GTI naar R goed idee of ?
GTI naar R goed idee of ?
Is het een goed idee om van een 6 GTI naar een 6 R tegaan ? Grag jullie meningen ?
- g-loudertje
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
- Type auto: Porsche Boxster S
- Locatie: Sommelsdijk
Re: GTI naar R goed idee of ?
Orgineel sneller, 4wd, vaak meer opties, exclusiever, gaver uiterlijk en betere restwaarde.(denk ik)
Als ik het kon betalen zou ik het doen
Als ik het kon betalen zou ik het doen

Re: GTI naar R goed idee of ?
g-loudertje schreef:Orgineel sneller, 4wd, vaak meer opties, exclusiever, gaver uiterlijk en betere restwaarde.(denk ik)
Als ik het kon betalen zou ik het doen
Maar ik vind van de 6 GTI. Rijden tegenwoordig zoveel asociaal volk in

Re: GTI naar R goed idee of ?
Als je al een Gti 6 hebt zou ik persoonlijk bij deze blijven.
Ook al zie ik enorm graag de R 6. de Gti mag er ook zijn.
De R is inderdaad sneller maar verbruikt ook stukken meer +
de beleving van de turbo en het rijden is anders.
Heb gelukkig al enkele keren mogen rijden met een kennis zijn R in landelijke wegen,
en het viel mij op dat deze turbo later op gang kwam waarschijnlijk door de grotere turbo.
Dus de Gti voelt op lagere toeren iets gretiger aan voor mij.
De wagen stuurt precies ook wat anders in..logisch volgens mij door de 4wd en meer gewicht,
Pasop ik geef hier geen kritiek op hoor..denk als je het gewoon wordt om te rijden met een R
je vlug vergeet hoe de Gti reed,had gewoon het geluk om de switch van Gti naar R naar Gti te ervaren en deze punten bleven mij het meeste bij.
Ik zou voorstellen omzelf eens met een R te rijden en niet zomaar enkele kleine rechte
stukken waar het vermogen je hart gaat veroveren..want eenmaal in toeren gaat die als
een speer.
Ook al zie ik enorm graag de R 6. de Gti mag er ook zijn.
De R is inderdaad sneller maar verbruikt ook stukken meer +
de beleving van de turbo en het rijden is anders.
Heb gelukkig al enkele keren mogen rijden met een kennis zijn R in landelijke wegen,
en het viel mij op dat deze turbo later op gang kwam waarschijnlijk door de grotere turbo.
Dus de Gti voelt op lagere toeren iets gretiger aan voor mij.
De wagen stuurt precies ook wat anders in..logisch volgens mij door de 4wd en meer gewicht,
Pasop ik geef hier geen kritiek op hoor..denk als je het gewoon wordt om te rijden met een R
je vlug vergeet hoe de Gti reed,had gewoon het geluk om de switch van Gti naar R naar Gti te ervaren en deze punten bleven mij het meeste bij.
Ik zou voorstellen omzelf eens met een R te rijden en niet zomaar enkele kleine rechte
stukken waar het vermogen je hart gaat veroveren..want eenmaal in toeren gaat die als
een speer.
- Nailz
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)
Re: GTI naar R goed idee of ?
Voor de schalensitze alleen al zou je het doen.
Remmen van de R zijn ook stuk beter dan bij de GTI (ondermaats).
Remmen van de R zijn ook stuk beter dan bij de GTI (ondermaats).

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: GTI naar R goed idee of ?
Nailz je vergeet één ding een R is een stuk zwaarder dus de remmen moeten veel meer verwerken als dat ze onder een GTI zitten. Dus de combinatie remmen op een R valt best tegen Dit zal best bevestigd gaan worden door een R rijder. Er zijn genoeg jongens die een R rijden en overstappen naar bigbrake kit.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: GTI naar R goed idee of ?
Niet mee eens Ton!MkVI Nmgn schreef:Nailz je vergeet één ding een R is een stuk zwaarder dus de remmen moeten veel meer verwerken als dat ze onder een GTI zitten. Dus de combinatie remmen op een R valt best tegen Dit zal best bevestigd gaan worden door een R rijder. Er zijn genoeg jongens die een R rijden en overstappen naar bigbrake kit.
De standaard remmen presteren meer als voldoende op een R.
Persoonlijk vind ik als je een R voorziet van een stage 2 tuning (zoals in mij geval) merk ik soms bij flink boenderen dat je dan wel wat meer remkracht zou willen.
@Marckezzz
Gewoon een middag gaan sturen met een R
en je bent verkocht

