Afgesloten gedeelte forum

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.

Afgesloten gedeelte

afgesloten gedeelte voor actieve leden die aan de criteria voldoen
39
62%
voorsteltopic pas toegankelijk na voorstellen
11
17%
forum laten zoals het is
13
21%

Totaal aantal stemmen: 63

staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door staffpride »

Wij als "fanaten" komen niet voor niets op forums.

Dit doen we om dingen te kunnen delen en omdat we trots zijn op onze wagens.

Ik ben me er ook zeker van bewust dat je zo te vinden bent op het world wide web met de info die hier te vinden is.
Met alle diefstallen van de laatste tijd, ga je daarom ook zwaar twijfelen om nog wel dingen te posten of zelfs posts te verwijderen.
Maar dat neemt alle plezier en handige info van het forum weg.

Dus daarom had ik het voorstel om voor "vaste klanten" een apart hoekje te creëren, zodat sommige gevoelige dingen wat beter afgeschermd zijn voor de wat kwaadwillende.
Begrijp ook best dat de goede onder de kwade zullen lijden, maar dat is overal mee.

Het is triest dat je het moet overwegen, maar krijg zoveel mensen te spreken de laatste tijd van het forum waarvan de wagen is proberen te stelen dat je gewoon begint te twijfelen of je sowieso nog wel wat wil posten.

Blijf ook liever gewoon dingen delen op het forum, maar twijfel echt heel erg.

Heel jammer want heb in het jaar dat ik op het forum zit, heel wat nieuwe mensen leren kennen die ik nu zelfs als vrienden bestempel en waarmee ik dagelijks contact heb.

Zoals ik in het begin al aangaf, waterdicht krijg je het nooit (we rijden onze wagens natuurlijk ook gewoon rond), maar het internet helpt de boefjes zeker met het uitzoeken van leuke waar.

@ theo, no hard feeling. Je hebt mijn punt wel verduidelijkt.

Als jij het kan, kan iemand die niet lid is het ook.
Zou die informatie verborgen staan, filter je die personen er iig uit. Mocht jij een boefje zijn in je avonduren, dan zou je een mooie buit hebben. (als je hem mee krijgt dan :lol: )
MVG EMServices

Afbeelding
Eric H
Type auto: Golf MK5 Gti

Bericht door Eric H »

Zie nu dit draadje, heb het dus ook nog niet helemaal door zitten lezen, dus wellicht dat ik in herhaling val.

Een forum is net als een kleine maatschappij.
Ook in het dagelijkse leven stel je je op plekken voor en weten mensen wie je bent en wat je doet op basis van je uitspraken.
Sommige mensen gaan hier bewust mee om en zeggen/vertellen niet meer dan strikt noodzakelijk.

Zo ook op een forum.
Mensen die goed van vertrouwen zijn en alles met je delen, ook al heb je er niet om gevraagd.

Om een forum aan te gaan passen, lijkt mij onbegonnen werk.
Het maakt niet uit welke maatregelen je neemt, mensen met kwade bedoelingen weten deze maatregelen altijd wel te omzeilen.
Ik denk dat mensen zich veel meer bewust moeten worden van de informatie die ze het internet op knallen.
( net zoals je in een gesprek ook niet al je prive gegevens verteld aan een wildvreemde )

Verder is het wellicht raadzaam om gebruikers die zich hebben aangemeld, maar nog nooit een bericht gepost hebben te verwijderen. ( wellicht na een periode van 2 weken )
Maar dit is meer voor Nico om een goed overzicht te hebben van actieve gebruikers.

Deze discussies ( over afgesloten gedeeltes ) komen op ieder forum terug, terwijl het de gebruikers zelf zijn die gegevens het internet op knallen. Dus pas niet het forum aan, maar bedenk je als gebruiker wat je het web op knalt....
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
freduc
Type auto: golf VI R20

Bericht door freduc »

ik begrijp niet wat het probleem zou zijn om een apart gedeelte op te starten voor de echte liefhebbers , we zitten gewoon met het probleem dat er meegelezen wordt door figuren die je s'nachts niet bij je auto wilt hebben
het huidige forum blijft gewoon bestaan dus voor iedereen de wat moeilijke problemen in een gesloten deel voor de echte diehard liefhebbers , dit kan er juist ook voor zorgen dat deze club liefhebbers juist closer en levendiger wordt
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Bericht door NICO! »

Nog iets waar ik niets over lees, wie zou je toelaten en wie niet? En wat zouden dan de criteria moeten zijn voor toelating? En wie gaat daar dan over beslissen?

Oh en even voor Eric H, mensen verwijderen die niets posten zou niet eerlijk zijn, want deze mensen lezen 99 van de 100 keer wel gewoon mee. Als ze geregistreerd zijn kunnen ze makkelijker bijhouden wat ze nog niet gelezen hebben.

