Dagelijks verkeer ervaringen / Uitgedaagd...

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Gijs82
Type auto: Golf MK5 GTI

Dagelijks verkeer ervaringen / Uitgedaagd...

Bericht door Gijs82 »

Rij nu bijna twee weken met een gti. Wat wel wat veranderingen met zich mee brengt in het dagelijkse verkeer.

Gegelmatig wordt er naar mij gezwaaid (misschien door gti fans?)

Krijg vaak positieve opmerkingen over de auto in parkeergarages of op parkeerplaatsen (erg leuk:))

Wordt soms een beetje uitgedaagd. (Gebeurde vanmiddag nog. De Audi a3 achter mij kwam goed mee... Tot dat we een afslag namen. De bestuurder was iets te enthousiast en stond ineens andersom. Direct gestopt en een stukje achteruit gereden. Maar alles was goed gegaan.
De bestuurde seinde nog even als dankje dat ik even stopte.)

Hebben jullie deze ervaringen ook? Of andere vreemde dingen in het verkeer..
Misschien leuk om deze hier te delen :)!
Laatst gewijzigd door Gijs82 op 03 jun 2012, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf 5 GTI RED
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Dagelijks verkeer / Uitgedaagd...

Bericht door Chris5gti »

geweldig zon toppic was ik laats al aan het denken om te openen . Hier mijn ervaring van 3 dagen geleden :

Ik Rijd door de stad aken gewoon rustig met het verkeer mee , is er opeens iemand op de linker baan 60 het rijden waar 70 mag en ging niet naar rechts . Ik denk nouja dan recht erlangs want daar was 500 meter plaats en reed niemand . effe erna de duitse autobahn op en natuurlijk het gas erop reed effe 180 /190 en moest toen weer de afrit hebben . Sta ik aan het stoplicht komt er een Audi a4 of a6 naast me staan , is die wat het schelden enz . Dus ik doe me raam omlaag en vraag wat er aan de hand is . Is die het schelden : (in het duits) dat is toch niet normaal hoe jij rijd overal , rechts voorbij en volgas op de autosnelweg (geen snelheidsbeperking) , zeg ik zo wat heb jij ermee te maken bemoei je met je eigen auto enz . Wachten we dus allebei aan het stoplicht tot het groen werd .... groen ... en jawel hoor hij gaf volgas in zijn audi waarbij de v8 zo hard geluid maakte dat ik op me toerenteller moest kijken wanneer ik moest schakelen want ik hoorde me auto niet meer :lol: , hij was niet eens sneller het werd opeens van twee naar een baans en hij sneed me ook nog de weg af .. :roll: effe erna weer eeen stoplicht waarbij ik ernaast ging staan en me raam weer opende . Met de vraag of hem zijn rijstijl nu de juiste was :lol: Toen werd die nog meer kwaad en zei : Ja maar ik kan dat :roll: haha wat een figuur was dat , ben toen maar door gereden want dat sloeg echt nergens op ;)

Ben benieuwd of julie ook dit soort ervaringen hebben :D
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Vooral met de mk1 GTI dat er van die irritante sukkels gaan kleven&slingeren met peugeot 206'jes of saxo's die volgehangen zijn met tupperware en een schoorsteen als uitlaat hebben.
Ook positieve reacties , vaak duimpje omhoog of bij het stoplicht een compliment , op de ED35 krijg ik minder reacties dan op mk1.

Zijn toch ook een hoop mk1 liefhebbers ,

grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gijs82

Bericht door Gijs82 »

Chris5gti schreef:geweldig zon toppic was ik laats al aan het denken om te openen . Hier mijn ervaring van 3 dagen geleden :

