Pagina 2 van 3

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 19 sep 2012, 22:49
door Timvgti
Bij een ED30 is het idd nog veel simpeler.
Is er toevallig ook een handleiding/how voor bij een 'gewone' GTI?

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 09:15
door s3.
Zojuist bij de dealer geweest om een nieuwe te bestellen. Etka kon geen D revisie vinden, alleen een G. Heb deze maar bestelt. Welke zou beter zijn voor een gechipte auto?

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 09:22
door Crokko
s3. schreef:Zojuist bij de dealer geweest om een nieuwe te bestellen. Etka kon geen D revisie vinden, alleen een G. Heb deze maar bestelt. Welke zou beter zijn voor een gechipte auto?
Dit is het nummer:
06H 145 710 D

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 09:33
door s3.
Ah inderdaad, wist even niet dat er nog een letter anders was. Gelijk even gebelt en die konden ze wel vinden. Hij gaat de importeur bellen om te kijken of mijn bestelling gewijzigt kan worden. 06F145710G had ik hiervoor bestelt, volgens mij voor een andere chassis (F).

//Er werd gebelt dat de bestelling is gewijzigd, maar wel met de opmerking dat deze niet voor mijn auto is bedoelt en de vraag of ik het zeker weet. Heb vertelt dat het gewoon zou moeten passen. Waarschijnlijk te maken met het feit dat mijn auto niet goed in het systeem staat (kenteken resultaat is een passat om vervolgens het chassisnummer te kopiëren :? Waarschijnlijk omdat de auto ingevoerd is).

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 12:24
door MkVI Nmgn
Waarschijnlijk bedoelen ze dat het onderdeel nummer van een Passat komt ;)

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 12:41
door wehoo
In Etka wordt de term: uitschakelklep gebruikt.

Afbeelding

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 13:03
door s3.
Ja inderdaad, heb dat ook aangegeven en werd ook gevonden, maar dan alleen de G variant net als bij mij in Etka 7.2. Volgens mij ligt het aan de versie, want een alternatief laat hij niet zien (D).

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 13:12
door wehoo
Je vorige nummer met H en G types worden ook aangegeven voor de BWA en BPY motoren. Zie Etka plaatje.
(staat los van de Etkaversie maar is afhankelijk van de Etka-updates.)

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 16:47
door Timvgti
De G is met rubberen membraam maar dan wel sterker/beter dan de oudere C versie.
De D versie is een plastic piston versie. Die scheurt dus sowieso niet.
Allen zijn onderling uitwisselbaar.
De D versie kan het meeste tegen hogere druk. Dus meest interessant voor mensen met ko4 en grotere turbo's.
De G versie schijnt dan weer sneller/vlotter te reageren dan de D versie.
Sommigen zweren bij de G, anderen bij de D.
Feit is dat ze iig sterker zijn dan de oudere versies.
Aan de andere kant is het zonde van het geld als je met vcds een log van je boost kan maken en daarbij ziet dat je je volledige druk haalt. Dan is je huidige DV niet perse aan vervanging toe.

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 18:20
door MkVI Nmgn
Waar praten we over €60,-
We rijden wel een auto van minimaal 15.000 en dan kan er €60,- niet vanaf ? :lol:
Ik zal lekker voor de D versie gaan weet je zeker dat die niet scheurt,
En een G versie heb ik ook al kapot gezien dat die compleet los gekomen was.

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 18:32
door s3.
Fysieke verschil tussen de twee wist ik inderdaad al. Volgens mij merk je bijna niets in de praktijk qua performance tussen D en G. Persoonlijk kies ik dan voor de zekerheid van de D.

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 18:33
door MkVI Nmgn
Ik heb met een G en een D gereden merkte totaal geen verschil.

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 24 sep 2012, 21:24
door Timvgti
Tonnie je hebt gelijk hoor. Het gaat idd 'maar' om 60 euro en de gezondheid van de auto is het allerbelangrijkste.
Ik bedoel alleen dat er mogelijkheden zijn om de dv te testen, zodat je weet of hij wel of niet gescheurd is. Als hij niet gescheurd is hoef je hem ook niet te vervangen. Je vervangt toch ook niet je banden als ze nog 7mm profiel hebben.
Aan de andere kant kan preventief vervangen natuurlijk nooit kwaad.
Back om topic: ik denk dat wij allen eruit zijn dat de D versie in alle gevallen de beste keus is.

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 25 sep 2012, 12:19
door Crokko
MKV Nmgn schreef:Waar praten we over €60,-
We rijden wel een auto van minimaal 15.000 en dan kan er €60,- niet vanaf ? :lol:
Ik zal lekker voor de D versie gaan weet je zeker dat die niet scheurt,
En een G versie heb ik ook al kapot gezien dat die compleet los gekomen was.
+1

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 08 jan 2013, 16:44
door Renekesgti
Even een klein schopje van dit topic. Ik heb de laatste tijd dat mijn GTI een hoge piep geeft bij het vol door accelereren. Na de vorige keer de LMM recht te hebben gezet heeft dit niet geholpen, deze stond een beetje scheef na demontage carbonio. Ik vraag me af of wellicht de Diverter Valve, (waarschijnlijk nu G-type) een probleem vormt. Iemand een idee?

