Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Momenteel ben ik mij wat aan het verdiepen in de remmen van mijn GTI. Mijn kennis is vrij beperkt dus dit kan een domme vraag zijn...
Tijdens het vervangen van mijn remblokken merkte ik aan de achterzijde van de remschijf dat aan de bovenkant roest zit en geen blinkend laagje:
Aan de voorzijde zit aan de bovenkant een klein verhoogd randje:
Zijn de schijven aan vervanging toe? Schijven hebben 34.000 km gelopen.
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Crocky op 08 okt 2016, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijkt mij normale zaak hoor. Heb je in de tussentijd ook nieuwe blokken er op gezet? Zonee, dan zal je eerder je blokken moeten vervangen dan je schijven.
Blokken zijn net vervangen, daardoor dat ik de roest opmerkte.
Bijkomende vraag, is er iemand hier met Ferodo DS2500 blokken? Ik heb ze net gemonteerd en merk dat ze piepen, is dit normaal? Zo nee, hoe los ik dit op?
R400 schreef:Meestal piepen de remblokken van b merk kwaliteit, dat is mijn ervaring
Ferodo B merk zit ook standaard op Porsche heb ze zelf ook en piepen niet alleen bij slepend remmen wat bij DSG gebruikers eerder gebeurt
Ferodo een B merk?? Ik denk dat R400 een beetje in de war is..
Wat betreft de piepende remmen, ik rij er zelf ook mee en het piepen begint alleen bij zacht en langdurig remmen. Dus bij een dsg rijder is er inderdaad een kans dat er vaker last van is. Oplossing: een keer goed op de rem staan met een iets hogere snelheid
Laatst gewijzigd door Nigel-R32 op 10 okt 2016, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
AMG GT S '15 - 510pk & 650Nm - fun Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht
Heb zo af en toe dat ze piepen. Kan zomaar half jaar weg zijn. Heb deze in combinatie met Zimmerman sport schijven, wat imo zorgt dat de schoon blijven door de gaatjes in de schijven. Heb er nu z'n 50k mee gereden en de de blokken zijn nu op de helft, zo ook de schijven want die slijten net zo hard met deze harde blokken. Wel zijn deze blokken gevoelig voor glazuren, zo af en toe een beetje 'sportief' remmen helpt