grotere sierstukken

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
ErikGTI

Re: grotere sierstukken

Bericht door ErikGTI »

Nog een nachie slapen jongens en dan hebben we allemaal een "make-over" :lol:

Moet wel nog even slikken om een haakse slijper te laten zetten in een GTI van 1 week oud :)

Ik kijk wel de andere kant op ;) .....waarschijnlijk heb ik van niemand steun als ik er om 8 uur moet zijn....... :D
bzb

Bericht door bzb »

oei, eerste? ;) :oops: kunnen ze op jouwe oefenen met slijpen en lassen :lol:
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

bzb schreef:oei, eerste? ;) :oops: kunnen ze op jouwe oefenen met slijpen en lassen :lol:

Hahahaha...bij mij issie nog lekkahr fris....bij de rest issie moe...... :lol:
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

ErikGTI schreef:
bzb schreef:oei, eerste? ;) :oops: kunnen ze op jouwe oefenen met slijpen en lassen :lol:

Hahahaha...bij mij issie nog lekkahr fris....bij de rest issie moe......
Bij jou moet ie nog wakker worden, even uitschieten is dan zo gebeurd :shock: :lol:
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gti-Mar
Type auto: Golf MK VI ABT
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

ErikGTI schreef:Prima, ik ben er om 8 uur...oeffff dat is wel serieus vroeg zeg :lol:

Mijn auto is dus proefkonijn :twisted:

No pain no gain... :D
Komt goed Erik,tot morgen.....
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
gerben302JD
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door gerben302JD »

Veel plezier en succes morgen mannen!
Uiteraard verwachten we wel een fotoreportage morgen :D

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

gerben302JD schreef:Veel plezier en succes morgen mannen!
Uiteraard verwachten we wel een fotoreportage morgen :D

Gr. Gerben
Goed dat je het zegt Gerben,iedereen ff een paar leuke plaatjes maken morgen hè(before en after) ;)
Kreeg net een mail van Lynx dat de eerste auto gisteren onderhanden is genomen,een zwarte R van Robbert meen ik...hoop op een fotootje :D
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

......oeffff.........vroeg........ben alweer een kwartier op...wat een mist....binnen en buiten... :shock:
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Kom op met die plaatjes heren :lol:
Mvg Marco

gerben302JD

Gti-Mar schreef:Kom op met die plaatjes heren :lol:
Volgens mij zijn de uitlaten er alweer afgewaaid :lol:
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

gerben302JD schreef:
Gti-Mar schreef:Kom op met die plaatjes heren :lol:
Volgens mij zijn de uitlaten er alweer afgewaaid :lol:
:lol:
Mvg Marco

Timvgti

Bericht door Timvgti »

Oké heren ik zal de aftrap geven, want mijn sierstukken zijn er nog niet afgewaaid :D
Gisteren was een héle gezellige dag, die ik niet had willen missen.
Een warm welkom bij Lynx, koek en zopie stond klaar en ik heb zelf nog meer koeken aangeleverd.
Ik ben aanwezig geweest van 11:00 tot 16:00 en uitvoerig met alle andere aanwezigen gesproken.
Om te beginnen wil ik een zéér groot compliment aan Raymond van Lynx design geven (ook reeds gisteren in persoon aan hem gedaan).
Hij is een pietje precies, heeft verstand van zaken en een prachtig pand.
Aan mijn mk5 is hij een ruime twee uur bezig geweest. Als we dit om hadden moeten zetten naar een volledige betaling/uurloon, dan hadden we veel meer voor de sierstukken af moeten rekenen dan de keurige prijs die nu bedongen was.