Ik Rijd door de stad aken gewoon rustig met het verkeer mee , is er opeens iemand op de linker baan 60 het rijden waar 70 mag en ging niet naar rechts . Ik denk nouja dan recht erlangs want daar was 500 meter plaats en reed niemand . effe erna de duitse autobahn op en natuurlijk het gas erop reed effe 180 /190 en moest toen weer de afrit hebben . Sta ik aan het stoplicht komt er een Audi a4 of a6 naast me staan , is die wat het schelden enz . Dus ik doe me raam omlaag en vraag wat er aan de hand is . Is die het schelden : (in het duits) dat is toch niet normaal hoe jij rijd overal , rechts voorbij en volgas op de autosnelweg (geen snelheidsbeperking) , zeg ik zo wat heb jij ermee te maken bemoei je met je eigen auto enz . Wachten we dus allebei aan het stoplicht tot het groen werd .... groen ... en jawel hoor hij gaf volgas in zijn audi waarbij de v8 zo hard geluid maakte dat ik op me toerenteller moest kijken wanneer ik moest schakelen want ik hoorde me auto niet meer :lol: , hij was niet eens sneller het werd opeens van twee naar een baans en hij sneed me ook nog de weg af .. :roll: effe erna weer eeen stoplicht waarbij ik ernaast ging staan en me raam weer opende . Met de vraag of hem zijn rijstijl nu de juiste was :lol: Toen werd die nog meer kwaad en zei : Ja maar ik kan dat :roll: haha wat een figuur was dat , ben toen maar door gereden want dat sloeg echt nergens op ;)

Ben benieuwd of julie ook dit soort ervaringen hebben :D
Haha, wat een wous! En echt irritant dat onnodig traag links rijden!
Golf 5 GTI RED
wehoo

Re: Dagelijks verkeer ervaringen / Uitgedaagd...

Bericht door wehoo »

Gijs82 schreef:Of andere vreemde dingen in het verkeer..
Vooral dat men links blijft rijden als je met (iets) hogere snelheid nadert en dan pas honderden meters verder naar rechts gaat.
Het zijn vooral Nederlanders die je op deze wijze willen "corrigeren". Deze betweters doen dit overigens ook op de Duitse Autobahn. Het is grensoverschrijdend. :lol:
(het meest irritante is de sleurhut-trekker).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

helemaal mee eens de sleurhut trekkers en de vrachtwagens wat 10 km nodig hebben om in te halen omdat ze hun collega willen inhalen die 1 km/h langzamer rijdt.. :roll: En dan raar vinden hoezo er een file achter hun is :lol:
wehoo

Bericht door wehoo »

Chris5gti schreef:helemaal mee eens de sleurhut trekkers en de vrachtwagens wat 10 km nodig hebben om in te halen omdat ze hun collega willen inhalen die 1 km/h langzamer rijdt.. :roll: En dan raar vinden hoezo er een file achter hun is :lol:
Stuk Venlo-Duisburg heeft een inhaalverbod voor vrachtwagens. :D Maar het gevolg daarvan is dat de sleurhuttrekkers daar continu links blijven rijden. ;)

(vrachtwagens een max. snelheid van 100 km/u geven + inhaalverbod, maar ja.... ben geen trucker en al helemaal geen sleurhuttrekker. Ik zorg er wel voor dat het huis of hotel of apartement op mijn vakantieadres is.)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gijs82

Bericht door Gijs82 »

Laat ze dat in hun eigen tijd doen. Niet in die van ons, haha :lol:
Golf 5 GTI RED
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

Afgelopen week een proefritje in een mk1 gti gemaakt. Binnen 500 m zat er een auto te drukken. Volgens de eigenaar heel normaal. Met mijn mk6 daar echt nooit last van en aan de kleur kon het niet liggen!
Groet RobvR
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Echt uitdagen is het niet, maar vooral het nastaren.

Misschien ook wel omdat ik niet een van de minst opvallende gti's heb :mrgreen:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
rabies

Bericht door rabies »

Toch zie je ze overal, het is geen ferrari, althans voor ons gevoel misschien wel, maar het blijft een golf
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

RobvR schreef:Afgelopen week een proefritje in een mk1 gti gemaakt. Binnen 500 m zat er een auto te drukken. Volgens de eigenaar heel normaal. Met mijn mk6 daar echt nooit last van en aan de kleur kon het niet liggen!

