Waardeloos onderstel

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Mot
Type auto: MK5 GTI

Waardeloos onderstel

Bericht door Mot »

Nu het toch wat kouder en gladder wordt is begint het nu toch wel echt op te vallen.

Op de zomerbanden begon ik al te merken dat de grip slechter begon te worden. Met optrekken snel spinnen, even een bocht induiken en het is glijden maar ook een bocht bij het invoegen op de snelweg.

Nu dacht ik dat het aan de banden lag, maar met winterbanden idem.

Bij mijn Ibiza was het toen standaard dat de draag arm rubbers eruit lagen. Is dit ook een bekend probleem bij de V GTI?
MK5GTI
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Waardeloos onderstel

Bericht door MK5GTI »

Is de auto recent nog uitgelijnd?
Een juiste uitlijning doet écht veel met het rijgedrag van een auto.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
BND

Bericht door BND »

Is je GTI hermapt? Het is een feit dat je met veel vermogen in winterse omstandigheden gebrek hebt aan grip. Voor één aangedreven wiel is dat nu eenmaal zo. Een goede uitlijning EN goede winterbanden maken al een groot verschil. Welke banden heb je? Zo slecht is het onderstel van de 5 GTI ook niet.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Mot

Bericht door Mot »

Mijn golf is idd weer gechipt.

In de zomer rij ik op uniroyal rainsport 3 en swinters op vredesteins uit mijn hoofd.

Zal hem volgende week te uitlijnen brengen, en hopelijk morgen even op de brug te kunnen zetten om te kijken of er ergens speling in zit.

Zelf met normaal optrekken, en zelfs nu met een beetje remmen is het al glijden, dat zou in mijn ogen niet moeten kunnen.
MK5benGTI
Type auto: Golf MK 5 GTI

Bericht door MK5benGTI »

Even uitlijnen zou ik zeker doen. Daarnaast verbaas ik mij ook over de grip van mijn winterbanden. Vanmiddag in de drie volgas gleed ik nog alle kanten op. Terwijl ik dit met mijn psp's niet heb.
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Bericht door bluetiger »

Rij nog met de zomerbandjes. Vanaf de 3e versnelling gaat t nog goed
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

Winterbanden betekenen per definitie niet meer grip!
Ze geven je in bepaalde omstandigheden(sneeuw, ijzel) meer grip tov zomerbanden. Aan de ene kant ben ik altijd wel blij als de winterbanden er onder zitten, mocht het in eens slecht weer worden, maar om sportief te rijden is het een drama. Je glijd alle kanten op.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Mot

Bericht door Mot »

Heren, bedankt voor alle reacties.

Het is niet meer nodig, de auto is al verkocht opeens. Nu weer naar de volgende!
Henniej
Type auto: Audi RS3

Bericht door Henniej »

Haha zo kan je het oplossen!
:geek:
bzb

Bericht door bzb »

eind goed al goed :mrgreen:
markosgti
Type auto: Golf 6 GTI ED35

Bericht door markosgti »

Goede oplossing, dus probleem is verholpen :lol: :mrgreen:
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
ChielED35
Type auto: Golf MK7 R

Bericht door ChielED35 »

Zo kun je de meeste dingen wel oplossen ja...gewoon de deur uit en wat nieuws erin. Top :lol: :lol:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
MK5benGTI
Type auto: Golf MK 5 GTI

Bericht door MK5benGTI »

FGT schreef:Winterbanden betekenen per definitie niet meer grip!
Ze geven je in bepaalde omstandigheden(sneeuw, ijzel) meer grip tov zomerbanden. Aan de ene kant ben ik altijd wel blij als de winterbanden er onder zitten, mocht het in eens slecht weer worden, maar om sportief te rijden is het een drama. Je glijd alle kanten op.
Precies! Ook beweren veel mensen dat je met winterbanden meer regenwaterafvoer hebt dan met zomerbanden. Iets wat ik ook betwijfel aangezien het met nat weer een dweil op de weg is.
ChielED35

Bericht door ChielED35 »

In mijn ogen hebben winterbanden alleen nut als er daadwerkelijk sneeuw, of van die sneeuwblubber, op de weg ligt. Met ijs glijd alles, dan maakt het niet meer uit en met regen zijn de zomerbanden prima. 15 jaar geleden reed bijna niemand op een winterband, ging toch ook prima?! Er zijn heus testrapporten die mijn stelling weerleggen, maar zolang er geen pak sneeuw ligt zijn in mijn ogen de zomerbanden prima.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
MK5GTI

Bericht door MK5GTI »

Hè weer iemand van de oude stempel!

Winterbanden zijn hulpmiddelen, net als abs, lane assist etc.
Dat hadden we vroeger ook niet, maar alle extra beetjes helpen.

Per definitie zeggen dat winterbanden alleen nut hebben bij sneeuw is onzin. Bij koud weer heb je gewoon meer grip, in vergelijking met een zomerband, of je het er nou mee eens bent of niet.

Veel mensen hier rijden in de winter met andere velgen, om de zomervelgen netjes te houden. Als je dan toch andere velgen doet, waarom zou je er dan niet gelijk winterbanden omheen leggen :)
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
ChielED35

Bericht door ChielED35 »

MK5GTI schreef:Hè weer iemand van de oude stempel!

