Pagina 1 van 1
Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 08:40
door jochemstr
Heeft er hier iemand ervaring met een ''Milltek Cat-Back Systeem Non-Resonated(Luider) Voor 2.0 TDI 170PK Met Roetfilter(2008-2012)''?
Ik ben erg aan het twijfelen of dit een meerwaarde zal zijn voor mijn GTD.
Ik heb contact gehad met Tuningparts B.V. en zij antwoordden dat het een performance uitlaat betreft die voor ''betere doorstroming en gewichtsbesparing'' zorgt.
Iemand die me kan overtuigen om het wel/niet te doen?
Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 08:46
door bzb
ik weet niet hoe het eruitziet, maar een catback koop je voornamelijk voor de looks en het geluid (mits non res), ook zijn ze meetal rvs dus gaan lang mee. De 10 kilo die mn uitlaat lichter is mooi meegenomen, maar ik had beter kunnen lijnen

Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 11:42
door ErikSpeed
Hiermee dus geen (of te verwaarlozen) betere prestaties

Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 12:00
door jochemstr
bzb schreef:ik weet niet hoe het eruitziet, maar een catback koop je voornamelijk voor de looks en het geluid (mits non res), ook zijn ze meetal rvs dus gaan lang mee. De 10 kilo die mn uitlaat lichter is mooi meegenomen, maar ik had beter kunnen lijnen

Haha ja dat lijnen is voor mij niet echt van toepassing

, de gewichtsbesparing vind ik ook te verwaarlozen. Maar zou het daadwerkelijk een ander geluid maken, bij een GTD??
Hier de link:
http://www.tuningparts.nl/milltek-cat-b ... -2012.html
Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 12:16
door bzb
ja waarom niet? met een andere dp word t nog een stuk beter, al blijft t staionair natuurlijk net een olietanker

Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 14:29
door jochemstr
bzb schreef:ja waarom niet? met een andere dp word t nog een stuk beter, al blijft t staionair natuurlijk net een olietanker

Geen idee, daarom vroeg ik het haha

Ik ben namelijk, voor zo ver ik me kan herinneren, nog nooit een diesel met een mooi geluid tegen gekomen.
Wat bedoel je met een andere DP?

Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 14:58
door bzb
Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 15:13
door jochemstr
Ohja, natuurlijk
Levert en installeert JD dit ook? Weet je dat toevallig?
Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 15:15
door bzb
vast wel, milltek bedoel je?
Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 15:39
door jochemstr
bzb schreef:vast wel, milltek bedoel je?
Ja, daar ligt wel mijn voorkeur denk ik. Dan zou het een downpipe + ''Milltek Cat-Back Systeem Non-Resonated(Luider) Voor 2.0 TDI 170PK Met Roetfilter(2008-2012)'' moeten worden en gelijk in combinatie met chip op maat + DSG tuning. Zal een aardig centje kosten denk ik

Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 17:04
door bzb
zeker weten

Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 19 mar 2015, 19:07
door Race Eend
JD Levert dat ook allemaal ja, de uitlaat vervangen achter het DPF doe je echt voor het geluid/looks.
Voor het vermogen hoef je de achterkant niet te vervangen.
Tuning met dpf verwijderd zal ergens tussen de 210 en 220pk leveren.
Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 04 sep 2015, 16:10
door Nickert
bzb schreef:ja waarom niet? met een andere dp word t nog een stuk beter, al blijft t staionair natuurlijk net een olietanker

Heel even stof afblazen

Dit vooroordeel had ik eigelijk in t algemeen van diesels over t gehele toerenbereik tot ik deze hoorde..het is dan wel geen 4 cilinder maar dit had ik echt nooit verwacht... Ik was gelijk genezen
Re: Milltek op een GTD
Geplaatst: 04 sep 2015, 20:03
door Tino
bzb schreef:ja waarom niet? met een andere dp word t nog een stuk beter, al blijft t staionair natuurlijk net een olietanker

Je hoort de turbo wat beter spoelen

gaat wel wat beter van de plaats als een olietanker en beter de bocht om en bij de pomp is het altijd lachen