Dat is wel een nadeel van een mk1 GTI , weet waar je aan begint Rob ;)

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Vince82

Bericht door Vince82 »

Ik moet zeggen dat ik met de R32 in een niet echt onopvallende kleur niet echt uitgedaagd wordt. Alleen wat wel opvallend is, is dat mensen bij het stoplicht steeds links naast mij komen staan alsof ik een vrachtwagen ben die niet weg kan komen. Bij het volgende stoplicht staan ze dan vol ongeloof naar binnen te staren, want echt een stoplicht sprintje met 4WD en DSG is gewoon een ideale combinatie. Jij bent al weg en dan staan zij nog steeds bij het stoplicht de koppeling op te laten komen haha.
Sciroccofrank
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Bericht door Sciroccofrank »

Het genoemde "nastaren" is een bekend fenomeen, tenminste als ik in mijn rocco rijdt, maar kan nie zeggen dat ik het als negatief ervaar :mrgreen: zo hing bij een verkeerslicht onlangs nog een petje met een mobiel uit z'n astraatje om een foto te maken van mijn rocco...en de opgestoken duim zie ik ook wel vaker :D
Gijs82

Bericht door Gijs82 »

Nastaren zou ik ook niet als negatief ervaren, is meestal juist leuk :)!
Grappig van het fotograferen!
Golf 5 GTI RED
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

yal schreef:
RobvR schreef:Afgelopen week een proefritje in een mk1 gti gemaakt. Binnen 500 m zat er een auto te drukken. Volgens de eigenaar heel normaal. Met mijn mk6 daar echt nooit last van en aan de kleur kon het niet liggen!

Dat is wel een nadeel van een mk1 GTI , weet waar je aan begint Rob ;)

Grt yal
Dat neem ik voor lief. Gezien mn leeftijd moet ik daarmee om kunnen gaan :D
Groet RobvR
bzb

Bericht door bzb »

ik heb nu ook een paar weken mijn mk.6 en mijn ervaringen zijn 2 ledig, sommigen denken echt met een standaard model astra of zoiets mij eruit te kunnen rijden, maar meer en meer merk ik dat ze maar vast achter mij aansluiten om schaamte te voorkomen, ik wordt nooit meer opgedrukt eigenlijk
Jayke
Type auto: golf mk5 gti

Bericht door Jayke »

Vorige week voegde ik de snelweg in voor me een bmw e36 328i ik netjes voorbij ik reed lkkr vlot door maar hield de spiegel in de gaten want had al een vermoeden dat ie zou komen,
nou 5 min gekeken te hebben was er geen actie en ja hoor net op t moment dat ik denk die komt niet meer zie ik hm volle gas aankomen rijden , hij met een voorsprong ik de S ingeschakeld kom
ik dichterbij komt er een malloot met 110 ofzo de linkerbaan op!!! dus ik rechts vluchtstrook voorbij ( geen zin in kokende remschijfjes haha ) , enkele km laters gaf ik hem nog de kans op tegelijktijdig weg te rijden maar meneer had geen zin meer ofzo, enkele dagen later komt er een familie lid van die jongen achter in mn kont gereden je weet de standaard procedure van uitdagen wel he jongens ( links rechts gas rem) dus ik heel wijs rustig de snelweg opgezocht en hem vriendelijk laten zien dat ie dat niet nog een keer hoefde te proberen haha( als afsluiter deed ik dan wel mn gevarenlichten aan met als punt dat ie in t vervolg beter kan stilstaan in plaats van mij uitdagen) poeh wat een verhaal haha :)))))
Hagar
Type auto: Golf VII GTI

Bericht door Hagar »