Per definitie zeggen dat winterbanden alleen nut hebben bij sneeuw is onzin. Bij koud weer heb je gewoon meer grip, in vergelijking met een zomerband, of je het er nou mee eens bent of niet.

Veel mensen hier rijden in de winter met andere velgen, om de zomervelgen netjes te houden. Als je dan toch andere velgen doet, waarom zou je er dan niet gelijk winterbanden omheen leggen :)
Haha oude stempel :lol:. Toen ik 17 jaar geleden mijn eerste Golf kocht was het een uitdaging om lekker te glijden op de sneeuw en hopen dat je niets raakte...zou ik met mijn ED35 niet meer aandurven :oops:. Maar de winters zijn wel veranderd, er ligt nooit meer dan 1 dag sneeuw.

Wat je zegt klopt ook wel, onder de 7 graden heeft een winterband meer grip, maar persoonlijk merk ik het niet heel erg als ik eerlijk ben. Maar bij een noodstop is de winterband natuurlijk beter.
BND

Bericht door BND »

ChielED35 schreef:
MK5GTI schreef:Hè weer iemand van de oude stempel!

Haha oude stempel :lol:. Toen ik 17 jaar geleden mijn eerste Golf kocht was het een uitdaging om lekker te glijden op de sneeuw en hopen dat je niets raakte...zou ik met mijn ED35 niet meer aandurven :oops:. Maar de winters zijn wel veranderd, er ligt nooit meer dan 1 dag sneeuw.

Wat je zegt klopt ook wel, onder de 7 graden heeft een winterband meer grip, maar persoonlijk merk ik het niet heel erg als ik eerlijk ben. Maar bij een noodstop is de winterband natuurlijk beter.
Ik bevestig je uiteenzetting, zelfs die met de eerste auto ;) .
Bij mezelf is het verschil echt wel merkbaar onder de 7°. simpelweg een pak meer tractie.
Er zijn veel factoren samen(type en merk, restprofiel,temp,ondergrond, regen,...) die bepalen hoeveel verschil er is tussen de twee.
Des te meer vermogen hoe lastiger het op de grond is te krijgen. Zeker met een FWD

Welke auto kijkt de topic starter nu naar uit?
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
golf5gti2007
Type auto: Golf V Gti 2007mj08

Bericht door golf5gti2007 »

Ik rij nu ook op winterbanden. Ik wil niks meer anders. Je kunt verschil al merken bij een regenachtige dag dan heb je met winterbanden meer grip en rijd veel lichter. Nu zijn mijn zomerbanden ook 17 inch en de winterbanden 16inch met stalen velg
Heeft in een Golf 4 1.6 sr comfortline gereden. En nu in een hele mooie golf gti.
https://www.facebook.com/sjoerd.ybema
MK5GTI

Bericht door MK5GTI »

Stalen velgen op een GTI!? Schaam je...
ChielED35

Bericht door ChielED35 »

MK5GTI schreef:Stalen velgen op een GTI!? Schaam je...
:lol: :lol:
Mag ik ook nog je ongezouten mening over 17" zomervelgen op een GTi?
jannick
Type auto: Golf V R32

Bericht door jannick »

ChielED35 schreef:
Stokert chiel :lol: :lol: :lol:
ChielED35

Bericht door ChielED35 »

jannick schreef:
ChielED35 schreef:
Stokert chiel :lol:
Naja..valt best mee toch? Dennis maakte me aan het lachen met z'n opmerking, dus ben wel benieuwd naar de rest :lol:
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

Hmmm, ik hoop dat jullie opmerkingen positiever bedoeld zijn, dan hoe het hierboven geschreven staat. Het komt in mijn ogen kleinerend over. Niet iedereen wil op 18 inch+ wielen rijden en misschien heeft de beste man/jongen geen budget voor aluminium velgen als winterwiel.

Just my 2 cents.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
ferry
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Bericht door ferry »

ChielED35 schreef:
Ik had ook 16 inch stalen velgen voor de winter op mijn gti. Mooi of niet lekker belangrijk(voor mij dan). Met de winterbanden die erop zaten had ik super veel grip. En dan ze iets zachter laten als normaal en ik kon weg trekken zonder wielspin. Dus als jullie allemaal mooi staan doen bij het stoplicht naar huis uit je werk vandaan kom ik daadwerkelijk veilig thuis.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
ferry
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Bericht door ferry »

ChielED35 schreef:In mijn ogen hebben winterbanden alleen nut als er daadwerkelijk sneeuw, of van die sneeuwblubber, op de weg ligt. Met ijs glijd alles, dan maakt het niet meer uit en met regen zijn de zomerbanden prima. 15 jaar geleden reed bijna niemand op een winterband, ging toch ook prima?! Er zijn heus testrapporten die mijn stelling weerleggen, maar zolang er geen pak sneeuw ligt zijn in mijn ogen de zomerbanden prima.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heel kort door de bocht. Ik denk als je de statistieken zou zien van het cbs, dan is er heel veel verschil met 15 jaar geleden. Alleen winterband nee. Maar alle beetje helpen om verkeersongevallen naar beneden te brengen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”