Pagina 1 van 4
OPA
Geplaatst: 26 apr 2011, 23:55
door Spuugemmer
....
Re: OPA
Geplaatst: 27 apr 2011, 06:34
door NICO!
Opa is leuk! Vertel eens wat meer over opa's ingewanden.
Re: OPA
Geplaatst: 27 apr 2011, 14:00
door Jorge
geen last van roest? Ben met een maat bezig een gewone Golf 1 weer op te bouwen maar helaas toch wel een hoop problemen bij zowel de achteruit als de vooruit met roest!!!
Re: OPA
Geplaatst: 01 mei 2011, 01:03
door Spuugemmer
....
Re: OPA
Geplaatst: 01 mei 2011, 10:04
door sitechris
Coole auto! Puur rijgenot lijkt me.
Re: OPA
Geplaatst: 01 mei 2011, 10:44
door Spuugemmer
Ja het is inderdaad rijden en werken. stukje comfort is ietsjes minder.
Re: OPA
Geplaatst: 01 mei 2011, 20:36
door RobvR
Leuk verteld met mooie foto's. Het blijven toch heerlijke auto's om te zien die ouwtjes. Zou graag een type I erbij willen hebben

Het is toch de vader van alle Golf GTI's en inderdaad... inmiddels OPA.
Re: OPA
Geplaatst: 02 mei 2011, 23:01
door Spuugemmer
....
Re: OPA
Geplaatst: 09 jun 2011, 21:04
door wehoo
@Chris@XT Motorsport.
Leuk die VDO metertjes. Nostalgie, heb ze zelf ook vaker ingebouwd. Met lampje aan de achterkant en plastic omhulsel ("condoompje") voor de kleur; wit voor Opel, rood/oranje voor BMW en groen voor VW.
Gr. Wehoo.
Re: OPA
Geplaatst: 09 jun 2011, 21:13
door Eric H
Old Skool......zo ontzettend gaaf dit soort wagens.
Soort wolf in schaapskleren, heel wat beter dan de tegenwoordige Tupperware edities die nog geen deuk in een pakje boter rijden....
Re: OPA
Geplaatst: 09 jun 2011, 23:22
door JonasV
Gaaf ding! Respect!
Re: OPA
Geplaatst: 17 jun 2011, 12:36
door Jef88
respect voor opa!

Re: OPA
Geplaatst: 18 jun 2011, 10:21
door Spuugemmer
@wehoo, Ja inderdaad. moet wel heel eerlijk zeggen dat deze meter wat minder precies zijn dan bijvoorbeeld autometers van nu of een nieuwe generatie van vdo.
Opa hangt momenteel op de IC. uitvoorzorg de motor maar eens uit elkaar halen en alle lagers en keerringen vervangen en dan kan die er weer tegen.
Re: OPA
Geplaatst: 21 jun 2011, 22:12
door Cor GTI
Gaaf ding hoor Chris! Zit ook wel eens te denken aan een mk1 als auto voor erbij, erg gave karretjes!
Re: OPA
Geplaatst: 22 jun 2011, 01:13
door Liki
Uniek!

Re: OPA
Geplaatst: 28 jul 2011, 17:26
door G-sixty
Leuk ding!
Wat is dat voor stuurtje?
Re: OPA
Geplaatst: 28 jul 2011, 17:51
door MkVI Nmgn
HAD IK MAAR ZO EEN HIPPE OPA!
Re: OPA
Geplaatst: 28 jul 2011, 22:33
door Spuugemmer
Op de foto is nog het oude stuur 2 spaaks omp stuur met open naaf.
Re: OPA
Geplaatst: 28 jul 2011, 22:41
door wehoo
Niet het originele "Spucknapf" (= spuugbeker) GTI mk1 stuur? "Spucknapf" duidt op het diepere middenstuk.

Re: OPA
Geplaatst: 29 jul 2011, 04:09
door Mackdennis
Heel erg gaaf zo'n mk1...
Veel plezier chris
Re: OPA
Geplaatst: 29 jul 2011, 09:34
door Spuugemmer
wehoo schreef:Niet het originele "Spucknapf" (= spuugbeker) GTI mk1 stuur? "Spucknapf" duidt op het diepere middenstuk.

Nee dit stuur heeft iets meer "grip" en het wordt nogal warm in de auto...
Re: OPA
Geplaatst: 13 sep 2011, 23:02
door Luca
Re: OPA
Geplaatst: 14 sep 2011, 00:00
door Spuugemmer
....
Re: OPA
Geplaatst: 14 sep 2011, 00:07
door Mackdennis
Top top top.. Gti 1 jeugt sentiment
Ook deze blijf ik volgen!
Re: OPA
Geplaatst: 22 nov 2011, 23:53
door Spuugemmer
Oude baas is inmiddels uit elkaar. Wat komt er een hoop spul van een auto af en dan te bedenken dat er eigenlijk heel weinig in zat......
Nu eerst maar eens het front aanpassen en de radiateur verlagen of een radiateur a la Honda Civic erin om zo de airbox van de throtlebodies goed in de rij wind te zetten. Volgende week gaat de kop naar ome John toe om te kijken of er nog iets meer uit gehaald kan worden maar voornamelijk om het top secret truuckje uit te halen met de klepzitting. Hier pakte ik op mijn oude 16v bijna 10 pk mee dus het zal me benieuwen.