En het forum is ook voor mensen die niets posten, maar alleen lezen.
Groeten, Nico
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Ik zou dit voorstellen:

Minimum van 10 zinnige posts om toegang te krijgen voor het "projecten" gedeelte. Hierin mag je dus alleen een topic openen over JOU auto, updates ervan en dingen die je er aan gedaan hebt. Een appart voorsteltopic zou ik hanteren (dus met "hallo ik ben ...." en hier een kleine intro over jou auto).

De rest blijft open en leesbaar voor iedereen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
staffpride
Contacteer:

Heb een voorbeeld aangegeven in de beginpost voor de eventuele criteria
staffpride schreef:
Waar ik dus zelf aan zou denken om toegang te kunnen krijgen is bv:

-Minstens 4 maanden lid zijn (noem maar een tijd als vb)
-Kijk naar het gemiddelde aantal post van de gemiddelde posters en hou dat aan als minimum aantal posts om toegang te mogen vragen
-Zelf toegang vragen via beheerder/moderater
Denk dat vastgestelde criteria wel belangrijk zijn voor diegene die beslissing moet maken, anders wordt het een gewetenskwestie ;)

En de beslissing zal uiteraard bij de beheerder en mods liggen. Eventueel in overleg in de modhoek ;)
MVG EMServices

Afbeelding
s3.
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door s3. »

- Afgelopen maand minimaal 50 posts (inhoudelijk, zodat je weet dat ze een bijdrage kunnen leveren)
- Netjes voorgesteld met foto's (met aantal updates, zodat je weet dat betreffende persoon een Golf heeft)
- Motivatie ?

Maar moet natuurlijk wel op gelet worden dat dadelijk iedereen niet standaard alles in het afgeschermde gedeelte post, dus wel regels opstellen.
staffpride
Contacteer:

s3. schreef:
Maar moet natuurlijk wel op gelet worden dat dadelijk iedereen niet standaard alles in het afgeschermde gedeelte post, dus wel regels opstellen.
Ja precies, zoals ik al aangaf. 1 eigen topic voor alleen je eigen wagen updates en discussies op het open gedeelte.
MVG EMServices

Afbeelding
Hagar
Type auto: Golf VII GTI

Bericht door Hagar »

staffpride schreef:1 eigen topic voor alleen je eigen wagen updates en discussies op het open gedeelte.
En in de publieke discussies mag je dan geen ervaringen meer delen want daarmee krijgt 'iemand' informatie over jouw auto...

Is er überhaupt een verband vastgesteld tussen info op het forum en diefstal? Hoeveel actieve posters zijn er op het forum wiens auto is gestolen? Is dit percentage hoger dan dat van de niet actieve posters? Misschien een leuk onderzoekje... De forumbeheerder heeft de mailadressen van de leden dus (bijna) iedereen is bereikbaar.

Als dan blijkt dat de actieve posters 'sitting ducks' zijn worden ongetwijfeld passende maatregelen genomen.
Stefz0r
Type auto: Golf 7R

Bericht door Stefz0r »

GolfL schreef:Ik zou dit voorstellen:

Minimum van 10 zinnige posts om toegang te krijgen voor het "projecten" gedeelte. Hierin mag je dus alleen een topic openen over JOU auto, updates ervan en dingen die je er aan gedaan hebt. Een appart voorsteltopic zou ik hanteren (dus met "hallo ik ben ...." en hier een kleine intro over jou auto).

+1 voor deze aanpak :)
Mogen ook best meer dan 10 zinnige posts zijn, maar 50 inhoudelijke posts per maand vind ik persoonlijk wat ver gaan.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
staffpride
Contacteer:

Hagar schreef: En in de publieke discussies mag je dan geen ervaringen meer delen want daarmee krijgt 'iemand' informatie over jouw auto...
Dat blijft je eigen keus, net zoals het nu is. Dus daar veranderd niets aan.
MVG EMServices

Afbeelding
Hagar

Bericht door Hagar »

GolfL schreef:Minimum van 10 zinnige posts om toegang te krijgen voor het "projecten" gedeelte.
Bij welk (bewezen) probleem hoort deze oplossing?
Hagar

Bericht door Hagar »

staffpride schreef:Dat blijft je eigen keus, net zoals het nu is. Dus daar veranderd niets aan.
Jawel want de gevoelige info wordt verplaats naar het besloten gedeelte. Dat is een devaluatie van het publieke deel. Toch, of begrijp ik je verkeerd?
Hagar

Bericht door Hagar »

Ik denk trouwens dat er nog een ander aspect is dat tot nu toe niet is belicht.
Als je het forum opdeelt in een besloten en een publiek deel, dan is dat toch een devaluatie van het forum qua toegankelijkheid van informatie. Dit zou het forum voor sponsoren minder aantrekkelijk kunnen maken.
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Die 10 zinnige replies is bedoelt voor een "check". Is dit gehaald, dan heb je toegang tot de project page. Ik zeg dat dit er 10 moeten zijn, maar dit kan ook 20, 40, etc...

