Bevalt de Golf 7R na 1.500km
Bevalt de Golf 7R na 1.500km
Na een kleine maand en een 1.500 km te hebben gereden moet ik zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast ben door VW's laatste Golf.
Ook al zijn er een paar storende elementen:
- Je kan de sleutel niet uit het contact halen als de auto niet in 'P' staat (DSG). Ook als je het contact hebt stilgelegd en daarna pas de pook in 'P' zet.
- De ruitenwisser 'reset' zichzelf bij het uitschakelen van het contact. Dus als je hem op automatisch zet en je legt de auto stil, heb ik de indruk dat hij even uit en terug aan gezet moet worden voor hij terug in werking treedt. Dus zogezegd 'vergeet' dat hij op automatisch staat.
- Front assist grijpt bruusk in tijdens cruise control. Dit is mijn eerste auto met cruise controle. Lekker makkelijk en gebruiksvriendelijk om in te stellen. Regelt netjes de afstand en snelheid met de voorligger, tot er iemand op de snelweg even voor je invoegt. Dan lijkt het net of hij op de rem gaat. De eerste keer was schrikken en al bij al reed er niemand achter me.
- De deuren en koffer opendoen bij regen of wassen. Als de auto nat is en je wilt de deuren of het koffer opendoen, druppelt er altijd wel water op het interieur. Niet zo een grote ramp. Maar zelfs mijn Golf 1 had hier geen last van, dus vind ik een irritant puntje.
Maar dan:
- Ik heb al wat meerder wagens gehad die in de 2.0 turbo categorie vallen en alhoewel dit geen rasechte sportwagen is, zijn de prestaties toch wel geslaagd. Koppel komt snel opzetten en met de DSG gaat hij goed van zijn plek als het nodig is.
En als de 4motion even bijspringt, merk je daar niks van.
- Het interieur is degelijk en praktisch. De houder voor de zonnebril is gewoon fantastisch, het voorste opbergvakje met klep kan je kleine spullen in kwijt en het opbergvakje onder de armleuning is makkelijk voor de iets grotere spullen. Enig nadeel is dat het tellerpartij en middenconsole mooi blinken en je er dus alles op ziet. En in sommige gevallen weerkaatst de zon erop en dat is minder prettig.
De standard stoelen zijn comfortabel en geven toch een geode ondersteuning tijden het betere bochtenwerk.
- Het infotainement is in mijn ogen zeker voldoende. Ik heb alleen de composition media maar de kwaliteit is zeker goed te noemen. Makkelijk aanraakscherm, zuiver geluid. Alleen mis ik een USB'tje en dat had er wel in mgen zitten voor die prijs.
- Kortom, ik vind de 'R' een erg veelzijdige auto. Als het moet kan je zelfs 600 km uit een bak halen. Wat ik met geen 1 van mijn Impreza's hebben kunnen doen. De achterbank zit in een mum van tijd mooi gelijk met de koffer en je hebt een zee van ruimte.
Ik kan er ook rustig mee cruisen en mij zelfs in veel gevallen aan de maximum snelheid houden. Ik rij rustiger door het verkeer dan met mijn vriendin haar 1000cc corsa. Omdat als het moet, ik gewoon op het gas kan gaan zonder dat ik eerst 400 meter verder moet kijken naar een tegenligger.
Tot nu toe toch de beste/leukste auto die ik heb gehad.
Zo zit je de ene dag op een Trackday:
En zo kan je de andere dag even naar de Gamma om wat bij te gaan halen:
Ik ben echt eens benieuwd naar het resultaat als hij eens een anabolenkuurtje krijgt
Ook al zijn er een paar storende elementen:
- Je kan de sleutel niet uit het contact halen als de auto niet in 'P' staat (DSG). Ook als je het contact hebt stilgelegd en daarna pas de pook in 'P' zet.
- De ruitenwisser 'reset' zichzelf bij het uitschakelen van het contact. Dus als je hem op automatisch zet en je legt de auto stil, heb ik de indruk dat hij even uit en terug aan gezet moet worden voor hij terug in werking treedt. Dus zogezegd 'vergeet' dat hij op automatisch staat.
- Front assist grijpt bruusk in tijdens cruise control. Dit is mijn eerste auto met cruise controle. Lekker makkelijk en gebruiksvriendelijk om in te stellen. Regelt netjes de afstand en snelheid met de voorligger, tot er iemand op de snelweg even voor je invoegt. Dan lijkt het net of hij op de rem gaat. De eerste keer was schrikken en al bij al reed er niemand achter me.
- De deuren en koffer opendoen bij regen of wassen. Als de auto nat is en je wilt de deuren of het koffer opendoen, druppelt er altijd wel water op het interieur. Niet zo een grote ramp. Maar zelfs mijn Golf 1 had hier geen last van, dus vind ik een irritant puntje.
Maar dan:
- Ik heb al wat meerder wagens gehad die in de 2.0 turbo categorie vallen en alhoewel dit geen rasechte sportwagen is, zijn de prestaties toch wel geslaagd. Koppel komt snel opzetten en met de DSG gaat hij goed van zijn plek als het nodig is.
En als de 4motion even bijspringt, merk je daar niks van.