Dus nu is de vraag, zal ik een 710D type monteren of gewoon accepteren dat de hoge piep door de Carbonio komt... Volgens mij had Erwin inmiddels ook de piep.
Hij begint ermee op 4.000RPM en ergens rond 5200rpm is de piep weg.

Gr. René.

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 08 jan 2013, 18:12
door MkVI Nmgn
Renekesgti schreef:Even een klein schopje van dit topic. Ik heb de laatste tijd dat mijn GTI een hoge piep geeft bij het vol door accelereren. Na de vorige keer de LMM recht te hebben gezet heeft dit niet geholpen, deze stond een beetje scheef na demontage carbonio. Ik vraag me af of wellicht de Diverter Valve, (waarschijnlijk nu G-type) een probleem vormt. Iemand een idee?

Dus nu is de vraag, zal ik een 710D type monteren of gewoon accepteren dat de hoge piep door de Carbonio komt... Volgens mij had Erwin inmiddels ook de piep.
Hij begint ermee op 4.000RPM en ergens rond 5200rpm is de piep weg.

Gr. René.
Hey René!
waarschijnlijk komt de piep van je Carbonio of van de Catch can ik en er Staffpride hebben dit piepen ook gekregen na dat de Catch can erop gezet is :roll:

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 09 jan 2013, 13:47
door Renekesgti
MkVI Nmgn schreef:
Renekesgti schreef:Even een klein schopje van dit topic. Ik heb de laatste tijd dat mijn GTI een hoge piep geeft bij het vol door accelereren. Na de vorige keer de LMM recht te hebben gezet heeft dit niet geholpen, deze stond een beetje scheef na demontage carbonio. Ik vraag me af of wellicht de Diverter Valve, (waarschijnlijk nu G-type) een probleem vormt. Iemand een idee?

Dus nu is de vraag, zal ik een 710D type monteren of gewoon accepteren dat de hoge piep door de Carbonio komt... Volgens mij had Erwin inmiddels ook de piep.
Hij begint ermee op 4.000RPM en ergens rond 5200rpm is de piep weg.

Gr. René.
Hey René!
waarschijnlijk komt de piep van je Carbonio of van de Catch can ik en er Staffpride hebben dit piepen ook gekregen na dat de Catch can erop gezet is :roll:
Tonnie, de piep zat er al in voordat ik de Catchcan plaatste. Uitgesloten dus dat de catchcan de boosdoener is. ;)

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 09 jan 2013, 14:01
door staffpride
Bij mij is het na de catch can gekomen, heb een mail uitstaan naar forge.

Hij lekt bij mij ook olie bij het knietje van de africa plate

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 09 jan 2013, 14:24
door JimmyGTI
Weet bijna zeker dat het de Carbonio is. Heb het zelf ook wel eens, na het aandraaien en beetje spelen met de carbonio is het al een stuk minder bij mij.

maar dit hebben we toch al eens eerder besproken René als ik me niet vergis?

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 09 jan 2013, 16:58
door silverstar
Ik heb ook ff een vraagje jongens wat doet zo een een forge afblaas dv die je meteen op je eigen dv zet (mk5gti)?
Maakt die een afblaas geluid is het goed voor je auto of is het een af te raden?
Ben van plan om zo een D versie erop te zetten met zo een forge (driehoekige ding sorry kom ff niet op de naam :? )

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 09 jan 2013, 19:27
door Stefz0r
Forge DV spacer
Geen ervaring mee...

YT:
http://www.youtube.com/watch?v=EJhg641EnfI

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 09 jan 2013, 23:03
door GolfL
Heb er een op zitten. Had mijn ED30 zo gekocht (met een forge spacer). Het is leuk dat het erop zit, maar had het zelf niet gekocht.

En of het goed is? Ik rij er zelf al +- 30.000km waarvan 20.000 met stage 2 :mrgreen:

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 17 apr 2013, 16:59
door NICO!
Kan je het ook horen als je DV kapot is?

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 19 apr 2013, 14:14
door superdave
Ik heb altijd wel vermogen, maar ik heb het idee dat ik niet altijd evenveel vermogen heb. Kan het aan de DV liggen?
BJ eind 2008 en inmiddels 173.000km gepasseerd!

Re: Hoe ziet een divertervalve er uit?

Geplaatst: 19 apr 2013, 14:20
door KlouxOne
superdave schreef:Ik heb altijd wel vermogen, maar ik heb het idee dat ik niet altijd evenveel vermogen heb. Kan het aan de DV liggen?
BJ eind 2008 en inmiddels 173.000km gepasseerd!

dat kan zeer zeker. haalt de auto zn gevraagde turbodruk wel?