Geen flitscamera weergave op de rns 510??

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
jeffrey010

Geen flitscamera weergave op de rns 510??

Bericht door jeffrey010 »

hey mensen, ik heb net even lopen zoeken maar klopt het dat de rns-510 geen camera's weergeeft tijdens de navigatie??
dit zou ik wel een groot nadeel vinden eerlijk gezegd..
wehoo

Re: Geen flitscamera weergave op de rns 510??

Bericht door wehoo »

Ja en nee.
Ja in die zin dat het er officieel bij de poi's niet bij zit.
Nee in die zin dat het bij achteraf (via het net verkrijgbaar) te verkrijgen gemodificeerde kaarten (met deze poi's) erop te zetten is. Ook is het mogelijk vanaf dvd met deze gemodificeerde kaarten te rijden. Beperking: je hebt geen akoustische waarschuwing.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
jeffrey010

Hmm oke wel apart,,
maargoed heb je enig idee waar ik die gemodificeerde kaarten kan kopen?
en wat houd dit precies in, is dit zo'n klein 4-kant ding watje in dat scherm kan doen aan de onderkant
wehoo

Bericht door wehoo »

jeffrey010 schreef:Hmm oke wel apart,,
maargoed heb je enig idee waar ik die gemodificeerde kaarten kan kopen?
en wat houd dit precies in, is dit zo'n klein 4-kant ding watje in dat scherm kan doen aan de onderkant
Het kleine vierkante ding onderaan is een SD kaart. Maar dat is het niet. Het zijn DVD's.
MP of het grote wereldwijde internet. (uiteraard is dit niet officieel).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Hmm en deze dvd's zijn niet uitleenbaar? Dus je koopt hem gezamelijk?

Nog een klein vraagje.. Ik heb ook geen weergave van de max snelheid?

Hoop echt dat ik op een meeting is iemand van dit forum lief kan aankijken.
Want ik snap er helemaal geen reet van.
wehoo

Bericht door wehoo »

Mackdennis schreef:Hmm en deze dvd's zijn niet uitleenbaar? Dus je koopt hem gezamelijk?
Deze vraag begrijp ik niet.
Mackdennis schreef:Nog een klein vraagje.. Ik heb ook geen weergave van de max snelheid?
Dit is afhankelijk van de SW(firmware) van je RNS510.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

@MackDennis:
Jij hebt de laatste kaarten erop staan (just like me).

De maximum snelheid wordt bij jou niet weergegeven. Ik heb hier voor je naar gekeken toen maar zoals Wehoo aangeeft dient hiervoor je Firmware geupdate te worden. Als ik het goed heb onthouden raak je bij de update al je instellingen kwijt + je muziek op de HD. Vandaar dat wij van de zomer je Firmware niet geupdate hebben maar alleen je kaarten.
wehoo

Bericht door wehoo »

Verlengsnoer schreef:@MackDennis:
Jij hebt de laatste kaarten erop staan (just like me).

De maximum snelheid wordt bij jou niet weergegeven. Ik heb hier voor je naar gekeken toen maar zoals Wehoo aangeeft dient hiervoor je Firmware geupdate te worden. Als ik het goed heb onthouden raak je bij de update al je instellingen kwijt + je muziek op de HD. Vandaar dat wij van de zomer je Firmware niet geupdate hebben maar alleen je kaarten.
kaartmateriaal V.7 (7.1, 7.2 etc.. allen dezelfde, alleen voor andere HW en daar bij behorende SW).
Bij een factory update (CD) verlies je je instellingen. (en bij SW versie 39xx omdat daar een andere poi-indeling gebeurt en je HDD geformatteerd wordt).

Veranderingen bij SW39xx (HW versie D) (Duits).
Link (tijdelijk): http://members.ziggo.nl/werner.hooger/R ... V1_0_A.pdf
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

wehoo schreef:
Mackdennis schreef:Hmm en deze dvd's zijn niet uitleenbaar? Dus je koopt hem gezamelijk?
Deze vraag begrijp ik niet.
Tja mischien niet zo handig neer gezet.. Maar bedoel dus.
Kun je de dvd's met flitsinfo.. Copieren dan wel uitlenen.

@danial.

Ja was het ook niet zo dat we de firmware update niet aandurfde vanwege de kans op power drain?!
Verlengsnoer

Mackdennis schreef:
wehoo schreef:

@danial.

Ja was het ook niet zo dat we de firmware update niet aandurfde vanwege de kans op power drain?!
Nee volgens mij is dit niet mogelijk door een nieuwere firmware. Heb wel met computers me zelf meerdere malen op me kop geslagen na het updaten van firmware. If it's not broken don't fix it is mijn motto sindsdien dan ook. Maar ik zou de gok wel wagen om de maximum snelheid erbij te krijgen. Je HD zal wel geformatteerd worden. De powerdrain geloof ik niet. Je RNS is gewoon goed aangesloten en de meest recente firmware versie zal dus geen power drain veroorzaken.
wehoo

Bericht door wehoo »

Powerdrain is afhankelijk van type RNS510 in combinatie met SWversie en (belangrijk) gateway-versie.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
jeffrey010

ik snap er eigelijk helemaal geen zak meer van, ik hoor allemaal termen voorbij komen waar ik nog nooit van heb gehoord..
Het is dus wel mogelijk om de flitscamera's te laten weergeven via een dvd? moet deze er dan altijd in of installeerd hij hem ofzo?

En ik zag wat over een HDD waar je muziek op kan slaan, hoe doe je dit dan? ik wist niet eens datje er muziek op kon slaan..
begin me nu een beetje dom te voelen
wehoo

Bericht door wehoo »

jeffrey010 schreef:ik snap er eigelijk helemaal geen zak meer van, ik hoor allemaal termen voorbij komen waar ik nog nooit van heb gehoord..
Het is dus wel mogelijk om de flitscamera's te laten weergeven via een dvd? moet deze er dan altijd in of installeerd hij hem ofzo?

En ik zag wat over een HDD waar je muziek op kan slaan, hoe doe je dit dan? ik wist niet eens datje er muziek op kon slaan..
Specificaties van de RNS510 en de mogelijkheden worden beschreven op de site van Volkswagen.
Je kunt bij een RNS510 navigeren van de DVD en van de HDD. In het laatste geval wordt de inhoud van de DVD op de HDD gezet.
Praktijkvoorbeeld: ik heb een originele VW navigatie DVD op de HDD geïnstalleerd en gebruik soms een gemodificeerde DVD (inclusief o.a. flitspaalpoi's) vanuit de DVD-navigatie. Het was ook mogelijk om deze gemodificeerde DVD op de HDD te installeren, maar dan wordt de originele overschreven en dat heb ik liever niet.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Verlengsnoer

jeffrey010 schreef: En ik zag wat over een HDD waar je muziek op kan slaan, hoe doe je dit dan? ik wist niet eens datje er muziek op kon slaan..
Het muziek opslaan is simpeler dan je denkt of dat het lijkt. Ik zet mijn mp3 via mijn pc op en SD kaart (kaart dat ook in de meeste compacte camera's gaat). Op de SDkaart maak ik mappen aan met daarin de mp3's. Bij het insteken van de SD kaart kun je via de media knop navigeren naar de SD kaart. Vervolgens kun je per map de mp3's naar je HD kopie-eren. Het is overigens niet mogelijk om muziek vanaf je HD naar SD te kopie-eren. Ik gebruik zelf een SD kaart van 2GB. Niet alle RNS510's kunnen overweg met een 4GB SDkaart (dit weet ik overigens niet zeker).

hoop dat je hier wat aan hebt!
jeffrey010

@weho,
Bedankt voor de info, heb je enig idee waar ik deze dvd kan bestellen??

@verlengsnoer,
Jij ook bedankt voor de info, vologens mij heb ik nog wel een camera liggen met zo'n sd kaart erin alleen volgens mij gaat die niet in mijn pc haha. Dus dit zou inhouden dat ik geen muziek kan zetten op mijn hdd?
Verlengsnoer

Ik heb dan een laptop waarin ik de SD kaart kan schuiven. Je hebt externe SDkaartlezers:
hierbij een link naar een dergelijk apparaat:
Link verwijderd.

Een andere optie zou zijn:
Je SDkaart in je camera doen. Deze via usb aansluiten met je pc. Als de drivers goed staan kun je in veel gevallen de SDkaart in je camera benaderen via de verkenner. Als dit lukt kun je de SDkaart langs deze weg formateren en je bestanden naar de SDkaart kopie-eren.
Laatst gewijzigd door NICO! op 02 nov 2011, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, verwees naar een winkelwagentje van iemand en niet naar het product zelf.
wehoo

Bericht door wehoo »

jeffrey010 schreef:@wehoo,
Bedankt voor de info, heb je enig idee waar ik deze dvd kan bestellen??
Originele DVD bij je VW dealer á 199,00 euro. :o
Originele DVD en gemodificeerde DVD via het www. (google, usenet etc.) ;)
>2Gb SD kaarten voor de RNS510 is afhankelijk van type RNS510 (A,B,C of D) en bijbehorende SW(firmware).
info betreffende RNS510 o.a. op: http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/index.php
Gr. Wehoo.
Afbeelding
jeffrey010

Bedankt voor de hulp.
Ik heb me rot lopen zoeken maar ik kan werkelijk nergens vinden waar ik naar op zoek ben, wel allerlei verschillende updates maar het was steeds niet de goede.
Ik kan hem nergens vinden zoals ik hem nu heb maar dan met de optie voor camera's erbij..
wehoo

Bericht door wehoo »

jeffrey010 schreef:Bedankt voor de hulp.
Ik heb me rot lopen zoeken maar ik kan werkelijk nergens vinden waar ik naar op zoek ben, wel allerlei verschillende updates maar het was steeds niet de goede.
Ik kan hem nergens vinden zoals ik hem nu heb maar dan met de optie voor camera's erbij..
Werden op MP aangeboden. Inmiddels is kaart V.8 uit. Loopt een draadje over op dit forum.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
jeffrey010

Bedankt ik heb hem gevonden op marktplaats, nu staat er geen officiele internetsite bij, en je moet toch van tevoren betalen of hem afhalen in tilburg..
is dit te vertrouwen??
dit is de link:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/v ... ind=1&fs=1
wehoo

Bericht door wehoo »

jeffrey010 schreef:Bedankt ik heb hem gevonden op marktplaats, nu staat er geen officiele internetsite bij, en je moet toch van tevoren betalen of hem afhalen in tilburg..
is dit te vertrouwen??
dit is de link:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/v ... ind=1&fs=1
Ik heb hem ook zojuist gezien op MP. Ik ken de persoon niet en kan niets zeggen over deze handelswijze.
Meer info over navigatiesystemen e.d. vind je als je kijkt naar 'gpsunderground' (google) ;)
(links naar illegale software zijn niet toegestaan op dit forum, hierdoor kunnen problemen ontstaan 8-) )
Gr. Wehoo.
Afbeelding
jeffrey010

hmm ik heb gevraagd of ik hem op kon halen bij de persoon die de advertentie op marktplaats heeft gezet, hij kan hem alleen opsturen als ik het geld heb overgemaakt zegt hij.
Heeft iemand hier ervaring mee? want ik weet niet of het te vertrouwen is..
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

Als je van risico's houdt dan moet je het doen. :mrgreen:
Groet RobvR
jeffrey010

risico's nemen vind ik niet erg, maar ik 25 euro aan iemand overmaken die uiteindelijk niks stuurt vind ik geen risico maar zonde van me geld..
niemand die ervaring heeft met het kopen van zo'n cd ergens?
wehoo

Bericht door wehoo »

Nee.. geen ervaring mee. Maar ik denk dat de desbetreffende persoon hem wel opstuurt. Het is immers een gouden handeltje.
Op die wijze zit er immers een zéér grote winstmarge op. :lol: :lol:
(maar even creatie googlen en je bent ervaringen t.a.v. rns510 en speedcams rijker) ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”