probleem Xenon [mkv]
-
- Type auto: Golf 5 GTI
probleem Xenon [mkv]
Vanmorgen merkte ik op dat de linker xenon koplamp niet oplichtte. Kreeg ook de vermelding op het dashboard.
Schakelaar eens aan en uit gedaan, daarna werkte het weer.
Maar deze avond zag ik een duidelijk kleurverschil in de koplampen. De linkse was abnormaal aan de paarse kant.
Wat is er aan de hand? Enkel de lamp of het gehele apparaat,...?
Wel last van een stervende accu, wordt binnenkort vervangen. Weet niet of het daar iets mee te maken heeft.
Schakelaar eens aan en uit gedaan, daarna werkte het weer.
Maar deze avond zag ik een duidelijk kleurverschil in de koplampen. De linkse was abnormaal aan de paarse kant.
Wat is er aan de hand? Enkel de lamp of het gehele apparaat,...?
Wel last van een stervende accu, wordt binnenkort vervangen. Weet niet of het daar iets mee te maken heeft.
Re: probleem Xenon [mkv]
Bij mij was het toen de xenon paars werd, dat hij aan het einde van zijn latijn was. De xenon ging ook aan het begin flikkeren.
Serviced by EMServices.
- andreversteeg
- Type auto: golf 6 2009
Het is wat Maarten zegt een lamp die waarschijnlijk aan het wind van zijn levensduur is.
Heb het ook. Bij mijn motor gehad.
Maar je kunt het best ze allebei vervangen. Dan krijg je geen kleurverschil en de oude als reservelamp houden.
Maar succes er mee
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb het ook. Bij mijn motor gehad.
Maar je kunt het best ze allebei vervangen. Dan krijg je geen kleurverschil en de oude als reservelamp houden.
Maar succes er mee
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Live your life if its your last day
-
Zal al gerust zijn als het dat maar is.
Ik wissel ze eens om.
Bedankt voor de tips.
Ik wissel ze eens om.
Bedankt voor de tips.
Het is je lampje. Na verloop van tijd zijn ze gewoon op en aan vervanging toe. Helaas zijn het niet de goedkoopste lampjes.. Mijne begint een klein beetje kleur verschil te krijgen. Blauw/wit en wit. Bij vervanging goed naar de K-waarden kijken.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
-
En inderdaad een dag of zo later deed de lamp
het niet meer.
Ik heb er ondertussen twee nieuwe in gemikt, gelukkig terug werkende verlichting nu.
Maar euh... toen ik het beschermkapje van de behuizing verwijderde zag ik een prop mouse zitten. Dacht direct: prutswerk!
Het glazen bolletje zat aan één kant los, ik kon ze zo heen en weer bewegen (straalbundel laag naar hoog). Zo hoort het toch niet? Dit komt nooit goed dacht ik. Toen ik de nieuwe lamp erin monteerde en alles eens goed aandrukte zat het precies toch wel vast.
Iemand die kan volgen? Dat is uiteraard belangrijk ivm met de hoogte van de straalbundel en dergelijke.
Tijdens het rijden (nog) niets abnormaals gemerkt.
Wist al eerder dat de auto in het verleden aan de linkerkant een ferme lel heeft gehad.

Ik heb er ondertussen twee nieuwe in gemikt, gelukkig terug werkende verlichting nu.
Maar euh... toen ik het beschermkapje van de behuizing verwijderde zag ik een prop mouse zitten. Dacht direct: prutswerk!

Het glazen bolletje zat aan één kant los, ik kon ze zo heen en weer bewegen (straalbundel laag naar hoog). Zo hoort het toch niet? Dit komt nooit goed dacht ik. Toen ik de nieuwe lamp erin monteerde en alles eens goed aandrukte zat het precies toch wel vast.
Iemand die kan volgen? Dat is uiteraard belangrijk ivm met de hoogte van de straalbundel en dergelijke.
Tijdens het rijden (nog) niets abnormaals gemerkt.
Wist al eerder dat de auto in het verleden aan de linkerkant een ferme lel heeft gehad.
-
-
Niemand hé