Golf 6 GTI start niet meer
Golf 6 GTI start niet meer
Goedemiddag,
Vanmorgen wilde ik mijn GTI starten, en deze werkt niet meer.
Gisteravond zonder problemen netjes weggezet in de straat.
Nu heb ik hem even uitgelezen, de volgende storingen kwamen naar boven, wie kan me helpen?
- Fuel Pressure Regulator Valve (N276)
Storingscode: P2296
- Boost Pressure Regulation
Storingscode: P0299
Dit kan volgens mij weleens de diverter valve zijn, maar dat is niet de reden waarom hij niet zal kunnen starten denkik.
Nu heb ik al even geïnformeerd bij een VAG specialist, en die dacht aan de Turbo drukregelaar. Ook had hij het over een soort hoedje en asje, welke dan over je nokkenas liep en aangeraden word om bij de 100000KM alvast te vervangen.. waarover spreekt hij? dat kon ik niet helemaal naar voren halen.
Vanmorgen wilde ik mijn GTI starten, en deze werkt niet meer.
Gisteravond zonder problemen netjes weggezet in de straat.
Nu heb ik hem even uitgelezen, de volgende storingen kwamen naar boven, wie kan me helpen?
- Fuel Pressure Regulator Valve (N276)
Storingscode: P2296
- Boost Pressure Regulation
Storingscode: P0299
Dit kan volgens mij weleens de diverter valve zijn, maar dat is niet de reden waarom hij niet zal kunnen starten denkik.
Nu heb ik al even geïnformeerd bij een VAG specialist, en die dacht aan de Turbo drukregelaar. Ook had hij het over een soort hoedje en asje, welke dan over je nokkenas liep en aangeraden word om bij de 100000KM alvast te vervangen.. waarover spreekt hij? dat kon ik niet helemaal naar voren halen.
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Dat is de cam follower.ofterwijl de nokkenas volger....zit bij je hogedruk brandstodpomp...is niet te hopen dat hij helemaal door is met gat er in dan heb je grote kans sat je nokkenas schade hebt.
Re: Golf 6 GTI start niet meer
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... er#p119059
Verder in de reacties staat n goeie foto heb een idee er bij wat voor n busje het is
Verder in de reacties staat n goeie foto heb een idee er bij wat voor n busje het is
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Bij de 6 is de nokvolger met rollen, niet met stoter gelijk de v.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Ah dat wist ik niet, weer wat geleerd hahaBND schreef:Bij de 6 is de nokvolger met rollen, niet met stoter gelijk de v.
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Had je geen ratel hiervoor als de motor koud was.
De nokkenaskettingspanner word er bedoeld denk ik. Is een veel voorkomend probleem bij de eerste series golf 6 gti. Preventief vervangen had of heeft zin als je er optijd bij bent.
De nokkenaskettingspanner word er bedoeld denk ik. Is een veel voorkomend probleem bij de eerste series golf 6 gti. Preventief vervangen had of heeft zin als je er optijd bij bent.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Dankjewel voor de snelle reacties! De kettingspanner word hier niet bedoeld, voorgaande link werd inderdaad bedoeld. Heel soms had ik een ratel van 1sec als ik de auto startte, maar dit is niet de oorzaak denk ik.
Hogedruk brandstofpomp heb ik gedemonteerd, en het rolletje is nog heel. Zal het de sensor kunnen zijn op de brandstofpomp? En is het pompje origineel?
Heeft er iemand originele artikelnummers voor mij?


Alvast bedankt!
Hogedruk brandstofpomp heb ik gedemonteerd, en het rolletje is nog heel. Zal het de sensor kunnen zijn op de brandstofpomp? En is het pompje origineel?
Heeft er iemand originele artikelnummers voor mij?


Alvast bedankt!
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Na de pomp uitgesloten te hebben wilde de auto nog niet starten. Compressie gecheckt .. geen compressie. Op geen enkele cilinder meette ik compressie. Timing gecontroleerd.. en wat denk je? Het blok is van tijd af, begonnen aan een blokrevisie dus. Ik ben al een heel eind opweg, enkel heb ik een aantal vragen:
- Bij het reviseren van de kop werd aangeraden deze te vlakken, wat raden jullie aan? Motor is niet te warm geweest oid.
- Kleppen laten plaatsen door een reviseerbedrijf, of zelf inschuren?
- De tandwielen voor de distributieketting, worden deze normaal ook vervangen? Volgens mij zitten deze op mijn nokkenas geperst. En het onderste tandwiel, de 3-rijige. Dient deze ook vervangen te worden? De tandwielen zijn namelijk niet inbegrepen in een 'standaard set'.
- Andere dingen waar ik op moet letten kwa. vervangen?
- Is deze webshop wat? en de kit de juiste en origineel? https://www.europaparts.com/timing-chai ... si-ae.html
Nokkenassen

Staat:

Alvast bedankt
- Bij het reviseren van de kop werd aangeraden deze te vlakken, wat raden jullie aan? Motor is niet te warm geweest oid.
- Kleppen laten plaatsen door een reviseerbedrijf, of zelf inschuren?
- De tandwielen voor de distributieketting, worden deze normaal ook vervangen? Volgens mij zitten deze op mijn nokkenas geperst. En het onderste tandwiel, de 3-rijige. Dient deze ook vervangen te worden? De tandwielen zijn namelijk niet inbegrepen in een 'standaard set'.
- Andere dingen waar ik op moet letten kwa. vervangen?
- Is deze webshop wat? en de kit de juiste en origineel? https://www.europaparts.com/timing-chai ... si-ae.html
Nokkenassen

Staat:

Alvast bedankt
Re: Golf 6 GTI start niet meer
Voor zo een hele klus neem altijd een monteur bij je of desnoods schakel een garage in.
Om later verassingen tegemoet te komen.
Reviseren bij een bedrijf die dit wel s vaker doet en heeft gedaan!
Om later verassingen tegemoet te komen.
Reviseren bij een bedrijf die dit wel s vaker doet en heeft gedaan!

Re: Golf 6 GTI start niet meer
Ik waardeer je hulp, maar wat je nu vertelt zijn standaard dingen. Er zal toch wel iemand zijn van hier wie het zelf gedaan heeft en er wat inhoudelijk op in kan gaan?
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Golf 6 GTI start niet meer
- Altijd vlakken. Revisiebedrijven hebben meestal een rei om de vlakheid van de kop te bepalen maar als het de eerste keer is als de kop eraf gaat zou ik hem laten vlakken.
- Kleppen zou ik bij een revisiebedrijf in laten schuren. Je kunt dat zelf met een stok met zuignap bij lange na niet zo goed als wanneer dit machinaal gedaan zou worden.
Hoe zijn de klepzetels? Zijn die nog goed? De geleiders ook? Ik zou het allemaal maar even laten controleren voordat je het spul straks weer uit elkaar kan halen.
Heb je trouwens nu je het blok uit elkaar hebt liggen de oorzaak van het compressieverlies al gevonden? Waren er kleppen krom?
- Kleppen zou ik bij een revisiebedrijf in laten schuren. Je kunt dat zelf met een stok met zuignap bij lange na niet zo goed als wanneer dit machinaal gedaan zou worden.
Hoe zijn de klepzetels? Zijn die nog goed? De geleiders ook? Ik zou het allemaal maar even laten controleren voordat je het spul straks weer uit elkaar kan halen.
Heb je trouwens nu je het blok uit elkaar hebt liggen de oorzaak van het compressieverlies al gevonden? Waren er kleppen krom?
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

Re: Golf 6 GTI start niet meer
"Heel soms had ik een ratel van 1sec als ik de auto startte, maar dit is niet de oorzaak denk ik."
toch wel
toch wel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten