Mocht ik kunnen, direct een R20!
Why?
- Schalensitze
- 4-motion (pluspunt met al die pk's)
- Exclusiviteit
GTI naar R goed idee of ?
Re: GTI naar R goed idee of ?
der zitten toch standaard helegaar geen shalenzitzen in een r, maar van die lelleke zwarte met witte vlakjes
gti is inderdaad super zuinig, haal regelmatig 1 op 15 op den lange baan.

gti is inderdaad super zuinig, haal regelmatig 1 op 15 op den lange baan.
Tja, "vaak genoeg" is nog steeds niet normaal. Maar waar het dan om gaat is of de 4 wiel aangedreven R voor deze omstandigheden gekocht wordt, denk het niet. Je koopt de R omdat je nog wat sneller wilt gaan dan met de (standaard) GTI, en dat doet ie! Maar als het regend doe ik toch rustig(er) aan, dus voor mij (...) is dit geen reden. Als iemand aan mij vraagt wat het moet worden kies ik voor de getunde GTI. Scheelt flink wat euro's, ik kan me heerlijk uitsloven gedurende het woon-werk verkeer en is op elk feestje een succesRonnyR20 schreef:Volgens mij hoort dan natte omstandigheden waar je het over heb ook onder "normale" omstandigheden.Omdat dit vaak genoeg aan de orde is in Nederland.

De R is een mooie en snelle auto maar heeft voor mij niet de X-factor. Mijn GTI is zwart van buiten en van binnen, heeft rood sticksel op mijn zwart leren stoelen, 3 deurs (zoals het hoort), snel zat met 260pk, blauwe Xenon lampen, een prachtige auto met die vuuurode bies, zelfs bij het tanken wordt ik regelmatig gecomplimenteerd. Das toch mooi, dus als je het mij vraagt...

Met de ED35 , zit een R motor in , inderdaad onder de 3000rpm moet de turbo op gang komen.speeds schreef:Heel persoonlijk deze keus, ikzelf ben van een 6 Gti Dsg naar een R gegaan maar heel snel weer terug naar een 6 Gti Dsg.
De R bied voor mij te weinig beleving daar ik het meeste in de stad rijdt. In combinatie met DSG voelt de R onderin erg traag aan daar deze iedere keer voor de 2000 toeren opschakelt.
Met de Gti rijdt je onderin toeren lekker vlot door dit gevoel geeft de R absoluut niet. Laat staan het verschil in verbruik met de Gti kan ik zo gek doen als ik wil met een gemiddeld verbruik van 1:10 en op de lange baan 1:13. Met de R was dit 1:7 a 1:8 in de stad en 1:10 op de lange baan met een fluwelen voetje.
Voor mij dus de Gti!
Op de lange baan met een fluwelen voetje is 1:12 makkelijk haalbaar , zelfs meer is mijn ervaring.
Zolang je maar niet veel harder dan 135-140km/h rijd is de auto zuinig.
Ik tank altijd BP98 misschien is dat ook een voordeel?
Ook zal de R iets onzuiniger zijn door de 4x4 en hogere gewicht.
De R van broer rijd ook makkelijk 1:10 en tijdens lange vakantie ritten 1:12

Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Dat de turbo nog op toeren moet komen bij een Ed30/Ed35/R onder de 3.000 t/min klopt wel, maar dat is wel relatief. Inderdaad zit (net) boven dit toerental de piek, maar tussen de 2.000 en de 3.000 loopt het aantal Nm al op van + 200 Nm richting de 400 Nm. De karakteristiek van de motor (lees turbo) is wel anders dan een GTI. De KO4 bouwt rustiger op en gaat later pieken (hogere toerentallen), maar het verschil in oppakken onderin is minimaal, allen voelt het anders. Mooie van de KO4 is dat deze er hoger in de toeren er nog een flinke schep bovenop gooit.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Ik ben van een behoorlijk getunde ED30 overgestapt op een R en qua beleving vond ik de ED30 toch iets heftiger overkomen.
Je merkt dat de ED30 iets lichter is, vooral van 100 naar 200 is dit goed te merken, wel moet ik erbij zeggen dat de R beter stuurt dan de ED30 misschien door de gewichtsverdeling of een ander stuurhuis (?) .
Ik heb met bijde auto's op de Ring gereden, de ED30 met 345pk en de R met 370 PK, en bijde auto's hadden een pss10 B16 Bilstein onderstel en RS4 8 zuiger remmen ook stonden ze allebij op Hangkook ventus S1 evo banden.
Dus qua specs waren ze redelijk gelijk, maar wat een groot verschil op de baan de R is echt super het balance van de auto ook tijdens het remmen is echt top en ook de kortere bak is echt geweldig om mee over de Ring te knallen, op de snelweg heb ik dan toch liever de ED30 bak maar ja je kunt niet alles hebben.
Van nul naar 100 incl DSG bak is hij onverslaanbaar ook is het een betere auto om nog mee verder te tunen en dit is voor mij ook van belang.
Daarbij is hij ook nog beter uitgerust en iets exclusiever enigste nadeel er had GTI op moeten staan want dit is voor mij de eerste golf in 20 jaar die geen gti is....
Ik denk als ik een golf 6 gti had, waar waarschijnlijk al het een en ander aan gedaan is, dan zou ik niet overstappen op een R gewoon lekker blijven rijden...
Je merkt dat de ED30 iets lichter is, vooral van 100 naar 200 is dit goed te merken, wel moet ik erbij zeggen dat de R beter stuurt dan de ED30 misschien door de gewichtsverdeling of een ander stuurhuis (?) .
Ik heb met bijde auto's op de Ring gereden, de ED30 met 345pk en de R met 370 PK, en bijde auto's hadden een pss10 B16 Bilstein onderstel en RS4 8 zuiger remmen ook stonden ze allebij op Hangkook ventus S1 evo banden.
Dus qua specs waren ze redelijk gelijk, maar wat een groot verschil op de baan de R is echt super het balance van de auto ook tijdens het remmen is echt top en ook de kortere bak is echt geweldig om mee over de Ring te knallen, op de snelweg heb ik dan toch liever de ED30 bak maar ja je kunt niet alles hebben.
Van nul naar 100 incl DSG bak is hij onverslaanbaar ook is het een betere auto om nog mee verder te tunen en dit is voor mij ook van belang.
Daarbij is hij ook nog beter uitgerust en iets exclusiever enigste nadeel er had GTI op moeten staan want dit is voor mij de eerste golf in 20 jaar die geen gti is....
Ik denk als ik een golf 6 gti had, waar waarschijnlijk al het een en ander aan gedaan is, dan zou ik niet overstappen op een R gewoon lekker blijven rijden...
SennaProducts
Golf6R25 Golf7GTD
Golf6R25 Golf7GTD