- Het interieur is degelijk en praktisch. De houder voor de zonnebril is gewoon fantastisch, het voorste opbergvakje met klep kan je kleine spullen in kwijt en het opbergvakje onder de armleuning is makkelijk voor de iets grotere spullen. Enig nadeel is dat het tellerpartij en middenconsole mooi blinken en je er dus alles op ziet. En in sommige gevallen weerkaatst de zon erop en dat is minder prettig.
De standard stoelen zijn comfortabel en geven toch een geode ondersteuning tijden het betere bochtenwerk.
- Het infotainement is in mijn ogen zeker voldoende. Ik heb alleen de composition media maar de kwaliteit is zeker goed te noemen. Makkelijk aanraakscherm, zuiver geluid. Alleen mis ik een USB'tje en dat had er wel in mgen zitten voor die prijs.
- Kortom, ik vind de 'R' een erg veelzijdige auto. Als het moet kan je zelfs 600 km uit een bak halen. Wat ik met geen 1 van mijn Impreza's hebben kunnen doen. De achterbank zit in een mum van tijd mooi gelijk met de koffer en je hebt een zee van ruimte.
Ik kan er ook rustig mee cruisen en mij zelfs in veel gevallen aan de maximum snelheid houden. Ik rij rustiger door het verkeer dan met mijn vriendin haar 1000cc corsa. Omdat als het moet, ik gewoon op het gas kan gaan zonder dat ik eerst 400 meter verder moet kijken naar een tegenligger.
Tot nu toe toch de beste/leukste auto die ik heb gehad.
Zo zit je de ene dag op een Trackday:
En zo kan je de andere dag even naar de Gamma om wat bij te gaan halen:
Ik ben echt eens benieuwd naar het resultaat als hij eens een anabolenkuurtje krijgt
Greetz Danny...
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km
De nadelen die jij ziet met de R heb ik zelf geen last van.
Heb namelijk altijd mijn sleutel ik mijn zak zitten en heb wel een USB heb zelfs een WiFi spot maar deze gebruik ik eigenlijk nooit het is wel makkelijk met Google maps.
Heb namelijk altijd mijn sleutel ik mijn zak zitten en heb wel een USB heb zelfs een WiFi spot maar deze gebruik ik eigenlijk nooit het is wel makkelijk met Google maps.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km
Je ruitenwisser heeft inderdaad tijd nodig. Als jij hem op automatisch laat staan. En je gaat daarna weer met je auto weg zal je eerst boven de 20 km per uur moeten komen. Of het was zelf 25 of 30. En dan gaat de wisser wel automatisch verder. Ik ervaar dat zelf ook namelijk.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km
Mooi review Danny! Kan zo op autoweek.
Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km
Inderdaad, was ik zelf nog niet achter.ferry schreef:Je ruitenwisser heeft inderdaad tijd nodig. Als jij hem op automatisch laat staan. En je gaat daarna weer met je auto weg zal je eerst boven de 20 km per uur moeten komen. Of het was zelf 25 of 30. En dan gaat de wisser wel automatisch verder. Ik ervaar dat zelf ook namelijk.
Maar omdat ik tijdens het wegrijden uit de wijk niet sneller rij dan 20, leek het ook dat hij altijd even opnieuw moest worden geholpen.
Greetz Danny...
Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km
Wat bedoel je ingrijpen van de 4motion? De nieuwere generatie 4motion (vanaf de golf5) is toch permanent aangedreven op voor- en achterwielen, al dan niet in verschillende percentages.
Bij mijn golf 4 4motion moest je eerst wielspin hebben vooraan om de achterwielen mee te laten aandrijven. Dat was vooral te voelen bij regen en sneeuw.
Bij mijn golf 4 4motion moest je eerst wielspin hebben vooraan om de achterwielen mee te laten aandrijven. Dat was vooral te voelen bij regen en sneeuw.
Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km
De 6R weet ik niet, maar de 7R werkt ook alleen als je wielspin creeërt.
Dan wordt er een extra koppeling ingeschakeld die ervoor zorgt dat je achterwielen (onder bepaalde verhouding) mee gaan draaien.
Vooral bij het uitkomen van de J. Ickx merk ik niet erg veel van het ingrijpen bij het op het gas gaan van het rechte stuk, terwijl daar toch even de tractie controle even flikkert
In de regen heb ik nog niet veel doorgereden, maar ik ben wel eens benieuwd in de sneeuw...
Dan wordt er een extra koppeling ingeschakeld die ervoor zorgt dat je achterwielen (onder bepaalde verhouding) mee gaan draaien.
Vooral bij het uitkomen van de J. Ickx merk ik niet erg veel van het ingrijpen bij het op het gas gaan van het rechte stuk, terwijl daar toch even de tractie controle even flikkert
In de regen heb ik nog niet veel doorgereden, maar ik ben wel eens benieuwd in de sneeuw...
Greetz Danny...
Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km
Leuk verhaal Danny, dank je voor je ervaringen te delen met ons.
Je leest wel eens dat de R in vergelijking met andere hot hatches wat artificieel aanvoelt, heel efficiënt maar dat dit het ook ergens net minder leuk maakt.
Hoe ervaar jij dit?
Je leest wel eens dat de R in vergelijking met andere hot hatches wat artificieel aanvoelt, heel efficiënt maar dat dit het ook ergens net minder leuk maakt.
Hoe ervaar jij dit?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten