Pagina 1 van 1
Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 29 jan 2017, 16:11
door infine
Goedemiddag,
Vanmorgen wilde ik mijn GTI starten, en deze werkt niet meer.
Gisteravond zonder problemen netjes weggezet in de straat.
Nu heb ik hem even uitgelezen, de volgende storingen kwamen naar boven, wie kan me helpen?
- Fuel Pressure Regulator Valve (N276)
Storingscode: P2296
- Boost Pressure Regulation
Storingscode: P0299
Dit kan volgens mij weleens de diverter valve zijn, maar dat is niet de reden waarom hij niet zal kunnen starten denkik.
Nu heb ik al even geïnformeerd bij een VAG specialist, en die dacht aan de Turbo drukregelaar. Ook had hij het over een soort hoedje en asje, welke dan over je nokkenas liep en aangeraden word om bij de 100000KM alvast te vervangen.. waarover spreekt hij? dat kon ik niet helemaal naar voren halen.
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 29 jan 2017, 16:40
door jannick
Dat is de cam follower.ofterwijl de nokkenas volger....zit bij je hogedruk brandstodpomp...is niet te hopen dat hij helemaal door is met gat er in dan heb je grote kans sat je nokkenas schade hebt.
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 29 jan 2017, 16:42
door jannick
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... er#p119059
Verder in de reacties staat n goeie foto heb een idee er bij wat voor n busje het is
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 29 jan 2017, 17:36
door BND
Bij de 6 is de nokvolger met rollen, niet met stoter gelijk de v.
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 29 jan 2017, 18:06
door jannick
BND schreef:Bij de 6 is de nokvolger met rollen, niet met stoter gelijk de v.
Ah dat wist ik niet, weer wat geleerd haha
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 29 jan 2017, 18:22
door ferry
Had je geen ratel hiervoor als de motor koud was.
De nokkenaskettingspanner word er bedoeld denk ik. Is een veel voorkomend probleem bij de eerste series golf 6 gti. Preventief vervangen had of heeft zin als je er optijd bij bent.
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 29 jan 2017, 21:56
door infine
Dankjewel voor de snelle reacties! De kettingspanner word hier niet bedoeld, voorgaande link werd inderdaad bedoeld. Heel soms had ik een ratel van 1sec als ik de auto startte, maar dit is niet de oorzaak denk ik.
Hogedruk brandstofpomp heb ik gedemonteerd, en het rolletje is nog heel. Zal het de sensor kunnen zijn op de brandstofpomp? En is het pompje origineel?
Heeft er iemand originele artikelnummers voor mij?
Alvast bedankt!
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 07 feb 2017, 09:36
door infine
Na de pomp uitgesloten te hebben wilde de auto nog niet starten. Compressie gecheckt .. geen compressie. Op geen enkele cilinder meette ik compressie. Timing gecontroleerd.. en wat denk je? Het blok is van tijd af, begonnen aan een blokrevisie dus. Ik ben al een heel eind opweg, enkel heb ik een aantal vragen:
- Bij het reviseren van de kop werd aangeraden deze te vlakken, wat raden jullie aan? Motor is niet te warm geweest oid.
- Kleppen laten plaatsen door een reviseerbedrijf, of zelf inschuren?
- De tandwielen voor de distributieketting, worden deze normaal ook vervangen? Volgens mij zitten deze op mijn nokkenas geperst. En het onderste tandwiel, de 3-rijige. Dient deze ook vervangen te worden? De tandwielen zijn namelijk niet inbegrepen in een 'standaard set'.
- Andere dingen waar ik op moet letten kwa. vervangen?
- Is deze webshop wat? en de kit de juiste en origineel?
https://www.europaparts.com/timing-chai ... si-ae.html
Nokkenassen
Staat:
Alvast bedankt
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 07 feb 2017, 09:40
door Henniej
Voor zo een hele klus neem altijd een monteur bij je of desnoods schakel een garage in.
Om later verassingen tegemoet te komen.
Reviseren bij een bedrijf die dit wel s vaker doet en heeft gedaan!
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 07 feb 2017, 12:13
door infine
Ik waardeer je hulp, maar wat je nu vertelt zijn standaard dingen. Er zal toch wel iemand zijn van hier wie het zelf gedaan heeft en er wat inhoudelijk op in kan gaan?
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 07 feb 2017, 12:53
door Roy_GTI
- Altijd vlakken. Revisiebedrijven hebben meestal een rei om de vlakheid van de kop te bepalen maar als het de eerste keer is als de kop eraf gaat zou ik hem laten vlakken.
- Kleppen zou ik bij een revisiebedrijf in laten schuren. Je kunt dat zelf met een stok met zuignap bij lange na niet zo goed als wanneer dit machinaal gedaan zou worden.
Hoe zijn de klepzetels? Zijn die nog goed? De geleiders ook? Ik zou het allemaal maar even laten controleren voordat je het spul straks weer uit elkaar kan halen.
Heb je trouwens nu je het blok uit elkaar hebt liggen de oorzaak van het compressieverlies al gevonden? Waren er kleppen krom?
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Geplaatst: 08 feb 2017, 08:34
door bzb
"Heel soms had ik een ratel van 1sec als ik de auto startte, maar dit is niet de oorzaak denk ik."
toch wel