Ikzelf heb mijn middendemper laten vervangen voor een rvs Simons middendemper en 80mm sierstukken (Fox) gekozen die hetzelfde uiterlijk hebben als de originele 70mm sierstukken.
Die nieuwe sierstukken heeft Raymond er geweldig onder gezet en hij gaf mij ruimschoots de mogelijkheden om tijdens de montage aanpassingen/miniscule verplaatsingen te doen totdat de sierstukken voor mij precies op de juiste plek zaten.
Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat!
Ook over de middendemper ben ik érg te spreken.
Zoals jullie weten heb ik nog al getwijfeld tussen een rechte pijp of een kleinere middendemper.
Mijn keus voor de kleine middendemper is de juiste geweest. Ik heb absoluut geen resonantie en bij continue snelheden is er nauwelijks verschil tov origineel. Echter bij optrekken/doorschakelen is het een groot feest. De dsg ploffen/klappen zijn veel duidelijker waarneembaar en het geheel maakt een mooi donker geluid. Bij gas los hoor je ook een mooie kleine roffel.
Bij Erik en Marco was deze mod natuurlijk al gedaan voordat de mijne onderhanden werd genomen (bij hun beiden op een mk6) en daar klonk het ook al keurig!
Dit topic schreeuwt nu natuurlijk om foto's, dus bij deze:
(sorry voor de slechte kwaliteit, ik had enkel mijn oude iPhone 3GS bij me)

De nieuwe rvs middendemper:
Afbeelding

De oude verroeste 70mm sierstukken:
Afbeelding

De nieuwe 80mm sierstukken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog even zsm de nieuwe sierstukken oppoetsen/in een rvs beschermer zetten en dan hoop ik dat ze mooi blijven (in tegenstelling tot de zielige o.e.m. sierstukjes)
Lynx en Marco bedankt voor de organisatie en het op poten zetten! Ik heb genoten...

gr.

Tim
Edition30

Bericht door Edition30 »

Timvgti schreef:Oké heren ik zal de aftrap geven, want mijn sierstukken zijn er nog niet afgewaaid :D
Gisteren was een héle gezellige dag, die ik niet had willen missen.
Een warm welkom bij Lynx, koek en zopie stond klaar en ik heb zelf nog meer koeken aangeleverd.
Ik ben aanwezig geweest van 11:00 tot 16:00 en uitvoerig met alle andere aanwezigen gesproken.
Om te beginnen wil ik een zéér groot compliment aan Raymond van Lynx design geven (ook reeds gisteren in persoon aan hem gedaan).
Hij is een pietje precies, heeft verstand van zaken en een prachtig pand.

gr.

Tim
Het bovenstaande kan ik volledig onderschrijven, ik vond het ook een gezellige dag. De koffie was rijkelijk aanwezig (er waren zelfs twee koffiemachines), en een ieder had koeken meegenomen, dus die waren er ook genoeg. En Raymond is inderdaad iemand die oog heeft voor details en zeker voor de 120 % kwaliteit gaat.

Zelf heb ik alleen de eindtips laten aanpassen. Ik heb nu dezelfde als Tim (foto`s zal ik nog even plaatsen). Die 2 x 80 mm zien er nu uit zoals het standaard zou moeten zijn. Ze tonen niet "kijk maar mij nou eens een dikke uitlaat hebben", maar stralen nu net even wat meer uit dan standaard, vandaar ook dat ik voor de (evenals Tim) OEM look heb gekozen.

Ik twijfelde nog over de middendemper, maar nu ik de bevindingen van Tim heb gelezen denk ik dat ik nog maar even terug ga naar Raymond van Lynx Car Design.

Btw, ook nog even Tim zijn eigen mod (De Tim-mod) mogen aanschouwen, mooi hoor dat ook de binnenste achterlampen meebranden.
Gr. Renco

Timvgti

Bericht door Timvgti »

Edition30 schreef: Btw, ook nog even Tim zijn eigen mod (De Tim-mod) mogen aanschouwen, mooi hoor dat ook de binnenste achterlampen meebranden.
Dankje Rens!
Hier nog even de how-to daarvan:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =36&t=1994
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Leuk om te lezen Tim en Rens,en heel graag gedaan uiteraard,was zeker gezellig maar als iedereen tevreden is dan pas is het "geslaagd" ;) .
Zal van de week Ramond eens bellen en nogmaals even de complimenten doorgeven en vragen hoe hij het heeft ervaren,wie weet kunnen we het volgend jaar nog eens overdoen voor degene die dan weer intresse hebben of wat anders organiseren i.s.m.Lynx? 8-)
Mvg Marco

gerben302JD

Gefeliciteerd met jullie nieuwe kontjes :D
Ziet er inderdaad veel mooier uit zo.
Wat een kleine aanpassing al niet kan doen.
Geen "sjonnie" look en staat veel dikker zo