Re: GTI naar R goed idee of ?
Nou ik zou het niet doen, de letters GTI hebben emotie. de R niet. Das gewoon brute kracht, de GTI is een icoon. Mijn getunde GTI kan onder normale omstandigheden makkelijk mee met een gewone R. De R vind ik voor een Golf te duur.Marckezzz schreef:Is het een goed idee om van een 6 GTI naar een 6 R tegaan ? Grag jullie meningen ?
Re: GTI naar R goed idee of ?
Lekkere vergelijking een getunde Gti tegen een standaard RHagar schreef:Nou ik zou het niet doen, de letters GTI hebben emotie. de R niet. Das gewoon brute kracht, de GTI is een icoon. Mijn getunde GTI kan onder normale omstandigheden makkelijk mee met een gewone R. De R vind ik voor een Golf te duur.Marckezzz schreef:Is het een goed idee om van een 6 GTI naar een 6 R tegaan ? Grag jullie meningen ?

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: GTI naar R goed idee of ?
Hagar zet jou getuned golfje maar eens naast die van Ronny of van geurt als we toch over vergelijken hebben. Denk dat het je heel erg vies tegenvalt dan lijkt je auto in 1x niet meer zo snel. Ik heb al een aantal keer een 0 tot 200 sprints gezien en tussen sprints en de R tegen een 310pk gti en keer op keer zie je dat de emotie van de letters gti drama zijn. En een R heeft in mijn ogen meer uitstraling als de gti.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: GTI naar R goed idee of ?
Twee keer een stoplicht sprintje getrokken met mijn standaard GTI tegen een standaard Golf R (gevraagd derde stoplicht
).
Kansloos ben je met een standaard GTI tegen een standaard R.
Hoe die verhouding op binnenwegen liggen weet ik niet maar bij een stoplicht hoef je het niet te proberen, en ik doe het ook niet meer
.
@Ronny word het niet tijd voor een nieuwe.
Groetjes Bart

Kansloos ben je met een standaard GTI tegen een standaard R.
Hoe die verhouding op binnenwegen liggen weet ik niet maar bij een stoplicht hoef je het niet te proberen, en ik doe het ook niet meer

@Ronny word het niet tijd voor een nieuwe.
Groetjes Bart
Re: GTI naar R goed idee of ?
Wat is er mis mee dan? De R is aanzienlijk duurder in de aanschaf en een GTI kun je met een ritje via Lochem qua pk's op ongeveer hetzelfde niveau brengen.RonnyR20 schreef:Lekkere vergelijking een getunde Gti tegen een standaard R
Re: GTI naar R goed idee of ?
Tja, dan zijn we het niet eens. GTI heeft voor mij zoveel meer uitstraling dan een R, de letters, die rode bies... Het is een icoon in de auto-industrie, daar komt de R niet eens bij in de buurt.MkVI Nmgn schreef:Ik heb al een aantal keer een 0 tot 200 sprints gezien en tussen sprints en de R tegen een 310pk gti en keer op keer zie je dat de emotie van de letters gti drama zijn. En een R heeft in mijn ogen meer uitstraling als de gti.
En als ik van m'n vriendin zoveel geld mag besteden aan een auto dan ga ik geen Golf kopen

BTW, 0 tot 200 sprints? Ik heb het over dagelijks verkeer onder normale omstandigheden.
Re: GTI naar R goed idee of ?
Klopt idd dat de R duurder is maar in de standaard uitvoering ook veel rijker uitgerust als een Gti.Hagar schreef:Wat is er mis mee dan? De R is aanzienlijk duurder in de aanschaf en een GTI kun je met een ritje via Lochem qua pk's op ongeveer hetzelfde niveau brengen.RonnyR20 schreef:Lekkere vergelijking een getunde Gti tegen een standaard R
Geef de R een simpel chipje en je gaat naar 310+ pk's dat ga je met de Gti alleen maar halen met een stage2 en dat kost serieus €€€€
@BartVw
De gedachten gaan ten ronde