Eigenlijk alleen maar positieve, bij het pompstation een compliment krijgen ("mooie auto hoor!") en een praatje maken, een vrachtwagenchauffeur die ff komt kijken terwijl z'n maatje stond te lossen. Op de snelweg krijg ik vaak opvallend veel ruimte bij het invoegen, ze gaan echt van hun gas af of wachten tot ik voorbij ben om dan zelf van weghelft te wisselen... Die ordinaire situaties die Chris5gti beschreef heb ik nog niet meegemaakt.
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Over het algemeen positieve reacties op mijn auto. Alleen de Detroits leveren discussiestof op. Prima, ieder zijn eigen smaak.
Wel opvallend. Veelal de mindere Golf rijders (1.4 tsi 160 pk rijders) en Audi A3/A4 rijders willen altijd duelleren met de GTI. Schijnbaar denken ze dat hun 1.8 tsi van gti kaliber is. Is de auto niet, maar met ruim 300 pk is het verschil wel groot ha ha
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
JonasV

Bericht door JonasV »

Die extreme dingen zoals hier boven een aantal keren is omschreven niet echt mee. Af en toe een tupperware auto die iets denkt te kunnen bij een stoplicht en op de snelweg verbaas ik me altijd over de Polo bluemotions die denken een Lamborghini te zijn.
Daarnaast af en toe een wat vlottere (lease) diesel die wel eens wat wil spelen maar meestal gebeurt er weinig geks. En dan is de Golf nog niet gechipt :P
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Denk dat dit ook wel enigzins met de rijstijl te maken heeft of je wel of niet uitgedaagd wordt. Rij nu een tijdje met de mk6 gti en daar heb ik zelf ook totaal geen behoefte om maximaal op het gas te gaan. De MK5 daar integen werd in het begin nog wel eens uitgedaagd. Hier bij ons op het eiland rijden relatief veel dikke auto's dus dat was altijd wel leuk maar tegenwoordig proberen ze dat eigenlijk niet meer. Wel jammer maar ook wel weer grappig.

Wel merk ik dat sinds ik met de grote turbo rij het geluid heel erg veranderd is. Was het met de k04 nog als je op de snelweg op het gas ging dat mensen je als dwaas omschreven met de bijbehorende handgebaren is het me nu al een paar keer overkomen dat nadat ik weer rustig rechts ben gaan rijden de auto met gezin naast me komt rijden en dan vraagt nog een keer voor de kinder..... Dafuq??? Ach dat is ook wel weer lachwekkend.

Met de Mk1 werd ik bij een stoplicht altijd heel schattig aangekeken. Ach kijk hem toch rijdt in een oude auto blijft maar net stationair lopen en stinkt naar uitlaatgassen enzovoorts. Ik zeg heerlijk. Rob dat bumperkleven geen stress gewoon easygoing blijven dan houden ze vanzelf op.

Het hangt er in mijn optiek er vanaf hoe jezelf rijdt. Rij je als een dwaas en denk je idd dat je golf een ferrari is dan zal je vaker dwazen tegenkomen.
Golf MK1 GTI
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Bericht door NICO! »

MK VI? Grote turbo? Wie wat waar??? Lees ik mijn eigen forum niet goed meer? Vertel ;-)
Groeten, Nico
Gijs82

Bericht door Gijs82 »

Vanmorgen in eens een spookrijder voor mij staan. Rijdt zo aan de verkeerde kant van het tankstation weg. Ook wel een vreemde ervaring... Wel ff schikken trouwens!
Golf 5 GTI RED
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb regelmatig dat mk4's me uitdagen
Tdi's en gti's vind het wel leuk,
Meestal probeer ik beetje rustig te blijven maar als de weg een beetje vrij is laat ik ook zien waar een GTI voor gemaakt is,
Alleen vanmiddag heb ik me helemaal krom gelachen een Peugeot kwam naast me staan bij het stoplicht met een schoorsteenpijp uitlaat en maar gas geven in die toeren begrenzing knallen en mij aan kijken met een knikkend hoofd van kom op ik wil even een sprintje trekken,
dus het werd groen trok ik vol op zat ik achter me dat de Peugeot stil stond ( aandrijfas gebroken ) even terug gereden en vragen of die een setje nodig had het fiets pad op dus dat heb ik maar even gedaan, zei ook dat de volgende keer maar een echte auto moest kopen ipv die Franse troep :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”