Wat voor informatie ga je splitten dan?
Enkeld de projecten hoeven afgezonderd te worden. Vragen/problemen etc blijven gewoon in het "bestaande" gedeelte.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
golfruud

Bericht door golfruud »

Stefz0r schreef:
GolfL schreef:Ik zou dit voorstellen:

+1 voor deze aanpak :)
Mogen ook best meer dan 10 zinnige posts zijn, maar 50 inhoudelijke posts per maand vind ik persoonlijk wat ver gaan.
Maar wie bepaald dan wat een "zinnige post"is ??? Voor de ene misschien zinnig en voor de ander niet.
Maar als we met z'n allen hier over door blijven mailen komen we tenminste allemaal wel aan 10 "zinnige posten" :lol: :lol:
Glenne
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

Zou je als beheerder niet kunnen "verbieden" om je woonplaats te vermelden? Of gewoon uw locatie uitschakelen zodat deze niet vermeld wordt bij uw naam en postcount.
Ik heb dit ondertussen zelf al veranderd naar de streek waar ik woon en ook veranderd in mijn voorsteltopic.

Het is maar een idee, maar alle kleine beetjes helpen ;)
Golf VI GTI
theo
Global Moderator
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15

Bericht door theo »

s3. schreef:- Afgelopen maand minimaal 50 posts (inhoudelijk, zodat je weet dat ze een bijdrage kunnen leveren)
....
50 in een maand, bijna 2 berichten per dag en inhoudelijk zinvol (wat is dat)?????
NICO! schreef:Nog iets waar ik niets over lees, wie zou je toelaten en wie niet? En wat zouden dan de criteria moeten zijn voor toelating? En wie gaat daar dan over beslissen?
......
die zag ik ook al aankomen ja..
theo schreef:......
En hoe moet Nico nu gaan bepalen wie straks wie toegang krijgt tot het besloten deel? Advocaat van de duivel; wie zegt dat er nu al geen lid is met kwade bedoelingen maar die zich hier netjes mengt in de diverse discussies??
.....
theo
Global Moderator
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15

Bericht door theo »

Glenne schreef:Zou je als beheerder niet kunnen "verbieden" om je woonplaats te vermelden? Of gewoon uw locatie uitschakelen zodat deze niet vermeld wordt bij uw naam en postcount.
Ik heb dit ondertussen zelf al veranderd naar de streek waar ik woon en ook veranderd in mijn voorsteltopic.

Het is maar een idee, maar alle kleine beetjes helpen ;)
Gewoon zelf doen denk ik. En de woonplaats Amsterdam geeft natuurlijk een ander "vindpercentage" dan Persingen (89 inwonders, 34 woningen).

Zelf met gezond verstand bekijken denk ik. En ja, ik woon in een gehucht.
staffpride
Contacteer:

Hagar schreef:
staffpride schreef:Dat blijft je eigen keus, net zoals het nu is. Dus daar veranderd niets aan.
Jawel want de gevoelige info wordt verplaats naar het besloten gedeelte. Dat is een devaluatie van het publieke deel. Toch, of begrijp ik je verkeerd?
Ja je begrijpt het verkeerd, want je leest niet goed (of selectief).

Je bepaald zelf wat je waar plaats.
De vraag is dus ook voor de mensen die hun voorsteltopic actief bijhouden met veel foto's en updates, waar dus gevoelige informatie op staat, om die een afgeschermd hoekje te geven die alleen zichtbaar is voor actieve leden (waar jij dus ook aan de voorwaarden zal voldoen)
Wil je alles bijhouden in het "open" forum, dan is dat je eigen keus zoals ik al aangaf.

Heb net even jouw voorsteltopic opgezocht en dan begrijp ik dat je je niet druk maakt. Als iedereen zijn topic zo zou bijhouden, dan zou ik idd spreken van een devaluatie.
Dan was deze discussie waarschijnlijk ook helemaal niet aan de orde zijn geweest.
MVG EMServices

Afbeelding
golfruud

Bericht door golfruud »

staffpride schreef:
Hagar schreef:
Ja je begrijpt het verkeerd, want je leest niet goed (of selectief).