Re: GTI naar R goed idee of ?
Hagar,
Dat zijn toch echt ongegronde redeneringen over een R.
Ik zou je willen uitnodigen om in mijn R mee te rijden.
Wat zo als je nu reageert, dat komt op mij over als:
Ik vind een R wel wat maar hij is voor mij te duur dus kraak ik een R maar af.
Want ja volgens jou zit er maar wijnig verschil in qua vermogen
Dat zijn toch echt ongegronde redeneringen over een R.
Ik zou je willen uitnodigen om in mijn R mee te rijden.
Wat zo als je nu reageert, dat komt op mij over als:
Ik vind een R wel wat maar hij is voor mij te duur dus kraak ik een R maar af.
Want ja volgens jou zit er maar wijnig verschil in qua vermogen

Golf 6R Stage 3 387,4 pk / 504 Nm
Re: GTI naar R goed idee of ?
Hij zei ook 'onder normale omstandigheden' en zal hiermee waarschijnlijk het Nederlandse wegennet bedoelen.
Ook wordt de betiteling 'icoon' gebruikt, hetgeen op de GTI duidt. VW heeft niet het alleenrecht op deze betiteling, ook al zou men dat graag willen. VW heeft zelfs gerechtszaken verloren t.a.v. de benaming GTI. Neemt niet weg dat als je het woord GTI laat vallen, (bijna) iedereen dit verbindt aan VW (-Golf). (zie o.a. forum-benaming
)
(misschien is volgende aanduiding bekend: "growers and showers", hetgeen los staat van de auto-industrie).
Ook wordt de betiteling 'icoon' gebruikt, hetgeen op de GTI duidt. VW heeft niet het alleenrecht op deze betiteling, ook al zou men dat graag willen. VW heeft zelfs gerechtszaken verloren t.a.v. de benaming GTI. Neemt niet weg dat als je het woord GTI laat vallen, (bijna) iedereen dit verbindt aan VW (-Golf). (zie o.a. forum-benaming

(misschien is volgende aanduiding bekend: "growers and showers", hetgeen los staat van de auto-industrie).
Gr. Wehoo.


Re: GTI naar R goed idee of ?
Euh nee, dan begrijp je me niet en lees je m'n bericht ook niet goed.geurt2007 schreef:Wat zo als je nu reageert, dat komt op mij over als:
Ik vind een R wel wat maar hij is voor mij te duur dus kraak ik een R maar af.
Want ja volgens jou zit er maar wijnig verschil in qua vermogen
De R is een prachtige auto, niets mis mee!
Dit topic gaat of het een goed idee is om de GTI in te ruilen voor een R. Daar ben ik (een meninkje, de mijne, maak je niet druk...) heel duidelijk in; de R is (voor mij) te duur, de GTI kan ik qua pk's makkelijk upgraden naar het niveau van een standaard R, maar het belangrijkste is dat de R de emotie mist van de GTI. Ik zeg niet dat mijn GTI sneller is dan een R, ik zeg dat onder normale (dagelijkse) omstandigheden mijn GTI prima mee kan met de R (geen sprintjes naar 200, geen natte omstandigheden ed.).
Ik kraak de R niet af, maar ik zou mijn GTI niet willen inruilen voor een R. Daar gaat dit topic toch over?
- Roderik
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:18
- Type auto: MK5 GTI ed30
- Locatie: zuiden des lands
Re: GTI naar R goed idee of ?
Ik durf het gerust toe te geven, ik zou best een R willen, maar hij is gewoon te duur voor mij.
En dan niet voor de prestaties hoor. Mijn MK5 ed30 met JD kuurtje doet ook 330pk. Vanuit stilstand natuurlijk kansloos tegen de R, maar vanaf 100km/h denk ik dat het niet zoveel meer uitmaakt qua snelheid (ook al heeft de R dezelfde kuur ondergaan als de GTI). Zeker aangezien de ed30 een stuk lichter is dan de R. Zelfde geld (denk ik) voor de ed35.
Dan de looks: De R verslaat de GTI natuurlijk met afstand. Wat is een R toch mooi!! Zeker icm de schalensitze!
(mijn) Conclusie: Kopen als je het geld hebt! Meer uitstraling dan een 'normale' GTI.
Ik zou voor R geld wel iets anders kopen overigens...
En dan niet voor de prestaties hoor. Mijn MK5 ed30 met JD kuurtje doet ook 330pk. Vanuit stilstand natuurlijk kansloos tegen de R, maar vanaf 100km/h denk ik dat het niet zoveel meer uitmaakt qua snelheid (ook al heeft de R dezelfde kuur ondergaan als de GTI). Zeker aangezien de ed30 een stuk lichter is dan de R. Zelfde geld (denk ik) voor de ed35.
Dan de looks: De R verslaat de GTI natuurlijk met afstand. Wat is een R toch mooi!! Zeker icm de schalensitze!
(mijn) Conclusie: Kopen als je het geld hebt! Meer uitstraling dan een 'normale' GTI.
Ik zou voor R geld wel iets anders kopen overigens...
Re: GTI naar R goed idee of ?
Neem aan dat we het over Nederland hebben?Hagar schreef:ik zeg dat onder normale (dagelijkse) omstandigheden mijn GTI prima mee kan met de R (geen sprintjes naar 200, geen natte omstandigheden ed.)
Volgens mij hoort dan natte omstandigheden waar je het over heb ook onder "normale" omstandigheden.
Omdat dit vaak genoeg aan de orde is in Nederland.
Re: GTI naar R goed idee of ?
ik vind ze allebij mooi 

- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: GTI naar R goed idee of ?
De Golf 6 R heeft wel uberholprestige. En een blauwe met zwarte velgen is wel heel erg strak. Nieuw vond ik de extra meerprijs ridicuul, maar gebruikt is dat gat minder groot en is de R aantrekkelijker.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- haantje de voorste
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 21 jun 2011, 21:45
- Type auto: Golf GTI ED35
Re: GTI naar R goed idee of ?
Ik ook. Het mooiste zou zijn om een GTI met de motor van een R te hebbenbzb schreef:ik vind ze allebij mooi

Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / Carbonio / GFB DV+/ - 357 PK / 460 NM
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: GTI naar R goed idee of ?
+1, Geheel mee eenshaantje de voorste schreef:Ik ook. Het mooiste zou zijn om een GTI met de motor van een R te hebbenbzb schreef:ik vind ze allebij mooi

Al is vierwielaandrijving in de winter (nat/koud) ook wel handig.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- ED60Letzebuerg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
- Type auto: MK5 R32
- Locatie: Zuid Holland Zuid
Re: GTI naar R goed idee of ?
Ik ben van een 5 GTI Edition30 naar een R32 gegaan.
De GTI is veel spannender om mee te rijden dan met een R. Vanwege het 4x4.
Al was ik een sprintje aan het trekken, dan wist ik echt niet wat ik mee maakte en als ik dat nu met de R doet voelt het saaier aan maar wel voor mij als beginnend bestuurder veiliger.
Dus al zoek je graag de grens op, blijf dan lekker in je GTI rijden. Ik heb het idee met de R32 dat ik veelste te veel controle heb en dat is aan de ene kant goed. Eerlijk gezegt (wat ik altijd zeg) vind ik de GTI leuker rijden.
Betreft de Schalen.. super dik, maar ze zitten ongelofelijk kut!
Advies; Als je langer dan een uur in je auto moet zitten, doe geen Schalen.
Kwa exterieur vind ik de R ongelofelijk dik, maar dan wel wit met zwarte wielen. Dat blauw vind ik niet zo tof eigenlijk vergeleken met de vorige 2 generaties..
Al had ik het geld, dan had ik naar een Edition35 gekeken. Ook even makkelijk te chippen als een R, maar uit eindelijk verlies je het op een halve seconden.
Ik had het wel geweten
Mvg
De GTI is veel spannender om mee te rijden dan met een R. Vanwege het 4x4.
Al was ik een sprintje aan het trekken, dan wist ik echt niet wat ik mee maakte en als ik dat nu met de R doet voelt het saaier aan maar wel voor mij als beginnend bestuurder veiliger.
Dus al zoek je graag de grens op, blijf dan lekker in je GTI rijden. Ik heb het idee met de R32 dat ik veelste te veel controle heb en dat is aan de ene kant goed. Eerlijk gezegt (wat ik altijd zeg) vind ik de GTI leuker rijden.
Betreft de Schalen.. super dik, maar ze zitten ongelofelijk kut!

Kwa exterieur vind ik de R ongelofelijk dik, maar dan wel wit met zwarte wielen. Dat blauw vind ik niet zo tof eigenlijk vergeleken met de vorige 2 generaties..
Al had ik het geld, dan had ik naar een Edition35 gekeken. Ook even makkelijk te chippen als een R, maar uit eindelijk verlies je het op een halve seconden.
Ik had het wel geweten

Mvg
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten