Golf MK5 GTI mist vermogen na kleine beurt + multiriem
Golf MK5 GTI mist vermogen na kleine beurt + multiriem
Beste leden,
Ben sinds vandaag lid geworden van het forum, lees hier al een tijdje mee, heb me dan ook even voorgesteld bij "even voorstellen".
Nogmaals bij deze: ik ben Jarino uit Hellevoetsluis, 27 jaar en ben sinds een maand in het bezit van een originele Nederlandse Golf MK5 GTI. Bouwjaar 2008 en heeft ondertussen 134xxx gelopen.
De wagen was bij het begin helemaal perfect, niks op aan te merken. Maar na een week begon de thermostaat af en toe een beetje gek te doen. Analoog op 90 maar af en toe terugvallen naar 80/85. Met de climate control hack (-19,2) kwam ik erachter dat de motortemperatuur schommelde tussen de 70-80 graden.
Lang verhaal kort, m'n thermostaat is aan vervanging toe. Aangezien m'n auto in januari toch voor de APK moet heb ik hem naar m'n vaste garage gebracht voor een kleine beurt ( afgelopen januari bij 118xxx nog een grote beurt gehad ) + APK + multiriem ( die piepte af en toe met vochtig weer ) + throttlebody schoon laten maken + accuspanning nameten + uitlezen + thermostaat laten vervangen. Dacht pak gelijk maar alles mee kan geen kwaad!
Heb trouwens ook de 5w30 die erin zat laten vervangen voor 5w40 aangezien ik dat hier op het forum al had gelezen en m'n maatje met een MK5 240 LE zei ook dat dat beter was. Gewoon elke 15K km de olie laten verversen!
Afgelopen vrijdag m'n wagen weggebracht in de ochtend en eind van de middag werd ik gebeld dat alles gedaan was, behalve de thermostaat, want die kwam pas 16:45 binnen ( een originele ). Maar ze zouden zorgen dat de auto weer "rijdende" was en moet woensdag terugkomen om m'n thermostaat te laten doen, verder was alles gedaan. Dus zodoende die vrijdag rond 17:30 m'n wagen opgehaald en voor woensdag nieuwe afspraak gemaakt voor m'n thermostaat.
Blijkbaar, vanwege m'n accu die laatst leeg was, had ik wel 8 (oude) storingen in m'n blok maar die waren volgens hem gereset en niks aan de hand verder. Eerste dag dat ik m'n wagen had opgehaald (gekocht) had ik namelijk 30-45 min met de motor uit en muziek etc. aan stil gestaan en toen startte hij niet meer. Pas weer met startkabels..
Maar in ieder geval die vrijdagavond en zaterdag amper gereden alleen kleine stukjes binnen mijn woonplaats en dan rij ik gewoon rustig zonder te trappen uiteraard. Merkte ook niks raars aan m'n auto ofzo.
Tot dat ik gister een date had en haar ging ophalen. Na ongeveer kwartiertje rustig warm rijden wou ik hem even op z'n straat trappen, maar gebeurde er niet veel.. Alsof m'n turbo het niet meer doet, het lijkt wel alsof die minimaal 50/60 pk mist.. Plus als ik bijvoorbeeld met een stabiele voet 100 / 120 rij gaat het gas lichtjes schommelen, ook op de cruise control btw. Verder geeft hij niks aan, geen storingen niks.
Vandaag even de garage gebeld en die vonden het ook raar. Hij zei je kan eerder langskomen maar ivm werk gaat dat niet dus zodoende rij ik gewoon rustig heen en weer van werk naar huis en ga ik woensdagochtend langs de garage. Zolang er geen lampjes gaan branden lijkt mij dat dit geen kwaad kan?
Nou ben ik niet echt technisch ofzo, maar las ik hier op het forum ook dat zoiets eventueel de DV kan zijn?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, sorry voor het lange verhaal maar dacht leg het liever zo uitgebreid mogelijk uit!
Met vriendelijke groet,
Jarino
Ben sinds vandaag lid geworden van het forum, lees hier al een tijdje mee, heb me dan ook even voorgesteld bij "even voorstellen".
Nogmaals bij deze: ik ben Jarino uit Hellevoetsluis, 27 jaar en ben sinds een maand in het bezit van een originele Nederlandse Golf MK5 GTI. Bouwjaar 2008 en heeft ondertussen 134xxx gelopen.
De wagen was bij het begin helemaal perfect, niks op aan te merken. Maar na een week begon de thermostaat af en toe een beetje gek te doen. Analoog op 90 maar af en toe terugvallen naar 80/85. Met de climate control hack (-19,2) kwam ik erachter dat de motortemperatuur schommelde tussen de 70-80 graden.
Lang verhaal kort, m'n thermostaat is aan vervanging toe. Aangezien m'n auto in januari toch voor de APK moet heb ik hem naar m'n vaste garage gebracht voor een kleine beurt ( afgelopen januari bij 118xxx nog een grote beurt gehad ) + APK + multiriem ( die piepte af en toe met vochtig weer ) + throttlebody schoon laten maken + accuspanning nameten + uitlezen + thermostaat laten vervangen. Dacht pak gelijk maar alles mee kan geen kwaad!
Heb trouwens ook de 5w30 die erin zat laten vervangen voor 5w40 aangezien ik dat hier op het forum al had gelezen en m'n maatje met een MK5 240 LE zei ook dat dat beter was. Gewoon elke 15K km de olie laten verversen!
Afgelopen vrijdag m'n wagen weggebracht in de ochtend en eind van de middag werd ik gebeld dat alles gedaan was, behalve de thermostaat, want die kwam pas 16:45 binnen ( een originele ). Maar ze zouden zorgen dat de auto weer "rijdende" was en moet woensdag terugkomen om m'n thermostaat te laten doen, verder was alles gedaan. Dus zodoende die vrijdag rond 17:30 m'n wagen opgehaald en voor woensdag nieuwe afspraak gemaakt voor m'n thermostaat.
Blijkbaar, vanwege m'n accu die laatst leeg was, had ik wel 8 (oude) storingen in m'n blok maar die waren volgens hem gereset en niks aan de hand verder. Eerste dag dat ik m'n wagen had opgehaald (gekocht) had ik namelijk 30-45 min met de motor uit en muziek etc. aan stil gestaan en toen startte hij niet meer. Pas weer met startkabels..
Maar in ieder geval die vrijdagavond en zaterdag amper gereden alleen kleine stukjes binnen mijn woonplaats en dan rij ik gewoon rustig zonder te trappen uiteraard. Merkte ook niks raars aan m'n auto ofzo.
Tot dat ik gister een date had en haar ging ophalen. Na ongeveer kwartiertje rustig warm rijden wou ik hem even op z'n straat trappen, maar gebeurde er niet veel.. Alsof m'n turbo het niet meer doet, het lijkt wel alsof die minimaal 50/60 pk mist.. Plus als ik bijvoorbeeld met een stabiele voet 100 / 120 rij gaat het gas lichtjes schommelen, ook op de cruise control btw. Verder geeft hij niks aan, geen storingen niks.
Vandaag even de garage gebeld en die vonden het ook raar. Hij zei je kan eerder langskomen maar ivm werk gaat dat niet dus zodoende rij ik gewoon rustig heen en weer van werk naar huis en ga ik woensdagochtend langs de garage. Zolang er geen lampjes gaan branden lijkt mij dat dit geen kwaad kan?
Nou ben ik niet echt technisch ofzo, maar las ik hier op het forum ook dat zoiets eventueel de DV kan zijn?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, sorry voor het lange verhaal maar dacht leg het liever zo uitgebreid mogelijk uit!
Met vriendelijke groet,
Jarino
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: Golf MK5 GTI mist vermogen na kleine beurt + multiriem
Diverter valve zal ik mee beginnen....vaak komt die niet altijd naar boven met uitlezen. Je mist dan idd vermogen en van de mk5 staan ze er om bekent dat ze snel de geest geven. Mits je hem vervangt zal ik voor de golf 6 dv gaan of de ge upgrade variant.
Hey Jannick,
Bedankt voor je reactie! Kreeg idd ook al het advies om de dv te laten vervangen voor een gfb dv+. Is dat beter dan de golf 6 dv of de ge-upgrade variant daarvan ?
Bedankt voor je reactie! Kreeg idd ook al het advies om de dv te laten vervangen voor een gfb dv+. Is dat beter dan de golf 6 dv of de ge-upgrade variant daarvan ?
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
De gfb dv+ zou ik idd doen. Kost je de kop ook niet dacht 110 eur?.. beter als de originele!
Ja hij zei 125€ inclusief montage!
Maar ga morgen naar de garage want nadat hun hebben lopen sleutelen is het gebeurd... Dus morgen wordt m'n thermostaat gedaan en moeten hun maar zorgen dat die gefixt wordt en mocht daaruit komen dat de dv moet worden vervangen, dan zal ik wel voor de gfb dv+ gaan!
Bedankt voor je reacties man! Waardeer ik zeer!
Maar ga morgen naar de garage want nadat hun hebben lopen sleutelen is het gebeurd... Dus morgen wordt m'n thermostaat gedaan en moeten hun maar zorgen dat die gefixt wordt en mocht daaruit komen dat de dv moet worden vervangen, dan zal ik wel voor de gfb dv+ gaan!
Bedankt voor je reacties man! Waardeer ik zeer!
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Graag gedaan
succes ermee. Laat je t weten? Ben nu wel benieuwd wat t is/was!

Thanks man! Ja geef je sowieso morgen een update!

Bij deze als beloning een foto van m'n vrouwtje terwijl ze net is afgespoten

Bij deze als beloning een foto van m'n vrouwtje terwijl ze net is afgespoten

Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Oh er ging wat fout je moet even je nek verdraaien sorry haha 

Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Beloning
3 weken ziektewet met die foto nek verdraaid

3 weken ziektewet met die foto nek verdraaid

Hahaha sorry man
Maare ff een vraagje zie dat jij bij DVX je wagen stage 1 heb laten chippen. Maar dat is meer dan stage 1 bij JD! En zie op hun site ook dat het goedkoper is dan JD! Zou jij hun boven JD aanbevelen of niet ?

Maare ff een vraagje zie dat jij bij DVX je wagen stage 1 heb laten chippen. Maar dat is meer dan stage 1 bij JD! En zie op hun site ook dat het goedkoper is dan JD! Zou jij hun boven JD aanbevelen of niet ?
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
-
- Type auto: Passat CC TSI
Welkom. Welke garage ga je altijd in hellevoet?
Dankje! Bosch car service vermaat! Nog nooit problemen gehad daar verder nu toevallig dit maar als het goed is wordt het morgen opgelost haha
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Heren,
Ik heb weer 200 pk onder m'n reet! Volgens de garage kwam het door de gasklepreiniger, die veroorzaakt dampen en de LMM pikt dat op en dan gaat je blok preventief inhouden omdat hij die dampen niet herkend. Dus lang verhaal kort ze hebben het ff schoon geblazen en nu gaat hij weer af!
Alleen hadden ze van Volkswagen de verkeerde thermostaat binnen gekregen dus kan volgende week voor de 3e keer terugkomen....
Ga in de toekomst wel preventief m'n DV vervangen voor een GFB DV+ kreeg een adresje door voor 125€ inclusief montage dat valt mee toch?
Ik heb weer 200 pk onder m'n reet! Volgens de garage kwam het door de gasklepreiniger, die veroorzaakt dampen en de LMM pikt dat op en dan gaat je blok preventief inhouden omdat hij die dampen niet herkend. Dus lang verhaal kort ze hebben het ff schoon geblazen en nu gaat hij weer af!

Alleen hadden ze van Volkswagen de verkeerde thermostaat binnen gekregen dus kan volgende week voor de 3e keer terugkomen....

Ga in de toekomst wel preventief m'n DV vervangen voor een GFB DV+ kreeg een adresje door voor 125€ inclusief montage dat valt mee toch?
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Goed bezig
eenvoudige oplossing dus gelukkig.
Die 200pk went zo...
veel plezier er van!

Die 200pk went zo...

jannick schreef:Goed bezigeenvoudige oplossing dus gelukkig.
Die 200pk went zo...veel plezier er van!
Haha ja ben al gewend aan die 200 pk man! Dus van de zomer ff naar JD of DVX

Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
-
- Type auto: Passat CC TSI
125 euro is idd de standaard prijs.
Mooi dat het niks ernstig is

Schippersss schreef:125 euro is idd de standaard prijs.
Okey haha! Ja man beter, voel me net een klein kind weer haha! Zat hem al paar dagen te stressen! Nu ff fitnessen en dan ff lekker rustig rondje warm rijden en ff m'n gemiddelde weer terug naar 1 op 9 rijden =p
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Die thermostaat is bekend dat het verkeerd besteld word. Als je een GTI opzoekt op ETKA filtert hij een losse thermostaat uit, en geen complete unit zoals een Mk5 GTI dat heeft. Beetje apart, maar is mij al vaker gebeurd dat er iets verkeerds werd besteld bij verschillende dealers 

Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
NielsED30 schreef:Die thermostaat is bekend dat het verkeerd besteld word. Als je een GTI opzoekt op ETKA filtert hij een losse thermostaat uit, en geen complete unit zoals een Mk5 GTI dat heeft. Beetje apart, maar is mij al vaker gebeurd dat er iets verkeerds werd besteld bij verschillende dealers
Haha okey! Achja kan gebeuren, ben allang blij dat die weer z'n vermogen terug heeft

Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
BIzar trouwens jouw GTI man pfff.. Zie alleen je avatar kan ik nog ergens foto's zien van je wagen ?
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Haha dankje!Jarino schreef:BIzar trouwens jouw GTI man pfff.. Zie alleen je avatar kan ik nog ergens foto's zien van je wagen ?
Uiteraard zijn er genoeg foto's

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=7&t=7481
Veel leesplezier.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
- Famous1303
- Type auto: Polo AW GTI
Zit je nou gewoon iemand's topic te kapen met jouw dikke GTI!!NielsED30 schreef:Haha dankje!Jarino schreef:BIzar trouwens jouw GTI man pfff.. Zie alleen je avatar kan ik nog ergens foto's zien van je wagen ?
Uiteraard zijn er genoeg foto's![]()
Veel leesplezier.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

NielsED30 schreef:Haha dankje!Jarino schreef:BIzar trouwens jouw GTI man pfff.. Zie alleen je avatar kan ik nog ergens foto's zien van je wagen ?
Veel leesplezier.
Bruut man! Hij is echt supermooi! Alles d'r op en d'r aan, wel bizar ook zoveel pk!

Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Haha ook dik die 6R van jou!Famous1303 schreef:Zit je nou gewoon iemand's topic te kapen met jouw dikke GTI!!NielsED30 schreef:Haha dankje!Jarino schreef:BIzar trouwens jouw GTI man pfff.. Zie alleen je avatar kan ik nog ergens foto's zien van je wagen ?
Veel leesplezier.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services