Beste leden
weet er iemand waar je de waarden vind die je moet hebben? Denk dat ik met te weinig olie heb gereden, dus wil dit checken. Weet niet als het uitmaakt, maar het gaat hier om een edition 30-blok. En ineens nog een vraag, kan het zijn dat de waardes lager uitkomen als de batterij niet de volle 100% is?
Alvast bedankt
grt papejojo
Compressietest
Compressietest
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Re: Compressietest
Ik geloof dat een MKV GTI een compressieverhouding van 10.5:1 heeft. Dit betekend rond de 14bar per cilinder. Geen idee of een ed30 een andere verhoudingheeft. Als je niet zeker ben van de juiste waardes, vervang de batterijen van je meter. Zorg ervoor dat je de tester goed in het bougiegat steekt. Heel veel kan er dan niet meer fout gaan..
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Re: Compressietest
Oké bedankt voor de info. Het probleem is dat ik maar op iets meer als 9 bar uitkom, dus vrees ervoor dat motor kapot is, daarom hoopte ik dat het mss iets te maken had met de platte batterij, dat de wagen hierdoor niet genoeg kon demarreren .. Zal hem dan maar eens in garage binnensteken voor de zekerheidMK5GTI08 schreef:Ik geloof dat een MKV GTI een compressieverhouding van 10.5:1 heeft. Dit betekend rond de 14bar per cilinder. Geen idee of een ed30 een andere verhoudingheeft. Als je niet zeker ben van de juiste waardes, vervang de batterijen van je meter. Zorg ervoor dat je de tester goed in het bougiegat steekt. Heel veel kan er dan niet meer fout gaan..
mvg papejojo
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Re: Compressietest
9 bar is aan de lage kant.. Zonde! Op hoeveel cilinders heb je dat? Wordt waarschijnlijk je cilinderkop uitbouwen.. Veel succes iig!
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Re: Compressietest
op alle cilindersMK5GTI08 schreef:9 bar is aan de lage kant.. Zonde! Op hoeveel cilinders heb je dat? Wordt waarschijnlijk je cilinderkop uitbouwen.. Veel succes iig!

mvg papejojo
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Re: Compressietest
Hmm. Als ik jou was zou ik eerst eens nagaan wat jou auto precies voor compressieverhouden/druk heeft. Als je zelf de tijd en plek er voor heb zou ik hem openmaken voor diagnose. Kunnen meerdere dingen zijn. Zuigers/zuigerveren, kleppen en dat soort zaken. En vervolgens je conclusie trekken of je het allemaal waard vindt. Als je een reparatie voor 2000 euro heb koop je voor 2000 niet dezelfde terug. Het is zonde van je geld maar dan heb je wel je wagen terug.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Re: Compressietest
Het lag dus aan de batterij, 1 cilinder gaf 125, de rest 13,5, dus hij is nu binnen om terug te maken, nog eens bedankt voor de infoMK5GTI08 schreef:Hmm. Als ik jou was zou ik eerst eens nagaan wat jou auto precies voor compressieverhouden/druk heeft. Als je zelf de tijd en plek er voor heb zou ik hem openmaken voor diagnose. Kunnen meerdere dingen zijn. Zuigers/zuigerveren, kleppen en dat soort zaken. En vervolgens je conclusie trekken of je het allemaal waard vindt. Als je een reparatie voor 2000 euro heb koop je voor 2000 niet dezelfde terug. Het is zonde van je geld maar dan heb je wel je wagen terug.
mvg
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 5 gasten