Je bepaald zelf wat je waar plaats.
De vraag is dus ook voor de mensen die hun voorsteltopic actief bijhouden met veel foto's en updates, waar dus gevoelige informatie op staat, om die een afgeschermd hoekje te geven die alleen zichtbaar is voor actieve leden (waar jij dus ook aan de voorwaarden zal voldoen)
Wil je alles bijhouden in het "open" forum, dan is dat je eigen keus zoals ik al aangaf.

Heb net even jouw voorsteltopic opgezocht en dan begrijp ik dat je je niet druk maakt. Als iedereen zijn topic zo zou bijhouden, dan zou ik idd spreken van een devaluatie.
Dan was deze discussie waarschijnlijk ook helemaal niet aan de orde zijn geweest.
@Staffpride, probeer neutraal te blijven en niet te persoonlijk in je antwoorden ( zoals de laatste 3 regels) ;)
Respecteer aub iedereen als ze nauw 200 of 1344 berichten hebben gepost.
staffpride
Contacteer:

golfruud schreef:
@Staffpride, probeer neutraal te blijven en niet te persoonlijk in je antwoorden ( zoals de laatste 3 regels) ;)
golfruud schreef:@ staffpride
Wat loop je nauw allemaal te zeuren.

@ golfruud, Niet te persoonlijk worden zeg je ;)

Toen Theo zijn speurwerk in dit topic plaatste was deze reactie misschien meer op zijn plaatst geweest, maar daar kon je je blijkbaar wel in vinden??

Ik hebt respect voor iedereen, en vind het netjes geformuleerd en er niets persoonlijks aan richting Hagar
Zijn topic staat op een open forum en is voor iedereen te lezen.

Kan je antwoord misschien wel begrijpen hoor, maar let dan aub ook goed op de dingen die je zelf plaatst ;)
MVG EMServices

Afbeelding
golfruud

Bericht door golfruud »

staffpride schreef:
golfruud schreef:
golfruud schreef:@ staffpride
Wat loop je nauw allemaal te zeuren.

@ golfruud, Niet te persoonlijk worden zeg je ;)

Toen Theo zijn speurwerk in dit topic plaatste was deze reactie misschien meer op zijn plaatst geweest, maar daar kon je je blijkbaar wel in vinden??

Ik hebt respect voor iedereen, en vind het netjes geformuleerd en er niets persoonlijks aan richting Hagar
Zijn topic staat op een open forum en is voor iedereen te lezen.

Kan je antwoord misschien wel begrijpen hoor, maar let dan aub ook goed op de dingen die je zelf plaatst ;)
Ik ben klaar met deze post, jij wilt blijkbaar toch je gelijk halen, ik hoop dat het bestuur een goede beslissing neemt.
Maar voor mij wordt dit forum op deze manier minder plezierig :(
staffpride
Contacteer:

golfruud schreef:
Ik ben klaar met deze post, jij wilt blijkbaar toch je gelijk halen, ik hoop dat het bestuur een goede beslissing neemt.
Maar voor mij wordt dit forum op deze manier minder plezierig :(
Het is toch een open discussie?

We hebben beide een andere mening en dat kan en mag. even goede vrienden hoor.

Als jij (of iemand anders) op mijn bericht quote, geef ik daar mijn reactie op. Ik zeg en doe dan toch niets verkeerds?

Het bericht waar jij op reageert was een reactie op een vraag van Hagar. Wel zo netjes om antwoord te geven op een vraag als daar om gevraagd wordt.
In welke context het bericht gelezen wordt kan ik niets aan doen, dat is iets wat altijd lastig blijft op een forum

Ik kan nu wel heel makkelijk zeggen: Ik post niets meer op het forum en laat het er bij zitten, maar dat vind ik zeker niet eerlijk tegenover de beheerder omdat ik deze poll heb opgezet.
En zoals ik eerder aangaf ben ik voor de rest ook heel blij met de open opzet van het forum.

Het besluit ligt bij de beheerder en ik zal zijn keus respecteren en mijn postgedrag daar aan aan moeten passen.

Ik denk dat iedereen zijn mening op het voorgestelde nu wel heeft gegeven. En het heeft idd ook geen zin om mensen die een andere mening hebben oneindig met elkaar te laten discussiëren, dat ben ik helemaal met je eens ruud.

Ben zelf een amicaal persoon en het is zeker niet mijn bedoeling om mijn "gelijk" te halen.

Vind het ook triest dat je er überhaupt aan moet denken.
MVG EMServices

Afbeelding
gt1
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door gt1 »

Misschien ter inspiratie... Het GoT forum heeft ook een afgesloten gedeelte, de Tweakers huiskamer. Volgens mij werkt dat in de praktijk best goed en het is een aanmoediging om actief bij te dragen. Check hier de criteria die zij hanteren voor toegang: http://gathering.tweakers.net/forum/faq ... #hktoegang
Gesloten

Terug naar “Wat je maar wil”