Jammer dat het niet bij mij om de deur is :(

Veel plezier ervan

Gr. Gerben
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Nu de mk6 gasten nog met hun milltek look 90/100mm sierstukken. Die staan ook erg dik. Kom op met foto's heren!!
Edition30

Bericht door Edition30 »

Gti-Mar schreef:Leuk om te lezen Tim en Rens,en heel graag gedaan uiteraard,was zeker gezellig maar als iedereen tevreden is dan pas is het "geslaagd" ;) .
Zal van de week Ramond eens bellen en nogmaals even de complimenten doorgeven en vragen hoe hij het heeft ervaren,wie weet kunnen we het volgend jaar nog eens overdoen voor degene die dan weer intresse hebben of wat anders organiseren i.s.m.Lynx? 8-)
Jij natuurlijk ook bedankt voor de organisatie en voor het spits afbijten, je had je VI en zelfs al je V per slot van rekening al voorzien van een Lynx-eindtip-mod.
Gr. Renco

Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

gerben302JD schreef:Gefeliciteerd met jullie nieuwe kontjes :D
Ziet er inderdaad veel mooier uit zo.
Wat een kleine aanpassing al niet kan doen.
Geen "sjonnie" look en staat veel dikker zo

Jammer dat het niet bij mij om de deur is :(

Veel plezier ervan

Gr. Gerben
Ehh Gerben,we hadden ook visite van Siroccofrank hoor :x :lol:
Mvg Marco

ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Afbeelding

Ik heb gekozen voor de twee maal 90 mm Fox...het is maar 10 mm meer maar twee gelijke GTI's naast elkaar laten zien dat het een behoorlijk verschil is :o
Het zou eigenlijk standaard mogen zijn op de GTI voor die paar centen.... :lol:

Hallo heren,

Was inderdaad leuk om een beetje te babbelen...al stond ik wel de eerste twee uur in mijn eentje ...hoewel ook wel leuk om met Raymond te praten maar toen de zaag in mijn nieuwe GTI ging ben ik even koffie gaan halen...

Enfin de uitlaat tips zijn top en gaan er nooit meer af.... 8-)

De demper moet ik nog even aan wennen vind het af en toe wel een beetje lawaaierig...snel optrekken is inderdaad bijna een Maserati-feest... :shock:

Ik wacht nog even de tuning af en dan beslis ik of het een blijvertje is...anders of een andere demper welke meer dempt of de originele terug...maar goed ik geef het eerst even de tijd.....

Hierbij een fotootje kenteken mag blijven staan ivm lease ;)
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Afbeelding

De standaard look ...maar toch kun je de oude bijna in de nieuwe schuiven 8-)
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

En na twee en een half uur kon de GTI weer met zijn
facelift..."rearlift...". :lol: .....de brug af.. 8-)

Afbeelding
bzb

Bericht door bzb »

mooie kruisjes
kevin78
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door kevin78 »

Ja Erik zie geen foto's !!
Sciroccofrank
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Bericht door Sciroccofrank »

Hierbij mijn visuele bijdrage van afgelopen zaterdag. Het was een behoorlijke rit door de mist naar het wilde westen vanuit Twente maar de gezelligheid en het eindresultaat waren meer dan de moeite waard. Enige smetje op de dag was dat Raymond de verkeerde eindstukken voor mij had gekregen... :| er waren door de leverancier 2 verschillende GT look eindstukken in mijn setje gedaan, hier kwamen we achter nadat Raymond ze had gemonteerd zodat we konden zien hoe het stond en het stond dus niet...gelukkig had hij wat extra besteld van de 80MM eindstukken die onder de GTI's zouden komen en die zijn er bij mij ook ondergekomen, met het eindresultaat ben ik zeer tevreden, nu heeft de dikke kont zan de rocco bijpassende eindstukken :mrgreen:

wat fotomateriaal

de zaag erin.... :cry:
Afbeelding

de bluemotion look
Afbeelding

meten is weten
Afbeelding

wat niet past wordt gelast :mrgreen:
Afbeelding

the result
Afbeelding
Afbeelding