meer voorkomt dat er van dat soort figuren rond rijden of niet? Erg jammer
- Verlengsnoer
Niets aan de hand in de Randstad hoor
Ik had altijd meer het gevoel dat de "Aso's" zich meer op het platteland begeven!
Ik word wel eens uitgedaagd in de GTI maar ik heb tot nu toe niet gehapt. Dit omdat ik meer dan 300pk heb en niet mij niet laat opdringen tegen een zeg peugeot 206 met grote vleugel en straaljager uitlaat. Ik laat ze in hun waan. Zelf daag ik wel eens auto's uit maar dit zijn altijd de snellere wagens.

Ik word wel eens uitgedaagd in de GTI maar ik heb tot nu toe niet gehapt. Dit omdat ik meer dan 300pk heb en niet mij niet laat opdringen tegen een zeg peugeot 206 met grote vleugel en straaljager uitlaat. Ik laat ze in hun waan. Zelf daag ik wel eens auto's uit maar dit zijn altijd de snellere wagens.
- RobvR
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Hoe bedoel je dat? Vind je dat ik snel gestresst ben of zo? Moet je het gewoon zeggen he!!! Kan ik absoluut niet tegen ..JA!!Spuugemmer schreef:Ik zeg heerlijk. Rob dat bumperkleven geen stress gewoon easygoing blijven dan houden ze vanzelf op.
... grapje...
Groet RobvR
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
vandaag weer zon buitenlandse jonge in een nieuwe bmw 3 serie kwam volgas aanrijden toen weer hard op de rem tot een paar cm op me achterbumper vandaan . ik kon in de spiegel zijn moterkap niet eens meer zien . Echt belachelijk hoe sommige rijden .
wel weer een leuk iets kwam erna een corrado g60 achter me aan en gaf ook flink gas kwam erna naast me rijden en kwam een duimpje omhoog
Dat vind ik dan wel weer leuk zolang er normale afstanden worden gehouden en het veilig blijft .

wel weer een leuk iets kwam erna een corrado g60 achter me aan en gaf ook flink gas kwam erna naast me rijden en kwam een duimpje omhoog

@Chris5gti: waarschijnlijk ook nog met een nat wegdek?
Golf 5 GTI RED
- Chris5gti
ja idd vochtig nog het was niet helemaal droog in ieder geval ..
Precies hetzelfde dus als ik had met die dwaas in z`n Polo.........Chris5gti schreef:vandaag weer zon buitenlandse jonge in een nieuwe bmw 3 serie kwam volgas aanrijden toen weer hard op de rem tot een paar cm op me achterbumper vandaan . ik kon in de spiegel zijn moterkap niet eens meer zien . Echt belachelijk hoe sommige rijden .![]()
wel weer een leuk iets kwam erna een corrado g60 achter me aan en gaf ook flink gas kwam erna naast me rijden en kwam een duimpje omhoogDat vind ik dan wel weer leuk zolang er normale afstanden worden gehouden en het veilig blijft .
Haha , die bestuurders v/d snellere wagens denken net zo over onze golf'jes als wij over die peogeot'jes

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Je hebt het aan de stok met een Duitser en een "buitenlandse jongen", zou het aan jou kunnen liggen?Chris5gti schreef:vandaag weer zon buitenlandse jonge ...
- Chris5gti
meschien is het ook me gele nummerplaat 

- Verlengsnoer
Daarom spelen Ze ook niet met mij. In de buurt staat een knal oranje Porsche gts3 welke ik nog op mijn verlanglijst heb staan
maar helaas nooit heb zien rijden.

yal schreef:Verlengsnoer schreef:Niets aan de hand in de Randstad hoorIk had altijd meer het gevoel dat de "Aso's" zich meer op het platteland begeven!
Ik word wel eens uitgedaagd in de GTI maar ik heb tot nu toe niet gehapt. Dit omdat ik meer dan 300pk heb en niet mij niet laat opdringen tegen een zeg peugeot 206 Emet grote vleugel en straaljager uitlaat. Ik laat ze in hun waan. Zelf daag ik wel eens auto's uit maar dit zijn altijd de snellere wagens.
Haha , die bestuurders v/d snellere wagens denken net zo over onze golf'jes als wij over die peogeot'jes![]()
Grt yal
Idd grotere/zwaardere auto's denken ook zo ver ons als wij over kleine/lichtere dan de onze.
Enige verschil is dat zwaardere/in theorie snellere wagens zich vaak wel 'ns mispakken aan een getunede gti
Enige verschil is dat zwaardere/in theorie snellere wagens zich vaak wel 'ns mispakken aan een getunede gti

Ik probeer voor zover mogelijk me steeds rustig te houden, woon in de Randstad en daar kun je niet altijd gaan planken. Meestal is het gewoon achter elkaar aan rijden op de snelweg en filerijden.
Krijg soms weleens nono's a la leaserijder, die herken je meteen. Dan gaan ze naast je staan en dan schud ik altijd lichtjes met mijn hoofd. Ik laat ze meestal gaan, ze scheuren dan bij het verkeerslicht weg. Tja, zij hoeven de rekening niet te betalen van de bandenboer, ik helaas wel... zonde van mijn profiel.
Kom ook weleens in het oosten van het land, en tja... daar heb je soms van die boeren die je zo aangapen, vaak meerdere jochies in een auto.
Misschien ligt het aan mijn leeftijd, maar rij redelijk rustig en laat me niet zo gauw opfokken als 10 jaar terug.
Krijg soms weleens nono's a la leaserijder, die herken je meteen. Dan gaan ze naast je staan en dan schud ik altijd lichtjes met mijn hoofd. Ik laat ze meestal gaan, ze scheuren dan bij het verkeerslicht weg. Tja, zij hoeven de rekening niet te betalen van de bandenboer, ik helaas wel... zonde van mijn profiel.
Kom ook weleens in het oosten van het land, en tja... daar heb je soms van die boeren die je zo aangapen, vaak meerdere jochies in een auto.
Misschien ligt het aan mijn leeftijd, maar rij redelijk rustig en laat me niet zo gauw opfokken als 10 jaar terug.
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Nee Rob omdat je het al mee gemaakt had bedoel ik meer.RobvR schreef:Hoe bedoel je dat? Vind je dat ik snel gestresst ben of zo? Moet je het gewoon zeggen he!!! Kan ik absoluut niet tegen ..JA!!Spuugemmer schreef:Ik zeg heerlijk. Rob dat bumperkleven geen stress gewoon easygoing blijven dan houden ze vanzelf op.
... grapje...
Ik weet dat hier in de buurt een aantal mannen met porsche's, corvette's en ferrari's rijden die echt wel 2x nadenken voor ze het gevecht met een Golf aangaan (of dit nou een type 1,2 of 5 is maakt in dit geval even niet uit)

Golf MK1 GTI
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Vandaag wat minder prettigs mee gemaakt,
Een flink ongeluk in Nijmegen,
Heb ook wat foto's gemaakt en even de uitleg erbij.
Paars is het motorblok
Rood is waar de auto terecht kwam
Grijs waar de vrachtwagen pas begon te remmen

Op deze foto kun je zien hoe het gebeurt is ik stond tegen over het ongeval en schrok me kapot,
De Vuilniswagen trok samen met de Auto op en de vrachtwagen kwam met een Gang van 70/80 vanaf de snelweg reed vol door het rode verkeerslicht, De vuilniswagen keek naar rechts zag daar de vrachtwagen door rood aankomen remde volop en tuuterde en links van de vuilniswagen reed de auto die dus voor geen mogelijkheid kon zien dat er een vrachtwagen met een rotgang door rode stoplicht kwam, En reed met een kleine 50kmph vol onder de achteras van de trailer waar door de motorblok eruit getrokken werd en de auto gelanceerd werd een kleine 15/20m verderop, ben meteen naar het slachtoffer gegaan die nogal de weg kwijt was en kwam al snel de auto uit en heb hem op een stoeprand vlak achter zijn auto laten zitten binnen 1min was er al politie en binnen 5min de ambulance, Las net in de Gelderlander dat het slachtoffer lichte verwondingen heeft ( onbegrijpelijk na zo een knal! ) en dat de vrachtwagenchauffeur aangehouden is.
Hier wat foto's

Een flink ongeluk in Nijmegen,
Heb ook wat foto's gemaakt en even de uitleg erbij.
Paars is het motorblok
Rood is waar de auto terecht kwam
Grijs waar de vrachtwagen pas begon te remmen

Op deze foto kun je zien hoe het gebeurt is ik stond tegen over het ongeval en schrok me kapot,
De Vuilniswagen trok samen met de Auto op en de vrachtwagen kwam met een Gang van 70/80 vanaf de snelweg reed vol door het rode verkeerslicht, De vuilniswagen keek naar rechts zag daar de vrachtwagen door rood aankomen remde volop en tuuterde en links van de vuilniswagen reed de auto die dus voor geen mogelijkheid kon zien dat er een vrachtwagen met een rotgang door rode stoplicht kwam, En reed met een kleine 50kmph vol onder de achteras van de trailer waar door de motorblok eruit getrokken werd en de auto gelanceerd werd een kleine 15/20m verderop, ben meteen naar het slachtoffer gegaan die nogal de weg kwijt was en kwam al snel de auto uit en heb hem op een stoeprand vlak achter zijn auto laten zitten binnen 1min was er al politie en binnen 5min de ambulance, Las net in de Gelderlander dat het slachtoffer lichte verwondingen heeft ( onbegrijpelijk na zo een knal! ) en dat de vrachtwagenchauffeur aangehouden is.
Hier wat foto's

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wooow, dat is inderdaad schrikken!!!
Golf 5 GTI RED
- gerben302JD
- Type auto: Golf VI GTI
Gelukkig is het deze keer goed afgelopen!
Misschien niet zo leuk om te zeggen op dit forum,
Maar zo'n blikje op wielen is zo weer aangeschaft,
Maar jezelf heb je er maar eentje van!
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
- MkVI Nmgn
Zo is het maar net,gerben302JD schreef:Gelukkig is het deze keer goed afgelopen!
Na dit ongeluk zien gebeuren kijk ik wel even heel anders tegen over ( Even snel ) of ( red ik wel )
Groetjes Tonnie
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
pfff heftig man... Gelukkig is het motorblok eruit getrokken en niet hij.
- gol5ive
- Type auto: Golf VII GTI PP
Sjonge, wat een verhaal....!!
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Zo dat is een beste klap geweest kannone 

Die had wat engeltjes in de auto!
- sitechris
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Heftig verhaal zeg!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- MkVI Nmgn
Ja, merkte vandaag wel dat ik heel anders naar vrachtwagens keek,
Heel raar, het heeft me toch wel echt iets gedaan :S
Heel raar, het heeft me toch wel echt iets gedaan :S
Groetjes Tonnie